Beffen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Oscular

Stamgast
335
29/11/21
631
7
Ik lees op het forum regelmatig dat beffen vrijwel geen risico vormt, maar ik wou hier toch even mijn situatie voorleggen.

Ik merk bij mezelf dat ik vaak enkele dagen na het beffen wat last van mijn keel heb. Enkele maanden geleden ging dit over in een keelonsteking met witte vlekjes. Dat moet toeval zijn dacht ik, maar voor mijn gemoedsrust toch een keelswab laten doen (+- 4 weken later). Deze was negatief op zowel Gonorroe als Chlamydia.

Met dit in het achterhoofd en het minimale risico heb ik afgelopen week dezelfde dame weer gebeft. 4 dagen later wederom flinke keelpijn met dezelfde witte vlekjes. Ik heb overigens niks bijzonders bij haar gemerkt.

Heb ik gewoon pech en is dit toeval? Raden jullie aan om toch een test te laten doen?
 
Laatst bewerkt:
Goed om een test te doen. Ben je niet bij de huisarts geweest toen je de witte vlekken had? Zou ook Candida (soort schimmel) kunnen zijn. Dit is niet als SOA beschouwd maar sommigen kunnen kwetsbaarder zijn voor een overgroei van Candida. Hoewel dit geen SOA is, is het afgeraden om seks te hebben als iemand last van Candida heeft en/of ervoor behandeld is
.
https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/candida

https://www.optimalegezondheid.com/sex-en-schimmelinfecties/
Ja, daar lijkt het op.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben de vorige keer naar de huisarts gegaan voor een keelswab, maar toen waren de vlekjes al weg en voelde mijn keel al beter. Ik bleek wel nog Candida te hebben op mijn tong zoals @Luna omschrijft. Dat is uiteindelijk opgelost met medicijnen.

Tijdens de lockdown netjes thuisgebleven en geen klachten meer gehad. Tot vorige week dus, met 3/4 dagen later opnieuw klachten als gevolg. De huisarts zegt telefonisch dat ik af moet wachten tot het erger of beter wordt.

Misschien is het gewoon 2 keer pech en heeft het niks met de seks te maken, maar ik heb eigenlijk geen zin om het straks nog een derde keer te proberen. 😅
 
Laatst bewerkt:
Als iemand een virus heeft of draagt, wil nog niet zeggen dat het zich 100% naar jou toe verplaatst. Teminste, ik heb een keer een meisje voor 2 weken gezien, die appte me naderhand met het bericht chlamidia te hebben. Ik gelijk huisarts, laten testen, ik bleek niks te hebben. Dus blijkbaar kan het wel dat iemand een soa heeft maar die zich niet zo snel nestelt nog bij de ander.
 
Nog even een update hier. Het is nu zo goed als weg zonder verdere behandeling. Ik weet nog steeds niet of er een verband is, maar hopelijk heb ik gewoon pech gehad. We gaan het weer proberen zodra het weer kan. Bedankt voor jullie berichtjes!
 
Beffen hoort gewoon bij lekkere seks soa is zeer klein bij het beffen van een vrouw.

Hoe krijg je een soa, en kan ik een soa krijgen door beffen? Onbeschermde seks kan leiden tot soa's in de erogene zones, maar ook oraal kun je soa's oplopen. Vaak worden er geen condooms of beflapjes gebruikt tijdens de orale seks, maar ook van orale seks kan je een SOA oplopen. Van het beffen zonder bescherming kan je Chlamydia, Gonorroe, Herpes, Syfilis en Hepatitis B oplopen. De kans dat je een SOA oploopt is veel kleiner dan wanneer je normale seks hebt, maar de kans is wel aanwezig.

 
Ik weet niet of het hier gevraagd mag worden enof er een andere plek is om dit te doen maar kun je soa's krijgen van (Tong) Zoenen? En met anilingus?
 
Ik zou zo geen goede relatie weten met beffen en je klachten, behalve misschien een irritatie door een alternatieve ademhaling tijdens het beffen wat de keel (amandelen?) irriteert, waardoor een al aanwezige candidate infectie doet opvlammen.
Adem je veel door de mond als je beft? Misschien dat de slijmvliezen wat uitdrogen.
 
Ik lees op het forum regelmatig dat beffen vrijwel geen risico vormt, maar ik wou hier toch even mijn situatie voorleggen.

Ik merk bij mezelf dat ik vaak enkele dagen na het beffen wat last van mijn keel heb. Enkele maanden geleden ging dit over in een keelonsteking met witte vlekjes. Dat moet toeval zijn dacht ik, maar voor mijn gemoedsrust toch een keelswab laten doen (+- 4 weken later). Deze was negatief op zowel Gonorroe als Chlamydia.

Met dit in het achterhoofd en het minimale risico heb ik afgelopen week dezelfde dame weer gebeft. 4 dagen later wederom flinke keelpijn met dezelfde witte vlekjes. Ik heb overigens niks bijzonders bij haar gemerkt.

Heb ik gewoon pech en is dit toeval? Raden jullie aan om toch een test te laten doen?

"Grappig" dat je dit benoemd. Een paar maanden geleden had ik iets soortgelijks. 2 dagen na een bezoek aan een DvP, waarbij ik de DvP uitgebreid had gebeft, keelpijn gekregen. In eerste instantie meteen een Covid test gedaan, negatief. En toen dacht: het zal toch niet…?!?
Na een paar dagen aspirines te hebben geslikt is de keelpijn weer weggegaan, maar het heeft me in ieder geval wel aan het denken gezet…
 
Ik zou zo geen goede relatie weten met beffen en je klachten, behalve misschien een irritatie door een alternatieve ademhaling tijdens het beffen wat de keel (amandelen?) irriteert, waardoor een al aanwezige candidate infectie doet opvlammen.
Adem je veel door de mond als je beft? Misschien dat de slijmvliezen wat uitdrogen.
Ik ben geen dokter, maar als ik moest gokken dan leek het nog het meest op een ontsteking van de amandelen. Ik was er ook best goed ziek van, met lichte koorts etc. Voor zo ver ik weet haal ik wel gewoon adem door mijn neus.

"Grappig" dat je dit benoemd. Een paar maanden geleden had ik iets soortgelijks. 2 dagen na een bezoek aan een DvP, waarbij ik de DvP uitgebreid had gebeft, keelpijn gekregen. In eerste instantie meteen een Covid test gedaan, negatief. En toen dacht: het zal toch niet…?!?
Na een paar dagen aspirines te hebben geslikt is de keelpijn weer weggegaan, maar het heeft me in ieder geval wel aan het denken gezet…
Inderdaad precies dit dus.

Omdat de kans zo klein is om iets te krijgen van beffen lijkt het me nog steeds waarschijnlijker dat het gewoon pech is geweest. Als de DvP zelf een opkomende keelontsteking had dan is dat natuurlijk ook super besmettelijk.

Ik zal me weer melden als het me nog een derde keer overkomt, maar hopelijk niet. :ROFLMAO:
 
Misschien kan dit helpen in mondwater of keelspray vorm. Aan het eind van een werkdag met PZC en vooral deepthroat beurt, gebruik ik in een betadine(jodium) keelspray. Na elke klant gebruik ik natuurlijk mondwater.
https://www.pazzox.be/nl/apotheek/g...o-betadine-1-nf-mondwater-200ml-ready-to-use/

Heb nooit een SOA opgelopen. Maar ja ik slik ook geen zaad behalve van mijn man en vroeger een paar vaste scharrels.
 
Misschien kan dit helpen in mondwater of keelspray vorm. Aan het eind van een werkdag met PZC en vooral deepthroat beurt, gebruik ik in een betadine(jodium) keelspray. Na elke klant gebruik ik natuurlijk mondwater.
https://www.pazzox.be/nl/apotheek/g...o-betadine-1-nf-mondwater-200ml-ready-to-use/

Heb nooit een SOA opgelopen. Maar ja ik slik ook geen zaad behalve van mijn man en vroeger een paar vaste scharrels.
Goede en nuttige tip …. Ik gebruik dit ook altijd nadat ik een dame oraal verwend heb….. ☺️
Grote slok en minuutje of zo goed gorgelen en alles is ontsmet
Vrij in apotheek verkrijgbaar
 
Bedankt voor de tip. Is dit in Nederland ook zonder recept verkrijgbaar? Als ik op het internet zoek kom ik namelijk alleen Apothekers in België tegen.
 
Laatst bewerkt:
Mondwater skip ik meestal omdat het ook de goede bacteriën om zeep helpt
In LIsterine zit te weinig alcohol om echt ontsmettend te werken (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Listerine). In een 6 maand durende test, verminderde tandplaque met 22.2% bij gebruik van Listerine en met 20.8% indien enkel water met eenzelfde alcoholpercentage werd gebruikt. Niet echt sterke resultaten.

De alcohol in Listerine dient voornamelijk om de andere bestanddelen (bijv. de muntsmaak) op te lossen. Het gebruik van mondwater is enkel nuttig om (even) een "frisse bek" te hebben. Al de andere claims zijn reclame.
 
@Wippie

Je mag wat mij betreft de hoofdaandeelhouder van Listerine zijn.:)

Ik wilde er enkel op wijzen dat de ontsmettende kracht van Listerine, in het beste geval, erg beperkt is en zodus niemand op het verkeerde idee zou worden gebracht dat een slok Listerine je zou beschermen tegen de gevolgen van onveilige sex.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan