Laos

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

ben13

Stamgast
Forumpionier
308
06/07/21
380
voor mijn volgende reis plannen was ik van plan om naar Laos te gaan(was al de planning in 2020 maar door de situatie :cry:)
ik weet dat het op dit moment moeilijk is om hier zicht op te krijgen wanneer dit gaat zijn maar probeer op deze weg al wat info te verkrijgen

de planning is eerst Vientiane via Udon Thani en dan naar Luang Prabang en terug
van het opzoek werk dat ik al gedaan heb is het duidelijk dat in Vientiane wel enkele barren(cafe)zijn en voor de rest niet veel ,verder was de planning een brommer te huren in Vientiane en daarmee naar Luang Prabang te rijden (ik heb wel vernomen dat dit niet mag als buitenlander maar in Myanmar mocht dit ook niet en geen probleem gehad)
heeft er iemand nog info over plaatsen waar er meisjes zijn in Laos ?
is het doenbaar om met een brommer door het land te reizen?
 
Over Laos valt op dit moment weinig te zeggen. Het land zit op slot en de Chinezen hebben de sleutel.
Ook voor Covid was er op wandelgebied beduidend minder te beleven dan in Thailand of Cambodja en dat zal er niet beter op zijn geworden. Ze zitten daar zo diep in de schulden bij China dat het in feite een Chinese provincie is geworden. Veel vrijheden zijn dan ook terug gedraaid. Wat straks wel en niet mag of kan is volkomen onduidelijk.
Met zo.n brommertje langere afstanden afleggen klinkt leuk, maar de meeste wegen zijn daarvoor te slecht. Ik heb het een paar keer met een gehuurde auto gedaan en zelfs dat viel niet mee.
 
Inderdaad, formeel gezien heb je gelijk. Hermetisch gesloten is de tent niet, maar in praktijk is het zo duur en omslachtig dat je wel een heel goede reden moet hebben daar naartoe te gaan. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Cambodja waar je o.a. een soort waarborgsom moet storten en in iets mindere mate voor Thailand. Overal in deze landen gelden ook interne reisbeperkingen die met de dag veranderen en voor "wandelaars" valt er bitter weinig te beleven.
Het is op dit moment wel lekker rustig voor degenen die graag plekken bezoeken die normaal gebukt gaan onder hysterisch massa toerisme, maar dat is waarschijnlijk niet waar lezers van deze site naar op zoek zijn.
Ik zou Z.O Azie voorlopig nog maar even vergeten. Hoe lang? Geen idee.
 
voor mijn volgende reis plannen was ik van plan om naar Laos te gaan(was al de planning in 2020 maar door de situatie :cry:)
ik weet dat het op dit moment moeilijk is om hier zicht op te krijgen wanneer dit gaat zijn maar probeer op deze weg al wat info te verkrijgen

de planning is eerst Vientiane via Udon Thani en dan naar Luang Prabang en terug
van het opzoek werk dat ik al gedaan heb is het duidelijk dat in Vientiane wel enkele barren(cafe)zijn en voor de rest niet veel ,verder was de planning een brommer te huren in Vientiane en daarmee naar Luang Prabang te rijden (ik heb wel vernomen dat dit niet mag als buitenlander maar in Myanmar mocht dit ook niet en geen probleem gehad)
heeft er iemand nog info over plaatsen waar er meisjes zijn in Laos ?
is het doenbaar om met een brommer door het land te reizen?
De wegen buiten de grote steden zijn erg slecht. Zelfs met een terreinwagen is het een hele klus. De meeste mensen gebruiken dan ook de rivier om zich te verplaatsen, maar dat is (1) nogal primitief en (2) traag of indien je de snelle boten gebruikt, (3) gevaarlijk.

Ik was ooit in Luang Prabang met m'n Thaise vriendin en we huurden een taxi om een bezienswaardigheid buiten de stad te bezoeken. De kwaliteit van de weg ging zienderogen achteruit naarmate we verder van de stad waren. Uiteindelijk maar teruggedraaid want de kans dat de taxi de slechte weg zou overleefd hebben (en ons op het einde van de dag heelhuids terug zou hebben afgeleverd in het hotel) leek ons eerder gering.

Kijk maar eens hier: "
", in het bijzonder op 6:50 en 9:30.

Je kan ook in Google Maps de weg vragen van Vientiane naar Luang Prabang en dan ipv de kaartweergave, de fotoweergave kiezen. Dan kan je ook goed zien dat de wegen niet al te best zijn.

Maar misschien hebben de Chinezen ondertussen al wat betere wegen aangelegd. Die gaan dan waarschijnlijk wel rechtstreeks richting China en zullen vol zitten met vrachtwagens die met grote haast de natuurlijke rijkdommen van Laos naar het Noorden brengen. Niet de plek dus om rustig met een brommertje tussen te rijden.
 
Laatst bewerkt:
2 jaar geleden van Savannakhet naar Pakse gereisd (om van daaruit weer door te gaan naar Cambodja en daarna Thailand). Prostitutie gaat een toerist in Laos niet vinden, al zal het er vast en zeker bestaan. Meer opties zijn in Cambodja (en natuurlijk in Thailand). Maar laat dit je ervaringen in Laos zeker niet tegenhouden, het is een erg mooi land. En vreemd maar waar; de mensen zijn er toegankelijker, en spreken beter Engels (in de "steden") dan in Thailand. Ondanks (of juist doordat?) dat Laos nog niet zo lang geleden compleet gesloten was door het communisme.

Zelf reis ik met mijn vriendin graag door Thailand en Cambodja. Afgelopen keer dus ook Laos. Thailand blijft mijn favoriete land; juist omdat de cultuur zo anders is dan de onze (zelfs in vergelijking met Laos en Cambodja). Wij reizen meestal een aantal weken, en sluiten dit af met een weekje Pattaya, waar natuurlijk genoeg prostitutie te vinden is. (Mijn vriendin vind het prima wanneer ik daar gebruik van maak)
 
eindelijk na 3 jaar stukje door laos gereisd rond nieuwjaar:)

Luang Prabang
hier 2 nachten verbleven en beetje rondgewandeld, niets opgemerkt dat met prostitutie te maken zou hebben maar ook niet lang geweest

Vang Vien
sakura bar daar lopen enkele freelancers en ladyboys,om de hoek aan de drukke baan is een massage salon met happy ending (vooral ladyboys zitten daar maar ook enkel vrouwen) 40€ voor alles.
er is ook nog een discotheek voor locals (heart beat club,luide muziek) ik vermoed dat hier ook iets mogelijk is maar je zal de taal of thais toch redelijk moeten spreken.
voor te feesten is het hier best aangenaam en goedkoop

Vientiane
massage vientiane plaza,makkelijk te vinden aan plaza hotel en bij binnenkomst direct 50€ voor alles in, wel zijn dit allemaal vietnamese meisjes.
samlo bar hier zitten enkel freelancers, ze beginnen pas binnen te komen na 11u en geen heel jonge meisjes maar enkele mooie wel.
op Sithong road 2-3 km vanaf centrum, hier kom je enkele duidelijke plaatsen tegen met meisjes(achter een raam met fluorlichten),nadeel spreken geen woord engels en zijn niet echt gewillig om mee te gaan(mij is het niet gelukt)maar heb er 10min staan observeren :)en mannen komen naar daar praten 1 min met meisje en ze vertrekken samen

via chat is ook wel iets mogelijk vermoed ik maar niet uitgetest.
verder is laos eigelijk een heel aangenaam,goedkoop en behulpzaam land(buiten Vientiane dit is een lelijke stad)en vervoer is met de nieuwe chinese hogesnelheidstrein heel simpel, goedkoop en aangenaam, dit tussen Luang Prabang,Vang Vien en Vientiane,1 u reizen tussen deze steden
 
Laosiaans lijkt wel erg op Thais, dus deze beiden verstaan elkaar wel.

