Bordelen sluiten, prostituees werken liever illegaal vanuit woonhuizen.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dat is helaas al langer gaande...

Sinds de opheffing van het bordeelverbod zal het met de factor 10 zijn afgenomen. Als dat allemaal nog veel beperkter wordt, dan blijft er echt niks meer over.

Veel van de huizen die nog open zijn, zijn al lang open en de eigenaren doen het licht wel een keer uit. Nieuwe aanwas is er amper om de redenen genoemd in het artikel.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik snap dat 't voor dames uit roemenie ed zo werkt. Maar een Nederlandse dvp die woonachtig is in Nederland? Kan me zo voorstellen dat er dan bij de belastingdienst belletjes gaan rinkelen (tenzij je er alleen maar spulletjes van koopt en op vakantie gaat).
 
Bij het huis waar ik het vaakst kom (no pun intended), HS in Breda, zie ik juist een groei van het aantal dames. Veel nieuwe gezichten het afgelopen jaar en maar weinig die ook weer vertrekken. Hoewel eerlijkheid gebied dat er ook een stuk of vier dames tussen staan die ik al langere tijd niet meer op aanwezig heb zien staan.

Hopelijk blijven een aantal goede huizen bestaan en wordt het kwaliteit over kwantiteit.

Ik wil geenszins voor de dames spreken en iedereen is weer anders, maar ik kan me ondanks de mindere inkomsten ook wel voorstellen dat sommigen juist liever bij een privehuis werken vanwege allerlei andere voordelen. Dames?
 
Dames willen niet meer voor een baas werken.
Verdienen een veelvoud als ze zwart vanuit een woning werken.
In veel steden is er een gedoogbeleid, dus de pakkans is zeer gering. Zolang je geen overlast veroorzaakt kraait er geen haan naar.
Dus, geen dames is leeg bordeel.
Gelijk hebben ze. Wat zou je zelf doen. Tijdens de lockdowns moesten veel dames het zelf maar uitzoeken. Geen steun vanuit de privéhuizen. Zal ook wel meespelen
 
Gelijk hebben ze. Wat zou je zelf doen. Tijdens de lockdowns moesten veel dames het zelf maar uitzoeken. Geen steun vanuit de privéhuizen. Zal ook wel meespelen
Wat ook meespeelt is dat er simpelweg een hetze is begonnen tegen Bordelen etc.

Geldt ook voor de ramen. Als je alles sluit, kun je er op wachten dat alles illegaal gaat gebeuren. Daarnaast hebben 2 jaar Corona inderdaad aangetoond dat legaal werken betekent dat veel dames belasting mogen betalen, maar er in tijden van problemen zoals de Corona tijd, er helemaal niets voor terug krijgen.

Dan is de stap naar zwart werken zo gemaakt toch. Ik snap het wel.
 
Als alle uitbaters dat idiote belastingsysteem eruit zouden gooien en kamerhuur zouden vragen zoals men in Alphen ad Rijn doet, waren er al veel meer sekswerkers geïnteresseerd. Natuurlijk zijn er ook een heel stel die het liever zo houden, omdat ze zelf geen zin hebben in al die rompslomp.. maar die hebben dan gewoon pech. Dat heb je nou 1x als je zelfstandig wilt werken. 🤷‍♀️

Als er over de rug vd sekswerkers een uitbater en de belasting profiteert is dat er eigenlijk 1 teveel, want belasting betalen is nou 1x een noodzakelijk kwaad.

Daarom ben ik voor kamerhuur en niet een 40/60 of 50/50 basis in kamers waar je vaak niet eens dood gevonden zou willen worden. Het is of een kale kamer of oudbollig. Van alle huizen waar ik ooit gezeten heb was Hotel Bananas de enige waar ik echt een goed gevoel bij had en die deed aan schappelijke kamerhuur.
 
Ik vraag me altijd af wat je moet met, zeg 10.000 euro, die je in de maand zwart pakt. Lijkt me toch lastig als je op papier geen baan hebt. Waar blijft dat geld?
Investeringen buiten de banken om. Crypt,nft, etc. Verder is OF bvb wel officieel. Ooit zullen ze wel een baan moeten zoeken om dat geld te gebruiken....huis kopen en zwart geld gebruiken voor renovaties bvb.of dergelijke meer
 
Buiten de banken om investeren in crypto lijkt me een lastig verhaal met zwart cash geld. Het moment dat je die munten om wil zetten naar fiat money zal dat de belasting opvallen. Bovendien moet je cash geld ook eerst omzetten in digitaal geld om uberhaupt crypto te kopen. Ik denk dat het lastig is om het zwart te doen en dan met die centen te investeren. Consumptie en vakantie kan natuurlijk wel. Maar ook het kopen van bijv een hele dure auto lijkt me een groot risico.
 
Natuurlijk zijn er ook een heel stel die het liever zo houden, omdat ze zelf geen zin hebben in al die rompslomp.. maar die hebben dan gewoon pech. Dat heb je nou 1x als je zelfstandig wilt werken. 🤷‍♀️
Opt-in weg bedoel je? Dan zijn in 1 klap alle buitenlandse dames weg die geen barst van de Nederlandse belastingen snappen en het ook niet willen snappen. Met je eens hoor, maar het aanbod in de legale sector wordt niet groter gok ik.
Als er over de rug vd sekswerkers een uitbater en de belasting profiteert is dat er eigenlijk 1 teveel, want belasting betalen is nou 1x een noodzakelijk kwaad.
Als je kamerhuur betaald, kom je dan niet op hetzelfde uit? Ook dan gaat een deel naar de uitbater en een deel naar de belastingen.
Daarom ben ik voor kamerhuur en niet een 40/60 of 50/50 basis in kamers waar je vaak niet eens dood gevonden zou willen worden. Het is of een kale kamer of oudbollig. Van alle huizen waar ik ooit gezeten heb was Hotel Bananas de enige waar ik echt een goed gevoel bij had en die deed aan schappelijke kamerhuur.
Oef, dan heb je wel op heel slechte plekken gezeten.
 
Dat is niet relevant voor m'n punt. Ze zijn er overigens wel degelijk en ook meer dan 2 handen vol. Ik vraag me gewoon af wat zo'n dame dan kan met dat zwarte geld behalve uitgeven aan boodschappen, vakanties en luxe goederen
 
Ja ik snap dat 't voor dames uit roemenie ed zo werkt. Maar een Nederlandse dvp die woonachtig is in Nederland? Kan me zo voorstellen dat er dan bij de belastingdienst belletjes gaan rinkelen (tenzij je er alleen maar spulletjes van koopt en op vakantie gaat).
Misschien doen die een deel wit of hebben ze een andere baan.

Dame die ik goed ken laat er in haar thuisland haar hele woning mee herbouwen (ik heb foto's gezien, van verbouwen is geen sprake meer). Werkt overigens in een privéhuis, geen idee hoe het in Nederland gaat, maar in D zijn de dames volgens mij zelf verantwoordelijk voor de aangifte en of ze dat überhaupt doen.
 
Een heel slechte ontwikkeling dat de legale bordelen (privéhuizen en raambuurten) zo hard achteruit gaan en mogelijk zelfs helemaal verdwijnen. Het alternatief, thuisontvangst vnl. via Kinky en Sexjobs, spreekt mij totaal niet aan. Einde privéhuizen en raambuurten betekent voor mij persoonlijk ook het einde van het wandelen.
Vanuit het perspectief van de klant begrijp ik het ook niet zo goed. Thuisontvangst is veel duurder, betaal je in een privéhuis zo'n 70 euro voor een half uur, in de thuisontvangst is 150 euro tegenwoordig geen uitzondering meer. Uurtje kost al gauw 200 euro. En dan heb je nog het grote risico dat de ontvangst tegenvalt, zoals uiterlijk van de dame, de hygiëne die vaak slecht is en toch ook het gevoel van onveiligheid (waar kom ik terecht) enz…En er is veel, heel veel fake!
Ik weet en besef dat het onomkeerbaar is en past in de (internet) tijdgeest, maar ik vind het een afschuwelijke ontwikkeling.
 
Als je kamerhuur betaald, kom je dan niet op hetzelfde uit? Ook dan gaat een deel naar de uitbater en een deel naar de belastingen.

Je betaald dan maar 1 bedrag voor een dagdeel, de hele dag of per cliënt. Dat laatste is het meest onvoordelig, speel je wel op safe als je bijv geen cliënten krijgt die dag.

Het aantal cliënten die je krijgt op een dag kan je ook met een natte vinger in je administratie zetten, mits je kamerhuur voor een dagdeel betaald. Dit weet de belasting ook, maar die willen gewoon dat je wel iets betaald.
Officieel moeten alle optin dames ook belasting betalen over de extra's die ze vragen, maar wie doet dat? Niet omdat ze te dom daarvoor zijn, maar gewoon omdat ze het gewoon niet doen. En een goede boekhouder weet precies hoe alles werkt, want ook ik snap daar geen ruk van 🙈
 
Dat is niet relevant voor m'n punt. Ze zijn er overigens wel degelijk en ook meer dan 2 handen vol. Ik vraag me gewoon af wat zo'n dame dan kan met dat zwarte geld behalve uitgeven aan boodschappen, vakanties en luxe goederen

Als ze volledig zwart werken lopen ze een keer tegen de lamp. Maar als je een deel opgeeft en dat spaart en gebruikt voor de vaste lasten..en de rest uitgeeft aan boodschappen/benzine/vakanties/hobby en luxe goederen is er weinig aan de hand. Dan komen die centen vanzelf wel in de schatkist
 
Vriendin van mij uit Roemenie heeft een paar maanden geleden een appartement daar gekocht van 90.000 euro , en gewoon cash betaald daar.
Dan weten jullie waar jullie neukgeld blijft en waarom de dames het liever zo doen dan in een bordeel.
Mooi stekkie trouwens , en alles nieuw gekocht van binnen hoor echt niet via de Roemeense marktplaats ofzo..;)
 
Het wordt tijd dat de overheid daar iets aan doet het kan toch niet zo zijn dat de overheid privehuizen de dupe laat worden terwijl ze netjes belasting betalen. En prive-ontvangst dames hun gang laten gaan zonder dat ze een cent belasting betalen ongelijke strijd vind ik die privehuizen de das om doet.
 
Zoals jullie weten heb ik een tijdje geleden ruzie gekregen met een pooier en/of planner van een paar Russische dames in Rotterdam.
Ik heb toen het adres doorgegeven aan de politie, en ik kan jullie melden die doen niks.
Na tig keer navraag kwam het er op neer dat de AVIM langs geweest was en geconstateerd dat er door 3 dames in de woning prostitutie werd bedreven, maar volgens de politie is dit toegestaan!!

Ik kon het niet geloven, maar ze hielden bij hoog en laag vol, in Rotterdam mogen buitenlandse dames prostitutie uitoefenen vanuit een woonhuis.
Er wordt alleen ingegrepen als ze overlast veroorzaken, en dat was niet het geval.

Ze werken daar dus 100% legaal.
 
Laatst bewerkt:
@Rimon
Helemaal mee eens.

Onbegrijpelijk dat men bezig is willens en wetens de prostitutie de illegaliteit in te drukken met alle nare gevolgen van dien voor met name de dienstverlenende dames en heren, maar ook hun klanten.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan