Algemeen Brussel stamcafé

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

mechelen

Stamgast
Forumpionier
354
02/07/21
329
12
Een paar berichtjes die ik elders heb geplaatst en maar naar hier gekopieerd heb :

De bekendste wandelbuurt in Brussel is ongetwijfeld de Aarschotstraat, vlak naast het Noordstation. Hier zijn om en bij de 200 ramen. Een aantal panden wordt momenteel gerenoveerd, en dat is wel nodig. Immers, in de meeste panden is de accomodatie erbarmelijk : er zijn daar geen aparte kamers maar wel zetels, daarachter een gordijn en daarachter nog enkele zetels... Je hebt er dus weinig privacy en ook qua hygiëne is het erg pover gesteld. In de reeds vernieuwde panden krijg je wat min of meer op een bed lijkt.

Dames : de meeste dames komen uit Bulgarije en andere Oost-Europese landen. Uitzonderlijk zit er ook een Belgische dame tussen. Afrikaanse dames en transen vind je hier niet.

Prijzen : de meeste dames vragen 40 tot 50 euro voor een kwartier; op het einde van de straat kan je al voor 30 euro van bil gaan. Gebruikelijk zijn PMC en NMC, extra's zijn zeer uitzonderlijk.

Madame : in zowat elk pand zit een wat oudere dame, vaak een gewezen dvp, om de boel in de gaten te houden. Meestal vragen de dvp's 1 a 2 euro drinkgeld 'pour madame'. Je bent NIET verplicht dit te geven.

Opgelet : dit is een erg verloederde buurt, er lopen zakkenrollers en ander onguur tuig rond. Als ze jou aanspreken stap je gewoon door (niet lopen), en vermijd oogcontact. Hou je portefeulle NIET in je achterzak maar in je jaszak of je broekzak vooraan. Je wagen parkeer je best niet in de A-straat maar aan de andere kant van het station, aan de kantoren, of in 1 van de betaalgarages in Brussel-centrum. Je kan natuurlijk ook gewoon met de trein komen... Hou er wel rekening mee dat er 's nachts geen treinen rijden.
 
Er zijn nog ramen vlakbij het Noordstation : de Weidestraat en aansluitend de Plantenstraat, Linnéstraat en Rivierstraat.

Hoe er geraken? Ga aan het begin van de Aarschotstraat (dwz kant Brussel-stad) naar het kruispunt met de verkeerslichten en steek daar over : dit is de Weidestraat. Hier zijn zo 'n 50 ramen, verspreid tussen de woonhuizen.

Dames : hoofdzakelijk Afrikaanse dames en hier en daar een oudere Belgische.

Prijzen : 30 a 50 euro voor PMC en NMC; extra's zijn wel mogelijk. Goed onderhandelen is de boodschap
 
iemand bekend met de slanke deerne op nr 118 (Le Mirage 2000) in de avondshift?

superslanke brunette dus en vermoedelijk (nooit zeker tot je ze ziet) beschikt ze over grote memmen....
 
Sinds de werken begonnen zijn in A-straat geen hoeren meer bezocht in Brussel. Dus al langer dan 1 jaar.
Is het wat plezant wandelen daar momenteel ?. Ik vond het in Antwerpen de laatste jaren leuker wandelen dan in Brussel.
En sinds de werken daar in Brussel vind ik er helemaal niets meer aan. Ik weet wel neuken is neuken, maar de buurt in Brussel is compleet aan het verloederen.
 
Ik vind persoonlijk het aangenaamst wandelen in Brussel. Het ligt aan het station (ideaal voor een snel bezoek) en er zijn slechts ramen aan één straatkant, wat het natuurlijk makkelijker maakt om "alles" gezien te hebben. Ik wandel vrijwel uitsluitend overdag, dus dat is ook een factor. Antwerpen is misschien wel de properste en modernste buurt, maar ik vind er nooit echt mijn draai. Ik vind het er ook niet erg aangenaam. Over het algemeen vind ik dat er in Brussel de mooiste dames te vinden zijn, en het in Gent het makkelijkst wandelen is. Vooral in Gent hoef je je minder zorgen te maken over zakkenrollers of een onveilig gevoel (tijdens de dag toch).
 
Kan men bij recensies van raamdames aub een algemene beschrijving geven van de dame? Allez, jong of milf? Blond of brunette? Skinny, slank , naturel of meer? Van Cristina staat er dat ze soms ros of blond is, en een uitnodigende kont, maar bij Emily bv. staat enkel 'fris poesje' en dat kan ik van op straat niet rieken ;)
Of staat hun naam ergens aan het raam aangegeven als er meerdere dames op eenzelfde adres werken? (ik ben dus compleet amateur wat raambezoek betreft)

1000 x dank ?
 
Ja, het is vaak afgaan op de (soms gebrekkige) beschrijving in de reviews. Vaak weet ik zelf niet zeker of het wel de dame van de recensie is, maar je kan met het adres en een beschrijving vaak al veel uitsluiten. Bij Cristina was ik quasi zeker dat zij het was toen ik binnenstapte. Ik was vooral opgelucht toen ze haar naam gaf en dat bleek te kloppen. Je bent dus nooit 100% zeker tot je hun naam krijgt… Meestal hebben dames een apart raam (met aparte deur/inkom), bv. in Antwerpen en Gent, maar in Brussel heb je soms bars waar de dames in 1 ruimte zitten met 1 voordeur. Dan is het ook al moeilijker om te weten wie nu de dame is van de review.

Naamkaartjes? Persoonlijk nog niet gezien of op gelet, maar ik las wel dat sommige dames daar gebruik van maken.
 
Had mooie verhalen gehoord over Brussel dus ben eens gaan kijken, 's nachts, inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden. Viel een beetje tegen, vond het er vuil en vies uitzien, ze waren toen ook bezig met de riolering in de straat dus er was bijna geen stoep meer om te wandelen. Je hebt ook een paar straten verderop waar voornamelijk gekleurde dames zitten. En het systeem daar vindt ik ook apart, met een soort uitbater die er altijd zit. Uiteindelijk toch nog een paar dames bezocht, ben helaas de namen vergeten. Was een mooie mollige roemeense met donker haar die net haar borsten had laten doen dus mocht ik niet aan zitten. En een zeer knappe skinny blonde roemeense die een kat in de kamer had en die moest daar blijven... Daarna niet meer terug geweest. Maar er zitten zeker ook in Brussel een aantal toppers. Misschien binnenkort toch weer eens gaan wandelen daar.
 
Kan men bij recensies van raamdames aub een algemene beschrijving geven van de dame? Allez, jong of milf? Blond of brunette? Skinny, slank , naturel of meer? Van Cristina staat er dat ze soms ros of blond is, en een uitnodigende kont, maar bij Emily bv. staat enkel 'fris poesje' en dat kan ik van op straat niet rieken ;)
Of staat hun naam ergens aan het raam aangegeven als er meerdere dames op eenzelfde adres werken? (ik ben dus compleet amateur wat raambezoek betreft)

1000 x dank ?
voila, dat zijn nog eens reviews he ;)

ze was ros, nu is ze blond :) (alhoewel, mss eerder blond-bruin? @TheCoolerKing ?)
Sowieso niet meer dat rosse dat ze had vroeger.
 
Goh, het is donker in die kamers, dus heel zeker ben je nooit van het kleur, maar ik zou eerder gaan voor blond. Ik zag er geen rosse tinten (meer) in. Naar eigen zeggen is haar haar het enige wat fake is aan haar lichaam, dus zoek vooral naar een naturel uitziende dame. Er zitten er ook geen twee die aan die beschrijving voldoen op dat adres, dus je kan niet missen! ;)
 
Is dat Flori niet die vroeger in Antwerpen werkte ?
Nee het is een andere Flori
dat is idd ook een Flori, heb er ondertss ook al een review over gemaakt:
 
De gemeente Sint-Joost heeft de prostitutiepanden linneestraat 60 en 62 gekocht en heeft als plan de drie andere vitrines t/m 78 ook op te kopen. Vervolgens willen ze er gloednieuwe panden neerzetten. Langzaam maar zeker zal de buurt aan de kant van sint-joost uitsterven, dus het gaat voor wandelaars daar nooit meer beter worden, alleen maar slechter.
 
De Aarschotstraat staat er erbarmelijk en verloederd uit onlangs gepasseerd ,sommige vitrines staan er verlaten en niet meer in gebruik , ik zou er niet van verschieten dat Brussels beleid het met opzet doet om de resterende ramen op te doeken en nieuwe panden te zetten , je ziet het ook aan de bedelaars en om de zoveel meter staat er z'on marginale Oosteuropeaan met zijn gsm en typische janettenzakosh rond zijn schouder op uitkijk terwijl ze verderop met een hele hoop aan het gokken zijn raden waar het het bolletje zit in een van de drie bekers en zogezegd is er eentje ( natuurlijk bendelid ) die er geld op gokt toevallig , zelfs de politie reageert er niet meer op als ze eventjes uit mekaar stoven als ze passeren, waar vroeger toch de mooiste meisjes zitten valt er niet meer te zien of lig het aan de vakantieperiode, hopelijk heb ik ongelijk want als deze trend voorzet oa grote schoonmaak dan zal de prostitutie in de illegaliteit komen in Brussel !
 
Inderdaad jammer.
Brussel was ooit het beste voor raamprostitutie in Belgiê. Met langs beide zijden van het Noord-station honderden ramen.
Nu kom ik er nog sporadisch en elke keer zie ik een grotere teloorgang.
Hopelijk wordt het beter éénmaal de werken aldaar achter de rug zijn
 
Beide zijden? Daar wist ik niets van. Misschien wil je een beetje geschiedenisles geven? Zaten de zwartjes in de gloriejaren ook langs het spoor of hebben zij altijd een beetje in het wat meer 'verstopte' stukje gezeten?

Over het aantal ramen gesproken: ik telde via google maps slechts een deel van de Carrés in de Linnébuurt en kwam al aan 100. Dat was aan de hand van foto's van 2009. Recentelijk vernam ik dat er in de straat nog maar 64 carrés zijn.
 
De Linnébuurt heeft mij altijd gefascineerd, sinds de eerste keer dat ik er kwam in 2008 of 2009. Ook de wetenschap weidde recentelijk een heel boek aan deze buurt: Nigerian and Ghanaian Women Working in the Brussels Red-Light District (Routledge Studies in Development, Mobilities and Migration).
 
Beide zijden? Daar wist ik niets van. Misschien wil je een beetje geschiedenisles geven? Zaten de zwartjes in de gloriejaren ook langs het spoor of hebben zij altijd een beetje in het wat meer 'verstopte' stukje gezeten?

Over het aantal ramen gesproken: ik telde via google maps slechts een deel van de Carrés in de Linnébuurt en kwam al aan 100. Dat was aan de hand van foto's van 2009. Recentelijk vernam ik dat er in de straat nog maar 64 carrés zijn.
Ja beide zijden.
De zijstraten van de Vooruitgangstraat, waar nu appartementen staan en 3 kantoortorens.
Lang geleden ( rond 1980 ), straathoertjes, raamhoeren , cafés, resto's , alle avonden feest ....
 
Klopt, dat was tot begin jaren 90...

Om een heel lang verhaal kort te houden : reeds in de jaren 60 was er een plan om rond het Noordstation een mega-kantoorwijk te bouwen en er zouden zelfs 2 autosnelwegen mekaar kruisen. Door massaal protest én de crisis van de jaren 70 en 80 is dat niet doorgegaan.

Ondertussen waren er wel al veel huizen onteigend en die werden dan tijdelijk als prostitutiehuis gebruikt. De omstandigheden waren erbarmelijk : in een paar panden stonden zelfs geen deuren meer.
 
Inderdaad jammer.
Brussel was ooit het beste voor raamprostitutie in Belgiê. Met langs beide zijden van het Noord-station honderden ramen.
Nu kom ik er nog sporadisch en elke keer zie ik een grotere teloorgang.
Hopelijk wordt het beter éénmaal de werken aldaar achter de rug zijn
In de jaren 80 en 90 ging ik daar ook vrij regelmatig wandelen.
Was toen een geweldige buurt met een heel groot en divers aanbod (inderdaad toen ook nog heel wat ramen aan de andere kant van het station)
Bij mij is het ondertussen al misschien 25 jaar gelden dat ik daar nog was ..., nostalgie
Enkele jaren terug al kreeg ik heel wat tips van een ander lid op een vergaan forum rond de wat rijpere dames in Brussel.
Het Roemeense en Bulgaarse aanbod vind je ruimschoots genoeg in het Antwerpse SKW.
Bleek dat er nog dames werkten die voor mij toen al MILFS waren (bv. Dominique , Weidestraat)
Wel triestig om hier te lezen hoe het in Brussel gesteld is nu.
Dat balletje balletje is al heel lang verbannen uit het SKW toch zeker overdag want 's nachts wandel ik niet.
Kan me ook best voorstellen dat het corrupte stadsbestuur samen met bouwpromotoren de prostitutie aan het station graag zien verdwijnen.
Ben van plan om toch nog eens met de trein naar Brussel Noord te gaan , overdag dan wel natuurlijk.
Is er daar nog steeds een groter aanbod van MILFS (liever dan GILFS) dan in Antwerpen ?
 
Echt ? Terwijl de buurt van Sint Joost toch wel bekend stond om het grote aanbod rijpe dames.
Die tips waarover ik schreef dateren ook al wel van vier jaar geleden en gingen vooral over de Linnéstraat .
Of zitten er nu alleen nog maar GILFS ?
 
Linnébuurt in Brussel overdag zitten de rjipere, Belgische dames in de ramen waar ze zelf eigenaar van zijn. Langzaamaan stoppen ze en verkopen ze hun raam en daarmee is er dan weer een prostitituepand minder. Aantal rijpere dames in de Linnébuurt overdag? Ik schat zo'n 10 tot hoogstens 20. Het zijn toch wel gilfs denk ik, dan spreek ik over vrouwen die de 60 gepasseerd zijn of anders binnenkort passeren.
 
Ik ben gisterenavond, alvorens naar de Rode Duivels te gaan kijken, even gaan wandelen in de Aarschotstraat. Mijn god wat een verloederde buurt, de werken daar geven het echt een desolate aanblik. Vele ramen leeg met als gevolg dat die panden er ook vuil uitzien. Wie wil daar nu nog wandelen? Ook voor de meiden die er nog werken moet dit triestig zijn. Mij gaan ze er niet meer zien. Brrr....
 
Terug
Bovenaan Onderaan