Ik kan zelf inmiddels een beetje Thais en toen ik dat een keer uitprobeerde bij een dame uit Laos begreep ze me feilloos.
dit klopt met Thais kan je communiceren in laos heb ik vernomen van een meisje daar, ook veel Thaise toeristen in laos.
1 ding vrees ik nu wel met de nieuwe trein uit china,dat het zeer druk gaat worden met chinese toeristen.
 
Je kunt een vergelijking maken met de talen die in Nederland en in de buurlanden worden gesproken.

Lao = Nederlands
Isaan = Vlaams
Thai = Duits
even een kleine correctie hierop.
de eerste taal in de Isaan is Lao, zeker bij de oudere generaties.
Isaan heeft geen eigen aparte taal.
Etnisch gezien heeft de isaan meer gemeen met de buurlanden Cambodja en Laos dan met Thailand.
In Buriram en de kant van Cambodja wordt er ook veel Khmer gesproken.
 
even een kleine correctie hierop.
de eerste taal in de Isaan is Lao, zeker bij de oudere generaties.
Isaan heeft geen eigen aparte taal.
Etnisch gezien heeft de isaan meer gemeen met de buurlanden Cambodja en Laos dan met Thailand.
In Buriram en de kant van Cambodja wordt er ook veel Khmer gesproken.
De mensen in de isan (zoals mijn On) beweren dat ze isan spreken. Enja dat is bijna gelijk aan Lao. Bijna maar niet helemaal. Mensen uit bv Bangkok of het zuiden verstaan er helemaal niks van. Dus....als je jaren thuis studeert om Thais te leren en je komt in de Isan terecht dan heb je pech.
 
eindelijk na 3 jaar stukje door laos gereisd rond nieuwjaar:)

Luang Prabang
hier 2 nachten verbleven en beetje rondgewandeld, niets opgemerkt dat met prostitutie te maken zou hebben maar ook niet lang geweest

Enkele jaren voor COVID was ik op rondreis in Laos. In Luang Prabang heeft een local mij toen met een taxi of tuk-tuk naar een "chicken farm" gebracht. Ik noem het zo omdat het mij deed denken aan de omschrijvingen van de Cambodjaanse "chicken farms" met jonge meisjes voor lokale prostitutie.

We gingen door een poort naar een pleintje waaromheen allemaal barakken stonden. Deze "huisjes" werden uitbaat door mamasans. Binnen zaten er verscheidene jonge vrouwen, en er waren ruimtes waarin een matras lag, afgescheiden door versleten gordijntjes.

Ik heb mij toen vrij vlug omgedraaid. Wat ik zag aan meisjes was volgens mij vooral minderjarig (14-16j?). Of in ieder geval zagen ze er minderjarig uit, en ook dan is het een absolute "nogo".

Het bestaat er dus zeker, zoals overal ter wereld trouwens, maar het is niet waar wij naar op zoek zijn.
 
ik ben nog eens een weekje door laos gereisd en heb wat verkend :)

Pakse
hier zijn enkel bordeels naast de baan (baan richting dorp Lao Yaa of richting cambodia),deze liggen aan linkerzijde 4 naast elkaar en zijn pas open na 22u,deze hadden zeker interesse dus moet lukken als blanke maar mijn reisgezel zag het niet echt zitten dus niet verkend, ook is op deze baan dichter bij Pakse een bar met ladyboys moest iemand hier interesse in hebben ;)

ook zijn we in een dorpje beland (Paksong) en met local aan de praat geraakt, die zegde daar ook gemakkelijk prostitutie huizen te vinden waren,hij heeft ze aangewezen maar we waren te dronken en vergeten waar het was volgende dag:).

dus weeral niets gescoord dit tripje Laos:) maar de mogelijkheden zijn er zeker, volgende keer beter;).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan