Ongevraagd (goedbedoeld) advies

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je gaat er voetstoots vanuit dat het ALLEEN om het geld gaat. Gevalletje 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'? Mijn vaderlijke advies (gratis en voor niks!) aan jou is: sta eens voor open voor de mogelijkheid dat mensen - in dit geval DvP's - ook door andere waarden en zaken gemotiveerd kunnen zijn.
Tja, ik begin er niet over dat tijd geld kost.
 
Ongevraagd advies geldt andersom ook. Dit topic als voorbeeld maar er zijn meerdere topics.

Sorry hoor, er zullen vast (veel) mannen zijn die horken zijn en communicatieve vaardigheden hebben noch fatsoensnormen. Hetzelfde geldt voor veel vrouwen overigens haha.

Ik heb zowel in het gewone dagelijks leven als in het p-date circuit echt geen advies nodig om te leren wat omgangsvormen zijn of wat een vrouw prettig vindt.

Come on, een dame biedt haar diensten aan, een heer betaalt voor haar tijd / dienstverlening en soms kan er een leuke klik ontstaan maar het blijft een 'overeenkomst' waarbij de dame geen tips nodig heeft en de man geen tips hoeft te krijgen hoe hij haar kan benaderen, laat staan ook nog gaat betalen voor deze tips 🙄

En ja, ik weet dat ik topics kan negeren hier maar net als dat ik kan begrijpen dat sommige mannentopics tenenkrommend zullen zijn heb ik dat met sommige Posts van de dames die schrijven alsof mannen .

En nu douchen.. mijn tinder date komt er aan😉

En nu
 
Tsja, goedbedoeld advies.

Ik zal niet beweren dat het mij altijd lukt om me er aan te houden, maar ik geef in principe pas advies als mij om advies gevraagd wordt of op een andere manier duidelijk is dat mijn input gewenst is door de setting van het gesprek.

Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk het bij mezelf te houden en anderen in hun waarde te laten.

Daarnaast is mijn eerste vraag aan mezelf altijd: raakt het nou echt mezelf en mijn leven? Meestal is het antwoord nee, dus waarom zou ik me er druk over maken en de ander van mijn ongevraagd advies voorzien.

De tweede vraag aan mezelf is vervolgens: gaat het echt serieus verkeerd met de ander als ik niet ingrijp? Meestal ook nee. Dus ook geen reden om advies te geven. Laat de persoon begaan. Waarschijnlijk is er geen probleem en zo wel: iedereen maakt fouten en leert.

Leven en laten leven.

Wil jij foto's gebruiken met een theemuts op? All the power to you. Wil je alleen maar seks met opa's van 150kg zonder gebit. Go ahead. Vraag je 2000 per uur? Ik wens je alle succes.

Wie ben ik om je anders te adviseren? Ik ben niet beter dan jij, dus het is nogal botte lef om te veronderstellen van wel.

I try to give less of a fuck. Niet alles is belangrijk. Er is eigenlijk maar heel weinig echt belangrijk voor me. Daarmee wil ik niet ongeïnteresseerd of lethargisch overkomen. Het is voor mij een realisatie wat echt telt en wat verspilde (negatieve) energie is.

En onbedoeld advies. Tsja. "Op ieder potje past een dekseltje". "Het is niet nodig om bij de pakken neer te zitten". "Je kunt het, als je maar wil". "Je loopt vast nog tegen iemand aan". Etc. Etc.

Allemaal ontzettend lief bedoeld hoor, maar ook allemaal zo ontzettend pijnlijk voor me om te horen. Ik weet het, dat zijn niet de adviezen waar de OP op doelt, maar hoe goed de intentie ook: stop er mee, alsjeblieft. Ze doen me pijn.

Sorry, had weer eens last van een orkaan aan gevoelens over een onderwerp die er uit moest.
 
Laatst bewerkt:
Voor een date geef ik nooit welk advies dan ook. De geur van pedante arrogantie hangt dan al snel in de conversatie. En bepaalt het beeld dat zij van mij heeft en ik (ongevraagd) van haar.
Je als pappie opstellen werkt slecht.
Ik kan er ook niet tegen als ik pappi genoemd wordt tijdens een date, echt getverdamme.

Als je tijdens een date het over van alles en nog wat hebt dan is er genoeg om over te filosoferen. Maar zelfs dan denk ik meer aan tips dan adviezen.

Bovendien ben ik geen leraar, dus het heeft geen enkel nut om iemand te vertellen hoe het zit/hoe iets moet.
En als ik echt denk dat een dame advies nodig heeft, haak ik af. Dan is zo'n date niet aan mij besteed.
 
Ik moet bekennen dat ik wel de neiging heb om belerend te zijn. Van huis uit meegekregen.

Mijn vader was ouderling bij de gereformeerde kerk en speelde dus in de eredivisie van het ongevraagde advies. Mijn oudste broer wist het ook altijd heel goed: "Weet je wat jij moet doen? Je moet gewoon..." en dan volgde er meestal iets waar je totaal niks aan had. Mijn jongste broer gaf dan weer écht goed advies: "Je moet gewoon elke uitspraak die begint met 'Je moet gewoon...' negeren".

Ik heb er dus een bloedhekel aan, maar ik herken bij mijzelf wel de neiging om ongevraagd advies te geven.

En soms krijg ik van iemand een tip waar ik wat aan heb. Die dan gegeven wordt vanuit begrip voor mijn situatie, gestoeld is op eigen ervaring en vooral niet neerbuigend, belerend of hooghartig van toon is. Goed advies bestaat dus wel.
 
En onbedoeld advies. Tsja. "Op ieder potje past een dekseltje". "Het is niet nodig om bij de pakken neer te zitten". "Je kunt het, als je maar wil". "Je loopt vast nog tegen iemand aan". Etc. Etc.

Allemaal ontzettend lief bedoeld hoor, maar ook allemaal zo ontzettend pijnlijk voor me om te horen. Ik weet het, dat zijn niet de adviezen waar de OP op doelt, maar hoe goed de intentie ook: stop er mee, alsjeblieft. Ze doen me pijn.
Ik denk dat ik je snap, dit soort adviezen helpen je niet, goed bedoeld om je moed in te spreken maar met het resultaat dat je nog een lager zelfbeeld krijgt.
Feitelijk zijn het geen adviezen maar holle opmerkingen.

Vroeger zei mijn vader; " met het eerste vriendinnetje trouw je niet. Is idd de waarheid gebleken maar heeft wel het effect gehad dat ik nooit verder wilde gaan als ik verliefd was, immers .....en dat deed pijn.
 
Ik denk dat ik je snap, dit soort adviezen helpen je niet, goed bedoeld om je moed in te spreken maar met het resultaat dat je nog een lager zelfbeeld krijgt.
Precies dat inderdaad. Wellicht voor anderen wel effectief, maar ik voel me alleen maar meer mislukt, omdat ik die adviezen niet weet toe te passen en mezelf beter te maken.

En ik weet zeker dat ze oprecht, eerlijk en lief bedoeld zijn in mijn geval. Ik wil ze ook echt graag geloven en ter harte nemen, maar ik kan er niet mee overweg en ga vaak nog dieper het zwarte gat in.

Dat ligt aan mij en ik weet ook niet hoe dan wel er mee om te gaan, want zoals gezegd: het is niet verkeerd bedoeld, maar sommige goedbedoelde adviezen helpen (mij) niet nee.
 
dubbel gevoel hierbij

Ik hoop echt heel erg dat dames die zo gefrustreerd raken van adviezen van mannen (wat ik me best voor kan stellen) er wel gewoon open voor blijven staan dat er ook gewoon advies tussen kan zitten wat wel terecht is. Zoals GreyFox in de eerste pagina al aangeeft, de juiste formulering gebruiken richting minderheden, dat soort dingen.

En dan is er gewoon het feit dat er aan sekswerk risico's kleven en je in de media echt wel eens verhalen tegenkomt waar dingen voor de DVP mis zijn gegaan waarbij de dame zelf naïef/risicovol te werk is gegaan. Dan hoop ik toch dat als een goedwillende klant ziet dat een dame bepaalde risico's neemt hij haar er op wijst.

Ik snap heel goed dat het klote is in dit werk als een klant zich als een soort vaderpersoon gaat voelen. Ben zelf sowieso te jong daarvoor maar ik hoop ook dat mezelf nooit als vaderpersoon van een DVP die ik bezoek ga zien zeg. Hoe dan ook, het stomme is dat als je advies krijgt je nooit 100% zeker weet dat dat er achter zit (tenzij ze het er letterlijk bij zeggen, dat voelt helemaal messed up). Dus sja, weeg het af, doe er wat mee als het goed advies is, wimpel het af als het overbodig advies is... En als ze hun slechte advies door blijven drammen blokkeer ze zou ik zo zeggen.

Wat betreft mensen die taalfouten verbeteren, als je dat op dit forum gaat doen is dat wat flauw, maar als mensen wijzen op taalfouten in een advertentie zou ik daar wel wat mee doen. Zeker omdat veel dames tijdenlang dezelfde tekst in hun advertentie hebben staan. Een advertentie zonder taalfouten komt gewoon professioneler over en dat is voor iedereen beter.
 
Laatst bewerkt:
dubbel gevoel hierbij

Ik hoop echt heel erg dat dames die zo gefrustreerd raken van adviezen van mannen (wat ik me best voor kan stellen) er wel gewoon open voor blijven staan dat er ook gewoon advies tussen kan zitten wat wel terecht is. Zoals GreyFox in de eerste post al aangeeft, de juiste formulering gebruiken richting minderheden, dat soort dingen.

En dan is er gewoon het feit dat er aan sekswerk risico's kleven en je in de media echt wel eens verhalen tegenkomt waar dingen voor de DVP mis zijn gegaan waarbij de dame zelf naïef/risicovol te werk is gegaan. Dan hoop ik toch dat als een goedwillende klant ziet dat een dame bepaalde risico's neemt hij haar er op wijst.

Ik snap heel goed dat het klote is in dit werk als een klant zich als een soort vaderpersoon gaat voelen. Ben zelf sowieso te jong daarvoor maar ik hoop ook dat mezelf nooit als vaderpersoon van een DVP die ik bezoek ga zien zeg. Hoe dan ook, het stomme is dat als je advies krijgt je nooit 100% zeker weet dat dat er achter zit (tenzij ze het er letterlijk bij zeggen, dat voelt helemaal messed up). Dus sja, weeg het af, doe er wat mee als het goed advies is, wimpel het af als het overbodig advies is... En als ze hun slechte advies door blijven drammen blokkeer ze zou ik zo zeggen.

Wat betreft mensen die taalfouten verbeteren, als je dat op dit forum gaat doen is dat wat flauw, maar als mensen wijzen op taalfouten in een advertentie zou ik daar wel wat mee doen. Zeker omdat veel dames tijdenlang dezelfde tekst in hun advertentie hebben staan. Een advertentie zonder taalfouten komt gewoon professioneler over en dat is voor iedereen beter.
Het werkt ook andersom.
Ik kreeg, heel lang geleden, het advies van een DVP om mijn portemonnee niet zo in het zicht te laten liggen.
En zo heb ik wel meer zinvolle tips en adviezen gekregen. Ik heb dat nooit vervelend gevonden, maar op een hele preek zit ik ook weer niet te wachten.
 
Volgende quote van Brené Brown past hier wel denk ik:
Show me a woman who can hold space for a man in real fear and vulnerability, and I'll show you a woman who's learned to embrace her own vulnerability and who doesn't derive her power or status from that man. Show me a man who can sit with a woman in real fear and vulnerability and just hear her struggle without trying to fix it or give advice, and I'll show you a man who's comfortable with his own vulnerability and doesn't derive his power from being Oz, the all-knowing and all-powerful.
 
Prachtig hoe het topic ineens.een andere wending krijgt en daardoor waardevol is ❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

Ik als vrouw zijnde leer heel veel van hier lezen hoe mannen denken en zich voelen.

Zelf geef ik ook vaak ongevraagd advies kwam ik achter🙈😅 Ga hier zelf ook meer opletten Dank
Het heeft natuurlijk ook met timing te maken.
Als 'we gaan beginnen en bezig zijn', stel ik ook niet echt prijs op allerlei adviezen.
Echter, na de daad vind ik even bijkomen wel lekker en vaak heb je dan wat smalltalk.
Een paar goedbedoelde adviezen vind ik dan helemaal niet storend en, zoals gezegd, ik heb er ook veel van geleerd.
 
Prachtig hoe het topic ineens.een andere wending krijgt en daardoor waardevol is ❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

Ik als vrouw zijnde leer heel veel van hier lezen hoe mannen denken en zich voelen.

Zelf geef ik ook vaak ongevraagd advies kwam ik achter🙈😅 Ga hier zelf ook meer opletten Dank
Ik heb van jou prachtig advies gekregen en ik pas deze nu toe. Daardoor bekijk ik zaken op een andere manier. Heb het roken achterwege gelaten. Thx for everthing 😘
 
Zelf geef ik ook vaak ongevraagd advies kwam ik achter🙈😅 Ga hier zelf ook meer opletten Dank
Hoewel het waar is dat je ongevraagd advies geeft, komt het uit een goed, lief en oprecht hart. Je intenties zijn zuiver en puur. Uit bovenstaande reacties blijkt ook wel dat die adviezen gewaardeerd worden, dus neem jezelf daarin niets kwalijk.

Besef alleen dat, hoe goed bedoeld ook, het soms niet het effect heeft wat je wenst, en soms zelfs averechts kan werken. Dat moet je er echter niet van weerhouden om mensen te helpen, hooguit vergt dat voor die persoon (ikke) een andere aanpak en insteek.
 
maar als mensen wijzen op taalfouten in een advertentie zou ik daar wel wat mee doen. Zeker omdat veel dames tijdenlang dezelfde tekst in hun advertentie hebben staan. Een advertentie zonder taalfouten komt gewoon professioneler over en dat is voor iedereen beter.
Ik zou dat advies echter nooit uit het niets geven, maar eerst voorzichtig polsen of ze er wel behoefte aan heeft.
 
Wat super deze positieve wending 😍 samen komen we er wel 😋

Als ik mag zou ik bij deze wat goed bedoeld advies willen geven. Hahaha En dit is gebaseerd op mijn eigen ervaring.

Verdiep je eerst in een persoon en de situatie waar het over gaat. Doe je dit al lang zo? Hoe ben je op deze manier gekomen? Altijd al op deze manier? Zijn er andere manieren? Waarom gebruik je de andere manieren niet?

Zo weet je of je advies wel of niet nodig is.
Zo voelt het voor de ontvanger iets meer alsof het draaid om dat jij haar graag wilt helpen te verbeteren.
Als dat het simpel weg alleen maar draaid om het advies geven zelf.
 
Wat super deze positieve wending 😍 samen komen we er wel 😋

Als ik mag zou ik bij deze wat goed bedoeld advies willen geven. Hahaha En dit is gebaseerd op mijn eigen ervaring.

Verdiep je eerst in een persoon en de situatie waar het over gaat. Doe je dit al lang zo? Hoe ben je op deze manier gekomen? Altijd al op deze manier? Zijn er andere manieren? Waarom gebruik je de andere manieren niet?

Zo weet je of je advies wel of niet nodig is.
Zo voelt het voor de ontvanger iets meer alsof het draaid om dat jij haar graag wilt helpen te verbeteren.
Als dat het simpel weg alleen maar draaid om het advies geven zelf.
Mooi🥰🥰
 
Maar dat had ik je ook kunnen zeggen hoor , dat roken ongezond is. Daar hoef je geen DVP voor te zijn
Ik ben ook niet alleen dvp, in de 1e plaats ben ik vrouw 🤫

Ging ook niet alleen om het roken.
Het is fijn als je iemand mag meegeven om eens echt voor.zichzelf te kiezen, om dus ook echt voor zichzelf te zorgen.
Als daar ruimte voor is om dit ongevraagd te mogen doen.

Is ook altijd aftasten, je kan het niet tegen iedereen zeggen.
En de manier waarop. Belerend is niet fijn.
Maar als het komt uit interesse en warmte kan het weer wel fijn zijn.
Blijft zoeken.

Misschien zijn "proberen niet belerend" te zijn alsook verplaatsen in de ander, wel de sleutels tot betere communicatie 😊
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan