Die buurman kan dan ook nu al je medische gegevens inzien. Dit is niet een nieuw probleem dat opduikt.
Als een dvp aankomt uit een land dan hoeft dat niet aangesloten te zijn: ze komt hier en kan kiezen voor een eerste test voor ze het beroep uitoefent. Wat fraude en sjoemelen betreft: dat is er altijd geweest en is er nu al. Je kan niet alles tegenhouden, maar het misschien toch moeilijker maken om te sjoemelen. Dit gaat ook wat samen met andere discussies over gegevensverzameling. En als je nu al een test doet of een gewoon bloedonderzoek dan zit dat ook al in databanken, tenzij je anoniem laat testen. In mijn idee zou er gewoon een groene vlag zijn indien test ok via bvb QR code, net zoals je nu de QR code voor Covid hebt. In feite vergelijk ik idd de "seks-veilig" pas met de coronapas. Je bent ervoor of ertegen, ook vanuit privacy standpunt. Ik vond het een discussie waard en ik luister graag naar tegenargumenten als ze tenminste gaan over wat ik schreef.
Daarom sprak ik over kansen en risicobeheersing. Ik heb al meer dan genoeg benadrukt dat zekerheid niet bestaat. Jouw reactie wijst erop dat je niet denkt met kansen maar in termen van zwart-wit. Voor mij dus geen goed tegenargument. Je zou kunnen met statistiek bewijzen dat als je regelmatig negatief test de kans dat je iemand besmet kleiner is. Ik had daarvoor speciaal kans 2x in hoofdletters geschreven.
Nu, in ieder geval bedankt om tegenargumenten te geven. Ieder heeft zo zijn mening en dat is goed.