Leuk om hierover nog eens te mijmeren. Heb mijn oude paspoort nog eens opgediept en de foto-albums op mijn laptop eens overlopen.
Thailand 14x, van noord tot zuid. In het begin voornamelijk Patong, waar ik enkele jaren geleden toevallig een leuke verpleegster heb ontmoet, waar ik ook wat leuke trips mee heb ondernomen. Andere bezochte plekken oa Koh Samui, Chiang Mai, Ao Nang, en enkele losse eilandtrips. Vorig jaar eerste keer Pattaya. Ben er dit jaar terug geweest en zal in november weer teruggaan voor een week. In Hua Hin ben ik nog niet geweest, maar dat zit in de planning voor februari, eventueel gecombineerd met Pattaya.
Maar ik heb natuurlijk ook andere Aziatische landen bezocht. Myanmar, toen het nog kon. Een heel andere ervaring. 2x Bali, waarvan 1 keer met Thaise vriendin. 2x Vietnam, waarvan ook 1 maal met mijn verpleegstertje. Filippijnen waren ook weer en andere ervaring. Maar Thailand blijft de eerste keuze. Vooral omdat ik me er nog nooit echt onveilig heb gevoeld en er natuurlijk veel te beleven valt op vele vlakken. Thailand heeft voor mij de perfecte combinatie.
Ik moet wel zeggen dat ik Thailand heel lang heb vermeden, gewoon omwille van hoe mensen erover denken als je als alleenstaande man op vakantie gaat in Thailand. Nu zeg ik FU! Ik heb spijt dat ik niet vroeger ermee begonnen ben. Maar ik probeer het goed te maken 
Mijn verpleegstertje heeft nu een vaste, serieuze relatie. Ben blij voor haar en ik hoop dat het lukt. Ik heb me de vraag gesteld of ik terug zo iemand wil zoeken, maar ik heb besloten dat niet te doen. Geeft me meer vrijheid, minder verplichtingen. Ik geniet nu ook van de rustige momenten en van de afwisseling. En nu kan ik ook eens de lakens delen met een leuke ladyboy