HPV

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

an_other

Newbie
4
23/11/21
0
Hoi. Ik hoop dat Vooral lurker hier geweest. Niet veel ervaring met dvp, een aantal blowjobs vooral.

Ik heb al meer dan een jaar 'last' van HPV. Maar er van af komen lukt me ook niet.

Het lijkt me een wonder als niemand hier ervaring mee heeft want volgens de doc heeft de grote meerderheid van de mensen die sexueel actief zijn het in hun systeem.

Creme geprobeerd - reageerde me immuunsysteem slecht op en afbranden werkte een beetje maar nu lijkt het of er brandwonden op mijn lul zijn en is het probleem dan ook nog niet echt opgelost.

Ik voel me er zwaar klote over en heb mijn sex-drive daardoor ook zo goed als verloren. Dat is toch een behoorlijke klap voor mijn ego geweest en heeft mijn relatie ook behoorlijk onder druk gezet.

Ik dacht misschien heeft iemand nog eventueel tips of ervaring hiermee.

Er zijn uiteraard ergere dingen en ergere soa's maar ik voel me gewoon veel minder lekker in mijn vel. Alvast bedankt allemaal.
 
(...) Ik heb al meer dan een jaar 'last' van HPV (...) Ik voel me er zwaar klote over en heb mijn sex-drive daardoor ook zo goed als verloren. (...)
Beste an_other,

Vervelend dat jouw genetische make-up blijkbaar niet goed het virus dat wratjes veroorzaakt kan onderdrukken.
Over het algemeen genomen verdwijnen wratjes vanzelf. Dit kan soms zo'n twee jaar duren. Maar weg gaan ze.

Genitale wratten komt heel erg veel voor. Alleen heel weinig mensen ontwikkelen daadwerkelijk wratjes.
Het is nu eenmaal zo dat als je seks hebt je dit virus kunt oplopen. En aan de volgende weer overdragen. Ook als je met condoom seks hebt en ook in een vaste relatie. De meeste mensen krijgen nooit wratjes. De pechhebbers wel. En daar ben jij er één van.

Jammer dat het je seksualiteit zo beïnvloed.
Onthou dat het écht geen ernstige soa is. Wel reuze vervelend, irritant en soms dus seksueel invaliderend. Probeer er toch wat relaxter in te staan.
Als jij seks hebt met iemand en die persoon ontwikkelt wratjes, is dat niet jouw schuld. Die persoon heeft dan blijkbaar ook een genetische make-up die het virus niet goed kan onderdrukken.

Advies
  • Volg zo secuur mogelijk de behandeling op die de arts voorschrijft
  • Blijf - naast het behandelen - zoveel mogelijk af van de wratjes
  • Overleg met je huisarts of het voor jou misschien zinvol is om een vaccinatie als therapie te krijgen. Soms kan een arts dit voorschrijven bij mensen die zeer hardnekkige wratjes hebben en daar psychisch onder gebukt gaan. Een dergelijke vaccinatie is geen garantie dat bij jou het virus goed onderdrtukt kan worden. Maar uitproberen kan geen kwaad.
Lees meer over wratjes.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
deze tip houdt ik meestal voor mezelf maar aangezien ik weet hoeveel leed je kan hebben door HPV ,

AHCC 500 mg pillen , + vitamine C


haal deze zijn best duur , neem er elke dag 2 jaah duur ik weet het ,
je haalt groene Matcha thee bij toko , wel beetje dure , neem elke dag een schepje (theelepltje )
zorg dat je geen stress hebt , (stress is boost voor HPV )
je vraagt je af hoe komt hij erbij .
ben bijna me hele zaakje verloren dankzij een fout bij de dokter ,
heb mezelf moeten redden ,
me piemel ziet er mooier uit dan ooit nu en doet het weer als nieuw ,
lichaam voelt ook top en iedereen die corona heeft mag me gewoon komen pijpen ook ,geen probleem !
wel jammer dat de mannen geen inenting krijgen dit jaar want zou wel in 2021 gebeuren ,
is denk ik door een vrouw beslist :cool:
komt er dus op neer dat je dus altijdt 5 euro in het kwf busje doet , maar je ballen en je zaakje en je keel mogen gewoon de k k krijgen ,
terwijl het zo makkelijk te voorkomen is !
 
Hoi. Ik hoop dat Vooral lurker hier geweest. Niet veel ervaring met dvp, een aantal blowjobs vooral.

Ik heb al meer dan een jaar 'last' van HPV. Maar er van af komen lukt me ook niet.

Het lijkt me een wonder als niemand hier ervaring mee heeft want volgens de doc heeft de grote meerderheid van de mensen die sexueel actief zijn het in hun systeem.

Creme geprobeerd - reageerde me immuunsysteem slecht op en afbranden werkte een beetje maar nu lijkt het of er brandwonden op mijn lul zijn en is het probleem dan ook nog niet echt opgelost.

Ik voel me er zwaar klote over en heb mijn sex-drive daardoor ook zo goed als verloren. Dat is toch een behoorlijke klap voor mijn ego geweest en heeft mijn relatie ook behoorlijk onder druk gezet.

Ik dacht misschien heeft iemand nog eventueel tips of ervaring hiermee.

Er zijn uiteraard ergere dingen en ergere soa's maar ik voel me gewoon veel minder lekker in mijn vel. Alvast bedankt allemaal.
Van men 2de relatie gekregen heeft toch 2 jaar geduurd voor alles weg was.
6 tal sessies met vloeibare stikstof bij de dokter gedaan waar kwamen terug tussen het bezoek elke keer. Dan naar een zalf met zuur overgestapt op aanraden van de dokter en die werkte beter.
Maar deed wel rete zeer. Nu zie ik nog waar de wondjes zijn geweest .
 
Een kleine toevoeging op het uitstekende bericht van @piet soaaids

Dit kan soms zo'n twee jaar duren. Maar weg gaan ze.

Dit is niet bij iedereen zo. Je ziet dat bij verreweg de meeste mensen het na 2 jaar weg blijft, maar helaas, bij een klein deel van de mensen, kan het vele jaren blijven persisteren, zelfs blijven, zelfs na behandeling.

Wat behandeling betreft, kun je het beste kiezen voor een milde behandeling. Het wegbranden of snijden van wratjes werkt goed, maar is ook traumatisch voor de gezonde huid. Littekens kunnen ontstaan, zeker als je een donkere huid hebt. Het licht bevochtigen met podofyllotoxine vloeistof, zoals Condyline, gaat geleidelijker en geeft minder schade aan de huid. Helaas is het minder geschikt voor grote wratten.

Bij mijn weten wordt vaccineren nog niet standaard geadviseerd bij condylomen. Volgens mij is deze richtlijn nog niet gewijzigd, en is er ook nog weinig bewijs voor, maar, ik laat me graag correct wijzen. Ondanks weinig bewijs adviseer ik het zelf ook wel bij onrustige cellen van de baarmoedermond. Je kunt je altijd laten vaccineren, omdat het vaccin veilig is, misschien helpt het wel. Dus, ik zou het altijd doen als condylomen zo hardnekkig zijn. Sowieso raad ik iedereen deze vaccinatie aan als je veel wisselende contacten hebt. Helaas is het vaccin wel duur en effectiviteit neemt af naarmate je meer contacten hebt gehad. Je kunt je laten vaccineren op eigen kosten via de huisarts of GGD. Kies voor Gardasil 9, omdat deze de beste bescherming biedt.
 
Heeft het inenten geholpen of is dat op hoop van zegen?

Ik heb weinig zin om weer naar de dermatoloog te gaan om weer te proberen wat eerder niet heeft geholpen maar weet verder ook niet wat ik anders kan doen behalve celibaat blijven maar daar is mijn vriendin het niet mee eens. :/

Bedankt allemaal voor het reageren. Voelt het toch wat normaler.

Krijg wel allemaal ads nu voor een website samen tegen hpv. Een website waar ze je de dingen vertellen die je al weet en geen concrete hulp aanbieden. Vast weer goed besteed belastings-geld.
 
ik had aan de huisarts gevraagd of ik die vaccinatie kon krijgen maar volgens hem had het geen zin voor me. en ook niet preventief tegen wratten..
Huisartsen hebben helaas vrij weinig kennis van dit soort zaken.

Als je al besmet bent met alle in het vaccin aanwezige types, dan zal het vaccin waarschijnlijk weinig voordeel bieden. Het voordeel wordt steeds kleiner naarmate je met meer besmet bent. De meeste mensen krijgen nooit klachten als ze besmet zijn. Gelukkig maar. Als je heel veel wisselende contacten hebt gehad, dan is de kans groot dat je al meerdere HPV types bent tegengekomen, waarschijnlijk ook de genitale wratten types. Maar, uit onderzoek blijkt dat zelfs sekswerkers lang niet altijd besmet zijn met alle (relevante) HPV types. Er is onder deskundigen geen éénduidig standpunt over de vraag of je sekswerkers HPV vaccinatie moet aanbieden. Vaak wordt er gekeken naar kosten-effectiviteit, maar je hebt ook nog iets als een individueel belang.

Voor vrouwen is HPV vaccinatie belangrijker dan voor mannen. Er is een zeer sterke associatie tussen baarmoederhalskanker en het HPV. Aan de andere kant, HPV veroorzaakt bij mannen ook verschillende soorten kankers. De kans is wel heel klein dat je kanker krijgt van HPV. Genitale wratten komen wel heel veel voor. Helaas biedt het vaccin in het rijksvaccinatieprogramma geen bescherming tegen genitale wratten.

Het vaccin is duur, je hebt drie vaccinaties nodig. Als geld geen groot probleem is, dan adviseer ik om het gewoon te nemen. Baat het niet …
Je kunt je bij de huisarts laten vaccineren. Gewoon aangeven dat je het perse wil. Je kunt ook bij de GGD vaccinaties halen. Kies in ieder geval voor Gardasil-9. Hier zitten op dit moment de meeste types in, inclusief de genitale wratten.

Artikel over sekswerkers en HPV: PMCID: PMC6746505

En, als toevoeging, het is veel belangrijker dat klanten zich regelmatig laten testen op soa's. Als geld een probleem is, laat je regelmatig testen, en vergeet deze vaccinatie. ;)
 
Laatst bewerkt:
Huisartsen hebben helaas vrij weinig kennis van dit soort zaken.

Als je al besmet bent met alle in het vaccin aanwezige types, dan zal het vaccin waarschijnlijk weinig voordeel bieden. Het voordeel wordt steeds kleiner naarmate je met meer besmet bent. De meeste mensen krijgen nooit klachten als ze besmet zijn. Gelukkig maar. Als je heel veel wisselende contacten hebt gehad, dan is de kans groot dat je al meerdere HPV types bent tegengekomen, waarschijnlijk ook de genitale wratten types. Maar, uit onderzoek blijkt dat zelfs sekswerkers lang niet altijd besmet zijn met alle (relevante) HPV types. Er is onder deskundigen geen éénduidig standpunt over de vraag of je sekswerkers HPV vaccinatie moet aanbieden. Vaak wordt er gekeken naar kosten-effectiviteit, maar je hebt ook nog iets als een individueel belang.

Voor vrouwen is HPV vaccinatie belangrijker dan voor mannen. Er is een zeer sterke associatie tussen baarmoederhalskanker en het HPV. Aan de andere kant, HPV veroorzaakt bij mannen ook verschillende soorten kankers. De kans is wel heel klein dat je kanker krijgt van HPV. Genitale wratten komen wel heel veel voor. Helaas biedt het vaccin in het rijksvaccinatieprogramma geen bescherming tegen genitale wratten.

Het vaccin is duur, je hebt drie vaccinaties nodig. Als geld geen groot probleem is, dan adviseer ik om het gewoon te nemen. Baat het niet …
Je kunt je bij de huisarts laten vaccineren. Gewoon aangeven dat je het perse wil. Je kunt ook bij de GGD vaccinaties halen. Kies in ieder geval voor Gardasil-9. Hier zitten op dit moment de meeste types in, inclusief de genitale wratten.

Artikel over sekswerkers en HPV: PMCID: PMC6746505

En, als toevoeging, het is veel belangrijker dat klanten zich regelmatig laten testen op soa's. Als geld een probleem is, laat je regelmatig testen, en vergeet deze vaccinatie. ;)
En wat moet ik mij dan voorstellen onder "duur"? Hoeveel kosten de 3 inentingen dan?
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan