Congo

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
473
27/12/21
685
2
Mijn Congolese buurman zei mij onlangs dat in Congo je de dames meekrijgt voor 1€ (Huidige crisis), en ze voor 50€ een week aan je zijde blijven (100€ is nog beter). Ik vermoed dat dit opgaat voor de Afrikaanse klant, en dat Westerse toeristen eerder als wandelende geldautomaten bekeken zullen worden. Vreemd dat ik Congo niet in deze rubriek tegen kom?...
 
En over welk Congo gaat het dan? Kinshasa?
Heb vroeger van collega's gehoord dat Pointe-Noire ook best ok was!
Zo gauw ik mijn buurman zie, dan zal ik het hem even vragen. Bij mijn weten is er maar 1 Congo?... ;) Ondertussen de buurman gesproken, hij vernoemde Kinshasa maar ook de ruimere omgeving, gehanteerde prijs zou 2000 Congolese franken zijn. Voor bescherming is het mogelijk personen in te huren voor 20 a 30€/week. Bent u de dame aan het plezieren (of andersom) wacht de bodyguard in de lobby van het hotel op uw terugkomst.
 
Laatst bewerkt:
Leopoldstad, Belgisch-Kongo. Dat waren nog eens tijden. Met de boot erheen, de Mar del Plata vol met kolonialen en dokter Lösch.
Of de "Congo-boten" van de CMB / Belgische LLoyd en later CMZ: Elizabethville, Thijsville, Charlesville, Baudouinville, Fabiolaville, Albertville, Leopoldville, Jadotville, Bruxellesville, Eén van de laatste congoboten, de Kananga, varende onder de vlag van de Compagnie Maritime Zairoise (CMZ) heb ik nog in beslag genomen en doen verkopen voor onbetaalde verzekeringspremies.
 
Of de "Congo-boten" van de CMB / Belgische LLoyd en later CMZ: Elizabethville, Thijsville, Charlesville, Baudouinville, Fabiolaville, Albertville, Leopoldville, Jadotville, Bruxellesville, Eén van de laatste congoboten, de Kananga, varende onder de vlag van de Compagnie Maritime Zairoise (CMZ) heb ik nog in beslag genomen en doen verkopen voor onbetaalde verzekeringspremies.
En zo gaan we van dvp's naar maritieme geschiedenis... :rolleyes:
 
Misschien is er een drijvend bordeel van zo'n oude schuit te maken ?
Als ik het me nog goed herinner is de Kananga uiteindelijk via-via in China terechtgekomen en daar nog een tijd als drijvend hotel of studentenverblijf in gebruik geweest. Ik denk dat we dus wel mogen aannemen dat die oude schuit haar portie sex zal hebben kunnen zien.
 
Zo gauw ik mijn buurman zie, dan zal ik het hem even vragen. Bij mijn weten is er maar 1 Congo?... ;) Ondertussen de buurman gesproken, hij vernoemde Kinshasa maar ook de ruimere omgeving, gehanteerde prijs zou 2000 Congolese franken zijn. Voor bescherming is het mogelijk personen in te huren voor 20 a 30€/week. Bent u de dame aan het plezieren (of andersom) wacht de bodyguard in de lobby van het hotel op uw terugkomst.
heb wat ervaring in afrika maar niet congo(mijn frans is ondermaats daarom zou ik enkel veel afgezet worden:)),maar betalen voor bescherming is niet echt ideaal voor een vakantie denk ik.
beter een andere bestemming nemen waar je vrijer bent ;),als je goed frans spreekt zijn senegal,kameroen en madagaskar veel makkelijker denk.
als er iemand voor kameroen of madagaskar een reisgezel zoekt ben ik altijd kandidaat :):):):),altijd al eens heen willen gaan en niet dat ik bang ben om alleen te reizen in afrika(reis bijna altijd alleen in afrika)maar dat kloten met de taal zie ik nog niet direct zitten;);)
 
heb wat ervaring in afrika maar niet congo(mijn frans is ondermaats daarom zou ik enkel veel afgezet worden:)),maar betalen voor bescherming is niet echt ideaal voor een vakantie denk ik.
beter een andere bestemming nemen waar je vrijer bent ;),als je goed frans spreekt zijn senegal,kameroen en madagaskar veel makkelijker denk.
als er iemand voor kameroen of madagaskar een reisgezel zoekt ben ik altijd kandidaat :):):):),altijd al eens heen willen gaan en niet dat ik bang ben om alleen te reizen in afrika(reis bijna altijd alleen in afrika)maar dat kloten met de taal zie ik nog niet direct zitten;);)
Lingala leren is nog een optie ;) Een taal die mijn tante als ex koloniaal vloeiend sprak.
 
Diverse keren in Congo geweest, maar zeker niet om van bil te gaan. dat was niet mijn hoofddoel. Het is ook geen nevendoel geworden. Als je niet buiten de "veilige gebieden" gaat, de wat duurdere hotels in Gombe, is het zeker niet goedkoop, sterker, bij ons goedkoper.
Er is van alles te krijgen maar je moet geluk hebben de juiste mensen tegen te komen. Zo niet dan kan het je duurste en meest onveilige, ook qua gezondheid, trip worden.
Het idee van beveiliging huren kan heel hard terug bijten. Hoe weet je dat je de goede hebt ?


En Congolese Franken? Ze zien liever Dollars. Zelfs Euros.
Maar de US Dollar is toch eigenlijk de nationale munt

P.S. er is weer Ebola uitgebroken, nu in Mbandaka.
https://actualite.cd/2022/04/29/ebo...ue-de-propagation-regionale-et-internationale
 
Laatst bewerkt:
Diverse keren in Congo geweest, maar zeker niet om van bil te gaan. dat was niet mijn hoofddoel. Het is ook geen nevendoel geworden. Als je niet buiten de "veilige gebieden" gaat, de wat duurdere hotels in Gombe, is het zeker niet goedkoop, sterker, bij ons goedkoper.
Er is van alles te krijgen maar je moet geluk hebben de juiste mensen tegen te komen. Zo niet dan kan het je duurste en meest onveilige, ook qua gezondheid, trip worden.
Het idee van beveiliging huren kan heel hard terug bijten. Hoe weet je dat je de goede hebt ?


En Congolese Franken? Ze zien liever Dollars. Zelfs Euros.
Maar de US Dollar is toch eigenlijk de nationale munt

P.S. er is weer Ebola uitgebroken, nu in Mbandaka.
https://actualite.cd/2022/04/29/ebo...ue-de-propagation-regionale-et-internationale

Lijkt geen goede bestemming voor onze doeleinden. Ik ben een beetje research aan het doen, maar het continent Afrika lijkt erg veel valkuilen te hebben. Welke landen ben je nog meer geweest?
 
Ivoorkust (is draadje over, niets aan toe te voegen). Mali, Centraal Afrkaanse Republiek (eventjes geweest), Kameroen, Burkina Faso.
Was vaak voor "goede doelen projecten"op pad en om de één of andere reden vind ik het niet "lekker voelen" om dan ook van bil te gaan. Niet een doorslaggevende reden maar in combinatie met veiligheid en prijs toch een belemmering. Eigenlijk vooral mijn gezondheid deed me afzien van veel lokaal schoons. Voelde niet veilig. En ja condoom, dat kan, maar ik ken mezelf, dat vergeet je wel eens in het heetst van de strijd en dan "floep",
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan