keelswab

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Pippi Langkous

Meubelstuk
Forumpionier
1.063
19/07/21
1.531
11
Jongens, ik probeer me braaf twee keer per jaar te laten testen en ik doe dat via een doe-het-zelf pakket van soapoli-online. Niet goedkoop, maar ik ben erg tevree over hoe het werkt en hoe het wordt afgehandeld allemaal.

Ik neem altijd het totale testpakket (Chlamydia, Gonorroe, Hiv, Syfilis en Trich). Kost telkens een paar centen maar goed. Tot mijn vreugde nog nooit in de prijzen gevallen. Alleen heb je ook nog dat keelswab-onderzoek voor gonorroe en chlamydia in je keel. Ik heb het één keer geprobeerd en ik begon toen vreselijk te kokhalzen. Daarna nooit meer geprobeerd. Nou heb ik twee vragen:

1 Nou vroeg ik me af: stel dat je nou van het beffen in je keel wat oploopt, gaat dat dan niet door je bloed heen zodat je het later met een bloedonderzoek ook kan vaststellen?
2 Doen jullie het vaak, zo'n keelswab? Het is echt heel vervelend: 6 keer met wattenstaafje tegen de achterkant van je keel naar links bewegen en daarna naar rechts. Ik red dat echt niet, hoor.
 
@JokePrive Maar kan dat omdat de GGD dat bij vrouwelijke sekswerkers standaard doet? Vanwege het hogere risico bij pijpen? Ik had begrepen dat bij beffen het risico lager is dan bij pijpen (zeker als het soms zonder rubber is).
 
@JokePrive Maar kan dat omdat de GGD dat bij vrouwelijke sekswerkers standaard doet? Vanwege het hogere risico bij pijpen? Ik had begrepen dat bij beffen het risico lager is dan bij pijpen (zeker als het soms zonder rubber is).
Dat denk ik ook. Misschien hadden ze wel een keelswab gedaan als ik aangegeven had regelmatig "shemales" te pijpen.
 
(...) nooit een keelswab gedaan (...)
Beste H._,

Een keeluitstrijkje wordt niet standaard gedaan bij de algemene bevolking of bij klanten van sekswerkers. Je moet er vaak zelf om vragen; aangeven dat je risicovolle orale seks hebt gehad en daarom een keeluitstrijkje wil.
Dit geldt bij de huisarts en bij de GGD.

Bij sekswerkers wordt een keeluitstrijkje wel vaker gedaan, maar ook niet altijd of standaard. Het hangt dan af van de GGD en hun beleid. De ervaring is dat sekswerkers ook vaak zelf moeten vragen om een keeluitstrijkje.

Wat is risicovolle orale seks?
Als je diep keelpijpt of diep gekeelpijpt wordt is er reden om een keeluitstrijkje te laten doen.
Eikel en keelslijmvlies komen dan goed met elkaar in contact. Mocht er een gonorroe of chlamydia bacterie aanwezig zijn in keelslijmvlies of in plasbuisslijmvlies/eikel dan kan dat overgedragen worden.

Beffen of gebeft worden is geen reden om een keeluitstrijkje te laten doen.
Deze handeling levert zelden tot nooit een soa zoals gonorroe of chlamydia in de keel op. Er is namelijk geen direct contact tussen de slijmvliezen van de keel en de vagina (anatomisch niet mogelijk).

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
Beste H._,

Een keeluitstrijkje wordt niet standaard gedaan bij de algemene bevolking of bij klanten van sekswerkers. Je moet er vaak zelf om vragen; aangeven dat je risicovolle orale seks hebt gehad en daarom een keeluitstrijkje wil.
Dit geldt bij de huisarts en bij de GGD.

Bij sekswerkers wordt een keeluitstrijkje wel vaker gedaan, maar ook niet altijd of standaard. Het hangt dan af van de GGD en hun beleid. De ervaring is dat sekswerkers ook vaak zelf moeten vragen om een keeluitstrijkje.

Wat is risicovolle orale seks?
Als je diep keelpijpt of diep gekeelpijpt wordt is er reden om een keeluitstrijkje te laten doen.
Eikel en keelslijmvlies komen dan goed met elkaar in contact. Mocht er een gonorroe of chlamydia bacterie aanwezig zijn in keelslijmvlies of in plasbuisslijmvlies/eikel dan kan dat overgedragen worden.

Beffen of gebeft worden is geen reden om een keeluitstrijkje te laten doen.
Deze handeling levert zelden tot nooit een soa zoals gonorroe of chlamydia in de keel op. Er is namelijk geen direct contact tussen de slijmvliezen van de keel en de vagina (anatomisch niet mogelijk).

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Ik heb vorige week weer een uitgebreide soa test laten doen, er is alleen bloed en urine ingeleverd, ik heb denafgelopen tijd wel een shemale gepijpt, dus het zou theoretisch kunnen zijn dat ik soa vrij ben, en toch in de keel iets kan hebben, of denk ik nu te zwart wit ?
 
Beffen of gebeft worden is geen reden om een keeluitstrijkje te laten doen.
Deze handeling levert zelden tot nooit een soa zoals gonorroe of chlamydia in de keel op. Er is namelijk geen direct contact tussen de slijmvliezen van de keel en de vagina (anatomisch niet mogelijk).

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Deze snap ik niet helemaal. Nee, slijmvliezen keel komen niet in contact met de vagina, maar wel allerlei sappen uit de vagina komen in de keel terecht. Geeft dat zo weinig risico dan? Ok, ik ben ook een zelfverklaarde "befkoning" (j/k) en nooit iets gehad, maar vraag me dit wel af.
 
(...) allerlei sappen (...)
Beste ForumLurker,

De overdracht zit'm niet in het vaginale vocht, maar in het directe contact tussen de slijmvliezen.

Duidelijke klachten
Als een vrouw chlamydia of gonorroe heeft met duidelijke klachten, dan zal jij dat zien, merken, ruiken en proeven: fors veel pussende afscheiding, oftewel, geïnfecteerd vaginaal vocht. Als je dat in je keel krijgt, dan is er een (kleine) kans dat je zo een chlamydia of gonorroe oploopt.
De vraag is dan: ga jij een vrouw beffen als jij dit soort duidelijke, doorgaans niet prettig ruikende of ogende afscheiding ziet?

Dus
Als een vrouw gewone vaginale afscheiding heeft (en dat heeft elke vrouw) en je zou dat tegen je keelslijmvlies aan krijgen of doorslikken dan is het zeer onwaarschijnlijk dat jij daar chlamydia of gonorroe in de keel van oploopt.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
(...) uitgebreide soa test (...) shemale gepijpt (...) toch in de keel (...)
Beste Bassie,

Het kan zijn dat jij bij je penis en anus geen soa hebt, maar wel in je keel.
Zoals hier eerder uitgelegd: als er sprake was van duidelijk diep keelpijpen, dan is een keeluitstrijkje laten doen geen overbodige luxe.

Over het algemeen kun je stellen dat soa's meer voorkomen onder transseksuele sekswerkers dan onder (biologisch) vrouwelijke sekswerkers.
Als je vaker in een jaar een transseksuele sekswerker bezoekt, doe dan 2x per jaar een soa-onderzoek.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
Keelswab is hier gewoon een standaard procedure zolang ik me kan heugen. (GGD / MSM contacten). en niet voor niets blijkt want ik heb al eens met orale gonorroe gezeten in de keel door pijpen. heeft verder niets met deep throath te maken want daar doe ik niet aan
 
Ik heb geen contact met TS of kerels. Hoe groot is de kans dat je een keelgonorroe oploopt van beffen?
Dat is toch wel een potentieel risico als desbetreffende persoon gonorroe bij zich draagt. gonorroe is erg besmettelijk, ook oraal.

 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan