Geld sturen naar DVP

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

jatsee

Meubelstuk
Forumpionier
1.015
06/07/21
1.162
40
Een van de DVP die ik regelmatig zie en nu in haar thuisland is vraagt "out of the blue" of ik haar geld wil sturen. Naast dat ik niet weet of zij dit stuurt of iemand anders, durf ik niet te reageren omdat je dan ingepakt kan worden. Iemand in nood wil ik op zich wel helpen. Ik zit aan video bellen te denken.

Iemand ervaring of advies?
 
Laatst bewerkt:
Hangt van diverse factoren af: wat is de situatie, om hoeveel geld gaat het, hoeveel geld kun je missen, zou je het ook voor een goede vriend doen? Wij weten niet je precieze situatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar het voor nodig is, maar als ik het vraag krijg ik vast een antwoord waar ik geen nee tegen kan zeggen. Verder denk ik dat bij een bank betaling mijn gegevens in onbekende handen kunnen vallen.
 
Ik weet niet waar het voor nodig is, maar als ik het vraag krijg ik vast een antwoord waar ik geen nee tegen kan zeggen. Verder denk ik dat bij een bank betaling mijn gegevens in onbekende handen kunnen vallen.
"Waar ik geen nee tegen kan zeggen"
Zegt voor mij genoeg.
Je bent een TE aardig persoon.
Als jij het toch besluit te doen. Is het einde zoek. Maar zo denk ik erover.
Denk er zelf eens rustig over na. En zet alles op een rijtje.
 
Ik weet niet waar het voor nodig is, maar als ik het vraag krijg ik vast een antwoord waar ik geen nee tegen kan zeggen. Verder denk ik dat bij een bank betaling mijn gegevens in onbekende handen kunnen vallen.

Alles hangt ervan af hoe goed je de dame kent, en belangrijker: hoe goed je ze vertrouwt...
Bedoeld ze echt dat je geld geeft? Of leent?

Het is waarschijnlijker dat ze je via WesternUnion (of soortgelijks) vraagt dit over te maken hoor, hier hangen trouwens kosten aan, dus let daar beetje mee op als je het zou doen.

Als je het overweegt: vraag haar om de video callen en alles uit te leggen waaraan en waaraf.
Kans bestaat dat je dan nog een verhaaltje opgespeld krijgt (ik ben hier maar worst case aan het denken he)...

Zoals ik al zei: Hoe goed ken je ze, en vertrouw je ze, daar begint alles mee...
Nu al zeggen dat je geen nee zou zeggen tegen een of ander verhaaltje komt bij mij over alsof je het al half overgemaakt hebt zonder echt te weten waaraan en waaraf...
 
In de jaren '90 (redelijk in de begintijd van camsites) eens geregeld contact met een Dame uit vermoedelijk Roemenië.
Ze deelde ook wat dingen uit haar leven (dat dacht ik).
Ze zat daar in Engeland gevangen/gedwongen in een huis te cammen. En kon daar niet weg.

Op een gegeten moment zat haar moeder in nood (die woonde in Italië) omdat ze een operatie niet kon betalen.
Met de naam van haar moeder en het ziekenhuis zelf het ziekenhuis gebeld.
En wat denk je... de naam van haar moeder was niet bekend.

Dus pas op met zielige verhalen.
 
Ik ben ooit zo stom geweest om een Colombiaanse dame, om haar 400 euro op te sturen met Western Union. Ervoor had ik haar wel meer dan 25 keer geneukt zonder condoom, ze had het nodig voor haar moeder. Ik heb haar daarna losgelaten en nooit meer bezocht. Enkele maanden later het vliegtuig genomen naar Paramaribo en men gedachte op andere meiden gezet. Want achteraf las ik op hookers dat die dame gewoon ermee op vakantie was gegaan. Op haar facebook haar toen ook gevonden, nee ze was niet arm. Gewoon allemaal leugens en bedrog maar ze had wel een lekker lijf. Dring niet aan, voor mijn en haar privacy ga ik niet zeggen over welke dvp het gaat.
 
Bedankt voor alle goede adviezen. Aan de andere kant, als ik haar niet help en het blijkt toch een nood situatie te zijn geweest en ik haar over een paar maanden weer in het echt zie, was ik die klant die haar niet geholpen had in die moeilijke tijd.

Het is een dame hier op het forum besproken, ik vraag me af of ze andere leden die haar telefoon nummer hebben ook heeft benaderd.
 
For real? Never ever daarop in gaan hoe goed of hoe lang je haar ook kent. Maakt niet uit wat voor een bedrag. Zodra je eraan toegeeft blijft het niet eenmalig want ik kan je garanderen dat er nog vaker zulke verzoekjes binnenkomen want jij bent dan de goedhartige (lees: onnozele) en barmhartige Samaritaan. Het is heel makkelijk om geld te vragen en te ontvangen maar terugkrijgen? Of je krijgt een paar euro per maand afgelost of ze zijn plots van de aardbodem verdwenen. Laat haar er lekker voor werken zodra ze in het land is. Gepaste afstand houden als klant en zakelijk blijven is mijn devies.
 
Ik dat één keer gedaan, een bescheiden bedrag van een paar honderd euro, voor een Afrikaanse DvP uit Antwerpen die ik al langere tijd goed kende. Ze had Italiaanse papieren (die ze me ook gewoon had laten zien) en zat in Italië om haar papieren te verlengen wat langer duurde dan voorzien, waardoor ze door haar reisbudget heenzat en in geldnood kwam. Ik wist dat haar verhaal klopte en kende haar echt goed, kende haar verblijfsstatus, echte naam en haar adres en had al meerdere malen een hele nacht met haar doorgebracht, zowel bij haar thuis als elders. Ik hielp haar ook altijd met brieven van instanties en correspondentie etc. Ik had dus gewoon echt een goeie band met haar. Nooit spijt van gehad dat ik haar toen geholpen heb,

Maar ik zeg erbij dat die meid wel een heel speciaal geval was. Die dame had ik een poosje daarvoor eens letterlijk haar portemonnaie om zien keren om een arme drommel te helpen die door onverlaten in elkaar was geslagen en beroofd en totaal ontredderd niet meer wist hoe hij thuis moest komen. We liepen over straat en zagen hem totaal overstuur staan, en zij vroeg hem wat er aan de hand was. Ze haalde zonder blikken of blozen haar portemonnaie uit haar tas en gaf hem de euro-briefjes die ze bij zich had zodat hij de trein naar huis kon nemen. Echt letterlijk zo. Een gouden hart, die meid. Dus toen zij hulp nodig had heb ik niet geaarzeld. Zou in staat geweest zijn om haar zelf op te gaan halen uit Italië als dat nodig was geweest.

Ik had met haar kunnen trouwen als ik gewild had. Soms vraag ik me af of ik dat niet had moeten doen. Ze is nu heel gelukkig met een Belg en we hebben nog sporadisch vriendschappelijk contact.

Om een lang verhaal kort te maken: ik vind het dus niet bij voorbaat idioot om een DvP waar je een goeie band mee hebt vooruit te helpen, maar als je niet precies weet met wie je te maken hebt en niet in kunt schatten of er misbruik van je gemaakt wordt zou ik maar uitkijken.
 
Bedankt voor alle goede adviezen. Aan de andere kant, als ik haar niet help en het blijkt toch een nood situatie te zijn geweest en ik haar over een paar maanden weer in het echt zie, was ik die klant die haar niet geholpen had in die moeilijke tijd.
Dan was jij een van de zovele klanten die niet geholpen heeft ;)
Je moet er ergens vanuit gaan dat jij niet de enige bent aan wie ze dat vraagt...

Maar ik zeg het nog is: alles hangt af hoe jullie "relatie" is, en daaruit komend het vertrouwen en dergelijke...

Ikzelf heb dit 1x gedaan, maar ik ken de dame al ettelijke jaren, zowel werk gerelateerd als buiten het werk om...
Bij mij is dit, na haar terugkomst, ook prima afgelopen, zoals afgesproken...

Het grote advies dat je hier gaat krijgen: NIet doen, maar das ook omdat wij de relatie tussen jullie niet kennen, en daar begint het net...
 
For real? Never ever daarop in gaan hoe goed of hoe lang je haar ook kent. Maakt niet uit wat voor een bedrag. Zodra je eraan toegeeft blijft het niet eenmalig want ik kan je garanderen dat er nog vaker zulke verzoekjes binnenkomen want jij bent dan de goedhartige (lees: onnozele) en barmhartige Samaritaan. Het is heel makkelijk om geld te vragen en te ontvangen maar terugkrijgen? Of je krijgt een paar euro per maand afgelost of ze zijn plots van de aardbodem verdwenen. Laat haar er lekker voor werken zodra ze in het land is. Gepaste afstand houden als klant en zakelijk blijven is mijn devies.
Je hebt helemaal gelijk , maar als je verliefd bent is dat echt moeilijk vlgs mij ...
 
Mijn grootste weerstand komt niet eens door het geld wat ik haar cash zo zou overhandigen, maar dat ik niet wil via digitaal mijn bankgegevens bij haar terecht komen. En een western union oid ga ik niet aan beginnen.
En een risico lopen bedonderd te worden.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan