(...)
Hoe lager de prijs wordt hoe minder de klasse. Dat werkt 2 kanten op. Op zowel het aanbod van dames als de klanten die men ermee aantrekt. Is een fucking feit. Maar ik heb het idee dat iedereen maar af wil van seksbedrijven en liever alles zelf organisaren kan. Nou ga je gang. Ik zeg je wel om dat los te krijgen dat dames thuis ontvangst legaal willen bieden ze naar de rechter zullen moeten stappen. En daar hun recht(en) afdwingen. Ik waarschuw je wel. Overheid, gemeente(s) en / of bestuurlijk hebben veel grotere zakken met geld om je te procederen tot je een ons weegt.
Klanten van mij hebben dat jaren terug uitgevoerd middels de VLEB en niet VER. De Ver is eerder voor clubs en privehuizen ipv escort. Ook escort werd aan regels onderworpen die eigenlijk meer van toepassing waren op bovenstaande terwijl escort toch echt een andere tak is. Die klanten gaven het op. Het kost te veel geld, tijd en uiteindelijk zie je dat de gehele trend "minder" is over de laatste 20 jaar. Aantal vergunningen dat verstrekt was in Amsterdam alleen al op gebied van escort was eerst 25+ en nu nog maar een handvol. Dus, blijf vooral stemmen op "links" want het doel van links is een maakbare wereld, zonder prostitutie. Dat past niet in het programma.
Ook door alle (nieuwe) wetten wordt het ook lastiger om een legaal seksbedrijf te starten. De bank werkt je tegen. Een verhuurder van een pand kan je tegenwerken. Ook gemeente(s) kunnen je tegenwerken. Ik kamp hier ook mee want ik doe aanvragen voor seksbedrijven. Een een jaar tijd heb ik 7 vergunningsaanvragen ingediend, 5x escort, 1x club, 1x massage en alle 6 toegewezen gekregen. De 7de was mislukt omdat de aanvraagster naar mij en naar de gemeente toe, niet eerlijk was. Die hield in het kort 5 bankrekeningen erop na ipv de opgegeven 2 maar. Dan krijg je inderdaad een negatief advies van de Bibop want als ondernemer heb je gewoon die plicht om een correcte administratie in te voeren.
(...)
Kun je me uitleggen wat de VLEB en de VER is en waar deze initialen voor staan?
Om te kunnen procederen tegen de overheid (landelijk, provinciaal, gemeentelijk) heb je geen advocaat nodig, maar mag wel. Aangezien de advocaten de grootste kostenpost zijn in een gerechtelijke procedure kun je je die kosten besparen.
Bij de overheid procedeer je bij de regionale Bestuursrechter en als je die geen bevredigend (?) antwoord geeft kun je doorstappen naar de Centrale Raad van Beroep (CRvB) in Utrecht. Dat is de hoogste rechter voor overheidskwesties in Nederland.
Ikzelf heb net een zaak gewonnen bij de CRvB, na 2,5 jaar procederen. Eerst de gemeente met hun advocaten, daarna de Bestuursrechter met 3 rechters en 2 advocaten van de gemeente en daarna de CRvB met 3 rechters en wederom de 2 advocaten van de tegenpartij. De hele tijd ben ik alleen maar in mijn uppie geweest en heb de zaak gewonnen! En ik ben niet juridisch geschoold.
En waarom?
Omdat ik gelijk heb, daarvan overtuigd was, bleef en bèn. En dat op de juiste manier kon bewijzen en verwoorden! Dat is de enige manier.
Dus als je dat nu terug brengt naar thuisontvangende sexwerkers begint dat met het bestemmingsplan.
Als dat niet voorziet in de mogelijkheid om er sexuele bedrijfsvoering te doen is elke procedure-aanvraag lastig tot zinloos. En dat heeft niet te maken met de diepe zakken van de tegenpartij, maar met simpele wetgeving.
M.a.w. als het bestemmingsplan er niet in voorziet dat er sexuele bedrijfsvoering plaats kan vinden, moet het bestemmingsplan aangepast worden. En daar heeft, buiten de gemeente die het plan maakt en de wijzigingen ook uiteindelijk bepaalt en doorvooert, ook de omgeving, zoals de buren, een inbreng in. De omgeving kan zich verzetten tegen wijizigingen van bestemmingsplannen.
Heel vaak is het zo dat als een bewoner een bestemmingsplanwijziging indient er geluisterd wordt naar de buren en omgeving.
Indien de gemeente een bestemmingsplanwijziging wil doorvoeren wordt gekeken naar het 'algemene gemeentelijke belang'. Dan zijn de buren in één keer minder relevant.
Wil je dus succes hebben met een bestemmingsplan wijziging moet je 1) een meewerkende gemeente hebben, 2) niet oplettende of meewerkende buren hebben en 3) bij voorkeur precedenten binnen de gemeente hebben.
That's it. Wil je dus iets gedaan krijgen bij de gemeente moet je je huiswerk gedaan hebben. En de politieke wind mee hebben. Dus linkse partijen en christelijke partijen zijn niet gunstig. Dus soms is het handig om tot na de gemeentelijke verkiezingen te wachten ..... Alhoewel je de rol van de ambtenaar (die officieel niet aan een partij gebonden is voor zijn werk) hier ook niet moet onderschatten.
Dus lukraak een vergunningsaanvraag indienen leidt lang niet altijd tot het gewenste resultaat. Zeker niet als het onderwerp 'controversieel' is.
Hoe oneerlijk of frustrerend dat ook vaak voelt.