Algemeen Plattegrond Linnébuurt

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Klopt en vaak nieuwe dames, veel wisseling. 's Nachts is 100% van de vrouwen Afrikaans en bijna allemaal in de leeftijdscategorie zeer jong tot 28. Overdag is 20% van de vrouwen Europees en gilf en de rest Afrikaans in alle leeftijden. Kan levensgevaarlijk zijn voor witte mensen, vooral wanneer je stil gaat staan op de hoek van de linnéstraat en weidestraat. Vermijd oogcontact of conversatie met stilstaande groepen drugsdealers.
 
Klopt en vaak nieuwe dames, veel wisseling. 's Nachts is 100% van de vrouwen Afrikaans en bijna allemaal in de leeftijdscategorie zeer jong tot 28. Overdag is 20% van de vrouwen Europees en gilf en de rest Afrikaans in alle leeftijden. Kan levensgevaarlijk zijn voor witte mensen, vooral wanneer je stil gaat staan op de hoek van de linnéstraat en weidestraat. Vermijd oogcontact of conversatie met stilstaande groepen drugsdealers.
Hoezo levensgevaarlijk?
 
Omdat je wordt afgetuigd door een stel drugsdealers die dat deel van de buurt zien als hun domein. Daar vloeit regelmatig bloed en ze hebben het vooral op witte mensen gemund volgens verschillende mensen uit het buurtje. Ook sneuvelen er regelmatig ramen, zo nu en dan omdat prostituees die gasten geen beschermingsgeld betalen.
 
Is er echt niet aangenaam wandelen, en bij mijn sporadisch toertje daar (durf ik enkel bij klaarlichte dag) zie ik toch veel ramen onbevrouwd .
Enkel goed als je van zwartjes houdt en snel je zak willen ledigen, zou ik zo zeggen .
 
Je zou denken met het politiebureau op de hoek van de weidestraat dat het wat veiliger geworden is ! Maar valt toch wel te betreuren !
Ben er een paar weken geleden eens op een zaterdagavond langs geweest , op een avond is het zeker een onveilige buurt en zeker te mijden . Overdag zou ik nog zeggen dat het toch wat veiliger is , loopt minder drugvolk rond op de straat dan s avonds !
 
Mensen van buiten Brussel kunnen nogal snel overdrijven over de hoofdstad!
'levensgevaarlijk' ff serieus blijven hé......
Het is inderdaad niet de beste buurt, maar overdag loop je zeker en vast geen gevaar!
's nachts is het inderdaad uitkijken geblazen zoals in elke grootstad in bepaalde buurten temeer omdat in de Linnébuurt veel minder volk rondloopt dan in de Aarschotstraat, waar men door de sociale controle (veel volk) dan ook 's nachts relatief veilig is.
In de Linnébuurt veel ebony's van jong tot MILF, enkele zijn/waren de moeite.
 
Wel levensgevaarlijk. Zowel overdag als snachts vinden er knokpartijen plaats. Zoiets kan je je leven kosten. Linnébuurt is de gevaarlijkste rosse buurt van belgie, Nederland en Duitsland bij elkaar. Er is voldoende informatie online die dat bevestigd, inclusief onderzoek vanuit de wetenschap. Zie bijvoorbeeld het boek ghanaian and nigerian women in the red light district of brussels uit 2021 of gebruik een van de zoektermen eunice osayande, brabantwijk, noordwijk. Dan gaat het over moord, bedreiging, vernieling, clanvorming, leven in onmenselijke omstandigheden, mensenhandel, haard van transmigranten, een overvloed aan openbaar dronkenschap, drugsgebruik, balletje balletje. Ik ken brussel en als je de regels van de straat kent heb je geen probleem maar het lijntje op de hoek weidestraat en Linné is filterdun. Zie nord2bxl op tiktok voor een klein inkijkje in de wijk vanuit drugsdealer lperspectief. Levensgevaarlijk en anders niks! Nou, doe mij ff 5 euros geven!?
 
Laatst bewerkt:
Werk al 25 jaar in de buurt. Nu zit ik al bijna een jaar in de Iris toren (Plc St Lazaire) . Doe vrijwel alle dagen tijdens de middag een cafeetje daar. En ja er zal af en toe wel eens iets gebeuren, maar heb me daar nooit onveilig gevoeld. Stop toch met dingen op te blazen.... 'levensgevaarlijk'..... man, man, man......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En die knokpartijen dan? Daar kun je niet aan overlijden denk je?
Knokpartijen vinden overal plaats, zelfs op scoutsfuiven..... Heb in al die jaren nooit getuige geweest van een incident. En jij die daar af en toe komt heeft de eerste keer prijs zeker? Pfff...... Idem voor de cowboy verhalen over Molenbeek waarvan ze denken dat heel de gemeente een ghetto is. Sommigen (meestal vlamingen) hebben er precies leut in onze mooie hoofdstad af te breken. Erg... heel erg...
 
Overlijden aan een knokpartij ?

maar even zonder gekheid, ik wil al een tijdje naar Brussel om de dames te bekijken. Dit is niet de zelfde buurt als Brussel Noord toch?
Ik ben opzoek naar Marokkaanse dames en shemales, waar zitten die?


Overigens beschrijven jullie Brussel en het gevaar zoals Amsterdam in de jaren 80-90 was, wat ik me wel kan voorstellen want Belgie is ook Nederland uit de jaren 80-90 haha.
Gewoon niet laten merken dat je bang bent en die idioten negeren.
 
Goed, ik heb je mening gehoord. Daar heb ik 30 meningen tegenover die anders denken. strafwerk maken stanislavski
Je hebt gelijk, het is nu 10u30. Ik hoor geweerschoten beneden en er zijn al 2 doden en 4 gewonde gevallen..... En bespeur ik daar enig racisme in 'stanislavski'. Het zit de boerenbuiten Vlaming precies in de genen..... tenzij het over ebony's en
Overlijden aan een knokpartij ?

maar even zonder gekheid, ik wil al een tijdje naar Brussel om de dames te bekijken. Dit is niet de zelfde buurt als Brussel Noord toch?
Ik ben opzoek naar Marokkaanse dames en shemales, waar zitten die?


Overigens beschrijven jullie Brussel en het gevaar zoals Amsterdam in de jaren 80-90 was, wat ik me wel kan voorstellen want Belgie is ook Nederland uit de jaren 80-90 haha.
Gewoon niet laten merken dat je bang bent en die idioten negeren.
De Linnébuurt en de Aarschotstraat liggen beide naast station Brussel Noord (Gare du Nord) !
Shemals werken niet achter het raam in Brussel maar tippelen op de Koning Albert II laan (ex Emiel Jaquemainlaan) en de buurt van het Vlaams Theater.
Marokkaanse dames, de Fatima's kan je vinden in de Ruslandstraat aan het Zuidstation (Gare du Midi).
Privéontvangst is over heel het hoofdstedelijk gewest verspreid.
Brussel is relatief veilig, je moet natuurlijk niet met een blinkkende Rolex :s nachts gaan rondlopen in bepaalde wijken, maar geloof de cowboyverhalen niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pijpen
4,00 ster(ren)
Ja echt een kneusje, hij weet niet meer dan hij ziet. Ik, als voormalig asielzoeker, heb daar regelmatig bloed zien vloeien in de straat. Vooral snachts en sochtends vroeg. Maar lees de verhalen er maar op na van de mensen uit de buurt zelf. Die weten meer dan stanislavski die rond 1700 uur voorbij komt. Dat is eerlijk gezegd het meest veilige moment in de straat want er is dan een shiftwissel en er is dan sociale controle.


020 lacht om overlijden aan knokpartijen. Zoek jij de nederlandse campagne zinloos geweld maar eens op, dan zie je genoeg voorbeelden. Recentelijk nog carlo op een spaans eiland door nederlands doodgeslagen. Het zijn meestal ongelukken maar de kans is wel aanwezig dat je door 1 klap neervalt en die klappen krijg je als je als wit persoon op de hoek van linne en weide gaat staan en je dondert niet op uit de hele wijk als ze het zeggen. Zo is het, vraag het de dames in de buurt, de bewoners en de politie ma na. Ze gooien zelfs met etenswaren daar om te intimideren, ook naaar de vrouwen achter de ramen. En als je dronken bent geven ze je graag een hand of zakkenrolllen ze je in die buurt. De politie is sinds een jaar wel iets vaker een rondje aan het maken door de wijk. Maar kijk maar eens op die tiktok om een beeld te krijgen van de figuren die daar 12 uur per dag op de hoek staan in hun domein. Het gevaarlijkste stukje brussel is daar en nergens anders. Kans op klappen en intimidatie heb je, maar meer ook niet.
 
Laatst bewerkt:
De hoek van de linnéstraat en de weidestraat kan ik wel bevestigen dat ik daar liever niet alleen laat 's avonds/'s nachts te lang als blanke wil rondhangen. Maar aan het begin van de linnéstraat (voor de rivierstraat), voel ik me op geen enkel moment onveilig.

De Linnéstraat op het einde en de Plantenstraat vind ik best wel ok.

Ik ben er slechts 1 keer gaan wandelen (jong zwartje rond 23h) in het begin van de Linnéstraat. Wel al meermaals met de auto op diverse tijdstippen door die straten gereden (zonder uit te stappen). Telkens ik voorbij die befaamde hoek Linné/Weidestraat kwam, zag je daar inderdaad die mensen daar hangen en soms ook eens een blik werpen naar de chauffeurs, maar kreeg niet het gevoel dat ze een hinderlaag of iets dergelijks gingen opzetten..

Dus gevaarlijk? Zoals altijd, hangt dat van het moment af en hoe je je gedraagt. Een verkeerde blik of handeling kan vaak al genoeg zijn om iets te triggeren.. Levensgevaarlijk zou ik het nu ook weer niet noemen.
 
Ik ga er over twee weken weer eens naartoe. Mijn laatste bezoek vorig jaar aan die beruchte hoek Linnestaat beviel mij uitermate slecht omdat inderdaad een groepje jongeren het op mij had gemund. Ik ben op tijd de straat over gestoken en ze kwamen verder niet achter mij aan. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je een paar beuken krijgt als je er te dicht langs loopt. Ben daarna ook vertrokken. Helaas staan de mooiste dames er in de avond, dus ik ga het binnenkort wel weer proberen.

Overigens hou ik mij van harte aanbevolen voor een skinny ebony, dat scheelt zoeken... Een het wisselt zo snel daar (of ik kom te weinig)... Dus tips welkom!

Heel fijn wandeljaar toegewenst!
 
Ik ga er over twee weken weer eens naartoe. Mijn laatste bezoek vorig jaar aan die beruchte hoek Linnestaat beviel mij uitermate slecht omdat inderdaad een groepje jongeren het op mij had gemund. Ik ben op tijd de straat over gestoken en ze kwamen verder niet achter mij aan. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je een paar beuken krijgt als je er te dicht langs loopt. Ben daarna ook vertrokken. Helaas staan de mooiste dames er in de avond, dus ik ga het binnenkort wel weer proberen.

Overigens hou ik mij van harte aanbevolen voor een skinny ebony, dat scheelt zoeken... Een het wisselt zo snel daar (of ik kom te weinig)... Dus tips welkom!

Heel fijn wandeljaar toegewenst!
Laat zeker iets weten!

Als je veilig wil wandelen waar er geen groepen afrikaanse mannen rondhangen of voorbijkomen, dan raad ik het begin van de linnéstraat aan (het stuk tussen Sint-Lazaruslaan en de Rivierstraat).

Skinny Ebony, tja. Je zal echt moeten langsgaan en hopen dat er iemand tussenzit van je smaak. De kansen zijn idd hoger 's avonds laat.
 
De belangrijkste regels in de wijk: vermijd oogcontact of kijken richting de mannen die daar staan. Doe alsof er niemand is. Dat is 1. En twee, hang niet te lang in de buurt. Als je er te lang bent krijgen ze argwaan. En drie, sta niet stil in de buurt van de hoek weidestraat linnestraat. Vier, negeer iedere man die je aanspreekt. Vijf, zorg dat je niet zichtbaar onder invloed bent. Zes, kijk alleen naar dames, dan snappen de mannen wat je daar doet. Werp dus ook geen blik op die gasten. Wil je stilstaan? Begin en einde linnestraat en in de hele plantenstraat kan dat normaal gezien.
 
Laatst bewerkt:
Als je deze regels volgt overkomt je niets! Jaren heb ik daar rondgelopen zonder gezeik via deze regels. Gezeik ontstond bij mij pas toen ik een van bovenstaande regels brak. Vooral het compleet negeren van die gasten en niet op hun hoekje stilstaan scheelt al een hoop. Het is wat daar
 
De belangrijkste regels in de wijk: vermijd oogcontact of kijken richting de mannen die daar staan. Doe alsof er niemand is. Dat is 1. En twee, hang niet te lang in de buurt. Als je er te lang bent krijgen ze argwaan. En drie, sta niet stil in de buurt van de hoek weidestraat linnestraat. Vier, negeer iedere man die je aanspreekt. Vijf, zorg dat je niet zichtbaar onder invloed bent. Zes, kijk alleen naar dames, dan snappen de mannen wat je daar doet. Werp dus ook geen blik op die gasten. Wil je stilstaan? Begin en einde linnestraat en in de hele plantenstraat kan dat normaal gezien.
Triest hoor dat dit zo gaat in Brussel. Je verwacht het in sloppenwijken in Brazilië...
 
Vergeef me mijn onwetendheid maar de Linnestraat is toch in Brussel en niet in Beirut of Johannesburg of zo, het zal een ruige buurt zijn maar kom op zeg het wordt hier afgeschilderd als ware het de inspiratie voor de Mad Max films , zo erg kan het toch ook niet wezen
Het is niet direct de veiligste buurt van Brussel, maar veel niet inwoners willen dat nogal eens overdrijven.
Niet zelden van horen zeggen en is hun laatste bezoek aan de hoofdstad nog van de expo 58.
Zoals in vele grootsteden is de stationsbuurt niet de veiligste, doch overdag loopt men daar weinig tot geen risico het is er immers héél druk.
Na middernacht hangen er wel louche type's rond die op niet veel goeds uit zijn.
Je moet alle toogpraat/cowboyverhalen over Brussel niet geloven.

Jaren terug was Molenbeek zeer negatief in beeld in de media en toen bleek dat er in Antwerpen een pak meer misdaad was dan in Molenbeek: https://www.dewereldmorgen.be/artik...cijfers-molenbeek-pak-veiliger-dan-antwerpen/
 
Terug
Bovenaan Onderaan