Grappige taalfouten

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Il Commendatore

Meubelstuk
Forumpionier
6.335
05/07/21
7.235
3
Het is bijna een vaststaand gegeven; een DvP (of andere sekswerker) is doorgaans geen talenwonder.
Dat de buitenlandse sekswerkers nogal eens de mist in gaan met dank aan een vertaalprogramma, geeft nogal eens hilarische taferelen.
Maar zij die in Nederland geboren en getogen zijn, kunnen er ook wat van.

Vandaar dit onderwerp en de eerste die opvalt:
Ik zie je berichtje te gemoed vol spanning
nou tot snel lieverdt xxx
De tweede is van een andere adverteerder.
 
'k Heb net nog een mailtje ontvangen van een Vlaamse dame ('k ga ze niet noemen) van +/- 40j.
die haar BH-maat omschrijft als "een b/c cub!"

We leven in een land waar zo goed als iedereen basisschool en minstens een deel middelbare school heeft doorlopen maar een vrouw die al minstens 25 jaar haar eigen bh's koopt en/of maat kent, is te dom om te weten dat het geen cuB maar cuP is.

Onbegrijpelijk dat zo iemand zelfs door de basisschool geraakt.
 
Nederlands is nog niet zo eenvoudig om correct te schrijven, aangezien de meeste dvp niet in dit land geboren zijn snap ik de taalfouten wel. Seksueel getinte teksten vertalen is ook niet simpel ivm achterliggende dubbele betekenissen.

Zag onlangs briefje opgeplakt " Bel doet het niet, sla het raam in " :ROFLMAO:
Ook worden de seksueel getinte termen meestal niet goed door de vertaalmaschines vertaald.
 
Nee, sorry, Nederlands is niet mijn moedertaal, dus af en toe maak ik nog fouten. In het NL dus sonder 's' , o.k.
Excuus!
En "sonder" is ook zonder "s" maar met een "z".

Ik begrijp wel dat ons Nederlands best wel ingewikkeld is voor vreemdelingen, maar als je een beroep uitoefent en adverteert, laat dan je reclametekst even nalezen door iemand die de taal wel kent. Ik heb echt soms zin om na een bezoekje bij een dame met taalfouten in haar advertentie te zeggen "Zal ik even je tekst verbeteren?"

En van taalfouten gesproken op deze site ... Elke dag haal ik er in stilte wel wat weg.
 

Partners

Nieuwste berichten

Forum statistieken

Onderwerpen
37.214
Berichten
719.389
Leden
33.211
Nieuwste lid
tostimeester
Terug
Bovenaan Onderaan