PrEP

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Is het niet zo dat Prep bescherming biedt tegen "The Big One" Maar dat andere SOA's gewoon nog overdraagbaar zijn.
Er zitten nl. enkele hele vervelende tussen, dus "ik gebruik Prep dus bare" is wat opportuun ?

Begrijp me niet verkeerd bare is lekker, maar om nu Prep te zien als "all problems solved" gaat wat ver in mijn beleving.
Mocht ik wat gemist hebben, dan hoor ik dat graag.
 
Is het niet zo dat Prep bescherming biedt tegen "The Big One" Maar dat andere SOA's gewoon nog overdraagbaar zijn.
Er zitten nl. enkele hele vervelende tussen, dus "ik gebruik Prep dus bare" is wat opportuun ?

Begrijp me niet verkeerd bare is lekker, maar om nu Prep te zien als "all problems solved" gaat wat ver in mijn beleving.
Mocht ik wat gemist hebben, dan hoor ik dat graag.
Klopt helemaal. Het geeft alleen redelijk goede bescherming tegen een hiv infectie.
Je kunt nog steeds chlamydia, gonorroe, syfilis, hepatitis B, HPV, HSV, etc krijgen.
 
Is het niet zo dat Prep bescherming biedt tegen "The Big One" Maar dat andere SOA's gewoon nog overdraagbaar zijn.
Er zitten nl. enkele hele vervelende tussen, dus "ik gebruik Prep dus bare" is wat opportuun ?

Begrijp me niet verkeerd bare is lekker, maar om nu Prep te zien als "all problems solved" gaat wat ver in mijn beleving.
Mocht ik wat gemist hebben, dan hoor ik dat graag.
Dat is dus de reden waardoor PrEP zo controversieel is, die twijfels waren er al voor de invoering van PrEP. voor een grote groep is dat ook zeker zo naar mijn eigen ervaringen. de meeste dates die ik heb zijn bijna allemaal wel bare kan ik je vertellen, en ja uiteraard loop je wel soa's ermee op, maar daar sta je ook onder zware controle voor elke 3 maanden. verder zijn de meeste MSM's sowieso wel ingeënt tegen hep-b omdat dat ook gratis is voor de risicogroep.

de meeste personen die PrEP gebruiken zijn gewoon condoommoe, willen genieten van vrije seks zonder zorgen over hiv, PrEP maakt dat mogelijk. het is voor mij echt een gamechanger geweest in mijn seksuele vrijheid die ik nooit dacht te kunnen ervaren. in samenhang met de 3 maandelijkse controles die verplicht zijn bij het gebruik van PrEP denk ik eerlijk gezegd dat menig PrEP gebruiker een stuk verantwoordelijker met zijn eigen gezondheid omgaat en dat van anderen in plaats van eens 1 keer in het jaar of minder te testen terwijl er wel zonder condoom word geneukt met zelfs het risico op hiv ook nog zonder PrEP
 
Als shemale liefhebber volg ik dit met interesse. Wat zijn de bijwerkingen van prep?
Zeker in het begin als je gaat starten met PrEP kun je wel bijwerkingen ervaren zoals hoofdpijn, moeheid, buikpijn, diarree. je kunt PrEP op 2 manieren slikken, intermittent (voor en na onveilige seks), of elke dag. ik begon zelf met intermittent maar dat gaf mij toch te veel bijwerkingen. ben toen geswitch naar dagelijks slikken en na 2 a 3 weken had ik totaal geen last meer van bijwerkingen. ook is mijn seksdrive zo toegenomen dat dagelijks slikken sowieso al nodig was aangezien ik meerdere keren per week wel onveilige seks heb en intermittent geen optie meer is eigenlijk. elke dag 1 pil op de dezelfde tijd is toch wel gemakkelijker dan het plannen van wanneer je zou moeten slikken naar mijn persoonlijke ervaring
 
ik neem elke dag prep, te krijgen via het tropisch instituut in antwerpen, is volledig anoniem, je moet wel om de drie maand op controle gaan en mits vrijstelling van de mutualiteit kost het amper iets, alsj e graag zonder neukt is het wel een veilige optie voor jezelf en je partner
 
Als shemale liefhebber volg ik dit met interesse. Wat zijn de bijwerkingen van prep?
hoofdpijn en buikpijn in het begin, zeker als je het continu neemt, maar bij gebruik voor en na sex valt het goed mee, vermits ik ook swing met mijn partner nemen we het beide continu. De hoofdpijn leer je snel herkennen, komt en gaat, en gaat na een tijdje vanzelf over
 
De concurrentie is moordend bij DVP. als ze het [bare] niet aanbieden zijn er tig andere die er wel voor in zijn. uiteindelijk is de klant koning in dit geval. verder heb je er wel echte nymfomanen tussen zitten die echt genieten van seks zonder condoom en zich ook zo aanbieden natuurlijk. als je bv op sexjobs kijkt zie je echt talloze advertenties tot hele bare gangbangs aan toe
Ik bied sinds enkele jaren bare thuisontvangst aan. Maar daarvoor deed ik dat alleen met condoom. Ik merk geen verschil in aanloop.
 
De huisarts is een optie, maar voor MSM, sekswerkers en andere hoog risico groepen zijn alle 3 maandelijkse bijbehorende soa-testen, nierfunctie controles gratis, en bij de huisarts niet. terwijl deze groep daar wel recht op heeft. [...]
Als je met seks geld verdient, is het wel zo fair dat je zelf betaalt voor PrEP. Lijkt me. Dat geldt dus niet per sé voor MSM en andere risicogroepen ...
 
En dit vind ik dan best een trieste motivatie. Dat deze dames om financiële redenen blijkbaar gedwongen worden om een groter risico te lopen. Ik denk dat er heel weinig DVP uit vrije wil zonder condoom willen neuken. Misschien iets om over na te denken als bezoeker. Als je toch zonder condoom wilt neuken kun je het m.i zien als een vorm van seksueel geweld. Je doet iets, maar je weet wel beter. Ben je een echte heer, betaal haar dan gewoon het bedrag voor 'neuken zonder condoom' en doe gewoon een condoom om. Ik denk dat deze dames je dan echt leuk vinden. ;)
Als je je bare laat neuken om meer te verdienen is dat niet per sé een trieste motivatie. Vergeet niet – risico loop je sowieso, ook als je met condoom neukt. Het is een kwestie van je eigen grens aanhouden.
Als nymfomane temeier haal ik mijn lol uit het mannen van dienst zijn. Ik doe veel mannen een groot plezier met bare neuken. Het is gewoon geiler, zeker mentaal. Er zijn best veel mannen die veel (mentale) prikkels nodig hebben om 'm hard te krijgen. Onder het mom van "slet, ik spuit je helemaal vol" wordt er vaak harder en lekkerder geneukt. En nee, ik laat me niet foppen. Want het is bij mij niet onderhandelbaar. Als mannen bij mij komen weten ze dat ze bare mogen neuken.
 
[...] Je gebruikt PrEP om jezelf te beschermen, [...]
Precies!
Soms vragen mannen mij of ik soa-vrij ben. Ik vertel dan altijd dat ik me elke 3 maanden laat testen, gevaccineerd ben tegen Hepatitus A en B en HPV en dat ik PrEP slik, dus dat ik geen HIV-besmetting kan oplopen.
En dat ik tot op heden soa-vrij ben. Maar dat zegt niks. Bij gangbangs neuken mannen mij in het zaad van hun voorgangers. Zij kunnen zo elkaar besmetten. En bijvoorbeeld ... een negatieve chlamydiatestuitslag is na de eerste neukneurt al niets meer waard.
Ik ben tot nu toe de dans ontsprongen, maar denk echt niet dat elke man waarmee ik seks soa-vrij is. Daarom neem ik al die maatregelen ook voor mezélf.
 
Ik ben iemand die ook graag van bare houdt alleen wil ik niet door het heel proces gaan van de huisarts etc.

Nu ga ik binnenkort naar het buitenland en ik heb gehoord dat daar bij de apotheek PrePP verkrijgbaar is.

Nu is mijn vraag: Kan ik deze daar aanschaffen en gewoon gebruiken een dag voor de seks, de dag zelf en de dag erna om zo mijn kansen op besmetting te minimaliseren?
Ik ben van plan om bare te doen met DVP's daar.
 
Ik zou ze nooit zonder arts gebruiken. Er zijn wel manieren om het buiten je eigen huisarts te doen, maar hoe makkelijk dat gaat weet ik niet. Ga niet voor de quick-fix hier op het forum, maar lees eens meer op mantotman.nl en PrEP-direct.nl en weet ik waar. En waarom niet naar je huisarts? Je hebt wel het lef bare te neuken, maar je durft niet naar de dokter? Denk je dat ie niet weet dat dit speelt, of zo?

Wanneer slikken? – check Hoe slik je PrEP? op mantotman.nl. Dat is sowieso een zeer informatieve en betrouwbare site, OOK VOOR VROUWEN (er wordt naar verwezen door thuisarts.nl, zelfs voor huisartsen zelf). LET OP – bij vrouwen duurt het veel langer aleer de werkzame stoffen in de vagina terecht komen. Daarvoor geldt een ánder slikprotocol.

En mensen wees niet dom, naïef of lui maar HOU JE AAN DE VOORSCHRIFTEN, anders WERKT HET NIET! Daarom nogmaals, ga wél door het hele proces. PrEP is heel betrouwbaar, maar alleen als je het goed gebruikt. Niet ongeveer goed, maar precíés goed! Het is namelijk geen GENEESmiddel, maar een PREVENTIEmiddel. Achteraf is het te laat! Dat komt dus heel precies.

En dan nog wat – Je gebruikt PrEP omdat je "onveilige seks" hebt. Blijf je dus gewoon goed testen, minstens 2x per jaar, liefst 3 keer, ook op hiv. Kleine moeite, naast als die andere soa-tests. Ja, het kost geld en moeite. Nou en? Zeur niet en doe het!
 
Op de bijsluiter lees ik dat het het risico op HIV (1) verlaagt maar niet dat het 100% zekerheid biedt. Misschien dat de producent zich hier gewoon indekt. Sommigen artsen beweren dat je (mits goede inname volgens schema, ook intermittent) kans op HIV nihil is, maar er zijn verscheidene vormen van HIV en ik vraag me of het je tegen al die varianten beschermt.
En wat zeker is: het beschermt niet tegen andere soa's.
 
Ook ik heb begrepen dat het niet 100% bescherming biedt. Maar dat zou dan gaan om gebrek aan zogenaamde therapietrouw. Je moet je echt heel goed aan de voorschriften houden. En je moet ook opletten bij diarree en braken en zo. Op die manier kan ik me voorstellen dat de fabrikant zich in wil dekken.
 
Ook ik heb begrepen dat het niet 100% bescherming biedt. Maar dat zou dan gaan om gebrek aan zogenaamde therapietrouw. Je moet je echt heel goed aan de voorschriften houden. En je moet ook opletten bij diarree en braken en zo. Op die manier kan ik me voorstellen dat de fabrikant zich in wil dekken.
Goed dat je dit even onder de aandacht brengt Wiske
 
Op de bijsluiter lees ik dat het het risico op HIV (1) verlaagt maar niet dat het 100% zekerheid biedt. Misschien dat de producent zich hier gewoon indekt. Sommigen artsen beweren dat je (mits goede inname volgens schema, ook intermittent) kans op HIV nihil is, maar er zijn verscheidene vormen van HIV en ik vraag me of het je tegen al die varianten beschermt.
En wat zeker is: het beschermt niet tegen andere soa's.
Geen enkel medicijn kan altijd 100% betrouwbaar zijn. Er zijn verschillende redenen waarom een medicijn een onvoldoende spiegel in het bloed en weefsel kan hebben. Als je geen risico wilt lopen op een hiv infectie, dan moet je gewoon met condoom neuken. Een hele simpele en effectieve methode.
 
Ik heb ook al enkele dvp's zonder condoom geneukt en als ik een date heb met iemand waarmee ik zou kunnen neuken gebruik ik nooit condooms. Ik heb gelukkig nog nooit een SOA gehad. Is zo'n keur niet belastend voor de lever?
 
Ik heb ook al enkele dvp's zonder condoom geneukt en als ik een date heb met iemand waarmee ik zou kunnen neuken gebruik ik nooit condooms. Ik heb gelukkig nog nooit een SOA gehad. Is zo'n keur niet belastend voor de lever?
Uit onderzoeken is gebleken dat PrEP veilig is en weinig bijwerkingen heeft. Wel moet de nierfunctie worden gecontroleerd vanwege een kleine kans op een tijdelijk licht verminderde nierfunctie.

Condooms gebruik je trouwens niet alleen voor jezelf, maar ook om je partner te beschermen. Mooi dat je toe nu geluk hebt gehad.

of icm andere medicatie 🤔
Daar is in het algemeen weinig over te zeggen. PrEP gaat goed samen met veel medicatie, maar interacties met andere medicijnen moeten altijd door een arts worden gecontroleerd. Vooral met medicijnen die schadelijk zijn voor de nieren moet je wat meer oppassen, omdat PrEP ook nierproblemen kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan