FKK World, Pohlheim-Garbenteich

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

mechelen

Stamgast
Forumpionier
355
02/07/21
332
12
Adres :
Am Pfahlgraben 14
35415 Pohlheim

www.fkk-world.de

Parkeren kan op de 2 parkings; op de achterste parking is meestal plaats genoeg .

Openingsuren : elke dag van 11:00u tot 04:00u, vrijdag, zaterdag, zon en feestdagen tot 05:00u

De entreeprijs bedraagt 15 euro. Hiervoor krijg je 2 handdoeken en slippers. De slippers vind je in de lockers die gerangschikt staan per schoenmaat. Extra handdoeken kosten 2 euro per stuk. Een badjas kan je huren voor 5 euro.
De entreeprijs is laag maar dat betekent dat eten en drinken te betalen zijn, voorlopig alleen cash. Binnenkort komt er een elektronisch systeem.

Omschrijving : dit is een FKK-saunaclub : de dames lopen naakt. Behalve op dinsdag-dessousdag. Dames in lingerie of bikini.
Naast de lockers zijn er de douches. Ook op het gelijkvloers : de grote barruimte met links de resto, rechts is er de sishabar. Vanuit de barruimte kan je via een grote trap naar de grote tuin.
Nog op het gelijkvloers zijn er enkele kamers en toiletten. Langs hier kan je naar de benedenverdieping waar er nu ongeveer 25 kamers zijn.
Er zijn ook een bubbelbad, douches en een stoombad. Op geregelde tijdstippen is een masseuze aanwezig. Er is een solarium, te betalen met muntstukken.
Verder kom je in de Kaminzimmer, dit is een grote rustruimte met TV schermen waar je naar sportwedstrijden kan kijken.

Hierachter zijn de 2 sauna's : 1 biosauna (65 graden) en 1 hete sauna (90 graden). Langs hier kan je naar buiten waar er nog een buitensauna is.
De tuin is de grootste en mooiste van alle saunaclubs. Er is een zwembad met ligzetels en een cocktailbar. Her en der staan er tuinhuisjes.
Bij mooi weer wordt er gebarbequed, ook te betalen.

Publiek : veel locals maar ook veel toeristen.

Meisjes : hoofdzakelijk Roemeens. Tarieven : vanaf 60 euro per half uur. Extra's te bepreken.

Tot 2013 was dit veruit de populairste club in Hessen. Door een paar foute managementsbeslissingen en de felle concurrentie is de club de draad wat kwijtgeraakt. Men probeert het nu over een andere boeg te gooien. Of dit een succes wordt zal moeten blijken...
 
Laatst bewerkt:
Vergane glorie.

Afgelopen zaterdag ben ik na meer dan 4 jaar nog eens in FKK World geweest. Tien jaar geleden behoorde de club tot de Champions League van de saunaclubwereld, nu knokt World al een tijdje om niet te degraderen uit de Bundesliga... Het huidige management heeft het dan ook over een andere boeg gegooid.

Reeds bij aankomst zag ik al dat er flink geïnvesteerd is. Het pad van de parking naar de club is heraangelegd en de entree met de grote trap is echt indrukwekkend gerenoveerd. Dit heeft geld gekost. De kleedkamer is nog identiek hetzelfde en in de urinoirs liggen nog steeds ijsblokjes...
tongue.gif

Ook de barruimte is vernieuwd en deze keer grondig : ook het vieze plafond dat vroeger met een zeil werd toegedekt is deftig met spiegels afgewerkt. Er is nu een vierkante bar met daarrond grote zetels. De kleine kino is weg, de oude kino was al langer een sjisja-lounge.

De grootste verandering is beneden te zien : het binnenzwembad is dichtgegooid en er staan nu kamers op. Door de aanbouw van die kamers is de jaccuzzi helemaal ingesloten, het zicht op voorbij paraderende dames ben je kwijt... Het stoombad dat toch nauwelijks gebruikt werd is weg.
In de wintertuin staan nieuwe grote zetels, sommige met een gordijn rond. De kleine toog is ook weg.
De 2 overigens uitstekende sauna's waren vroeger al gerenoveerd.

Buiten is het, op wat details na, zoals het vroeger was.

Dit heeft véél geld gekost, dat is duidelijk. Vanwaar dat 'veel geld' afkomstig is laat ik in het midden. Vroeger was deze club in handen van een gekende brommerclub; nu hoorde ik veel Turkse muziek...

Tot zover de pluspunten. Er is ook een totaal andere prijspolitiek. De entreeprijs bedraagt nu 15 euro (1 jaar geleden slechts 10). Voor die prijs mag je een hele dag gebruik maken van alle faciliteiten en je krijgt 2 handdoeken. Per handdoek extra betaal je 2,5 euro.
Een glas fris kost 3,5 euro, in een echt glas. Ook een pilsje kost 3,5 euro. Cash te betalen. Vroeger stond er aan de sauna een waterdispenser doch deze is weggehaald...
Een bord soep kost 5 euro; pasta of pizza 6 euro, een hamburger 7,5 euro en een bord schnitzel mit pommes frites 15 euro. Ook onmiddelijk cash te betalen.
Men mikt duidelijk op een ander publiek en ik zag veel jonge mensen, en ook hoorde ik veel Turks...

De dames dan : ik telde een goede 30 meisjes waaronder een paar van vroeger, de anderen waren hoofdzakelijk meisjes die je ook in Mondial ziet : niet echt lelijk maar superknap zeker niet.
Het grootste minpunt : slecht 2 meisjes waren volledig naakt. De anderen hadden een broekje en sommigen zelfs een BHtje aan; FKK is dit niet meer.
confused.gif


Dit was een teleurstelling. Ik heb mij hoofdzakelijk bezig gehouden met de sauna's en heb 1 bord soep en later een pastatje gegeten. Ik heb dan ook niet gekamerd. Ik was een pak goedkoper af met deze prijszetting dan met de prijs van weleer, maar het gevoel van 'thuiskomen' was er niet.

Conclusie : is deze club nog de moeite waard om te bezoeken? Met pijn in het hart, want vroeger kwam ik hier echt graag : neen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan