Haags Tuig

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Cumcum

Forumfiel
Supporter
10.271
12/08/21
9.888
5
Allemaal tuig daar in Den Haag. Doofpot om die paljas elvis Hugo uit de wind te houden.

 
VWS moet 100 euro per dag betalen voor het niet naleven van de rechterlijke uitspraak.
Er staat niet bij aan wie ze dat moeten betalen. Als het aan de overheid is, vestzak broekzak, is het aan de krant, dan een paar Volkskrant abo's opzeggen. Niet een dwangsom om van wakker te liggen ;-)
 
Met zo'n lage dwangsom zegt de rechter eigenlijk "geef gerust openheid als je wil maar als een paar van die stukken ervoor zouden zorgen dat allerlei halve garen weer complottheorieën gaan bedenken, nou dan houd het voorlopig maar onder de pet."
 
Het zou allemaal anders worden, is ons beloofd. Rutte, Kaag, Hoekstra en Segers, de vier leiders van de coalitie, prediken al een jaar openheid en transparantie. Weg met de achterkamertjes, weg met de stiekeme overlegjes. We mogen voortaan alles weten. Mark Rutte kan zich dan weer alles herinneren, Sigrid Kaag erkent dat de chaotische evacuatie uit Afghanistan door haar weifelende optreden is mislukt en Hugo de Jonge zegt zonder omwegen dat hij Sywert van Lienden heeft binnengehaald omdat die snel aan mondkapjes kon komen.


Dit is wat ze beloofde....HAHAHHAHAHHAHAHHAHHAHA. Ik denk dat Homo Mark hier geen herinnering meer aan heeft.
 
Het gekke en vooral leuke is dat zoveel mensen het geloofden en dat nog veel méér mensen het echt helemaal geen ene bal uitmaakt.

De volgende verkiezingen worden gewoon weer een feest voor de gevestigde politici, daarnaast ook zeer winstgevend voor de halve garen die bij Forum of Wilders of Boeren lekker veel woedeballonnen verkopen.

Vooral die gekken gaan geen verbeteringen brengen want hun verdienmodel is gebaseerd op zoveel mogelijk woedende kiezers dus tevredenheid zou hun ondergang betekenen.
 
Het gaat mij niet om de dwangsom,maar het feit dat ze weer alles onder het tapijt vegen.
Precies! Rechter: openheid van zaken geven! Niet doen = straf = dokken. Ministerie: dus dokken we...

Oftewel: wij, ministerie van VWS, hebben lak aan de rechtspraak in Nederland en doen gewoon ons eigen ding. En dan vragen politici zich af waarom er toch op Forum of PVV of BBB gestemd wordt.
 
Precies! Rechter: openheid van zaken geven! Niet doen = straf = dokken. Ministerie: dus dokken we...

Oftewel: wij, ministerie van VWS, hebben lak aan de rechtspraak in Nederland en doen gewoon ons eigen ding. En dan vragen politici zich af waarom er toch op Forum of PVV of BBB gestemd wordt.
Wees aan de ene kant maar blij dat er toch nog iets is van een oppositie in de 2e kamer
Anders had je een windmolen achter in de tuin, elke avond een Syriëer, Oekraïner, of weet ik veel aan tafel..
Verplicht een elektrische auto omdat ze de accijns op benzine verdubbeld hebben voor het 'klimaat'..
Minimumloon van 9 €, terwijl de buurman die ambtenaar is 4000 netto
Elk jaar 5 vaccinaties in je donder voor van alles en nog wat..
En noem nog meer leuke dingen die men bedenkt..
 
Allemaal tuig daar in Den Haag. Doofpot om die paljas elvis Hugo uit de wind te houden.

ik denk dat het eerder gaat om een aantal hoge ambtenaren uit de wind te houden. Het zelfde wat ze doen met de toeslagenaffaire.
Hugo is was/ is toch al beschadigd hierdoor, dus voor hem maakt het niet veel uit
 
Wat is dit toch een hilarisch elkaar napratend clubje aan het worden. Als het niet sneu was, zou ik er flink om kunnen lachen.
Toch schitterend als jij zulke praktijken van ons kabinet allemaal prachtig vind..
Of je ziet het niet in.. Of je vind alles wel goed zolang het JEZELF niet raakt.. Of je maakt er deel van uit..
Ik hoop van niet
 
Toch schitterend als jij zulke praktijken van ons kabinet allemaal prachtig vind..
Of je ziet het niet in.. Of je vind alles wel goed zolang het JEZELF niet raakt.. Of je maakt er deel van uit..
Ik hoop van niet
Deze reactie is zo typisch. Ik stel alleen dat het hilarisch is dat jullie elkaar alleen maar aan het napraten zijn. Ik keur helemaal niets goed maar sta wel ver af van je visie op deze zaken. Zo vermoeiend om tegen alles te zijn wat de overheid doet. Tel je zegeningen en je zult merken dat het leven er een stuk positiever uit ziet.
 
Hilarisch..
Nou jammer dan dat 'jullie' het met elkaar eens is.. (wat dat ook betekend)
En jij dat hilarisch vind..
Ik denk eigenlijk dat meerdere mensen wellicht meer dan je denkt, het hetzelfde zien.. En dat zijn niet automatisch allemaal FvDers of PVVers.. Dat zou wel het gemakkelijkste zijn..
Het gaat er in deze om, dat je zo niet met mensen of hun gevoel omgaat..
Wetende dat men in je vertrouwd omdat je een 'functie' hebt..
Dat doe je gewoon niet..
Is nu ook dat geintje D66/Npo weer op komen borrelen..
Publieke omroep hee.. Betalen we belasting voor..
Ik heb de bouwfraude toendertijd ook aan de lijve meegemaakt.. En wat er met de klokkenluider gebeurt is..
Iedereen wist wat er gebeurde.. Niemand zei wat.. Kostte hem een huwelijk en carrière.. Al zijn geld
Nogmaals.. Eerst roepen over een nieuwe bestuurscultuur en dan keer op keer dit..
Kun jij van vinden wat jij wilt..
Ik vind het gewoonweg schandalig..
En dan altijd die gedoodverfde uitspraak 'we hebben het hier goed', 'ze rijden hier niet met tanks door de straat'..
Nee inmiddels wel met trekkers.. En duizenden man volk..
Het land is zowat bestuurloos.. En staat zowat in de fik..
Alleen.. Niet iedereen heeft het door..
Zolang de nieuwe Tesla weer gehaald kan worden.. Of op Funda een NOG groter en mooier huis staat binnen budget.. Ist allemaal OK..
The world is your oyster..
 

VWS moet van coalitie en oppositie Sywert-stukken direct openbaar maken

Coalitie- en oppositiepartijen eisen dat het ministerie van VWS interne communicatie over de mondkapjesdeal met Sywert van Lienden 'direct openbaar maakt'. De Kamer wil ook weten waarom het departement het betalen van een dwangsom verkiest boven het naleven van een rechterlijke uitspraak.
FRANK HENDRICKX; ERIK VERWIEL
Dat is de uitkomst van een schriftelijke procedure die deze week werd ingelast, hoewel de Kamer formeel met reces is. De Tweede Kamer is verbolgen over een bericht in de Volkskrant dat het ministerie van VWS al sinds januari geen opvolging geeft aan een rechterlijke uitspraak. Daarin werd bepaald dat het departement binnen vier weken moet beslissen welke interne communicatie over de Sywert-deal vrij gegeven moet worden onder de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Het ministerie heeft dat niet gedaan en koos ervoor een dwangsom van 15 duizend euro te betalen. Dit bedrag is nog niet geïnd door de Volkskrant.

Naast de bijna voltallige oppositie eisen ook de coalitiepartijen VVD, D66 en ChristenUnie dat de door de Volkskrant opgevraagde stukken alsnog 'direct' openbaar worden gemaakt. Het CDA sluit zich vooralsnog alleen aan bij een verzoek om opheldering over de gekozen strategie van VWS.

Minister van Langdurige Zorg, Conny Helder, verklaarde in april nog in de Kamer dat VWS in verzet zou gaan tegen de uitspraak van de rechter om te voldoen aan het verzoek van de Volkskrant. De zitting stond gepland voor 14 juli, maar kort daarvoor besloot het departement het verzet alsnog te staken. Tegelijkertijd blijft VWS weigeren whatsapp- en mailverkeer van enkele kopstukken te openbaren. Pas in augustus wil het departement ernaar kijken.
Journalistiek belang
VWS heeft nog niet kunnen uitleggen waarom het verzet is ingetrokken. Daardoor blijft ook onduidelijk waarom het departement de rechterlijke uitspraak niet volgt. De rechter concludeerde dat het verzoek van de Volkskrant een journalistiek belang heeft en daarnaast beperkt is in omvang en tijdsperiode.

Anders dan VWS gaf het ministerie van Financiën na een beroep op de Wob eerder wel correspondentie over de Sywert-deal vrij. Hieruit bleek dat minister Hugo de Jonge van VWS de eerste aanzet gaf voor de gesprekken met Van Lienden, terwijl hij altijd had verklaard niets met de zaak van doen te hebben.

De communicatie van VWS-kopstukken is wel verstrekt aan Deloitte, dat al meer dan een jaar onderzoek doet naar de Sywert-deal. Een woordvoerder van VWS zegt nog niet weten wanneer het ministerie zal reageren op de verzoeken vanuit de Kamer. In april stelde minister Helder zich nog onwelwillend op om meer informatie vrij te geven. De minister vindt dat het Deloitte-onderzoek afgewacht moet worden, omdat anders een onvolledig beeld kan ontstaan.

Deloitte levert naar verwachting in september een rapport over de mondkapjesdeal. De Volkskrant beraadt zich over nieuwe juridische stappen om alsnog naleving af te dwingen van de rechterlijke uitspraak uit januari.
 
Nou ja, hier dag in dag uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit roepen dat alles kut is gaat het echt geen centimeter beter maken.

Op een gegeven moment weten we het allemaal wel.

Het leven is sowieso kut, en op een dag ga je dood.
De één eerder, de ander later.
mijn leven is niet kut hoor..verre van..
ik hoop het jouwe ook niet..want ondanks dat we het niet eens zijn ,gun ik dat niemand..
 
En toen was zijn woordenschat uitgeput..
Dan maar op de man spelen..
Is het woordje FvD al gevallen?
Ik speel niet op de man. Ik geef je alleen hetzelfde nietszeggende antwoord dat jij ook geeft. Wel opmerkelijk dat je je weer aangevallen voelt terwijl je de reactie krijgt die je anderen ook geeft.
FvD was nog niet gevallen totdat jij er over begon.
 
2 posts vantevoren, lijflied van Richard Snep...das niet persoonlijk iemand in de zeik zetten?..
Of in ieder geval een poging tot?..
Maar je doet je best verder maar..
Wij zijn uit verschillend hout gesneden.. Ik kom vanuit de school of hard knocks.. Jij begeeft je onder de Gant sweaters,vere business trips en lederen puntschoenen..
Het zij zo..
Eens worden we het niet denk ik..
 
2 posts vantevoren, lijflied van Richard Snep...das niet persoonlijk iemand in de zeik zetten?..
Of in ieder geval een poging tot?..
Maar je doet je best verder maar..
Wij zijn uit verschillend hout gesneden.. Ik kom vanuit de school of hard knocks.. Jij begeeft je onder de Gant sweaters,vere business trips en lederen puntschoenen..
Het zij zo..
Eens worden we het niet denk ik..
Van iemand uit de school of hard knocks verwacht ik dat hij ook kan incasseren als je ook uitdeelt.
Btw, business trips ja, lederen maatschoenen ja maar Gant is toch wel erg 'old skool'.
Oh ja, ik denk dat je een totaal foutief beeld van me hebt en dat vind ik prima dus laten we dat vooral zo houden.
Ik ben het overigens eens met je laatste zin😜
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan