Money talk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Tof dat je dit allemaal gedaan hebt Veerle. Leuke betrokkenheid en je lijkt me een zeer leuke meid maar als je op basis van deze pagina tot de conclusie komt dat je geen inkomstenbelasting hoeft te betalen zou ik toch even e.e.a uitzoeken. Wellicht heb je nog andere informatie van de belastingdienst waar je het op baseert waaruit het wel blijkt. Ik wil echt niet badinerend overkomen maar op basis van deze pagina kan je die conclusie echt niet trekken.
Het kan zijn dat je inkomen precies opweegt tegen de vrijstellingen en aftrekposten waardoor je defacto op 0 euro loonbelasting uitkomt maar dan moet je (uit m'n hoofd even) minder dan 30.000 per jaar oid omzetten.

Die brief ben ik kwijt maar ik hoef verder mijn belastingszaken niet te bewijzen aan je. Het feit dat je mij al niet gelooft op mijn eigen zaken en waar ik met collega's over praat, zegt mij meer dan genoeg.

Fijne dag verder
 
Oké. Prima. Je hoeft idd niets te bewijzen aan me maar dat wou je wel. Kwam je zelf mee. Vervolgens kom je met een totaal irrelevante screenshot en nu word je boos omdat ik je niet zou geloven. Ik zou je toch willen adviseren om aangifte inkomstenbelasting te doen want als je dat niet doet zijn de consequenties niet mals maar bon. Zelf weten. Jij ook n fijne dag.
 
Er zijn dames die dit wel degelijk verdienen op een dag. 1500 euro zelfs. Die ontvangen dan vaak in een hotel. Dag of 10 per maand en die zitten vaak behoorlijk vol. Werken ook dik 12 uur op zo'n dag. Dan hebben we het dus wel degelijk over 10 a 15k per maand. Als je daar geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen dan eet ik mijn hoed op.
Dat zei ik ook niet. Zijn vast dames die dit doen inderdaad.
Zoveel dames, zoveel werkwijze.

Dit was specifiek antwoord op dat ik bakken met geld verdien als sekswerker. Want dat is niet zo.
 
Layla ik heb ook niet beweerd dat jij bakken met geld verdient. Ze zijn er inderdaad wel en de dienstverlening is robotisch te noemen..waar het me om ging is dat een zzper ook inkomstenbelasting betaalt tenzij de verdiensten zo laag zijn dat het tegen de kortingen opweegt. Volgens mij is dat niet controversieel noch wantrouwend. Een simpele google opdracht geeft dat ook aan.
 
Layla ik heb ook niet beweerd dat jij bakken met geld verdient. Ze zijn er inderdaad wel en de dienstverlening is robotisch te noemen..waar het me om ging is dat een zzper ook inkomstenbelasting betaalt tenzij de verdiensten zo laag zijn dat het tegen de kortingen opweegt. Volgens mij is dat niet controversieel noch wantrouwend. Een simpele google opdracht geeft dat ook aan.
Ja dat klopt helemaal vd loonbelasting.
Ik doelde verder ook niet op jou over "bakken met geld" anders had ik je netjes getagged 😊
 
In het kader van naastenliefde en de kerstgedachte: wellicht dat iemand even kan bevestigen dat je als ondernemer naast omzetbelasting ook inkomstenbelasting betaalt. Dat gaat een hoop ellende besparen en van mij wordt t toch niet aangenomen.
 
Als ondernemer kan ik bevestigen dat je als ondernemer naast omzetbelasting ook inkomsten belasting moet betalen.
Echter, als jouw omzet minder dan E 20.000 is kun je aan de kor (kleine ondernemers regeling) meedoen. Dan hoef je geen omzet belasting te betalen of verrekenen. Over je totale inkomsten blijf je inkomsten belasting betalen, dat verandert niet. Maar bij genoemde inkomsten zal dat niet veel zijn. ( je betaalt belasting over AL je inkomsten, ook die van buiten jouw bedrijf)

Veerle zal ws vrijstelling hebben gekregen van omzet belasting (kor) maar zeker geen vrijstelling van inkomsten of loonbelasting
 
Als ondernemer kan ik bevestigen dat je als ondernemer naast omzetbelasting ook inkomsten belasting moet betalen.
Echter, als jouw omzet minder dan E 20.000 is kun je aan de kor (kleine ondernemers regeling) meedoen. Dan hoef je geen omzet belasting te betalen of verrekenen. Over je totale inkomsten blijf je inkomsten belasting betalen, dat verandert niet. Maar bij genoemde inkomsten zal dat niet veel zijn. ( je betaalt belasting over AL je inkomsten, ook die van buiten jouw bedrijf)

Veerle zal ws vrijstelling hebben gekregen van omzet belasting (kor) maar zeker geen vrijstelling van inkomsten of loonbelasting
ZZper hoeft nooit geen loonbelasting te betalen.
Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen wel, na aftrek van zelfstandigenaftrek.
Maar dat kunnen de dames zelf ook wel op internet gevonden krijgen hoeven wij ze echt niet voor te kauwen:p
 
Ik denk dat er sprake is van opting-in. Tenminste indien Veerle een ruimte huurt van een exploitant. Er is dan sprake van een fictief dienstverband. Ze is niet in dienst maar deze exploitant draagt de loonbelasting af.

Verder moet iedereen in Nederland inkomstenbelasting 'betalen'. Tussen aanhalingstekens omdat sommige krijgen geld terug, bij andere is het per saldo nihil en anderen moeten betalen. Je krijgt een brief begin komend jaar indien je verplicht bent om het in te vullen. Dat wil overigens niet zeggen dat indien je geen brief krijgt dat je het ook niet hoeft. Soms kan het zelf stom zijn om het niet te doen (je krijgt geld terug).
Alleen Willem-Alexander, Maxima, Amalia en Beatrix zijn vrijgesteld van loon- en inkomstenbelasting.

Verder zag ik iemand schrijven om bij financiële vragen niet hier of elders op het internet zomaar alles voor waar aan te nemen. Bij vragen raadpleeg altijd iemand in je persoonlijke omgeving die er verstand van heeft én je persoonlijke situatie volledig weet.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan