Duits lied over 'geile' sekswerker geboycot

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Voormalig lid 6687

Meubelstuk
1.213
05/01/22
6.081
2

Layla mai Laylaaaa ...
har koi chahe mujhse milna akela
 
Deze reactie onder de video van Layla spreekt boekdelen:
Ohne die Aufregung hätte ich von dem Lied nie und nimmer was mitbekommen. Jetzt kennen es Millionen Menschen die es ohne diese Aufregung nie mitbekommen hätten.
De video staat momenteel op 9,8 miljoen views; een boycot is als een reclamezuil en werkt zodanig in het voordeel van de verguisden dat men zich afvraagt of mensen achter de song hem niet zelf geïnitieerd hebben.

Er vielen me enkele karakteristieke aspecten aan deze hit op: de tekst is af en toe bijna onverstaanbaar en de tekst is niet echt sterk - er zit geen enkele creatieve, onverwachte regel in. Mogelijk al een indicatie ervoor dat jonge Duitsers van nu mede door de verengelsing hun taal al weer minder goed beheersen dan hun voorgangers van veertig jaar geleden. Layla kan niet in de schaduw staan van het al aangehaalde Skandal im Sperrbezirk dat wel verstaanbaar gezongen wordt om maar te zwijgen van het ook al genoemde Ik doe wat ik doe. Zulke teksten roepen direct een authentiek beeld van het wereldje in je verbeelding op, zelfs bij luisteraars die hem niet kennen.

Problemen met een vergelijkbare onverstaanbaarheid ervaar ik trouwens ook als ik naar een Spaanse serie anno 2022 kijk; gedurende te grote onderdelen onverstaanbaar en de Spaanse (of Nederlandse) ondertiteling blijkt onmisbaar. Kijkend naar een Spaanse film uit de jaren veertig, vijftig of zestig hoeft die niet aan omdat de acteurs verstaanbaar Spaans spreken.

Pronken met afkeuring over zogenaamd seksueel overschrijdend gedrag (in woord of daad) is niet iets van politiek links of rechts, maar zie je overal waar mensen belang hebben bij een sociaal bewogen image ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Politici doen het, journalisten en tal van andere publieke figuren. De massa gelooft het en lieden die het niet geloven doen hetzelf vaak ook en houden de poseur in kwestie dus de hand boven het hoofd, alleen mogelijk in een omgeving waar schijnheiligheid gedijt. Het is vooral reclame maken voor jezelf, vergelijkbaar met jezelf als journalist minstens elke minuut van een reportage een keer in beeld brengen.

Veel kwalijker vind ik overigens boycots op basis van onbewezen en ongeloofwaardige aantijgingen, zoals die van Borsato en Ali B. of die van de muziek van Michael Jackson op basis van twee meinedige getuigenissen.

In de mediacratie is dergelijke schijnheiligheid trouwens niet alleen op seks gebaseerd. Denk maar aan de geforceerde link tussen slavernij en Zwarte Piet door de hiermee te koop lopende jammeraars en querulanten als echt gediscrimineerde en diep gekrenkte burgers voor te stellen, en het schijnheilige verwijderen van Zwarte Piet uit supermarkten - ja, zij die hun toeleveranciers zo graag uitknijpen - e.d. als een belangrijke stap naar in het reine komen met het slavernijverleden.

1660221061586.png
 
Laatst bewerkt:
Tsja, de nieuwe preutsheid… Is precies de reden waarom - bijvoorbeeld - songs zoals "Dicke Titten" en "OK (Ohne Kondom)" van Rammstein in België nergens airplay krijgen. Geen enkele (radio)zender durft het aan, uit angst voor de reactie van de goegemeente.
 
Als ik op een dag als vandaag door een stad wandel, zou ik toch niet durven zeggen dat 'we' preutser geworden zijn. Sommige meiden lopen met nauwelijks meer dan een bh over straat. Het is eerder een selectieve preutsheid die heerst, afhankelijk van wie het heft in handen heeft wordt er afkeurend of juist goedkeurend gereageerd op ongeveer dezelfde feiten. Exact dezelfde hypocrisie die het wokeisme typeert, en dat is uiteraard geen toeval.
 
De video staat momenteel op 9,8 miljoen views; een boycot is als een reclamezuil en werkt zodanig in het voordeel van de verguisden dat men zich afvraagt of mensen achter de song hem niet zelf geïnitieerd hebben.
In de jaren 80 had je in de USA een discussie waarin enkele vrouwen van senatoren in actie kwamen tegen schunnige , gewelddadige en occulte teksten in de rockmuziek , er was een hoop gedoe en publiciteit over en de uitkomst was dat als er een plaat werd uitgebracht met schokkende teksten er een sticker op geplakt diende te worden zodat men van te voren gewaarschuwd was ,iets met parental guidance of zo

Het resultaat was natuurlijk dat bands opzettelijk zo vunzig mogelijke teksten gingen schrijven om maar voor zo'n sticker in aanmerking te komen omdat je als je hem niet had volkomen genegeerd dreigde te worden door de jeugd wegens niet cool
 
Tsja, de nieuwe preutsheid… Is precies de reden waarom - bijvoorbeeld - songs zoals "Dicke Titten" en "OK (Ohne Kondom)" van Rammstein in België nergens airplay krijgen. Geen enkele (radio)zender durft het aan, uit angst voor de reactie van de goegemeente.
Dicke Titten heb ik al enkele malen op StuBru gehoord, prime time.
 
@ome aad Tipper Gore, de vrouw van. Mooiste is nog wel de zitting van haar commissie tegenover Dee Snider van Twisted Sister. De zichzelf deugdelijk verklaarde commissie dacht een harige rockster wel even te grazen te kunnen nemen. Het omgekeerde was waar en Dee Snider gaf ze zeer vakkundig, onderbouwd en gepassioneerd compleet lik op stuk. Prachtig was dat. Ook leuk dat de als uiterst deugdelijk geziene John Denver ook voor ze op kwam.
 
'
Skandal im sperbezirk , Roxanne , ik doe wat ik doe , er zijn wel honderden liedjes met prostitutie als thema , vroeger mochten ze niet van de kerk en de rechtste "goede zeden maffia" tegenwoordig niet van de linkse emancipatie politie
Alle verandering is nog geen verbetering zullen we maar denken
'Een beetje geld voor een beetje liefde' was ook al zo'n mooi liedje. Mag zeker ook niet meer heden ten dage
 
Als platenliefhebber heb ik voor de lol ook twee LP's van Hete Harrie en de Vrolijke Trekkers in de kast staan met klassiekers uit de jaren 70 zoals: "Als ik naaien wil", "Isabel heeft een vibrator" en het wonderschone "Meisje, je moet niet zo draaien". Ook maar ritueel verbranden dan?
 
@ome aad Tipper Gore, de vrouw van. Mooiste is nog wel de zitting van haar commissie tegenover Dee Snider van Twisted Sister. De zichzelf deugdelijk verklaarde commissie dacht een harige rockster wel even te grazen te kunnen nemen. Het omgekeerde was waar en Dee Snider gaf ze zeer vakkundig, onderbouwd en gepassioneerd compleet lik op stuk. Prachtig was dat. Ook leuk dat de als uiterst deugdelijk geziene John Denver ook voor ze op kwam.
Het grappigste is nog dat vorige week een of andere aartsconservatieve politica het nodig vond om tijdens een politieke manifestatie "we are not gonna take it " van Twisted sister te draaien om het publiek op te warmen dit was Dee Snider ter ore gekomen en die reageerde daar op zijn eigen ouderwetse manier op door te vragen of ze de fucking tekst wel gelezen hadden
 
Er moet denk ik een onderscheid gemaakt worden tussen de liedjes waar het over een happy hooker gaat of iemand die gewoon haar beroep uitoefent en de liedjes waarbij het de moraal is dat het aan het eind allemaal weer goed afloopt en de arme vrouw haar grote liefde vind en nog lang en gelukkig verder leeft

Die eerste variant wordt vaak geboycot door de radio en de laatste zelden of nooit , of het moet natuurlijk een kutliedje zijn waar helemaal niemand op zit te wachten
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan