Alicia

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vertrouwde het al niet vanwege de Amerikaanse stopcontacten op de foto's en vroeg om fakecheck. Ging ze (of hij) daarna zitten dreigen dat ze het gesprek zou lekken en eiste geld..

Succes ermee, ik app met een ander (prepaid) nummer (wat niemand kent) zonder profielfoto…

gewoon direct geblokt.

blijft hilarisch, zouden ze hier echt geld mee verdienen?
 
Ik wil hier wel even op inhaken, ik ben 1 keer zo stom geweest om per ongeluk met mijn zakelijke telefoon een gesprek te starten met een hele mooie dame (te mooi om waar te zijn) maar goed. Gesprek gestart met whatsapp en jawel hoor kreeg een paar leuke foto's dus ik reageerde daarop en een afspraakje was snel gemaakt. Ik moest me dan melden als ik op de locatie was dan zou ik het nummer krijgen van de flat, niet dus in plaats daarvan kreeg ik een dreigbericht met het bericht dat ze mijn familie een kopie zouden sturen van ons gesprek waar ze screenshots van gemaakt hadden. Met mijn zakelijke nummer hadden ze mij snel gegoogeld en vrijwel al mijn zakelijke en privé gegevens boven water gehaald en alle contacten op facebook. Ik moest 250 euro op een bepaalde plek neerleggen in een "zak" en dan weer wegrijden. ik dacht hier niet lang over na en bedacht mij dat dit een naar en raar verhaal zou worden naar mijn familie en ja ik heb ook kinderen. Ik belde vrijwel direct de politie en heb in het kort mijn verhaal uitgelegd en werd doorverbonden met twee agenten surveillance waren, ik moest naar een andere straat rijden en daar heb ik de heren kort gesproken en werd het plan gemaakt om deze oplichters op te pakken. ik kreeg een lege broodzak van 1 van de agenten en ze vroegen mij om daar dan toch het "geld" in te doen. en op de afgesproken locatie neer te leggen. Ondertussen was er een tweede team opgeroepen om te assisteren bij deze actie, en om een nog langer verhaal kort te houden werd 1 Noord-Afrikaanse jongen van 17 jaar opgepakt en na een wat dwingend gesprek gaf hij ook de locatie van zijn kornuiten, nog twee jongens van Noord-Afrikaanse afkomst 16 en 18 jaar . Uiteindelijk moest ik naar het politiebureau in de Zaanstreek om aangifte te doen van oplichting waarbij de screenshots diende als bewijsvoering. Mijn geld kreeg ik terug en heb er nooit meer wat van gehoord (gelukkig) die drie oplichtertjes liepen waarschijnlijk een paar uur later al weer op straat.
Dit liep voor mij gelukkig goed af en heb mij dan ook voorgenomen om in het vervolg alleen nog met een prepaid nummer en een annoniem e-mailadres te communiceren. Goed dit is nog maar 1 verhaal van wat ik heb meegemaakt in mijn 35 jarige wandelaars verleden heb ik toch wel een aantal zaken meegemaakt waar ik nog wel eens een verhaal over zal plaatsen.

Turpin
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan