Nieuwe hiv-variant

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Neuken met condoom is the answer.
Regelmatig testen is the answer. ;) hahah

Nee, het is alle drie. PrEP gebruiken als je een hoog risico loopt, een condoom gebruiken tijdens het neuken en ook regelmatig laten testen op de big 5.

Er zijn nog steeds mannen die zich nooit laten testen. Er lopen ook nog steeds mensen rond die hiv-positief zijn, maar het zelf niet weten. Behalve dat je zelf gezondheidsschade kunt oplopen vanwege een late behandeling, kun je ook andere mannen en/of vrouwen besmetten. Sekswerkers zijn enorm kwetsbaar en ik vind persoonlijk ook dat wij allemaal een verantwoordelijkheid hebben om elkaar te behoeden van ongeluk. We willen allemaal een leuk leven en de DVP dragen daar zeker aan bij. ;)

Testen kan tegenwoordig ook anoniem, maar geen enkele huisarts zal je raar aankijken als je voor een soa-test komt.

Wat testen betreft, is deze topic relevant.
 
Regelmatig testen is the answer. ;) hahah

Nee, het is alle drie. PrEP gebruiken als je een hoog risico loopt, een condoom gebruiken tijdens het neuken en ook regelmatig laten testen op de big 5.

Er zijn nog steeds mannen die zich nooit laten testen. Er lopen ook nog steeds mensen rond die hiv-positief zijn, maar het zelf niet weten. Behalve dat je zelf gezondheidsschade kunt oplopen vanwege een late behandeling, kun je ook andere mannen en/of vrouwen besmetten. Sekswerkers zijn enorm kwetsbaar en ik vind persoonlijk ook dat wij allemaal een verantwoordelijkheid hebben om elkaar te behoeden van ongeluk. We willen allemaal een leuk leven en de DVP dragen daar zeker aan bij. ;)

Testen kan tegenwoordig ook anoniem, maar geen enkele huisarts zal je raar aankijken als je voor een soa-test komt.

Wat testen betreft, is deze topic relevant.
Nog beter (y)
 
Dus. Variant blijkt inmiddels 12 jaar oud te zijn en sinds 2010 te zijn afgenomen in verspreiding.
Flink misleidende titel van het NRC.
Nou de titel klopt op zich natuurlijk wel. En blijkbaar werkte hij want je leest het artikel wel :) en daar gaat het natuurlijk om.
 
Dus. Variant blijkt inmiddels 12 jaar oud te zijn en sinds 2010 te zijn afgenomen in verspreiding.
Flink misleidende titel van het NRC.
HIV is een complex virus. indien besmet maakt het duizenden kopieën per dag van zich zelf in het lichaam. hierbij komt het ten alle tijden voor dat het virus fouten in de kopieën maakt waardoor de genetische code net even wat anders is. normaal gesproken geen probleem omdat de mutatie niet de overheersende variant in het lichaam is. met de juiste zorg en HIV remmers worden deze mutaties uit lichaam verwijdert. bij personen die te lang onbehandeld rondlopen met HIV, of de medicatie niet therapietrouw slikken word de mutatie de overheersende partij en is er een nieuwe stam gecreëerd waar vaak ook resistentie bij optreed voor 1e keus HIV remmers. zodoende kan deze stam zich verder verspreiden. dat een bepaalde stam pas na jaren word ontdekt is niet ondenkbaar als deze zich maar langzaam verspreid.

ik vind dit soort artikelen altijd erg interessant. juist doordat ik zelf PrEP gebruik ben ik graag op de hoogte. al kan het voor een leek wel misleidend overkomen hoe artikelen soms gepubliceerd worden
 
Regelmatig testen is the answer. ;) hahah

Nee, het is alle drie. PrEP gebruiken als je een hoog risico loopt, een condoom gebruiken tijdens het neuken en ook regelmatig laten testen op de big 5.

Er zijn nog steeds mannen die zich nooit laten testen. Er lopen ook nog steeds mensen rond die hiv-positief zijn, maar het zelf niet weten. Behalve dat je zelf gezondheidsschade kunt oplopen vanwege een late behandeling, kun je ook andere mannen en/of vrouwen besmetten. Sekswerkers zijn enorm kwetsbaar en ik vind persoonlijk ook dat wij allemaal een verantwoordelijkheid hebben om elkaar te behoeden van ongeluk. We willen allemaal een leuk leven en de DVP dragen daar zeker aan bij. ;)

Testen kan tegenwoordig ook anoniem, maar geen enkele huisarts zal je raar aankijken als je voor een soa-test komt.

Wat testen betreft, is deze topic relevant.
Dat anoniem testen valt in België nog wel aardig tegen...
 
411 HIV besmettingen in 2020 in Nederland en jaarlijks een stuk of 10 doden , Covid doet dat op een dag momenteel als het zich kwaad maakt
4300 HIV doden in Nederland sinds het virus in 1983 hier binnen kwam , maken we ons niet een beetje te veel zorgen om Aids ? Als er een competitie van dodelijke virussen zou bestaan denk ik niet dat HIV in het linker rijtje zou staan

Ik begrijp dat je er niet aan dood hoeft te gaan om er last van te hebben en het zal heus geen lolletje zijn om levenslang aidsremmers te moeten slikken , gebruik gewoon een condoom , dat helpt ook tegen andere enge ziektes en kijk uit met wondjes , blijf weg bij verslaafden en verder zal het allemaal wel
De kans dat je HIV oploopt bij een DVP die een klein beetje op haar eigen gezondheid let is kleiner dan dat je door de bliksem getroffen wordt
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel komen omdat het een seksueel overdraagbare ziekte is dat er zoveel heisa over gemaakt wordt , als je het oploopt heb je je vrouw natuurlijk ook nog wat uit te leggen maar de getallen van zeker de laatste jaren geven helemaal geen aanleiding om ons vol te preppen met allemaal medicijnen of ons geheel in rubber te wikkelen
Als je gewoon normale hygiëne in stand houd is de kans vrijwel nihil dat je het krijgt , veruit de meesten van de nieuwe besmettingen komen uit het verslaafdencircuit
 
@ome aad Niet bagatelliseren. Groot verschil is, dat er voor iedereen een vaccin/medicijn is en dat geldt niet voor HIV.
Ik wil het ook niet bagatelliseren , ieder geval is er één te veel maar ik denk dat het preventief slikken van Prep een beetje hetzelfde is als met een kanon op een mug schieten , een hoop gedoe om jezelf te beschermen tegen iets waarvan de kans dat je het oploopt miniem is en zelfs als je het krijgt is de kans dat je eraan overlijd nog niet groot

Men kan HIV nog niet genezen maar het is prima te onderdrukken met aidsremmers tegenwoordig ,je kan er een normaal leven mee leiden

Prep wordt veel gebruikt door mensen die persé geen condoom willen gebruiken naar mijn idee , ik ga daar geen waardeoordeel over ventileren maar als je en prep gebruikt en een condoom komt dat op me over als een schietstoel in je auto monteren en een valhelm opzetten omdat je autogordels en een airbag niet vertrouwd , terwijl je beter gewoon wat voorzichtiger kan rijden
 
Ik wil het ook niet bagatelliseren , ieder geval is er één te veel maar ik denk dat het preventief slikken van Prep een beetje hetzelfde is als met een kanon op een mug schieten , een hoop gedoe om jezelf te beschermen tegen iets waarvan de kans dat je het oploopt miniem is en zelfs als je het krijgt is de kans dat je eraan overlijd nog niet groot

Men kan HIV nog niet genezen maar het is prima te onderdrukken met aidsremmers tegenwoordig ,je kan er een normaal leven mee leiden

Prep wordt veel gebruikt door mensen die persé geen condoom willen gebruiken naar mijn idee , ik ga daar geen waardeoordeel over ventileren maar als je en prep gebruikt en een condoom komt dat op me over als een schietstoel in je auto monteren en een valhelm opzetten omdat je autogordels en een airbag niet vertrouwd , terwijl je beter gewoon wat voorzichtiger kan rijden
Nou de HIV besmettingen zijn juist gaan dalen doordat PrEP werd geïntroduceerd. voordat PrEP er was zaten we nog met 1200 nieuwe HIV infecties elke jaar in Nederland en daar zat geen vermindering in te krijgen. als je als bi of gay aan seks zonder condoom deed was het niet de vraag of, maar wanneer je geïnfecteerd zou raken met HIV. het was een kwestie van tijd voordat je het zou oplopen.

doordat PrEP er nu is dalen de nieuwe HIV infecties snel en over een aantal jaren zou je HIV theoretisch gezien helemaal kunnen uitbannen. dat was nooit gelukt zonder PrEP.

over condooms heb je wel gelijk, de grote meerderheid die PrEP slikt gebruikt bijna tot nooit meer condooms als ik naar mijn eigen ervaringen kijk
 
virussen veranderen constant, niks om vn wakker te liggen :)
Dat ligt wel iets gecompliceerder. juist doordat virus stammen zich steeds veranderen treed er ook resistentie op voor medicatie. al komt het weinig voor, er zijn HIV stammen die resistentie hebben tegen de huidige medicatie zoals Tenofovir/Emtricitabine bijvoorbeeld wat onderdeel is van zowel HIV onderdrukking als de PrEP. in Europa hoef je je daar nou niet zo heel snel druk om te maken gelukkig omdat het weinig voor komt.

een aantal jaar geleden zaten we in Europa nog met een groeiende gonorroe variant die resistentie had voor 1e keus behandeling.. virussen & bacteriën worden daarom nauwlettend in de gaten gehouden.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan