Dwangbordelen winst voor de staat

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En toch gaan jullie voor zo'n man (ik wilde hier wel een ander woord gebruiken) massaal uit de bol als het Koningsdag is. Begrijpe wie begrijpen kan. Maar ja, ik ben dan ook geen Hollander.
Er zijn Nederlanders die aan het Koninklijk Huis denken met Koningsdag, maar dat is naar mijn inschatting een minderheid. De meerderheid is blij met een vrije dag, en grijpt dit aan om zich klem te zuipen, of overtollige t....gzooi buiten te verkopen op een kleedje.
 
En toch gaan jullie voor zo'n man (ik wilde hier wel een ander woord gebruiken) massaal uit de bol als het Koningsdag is. Begrijpe wie begrijpen kan. Maar ja, ik ben dan ook geen Hollander.
Nee dat stelletje van jullie trekt volle zalen zeker , het halve land staat vol met standbeelden van Leopold de tweede die de halve Congo heeft uitgemoord en Albert de tweede heeft nog meer onechte kinderen rondhuppelen dan onze prins Bernard , die tenminste nog het fatsoen had om ervoor te betalen
Spreken ze al een beetje Vlaams ondertussen ? of is dat nog steeds te min voor ze
 
Suggestieve kop boven het bericht. Daar is al zoveel over gezegd, geschreven, geregeld en gezwegen. We praten over iets van meer dan 75 jaar geleden en ieder jaar ri 15 augustus duiken deze verhalen weer op in de media. Zal wel iets met komkommertijd voor de pers te maken hebben. Als we er op gaan zoeken zien we ook steeds verhalen opduiken over de compensatie die de Jappen hebben moeten betalen.
 
Dat hele koningshuis is leuk voor kinderen die nog in sprookjes geloven en lekker met een oranje muts op hun kop naar de kermis gaan op koningsdag , bejaarden vinden het ook prachtig om redenen die mijn fantasie te buiten gaan , de rest van de bevolking zal het een zorg zijn al dat vlaggewapper
Voor mij hoeft die flauwekul allemaal niet , maar wakker kan ik er echt niet van liggen en ik heb wel wat beters te doen dan er de barricaden voor op te klimmen

Maar goed als er bij de capitulatie voorwaarden geld van Japanse oorlogsbanken als compensatie overgemaakt is naar de NHM waarvan het Koningshuis toevallig of niet aandeelhouder was , is het volgens mij wel een beetje een stretch om te insinueren dat het koningshuis vrouwen exploiteerde in de oorlog
Japanse oorlogsmisdaden zijn begaan door de Japanners en niet door onze toenmalige koningin
 
Laatst bewerkt:
Vraag me wel eens af hoe lang de poppenkast nog duurt. Ik ken niemand in mijn directe omgeving die er iets om geeft, jongeren lijkt het helemaal niet te boeien. Is ergens ook niet meer van deze tijd.
Beatrix deed het heel goed toen ze meteen na de bijlmerramp ter plekke verscheen, een hand voor haar mond geslagen als teken van nationaal gevoeld verdriet en ontzetting.
Daarmee was de royal businesss voor jaren buiten discussie.
Daarna is er veel prutswerk geleverd
Slecht voor de PR en dus voor het bedrijf
Als er een goede grote ramp plaatsvindt en Amalia barst erbij in gepast snikken uit dan kunnen we weer jaren voort.
Oranje boven!
😃
 
Er is ook geen enkele politieke partij die er een echt punt van maakt
Er is of was wel een soort van republikeins platform maar echt aangeslagen is dat nooit , de meeste mensen vinden het wel best geloof ik
 
Ergerde me jarenlang kapot aan Beatrix bij de Kersttoespraak. Kregen we als inwoners te horen dat we tolerant moesten zijn tegenover 'nieuwkomers'. Onderliggende boodschap was dat als je kritiek levert op de multiculturele samenleving je een racist bent. Jaar in jaar uit zaten dit soort opmerkingen in die Kersttoespraak.
 
Er is ook geen enkele politieke partij die er een echt punt van maakt
Er is of was wel een soort van republikeins platform maar echt aangeslagen is dat nooit , de meeste mensen vinden het wel best geloof ik
Vermoed dat het gewoon door zal hobbelen, zoals het met zoveel dingen gaat. Of ze moeten echt flinke misstappen begaan in de nabije toekomst. Het draagvlak wordt minder en minder dus als ze verstandig zijn passen ze op hun tellen.
 
Ergerde me jarenlang kapot aan Beatrix bij de Kersttoespraak. Kregen we als inwoners te horen dat we tolerant moesten zijn tegenover 'nieuwkomers'. Onderliggende boodschap was dat als je kritiek levert op de multiculturele samenleving je een racist bent. Jaar in jaar uit zaten dit soort opmerkingen in die Kersttoespraak.
Er zijn jaren geweest dat de kersttoespraak van de regerend vorst langs me heen gegaan is , een stuk of 55 jaren wel schat ik
Een kersttoespraak houden met als thema vrede op aarde , verdraagzaamheid en tolerantie behoort nu eenmaal tot het standaard programma wat een koning( in) elk jaar af moet draaien naast lintjes knippen , medeleven tonen bij rampen of aanslagen , koekhappen en zaklopen op koningsdag en in het geval van king Willy als een halve gare staan juichen en de polonaise lopen als er weer eens een Nederlandse atleet of sportteam een gouden plak haalt

Niets wat een normaal mens met een opleiding in de PR niet net zo goed of beter zou kunnen voor een modaal inkomen , maar ja je kan ze nu eenmaal moeilijk kwalijk nemen dat ze hun werk doen nietwaar
 
Maar goed als er bij de capitulatie voorwaarden geld van Japanse oorlogsbanken als compensatie geld overgemaakt is naar de NHM waarvan het Koningshuis toevallig of niet aandeelhouder was , is het volgens mij wel een beetje een stretch om te insinueren dat het koningshuis vrouwen exploiteerde in de oorlog
Japanse oorlogsmisdaden zijn begaan door de Japanners en niet door onze toenmalige koningin
Dat is weer dat hele Woke geneuzel in combinatie met clicks op websites.

In de Woke ideologie heeft eenieder van ons zwaar verdiend aan de slavernij en hebben nooit een opleiding af moeten ronden en allerlei klote banen moeten doen. Bij geboorte kregen we dat al.

Het koningshuis is dan een broodje speciaal, maar koningin Wilhelmina was niet als hoeren madam aan het werk in de Oost 😉
 
Ze noemen het Witte Huis en Camp David anders, maar die grandeur en het pompeuze gedoe rond wat gewoon een politicus is, en daarna de volgende families, dat zou ik zelf hélemaal niks vinden.
Jij mag dat daarentegen best wenselijk vinden, geen zorg.
 
Dat is weer dat hele Woke geneuzel in combinatie met clicks op websites.

In de Woke ideologie heeft eenieder van ons zwaar verdiend aan de slavernij en hebben nooit een opleiding af moeten ronden en allerlei klote banen moeten doen. Bij geboorte kregen we dat al.

Het koningshuis is dan een broodje speciaal, maar koningin Wilhelmina was niet als hoeren madam aan het werk in de Oost 😉
Natuurlijk joh die NHM was een grote speler in Nederlands Indië en die zijn na de capitulatie door Japan schadeloos gesteld voor alles wat ze gejat hebben tijdens de bezetting want de verliezer krijgt nu eenmaal de rekening bij een oorlog
Die NHM was eigenlijk min of meer de opvolger van de VOC en had nog wel duizenden aandeelhouders , waarom worden die niet ook genoemd in dat artikel dan ? Omdat die geen clicks opleveren gok ik zomaar
 
Ze noemen het Witte Huis en Camp David anders, maar die grandeur en het pompeuze gedoe rond wat gewoon een politicus is, en daarna de volgende families, dat zou ik zelf hélemaal niks vinden.
Jij mag dat daarentegen best wenselijk vinden, geen zorg.
OK, die twee gebouwen zijn meer het Binnenhof en het Catshuis.

Niet Paleis Noordeinde, Paleis Huis ten Bosch en het Koninklijk Paleis Amsterdam waar de koninklijke familie alleen recht op heeft.
 
OK, die twee gebouwen zijn meer het Binnenhof en het Catshuis.

Niet Paleis Noordeinde, Paleis Huis ten Bosch en het Koninklijk Paleis Amsterdam waar de koninklijke familie alleen recht op heeft.
Dus je zou de koninklijke familie willen afschaffen maar wel alle paleizen laten houden? Dan hebben ze een toelage nodig om dat alles in stand te houden, ook voor hun jachtgebieden, beveiliging, jaarlijks olie verversen van de speedboat, en dan knippen ze in ruil ervoor wat lintjes door, tonen zich geschokt als er verdriet is, juichen mee als wij weer eens wat winnen en vooruit ook de beste wensen in een kersttoespraak
;-)
 
Ze noemen het Witte Huis en Camp David anders, maar die grandeur en het pompeuze gedoe rond wat gewoon een politicus is, en daarna de volgende families, dat zou ik zelf hélemaal niks vinden.
Jij mag dat daarentegen best wenselijk vinden, geen zorg.
De USA is inderdaad één van de vele landen op aarde waar ze ipv een monarchie een republiek hebben , maar om dat land nu als voorbeeld te gebruiken in relatie tot Nederland , Duitsland is ook een republiek , Frankrijk ook , Estland , Finland noem ze maar op
Zijn dat nu allemaal landen die het zoveel slechter doen als wij omdat ze geen corpulente man in een sprookjespaleis met een hermelijnen mantel op een troon hebben zitten?
 
Laatst bewerkt:
Vind ook de erfelijke troonsopvolging wel een dingetje. Is toch niet heel raar als koning en koningin kinderen krijgen, en die blijken er niet geschikt voor te zijn?
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan