Politiek en sekswerk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb geen vertrouwen in de politiek, dus ik weiger de moeite te nemen om met verkiezingen naar de stembus te lopen. Zodra mijn stempas binnen is scheur ik hem altijd meteen door.

Heb niet echt verstand van hoe de wet er momenteel voorstaat, maar ik snap wel dat ze prostitutie niet zomaar 100% legaliseren want het gaat om het signaal dat er wordt afgegeven. Aan de ene kant zou het verkopen van je lichaam niet de norm moeten zijn, maar aan de andere kant zijn de normen en waarden in Nederland al dermate verpauperd door individualisering dat het geen verschil meer uitmaakt. Dus zoeken ze maar steeds weer een gulden middenweg.

Ik vind dat prostitutie onder het gedoogbeleid hoort: wel afkeuren, maar niet handhaven behoudens extreme gevallen. Dus net als drugshandel, illegaal downloaden en mensen die veel geld verdienen via marktplaats.
 
Ik ben al heel lang een zwevende kiezer. Niet dat ik nog enig vertrouwen in de Nederlandse politiek heb, en dat waarschijnlijk ook niet terug ga krijgen zolang Mark "welk schandaal/probleem moet ik vandaag ontwijken" Rutte en z'n vriendjes in de kamer zitten.

De meeste partijen hebben sexwerk niet echt op de agenda staan, die dat wel hebben willen een totaalverbod.
Ikzelf zou meer dingen gewoon goed geregeld willen zien op dat vlak. Legaal houden, goede voorlichting voor wie in het vak wil stappen, goede uitstroom mogelijkheden voor wie er weer uit wilt, en de illegale kanten (uitbuiting. mensenhandel enz) aanpakken zonder daarmee heel de branche over 1 kam te scheren.
 
Iemand enig idee hoe o.a. de BBB en JA21 erin staan?
Dit zijn (in peilingen althans) nu de grote groeiers, en dus potentiële invloedrijkere partijen na nieuwe verkiezingen
 
Ik heb geen vertrouwen in de politiek, dus ik weiger de moeite te nemen om met verkiezingen naar de stembus te lopen. Zodra mijn stempas binnen is scheur ik hem altijd meteen door.

Heb niet echt verstand van hoe de wet er momenteel voorstaat, maar ik snap wel dat ze prostitutie niet zomaar 100% legaliseren want het gaat om het signaal dat er wordt afgegeven. Aan de ene kant zou het verkopen van je lichaam niet de norm moeten zijn, maar aan de andere kant zijn de normen en waarden in Nederland al dermate verpauperd door individualisering dat het geen verschil meer uitmaakt. Dus zoeken ze maar steeds weer een gulden middenweg.

Ik vind dat prostitutie onder het gedoogbeleid hoort: wel afkeuren, maar niet handhaven behoudens extreme gevallen. Dus net als drugshandel, illegaal downloaden en mensen die veel geld verdienen via marktplaats.
Het lijkt er op dat je sekswerk afkeurt. Maar je maakt er zelf gebruik van? Je zit in elk geval op dit forum. Dat snap ik niet.
 
Het lijkt er op dat je sekswerk afkeurt. Maar je maakt er zelf gebruik van? Je zit in elk geval op dit forum. Dat snap ik niet.
Klopt, maar ik ben zelf ook niet perfect. Wat ik bedoel te zeggen is: ik vind het niet erg als iemand een DVP wil zijn, maar tegelijkertijd vind ik het ook weer niet het meest ideaal vanuit maatschappelijk oogpunt. Als mijn dochter naar me toekomt en zegt dat ze DVP wil zijn dan zou ik niet meteen blij worden.

Geldt ook voor mij als wandelaar. Dat ik wandel wil niet zeggen dat ik dat ook de meest ideale keus vind. Daarom praat ik er ook met niemand over.
 
Laatst bewerkt:
Nederland is al lang verkocht sinds de euro ,wie denkt dat het huidige systeem democratisch is ,en dat het Nederlandse volk nog inbreng heeft is wel heel naïef
alles wordt al al lang vanuit Brussel gecoordineerd en wat in Den Haag zit zijn puppets in belang van de EU. Maar velen zien dit nog steeds niet wat er momenteel speelt. Dan heb je in Nederland een paar partijen die al honderden moties hebben in gebracht en alles wordt verworpen allemaal toneel spel om het volk het idee te geven dat er een oppositie is, Geert schreeuwd al jaren krijg niks voor elkaar zelfde geldt voor FVD en nog een paar van die schijn partijen.
Heb totaal geen vertrouwen in huidige politieke systeem in banana republiek Holanda.


Verder zie ik wel eens een paar leuke dames voorbij komen in de politiek waar ik mijn stembiljet wel eens in de gleuf wil deponeren tot zover sex en politiek
 
Nee, was een voorstel van een mij bekende geregistreerde DVP.
Volgens mij staat zij hoogstwaarschijnlijk bij de KvK (Kamer van Koophandel) ingeschreven als eenmanszaak onder categorie(ën) Overige Dienstverlening en/of Massage en Wellness Diensten. Onder deze categorieën ligt er eigenlijk geen peil op te trekken of de diensten iets met sekswerk te maken hebben. Dit is niet de aangewezen verplichte registratie volgens het WRS voorstel.
 
Volgens mij staat zij hoogstwaarschijnlijk bij de KvK (Kamer van Koophandel) ingeschreven als eenmanszaak onder categorie(ën) Overige Dienstverlening en/of Massage en Wellness Diensten. Onder deze categorieën ligt er eigenlijk geen peil op te trekken of de diensten iets met sekswerk te maken hebben. Dit is niet de aangewezen verplichte registratie volgens het WRS voorstel.
@Luna bij de les blijven Dit heeft niets met haar voorstel betreffende pasjes te maken
 
@Krekel je hoeft Luna niet te verdedigen dat kan ze zelf heel goed. Haar uitleg is goed maar is niet relevant t.a.v. oplossing met pasjes waar mijn opmerking over gaat.
Ik zie geen nood om mezelf te verdedigen. Ik had me slechts afgevraagd wat de dame er precies mee bedoelde met "pasjes" en tegelijkertijd was ik benieuwd naar de mogelijkheden of er landen zijn waar "pasjes" echt effectief zijn inzake de strijd tegen mensenhandel.

Mijn opmerking of uitleg omtrent de KvK inschrijving van sommige DVPs die voor zichzelf werken heeft betrekking tot mijn vermoedens over de status van deze dame die kennelijk geregistreerd is terwijl de verplichte registratie van sekswerkers in Nederland althans op dit moment niet van kracht is. U had wel gezinspeeld dat zij geregistreerd zou kunnen zijn met de woorden "voorstel van een mij bekende geregistreerde DVP". Ik kan ook begrijpen dat u geen of weinig interesse hebt in alles dat met politiek te maken heeft omdat sekswerk officieel of op papier legaal is. Naar mijn mening is sekswerk in NL praktisch gezien niet volledig legaal vanwege de halfcriminalisering van sommige vormen van sekswerk. Slechts drie gemeentes staan vergunde privéontvangst toe maar aan de andere kant verstrekken ze amper vergunningen.

Nou, uiteindelijk vermoed ik dat wij de huidige bijdragers op dit draadje geen juristen zijn. Als er heren en dames juristen/raadsmannen en politici/ beleidsmakers zijn die dit draadje volgen, zou ik tevens heel erg uitkijken naar jullie mening wat Politiek en Sekswerk betreft. Daarmee zouden wij letterlijk terug naar de les kunnen keren.
 
Laatst bewerkt:
@Luna, Een antwoord op je stelling en dan zwijg ik erover, jouw opmerking heeft niets te maken met mijn opmerking over pasjes, verder vindt ik het onzin om energie te besteden aan zaken die we in dit forum niet kunnen oplossen. Het probleem speelt al vanaf dat prostitutie voor de wet legaal is maar wordt sterk gereguleerd zoals je schrijft en je hebt gelijk, maar er is en niet één politieke partij die zijn vingers brandt aan dit probleem is al gebleken. Ook al haal je alle juristen van het hele land erbij, het is en blijft een politiek issue, waar geen politicus zijn nek wilt breken, ook al zijn er dappere pogingen gedaan die zijn afgeschoten. Velen heben het geprobeerd bv. Scharlakenrood, Proud en de rode draad.
 
Laatst bewerkt:
Op welke politieke partij stem jij?
En hoe staat jouw partij tegen over sekswerkers?
Komende verkiezingen... Geen idee, de laatste tweede kamer verkiezingen VVD. Omdat ik niet zou willen dat Eucalypta Kaag minister president zou worden. Democratie is de minst slechte kiezen.

Ik moet eerlijk bekennen dat standpunt tov de ik seks werk geen rol spelen in het kiezen van een partij. De enige partij die zich echt voor sekswerkers inzet is volgende mij Bij1. Daar weiger ik op te stemmen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan