• Mocht je problemen ervaren met inloggen terwijl je eerder zonder problemen ingelogd was en er niks gewijzigd is aan je gebruikersnaam of wachtwoord? Verwijder dan even alle cookies voor deze site.

relatie-sex vs wandel-sex.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Heb je ook mensen mee gemaakt, die gewoon bij elkaar zijn. Waar naar tig jaar nog steeds liefde bestaat?
Ik zie om me heen een hoop vrienden problemen hebben in de relatie met vrouw/vriendin. Het valt echt allemaal niet mee :(
En ja, ik heb wel van mijn partners gehouden, maar ze hebben mij gedurende de relaties ook gesloopt.
100% herkenbaar.
zeker met kids in het spel, maar het heeft mij uiteindelijk altijd een verlossend gevoel gegeven.
Dit ook. Zelf weer de beslissingen nemen, doen waar jij je goed bij voelt.

@ ridder rijder;

Ik denk dat dit nieuwe topic de vonk moest zijn om weer met het oude te beginnen. Deels uit onzekerheid en interesse. We hebben de lange epistels al gelezen en nu ziet het er weer naar uit dat het wederom begint.
Ik liep vluchtig door je teksten en las niks nieuws.
Omgaan met een dvp of ex dvp is nu eenmaal totaal anders voor de allermeesten. Daar moet je helemaal niet aan willen beginnen.
Tenzij je aan zelfkastijding wilt doen.
My 2 cents.

Da,s nie veel, 1x per week
Je hebt deels gelijk. Maar alle topics van alle leden staan in zekere zin met elkaar in verband. We kunnen niets steeds iets compleet nieuws schrijven.

Klopt ook qua onzekerheid en interesse.

Er staat wel steeds iets nieuws tussen, want je komt steeds een paar stapjes verder. Maar uiteindelijk is het hele leven zinloos, dus, ach, we merken het gaandeweg wel.

Zelfs met je constatering dat je beter niet met een dvp of ex dvp een relatie of iets wat daar op lijkt kunt beginnen ben ik het helemaal eens.
Maar soms gebeurt het toch....en ja, het voelt soms als zelfkastijding. Zelfde geldt voor iemand die bisexueel is. Maar soms is het ook leuk, geil, spannend, liefdevol.....en de relaties die ik met 'reguliere vrouwen' heb gehad eindigden soms doordat de spanning er uit was.

Juist daarom vroeg ik me af wat nou precies voor de meeste mannen de verschillen tussen relatie-sex en wandel-sex zijn.

En ik vind het zeer boeiend om hun meningen te lezen en er zo achter te komen wat ook voor mij op gaat en wat niet.

En mbt de frequentie, nee, toen ik een jaar of 25 was had ik vaak een iets lagere sex-drive dan mijn vriendinnen. Als ik moet inschatten hoe vaak we het deden als ik 5 jaar iets met iemand had kom ik inderdaad uit op 1, hooguit 2x per week.

In het eerste jaar wel wat meer. Misschien heeft ook dat met relatie-sex vs wandel-sex te maken.

In de Corona-tijd deed ik soms 3 bezoekjes aan betaalde dames per week, terwijl ik toen ouder was en het veel meer moeite kostte om te regelen dan gewoon thuis op de bank iemand charmeren.
ik denk..
pin me er niet op vast ,dat hij een soort van los-vast relatie heeft met een latina..
dat is met een niet dvp uit die hoek als blanke hombre con dinero al een opgave met dat dikwijls licht ontvlambaar karakter..
ik heb in het andere topic van hem al wel eens geschreven over mijn maat met zijn Portugeese dame..
slecht voor je bloeddruk..
om mee te sexen zijn ze super..
maar begin met het gros niks..
Klopt.

Maar het is, om verschillende redenen, nog veel complexer, maar daarover kan ik niet in detail treden als ik het anoniem wil houden.

Ik heb al een keer of 80 gedacht: Geweldig dit, maar ook een keer of 30: Beter stoppen.

Daarom kies ik voor los-vast, andere connecties etc.

Alles, fulltime zou kunnen, is eigenlijk meer mijn ding, maar misschien is het een cultureel iets, of een ex dvp iets, of een bisexueel iets, waardoor dat er gewoon niet in zit.

Maar toch is ze te leuk om het af te kappen.

Ik ben 50 en gemiddelde looks, zij is vroeg in de 30 en prachtig, de goede tijden zijn erg goed....het is niet ideaal, maar deel-tijd is het zeker erg spannend, alleen af en toe moet ik niet bezorgd of liefdevol zijn als het wat stugger loopt, dan moet ik eigenlijk meer een klootzak zijn en me op werk, andere vrouwen, op stap met andere vrienden richten, dat wordt uiteindelijk meer gewaardeerd dan dat ik bang word dat ik iemand kwijt raak, me overmatig zorgen maak etc.

Weet niet of het voor de hele cultuur geldt, maar ze zijn meer van per dag leven.
Wat me tijdens het lezen eigenlijk steeds meer afvraag, is of we wel voldoende accepteren dat mensen fundamenteel verschillende behoeften hebben.

De één lijkt vooral voldoening te halen uit vertrouwdheid, verbinding en verdieping. De ander juist uit afwisseling, spanning en het onbekende. En de meesten zullen waarschijnlijk ergens daartussen zitten.

Misschien lopen discussies hierover ook zo snel vast omdat we onbewust uitgaan van onze eigen beleving als uitgangspunt. Terwijl het best kan dat mensen op een fundamenteel andere manier seksuele voldoening ervaren.
Geheel mee eens.

Mij maakt het bijvoorbeeld weinig uit of een dvp klaar komt of niet. Ik ben me er van bewust dat ik daar voor een betaalde service kom en dat die handelingen zonder die betaling nooit zouden plaats vinden.

Ze is letterlijk in haar hoofd al weer met haar boeker en de volgende bezoeker bezig. Mijns inziens is het volstrekt onmogelijk dat dvp's meerdere malen per dag klaarkomen bij hun klanten. Er zal wel eens een momentje doorschieten, maar zo is het vak gewoon niet bedoeld en dat is ook niet hun insteek. Uitzonderingen doorgelaten, maar ik denk dat dat 3% is.

Toch is het voor veel mannen belangrijk dat zij 'er ook van geniet'. Hun insteek is anders en anders vinden zij het bezoekje mislukt. Dus ja, de benadering van ieder mens is anders qua bezoekjes en de behoefte waarom zo'n bezoekje plaats vindt is ook geheel anders.

Maar doordat ik hier veel lees en doordat ik 4 connecties met dvp's of ex-dvp's heb gehad die me hier in ons privé ook wel over vertelden zie ik inmiddels wel een rode lijn.

Nou kan. het dat ik precies 4 dames heb getroffen die tot een andere groep dan het gemiddelde behoorden, maar dat denk ik toch niet.

Het zou ook kunnen dat dat hun riedel voor mij was, omdat ze me niet onnodig pijn willen doen, dat ze er wel volop van genieten, maar dat denk ik toch niet. Wel denk ik dat ze gaandeweg zeker een connectie met klanten op bouwen, zoals ik die ook met ze heb en dat daar zelfs een relatie uit kan voort vloeien, maar dat het initieel nooit de bedoeling was.

Het zijn een soort sociaal werkers, ggz medewerkers zo je wilt, die helpen klanten ook niet met de gedachte dat ze er zelf plezier aan hoeven te beleven, maar als alles mee zit zijn ze wel inlevend.

Zelfde met een barman of een psycholoog.

Hun kwaliteit is hun hartelijkheid, iets delen wat je eigenlijk niet zomaar kunt delen.

Laatst bewerkt:
Is ook niet verkeerd.
houd je niet vol..al veel te vaak gezien..
Heb je ook mensen mee gemaakt, die gewoon bij elkaar zijn. Waar naar tig jaar nog steeds liefde bestaat?
mijn ouwelui..50 jaar getrouwd binnenkort..ik sta er nog steeds van te kijken..zeker nu ze beiden gepensioneerd zijn ,hoe gek dat ze met elkaar zijn..
maar die hebben elkaar leren kennen toen ze allebei niks hadden..
bovendien was/is mijn vader een Nederlander..en mijn moeder een Antwerpse..en mijn opa had het in de beginne niet zo op 'dieje ollander'...
maar 'dieje ollander'kwam wel op z'n Zundapp door de sneeuw naar z'n dochter..
en hij bleef komen..gaf niet op..
naderhand was het in de weekenden z'n knecht op de Markt..
was een andere tijd en mentaliteit
Begrijpelijk, maar geloof je ook dat je hierdoor de emotionelle diepte mist?
ik denk het wel..
maar sommige mensen hebben aan zichzelf gewoon genoeg..
en ik geef eerlijk toe ,dat ik gewoon een 25 jarige ben met 25 jaar levenservaring..ik neem mezelf niet zo serieus..
ik heb ook wel iets van ADHD of autisme..
moet je in mijn werk ook wel hebben..je kunt moeilijk zeggen ..
tsja ..de stenen zitten vol smet van de specie..maar zet er maar een pot met een plant voor..dan zie je het ook niet..

dat is inderdaad voor iedereen anders (Johnny😂)
even geen judgement ,maar er zijn vast wel gasten bij die gewoon getrouwd zijn met een dame die hooguit een 4 scoort en daar 1x in de zoveel tijd vanillasex mee hebben..de vrouw van hun kinderen is..de wassen draait..de plee uitsopt..
en zogauw ze de kans krijgen ,stiekum een halve snipperdag nemen en naar een gangbang rijden ,daar met 5/6 man een jong ding afraggen en om beurten onderknallen..
rijden ze na een paar uur gewoon weer naar moeders..
en kruipen ze er s'avonds weer tegenaan..
ikzelf ben soms meer van de ,hoe noemen ze dat 'optikfick'?..
pak ze zo mooi mogelijk..
maar soms is het gewoon een iets normalere meid..die zeker zo lekker blijkt ,juist omdat ze een leuker karakter heeft..
denk dat het voor mij puur de afwisseling is en de kick om telkens met een andere sex te hebben..
misschien hoef ik die zogenaamde 'emotionele verbinding' niet zo ..
omdat ik in mijn generatie het al te dikwijls heb zien gebeuren dat wanneer een relatie wat ouder is ,bij allebei de lol er wel af is ..
en men bij elkaar blijft voor de kinderen en de 2 onder 1 kap..
voor mij lijkt die 'ik houd onvoorwaardelijk van jou' elk decenium minder te worden..
ik kom met veel mensen in aanraking..en ik mag wel zeggen na bijna 40 jaar met van allerlei volk gewerkt te hebben, ik wel zie ofdat iemand een toneelstukje staat op te voeren..
kom ook wel eens bij klanten dat ik denk van..
als de toko hier dadelijk klaar is..is een ander goed mee..en misschien voor allebei maar beter ook dat er gauw een bord in de tuin staat..
want jullie passen ECHT niet bij elkaar..
misschien qua uiterlijk en de liefde voor materialistische troep..
maar voor de rest..afkappen die hap...en snel..
persoonlijk vind ik het voor mezelf wel goed zo..
en uiteindelijk vind ik sex om de sex voor mijzelf gewoon perfect..
hebben we gaandeweg nog een leuk babbeltje..nog beter..
(ik kijk ook nog wel naar 'normale' vrouwen en heb er normale interactie mee..maar ik ga niet verder..totaal geen behoefte aan..steek mijn energie wel ergens anders in)
maar ik verwacht niks meer..ook moet je er balans in zien te vinden voor jezelf .
alles waar TE voor staat is niet goed ,behalve TEvreden..
Klopt grotendeels, misschien iets te zwart-wit, maar als dit voor jou nu zo werkt is het prima.

En ik ben het er mee eens dat 80% van alle relaties eigenlijk niet meer klopt. Althans, niet qua wat het uitgangspunt ooit was.

Dat is wel apart, dat het dan toch allemaal doorhobbelt.

Om me heen veel dertigers in een langdurige relatie, ook met kinderen/koophuis etc. zeg maar het 'perfecte' plaatje, en die komen nu in de fase van de 'sleur' (in het beste geval) en echtscheidingen (in het slechtste geval).
Zeker niet iets om jaloers op te zijn.
Sex met verbinding en verliefdheid is het mooiste dat er is, als de relatie 'nieuw' is en je jong bent - maar na tig jaar relatie en zeker met kinderen dan verdwijnt dat over het algemeen. Swingen is dan de perfecte oplossing, maar het gros van de vrouwen (en mannen) staat daar echt niet open voor.
Als man zijnde is DVP bezoek dan in mijn ogen gewoon een perfecte oplossing.

Twee langdurige relaties:
Eentje waar de seks wel goed was, maar waar we uit elkaar groeiden en zij uiteindelijk achter mijn rug er iemand anders op na hield.
Bij de tweede relatie was de seks initieel goed maar vanaf dat er kinderen waren, vond zij dat ik blijkbaar mijn hoofdtaak had volbracht. Seks werd incidenteel, hoe vaak ik ook de zaak probeerde aan te kaarten. De middeltjes van aandacht, weekendjes weg, oneindig geduld en nog zoveel meer mislukten. Dan nog een paar jaar op de tanden gebeten omwille van de kinderen, maar uiteindelijk beginnen wandelen om niet over-gefrustreerd te raken.
Nu ik er een streep heb onder getrokken, wandel ik wanneer ik er zin in heb. Ik prefereer relationele seks omwille van de verbinding en intimiteit, maar wandelen is the-next-best-thing als het even niet mee zit. Ben er nog niet uit of ik als half vijftiger wel nog een vaste relatie wil, dus zou zomaar kunnen dat ik een sporadische wandelaar blijf.
Zeer herkenbaar, vooral dat van "nadat de kids er waren…" 🥴.

Voor iedereen zal dit anders zijn, en er zijn stellen die na vijftig jaar huwelijk nog altijd gepassioneerde en intieme seks hebben. Toch valt mij, als ik om me heen kijk, dat het vaak anders is.

Veel relaties beginnen met fantastische, intense geile seks, waar niets tegenop kan. Na verloop van tijd kan de routine erin sluipen, komen er misschien kinderen en nemen vermoeidheid, werk en dagelijkse verplichtingen steeds meer ruimte in. Ik heb daardoor al vaak gezien dat seks langzaam opdroogt, totdat het vooral als een verplichting voelt, zonder echte intimiteit, of uiteindelijk zelfs helemaal verdwijnt. Tongzoenen, elkaar oraal beminnen, lust en nieuwsgierigheid zijn dan vaak ver te zoeken.

Betaalde seks (en gelegenheidsseks) kan het voordeel hebben dat je iets van die vroegere passie opnieuw ervaart. Natuurlijk is het niet hetzelfde als (goede) seks binnen een liefdevolle relatie, maar de seks kan wel vurig, spannend en intiem zijn. Tongzoenen, orale seks, nieuwe dingen uitproberen, of verlangens uitspreken die je nooit aan je eigen partner zou durven voorleggen, het kan allemaal.

Relatieseks en betaalde seks zijn eigenlijk niet goed met elkaar te vergelijken. Ik zie het meer als naast elkaar bestaande vormen en het zou mooi zijn als het genormaliseerd zou zijn. Dat zowel de man als ook de vrouw binnen een relatie betaalde seks kan gebruiken om zichzelf seksueel op te laden, te ervaren en ontdekken.
Toch schrik ik er soms van hoeveel langdurige relaties er lijken te zijn waarin intimiteit vrijwel volledig is verdwenen, en iedereen ook tevreden lijkt met de situatie.

Ik heb diep respect voor sekswerkers, dat zei toch willen bijdragen aan een betere wereld. Voor de meeste mensen is intimiteit toch erg belangrijk.
Geheel mee eens.

Alleen denk ik niet dat die mensen echt tevreden zijn, maar toch, als vijftiger bv, gewoon geen andere weg meer kunnen voorstellen, dus zich er vaak, met lichte frustratie, maar bij neerleggen.

Het is ook gewoon een realiteit dat het vaak niet in hun voordeel kan veranderen.

Stel, je gaat scheiden, eindigt op een flatje in een buitenwijk of ver weg dorpje, je gaat wel weer 1x per week uit, maar waarheen dan, je neemt je leeftijd/huidige looks/wensenpakket mee op pad, het zal niet meer de plek worden waar je 25 jaar geleden wel eens tegen een scharrel aanliep.....en op die vrouw die je wel aandacht geeft in de kroeg zit je vaak ook niet echt te wachten.

Ik snap de keuze voor zekerheid uit angst van veel mannen (en vrouwen) binnen huwelijken en samenwoon relaties best goed.

Het is eigenlijk gewoon een fout in ons hele zijn.

Misschien was het wel beter in de middeleeuwen toen we rond de 40 dood gingen.
Ik zie om me heen een hoop vrienden problemen hebben in de relatie met vrouw/vriendin. Het valt echt allemaal niet mee :(

100% herkenbaar.

Dit ook. Zelf weer de beslissingen nemen, doen waar jij je goed bij voelt.
Daarom vind ik part-time 3 dingen tegelijk doen zo slecht nog niet.

Mijn goede vrienden zeggen wel eens: Waar ben jij allemaal mee bezig joh, zeker als er 3 verschillende vakantie-foto's opduiken, waar ik vrij open over ben, maar toch zou ik niet in hun schoenen willen staan.

Maar het is voor iedereen een persoonlijke keuze en lang niet iedere persoon in een relatie durft of wil die stap zetten.
Die nemen de ongemakken voor lief en hechten belang aan de herkenbaarheid.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het verschil tussen 'relatie-sex' en 'wandel-sex' ervaren.

Dat kan gelden als je in een relatie zit, maar daarnaast wandelt/dames bezoekt, maar ook als je soms een periode in een relatie zit en soms single bent en dan wandelt.

Spreekt het spannende van dvd-bezoek je meer aan, of juist het vertrouwde van sex binnen een relatie, of is het de combi die je het tofst vindt?

En als je het thuis niet bespreekt, spelen schuldgevoelens dan ook nog een rol?

Dit zal voor iedereen anders zijn.

Ik zelf heb elke variant mogen beleven in de afgelopen jaren.

Gewone relaties waar de sex goed was, relaties waar de sex door verschillende redenen minder frequent werd of tijdelijk niet plaatsvond, frequent dvp bezoek, incidenteel dvp bezoek, dvp bezoek waaruit een relatie ontstaat, 2 relaties tegelijk waardoor dvp bezoek afneemt.

Hoewel ik de intiemere kant van sex binnen een relatie wel waardeer, merk ik dat ik het spanningselement van wandelen toch ook wel iets extra's vind hebben.

Weten dat je ervoor betaalt maakt het ook heel duidelijk: Dit en dat gaat binnen een uur gebeuren. Je weet dan nog niet in welke mate het gaat bevallen of dat er toch iets niet gaat gebeuren, maar zeker weten dat er sex gaat plaats vinden heeft wel iets geils.

Of bepaalde geluiden/opmerkingen etc fake zijn of niet maakt me ook helemaal niet uit. Ik vind het eerder wonderlijk (Nederlandse woord weet ik even niet) dat sommige mannen hier bij een dvp denken dat die geluiden/fysieke reacties wel echt zijn.
Heb ook meerdere dames uit het vak in de privé sfeer over het vak gehoord en als die opvattingen gelden voor de meeste andere dames dan is dat tamelijk zorgelijk voor de mannen die schrijven dat 'zij er ook van geniet'.

Een gewone relatie kan denk ik beter zijn als de sex goed is en je je in de eerste 2-3 jaar bevindt en je vriendin echt in de buurt komt van wat je het knapste/lekkerste soort vrouw vindt, omdat je op elkaar bent ingespeeld etc, maar zelf merk ik toch ook dat ik het soms moeilijker vind om bij een relatie bepaalde zaken te benoemen dan bij dvp bezoek.

Dat klinkt misschien gek, maar ik ben verlegener bij sommige partners die ik al maanden/jaren ken, dan bij dames die ik een uur bezoek en verder niet ken.

Ik denk dat dat komt omdat ik bij een dvp denk, als het klikt klikt het, en als het niet goed loopt ga ik er gewoon daarna niet meer langs. Dat geeft een soort vrijheid die je binnen een reguliere relatie gek genoeg minder hebt. Wat dat betreft vind ik fake juist ideaal. Zeg precies wat ik geil vind, doe alsof die klik er is, bedonder me, dat is wat het soms beter maakt dan relatie-sex en waardoor het het geld waard is.

Relatie-sex heeft meer diepgang, maar daardoor ook meer gebreken.

Dat betekent dus dat ik onpersoonlijke dvp-sex soms vertrouwder vind, dan sex met iemand met wie ik een relatie heb. Toen ik dat voor mezelf realiseerde moest ik wel even fronzen.

De Knightrider van 10 of 20 jaar geleden had hier ook heel anders over gedacht.

Toen voelde ik me al schuldig toen ik 1x met iemand was vreemd gegaan, misschien ook omdat ik verliefde gevoelens voor die persoon kreeg, naast mijn relatie.

Maar door omstandigheden kon ik een jaar of 8 geleden een half jaar niet met mijn toenmalige partner zijn en toen heb ik 50 keer in 1 jaar gewandeld, terwijl ik me daar helemaal niet schuldig over voelde.
Het zou kunnen dat dat kwam omdat er speciale omstandigheden waren, maar daarna normaliseerde die relatie weer en ging het wandelen gewoon door.

Daarna een lange afstandsrelatie gehad (die nog steeds loopt) waarbij we gaandeweg hebben afgesproken dat een zijstap niet zo erg is. In haar geval ging het dan om af en toe iets met een meisje doen, in mijn geval om af en toe wandelen.

Enerzijds vond ik dat geruststellend en ook wel spannend, dat het kon, dat we relatie-sex en uitstapjes gingen uitwisselen, anderzijds zorgde het ook voor twijfel omdat ik van huis uit ooit het liefst monogaam was.

Dus ja, ik ben er nog niet helemaal uit wat de voorkeur heeft en heb een periode ook in 2 relaties gezeten (nu deels nog) en daarnaast gewandeld.

Wat me opviel was dat beide relatie dames weinig over de ander wilden weten en eigenlijk tevreden waren als ik ze genoeg aandacht gaf.

Dat was overigens best pittig: Als je alleen thuis bent en je hebt met vriendin 1 net 20 minuten gebeld en geapped en wilt iets op tv gaan kijken en vriendin 2 apped je, zul je toch moeten antwoorden zoals je dat zou doen als je daarvoor met niemand had gesproken.

Ben er zelfs achter gekomen dat meer dan 1 relatie hebben eigenlijk helemaal niet wenselijk is. Maar het is puur toevallig een beetje zo gerold. 1 dame heeft enorm goede looks, maar zet zelf ook wel eens een zijstapje, de ander is loyaler maar weet dat ik eigenlijk met de een ben.
Daarnaast weten ze alletwee dat ik wel eens wandel en lijkt dat dus te kunnen/mogen.

Maar ik heb ook nog kinderen uit een vorige relatie en beide relaties wilden met me op vakantie en 3 vakanties + wandel-budget overhouden is gewoon echt geen optie qua tijd en geld.

Ja, een luxeprobleem, maar doordat de dames zijn wie ze zijn kan ik ook niet makkelijk voor 1 kiezen en dan helemaal het kloppende plaatje vinden.....dus hobbel ik maar door in deze combinatie.

Op zich is dat ook best, zeker omdat de dames het vooralsnog ok vinden, maar, om terug te komen bij de topic titel, ik heb mijn relatie-sex en wandel-sex dus onder de loep genomen en het heeft alletwee/alledrie wel wat en eigenlijk is alles pas goed in balans als ik het allemaal naast elkaar doe, hoewel ik ooit gewoon monogame relaties had en dat misschien zelfs wel beter beviel.

Ja, het is weer een echt Knightrider betoog, maar snappen jullie een beetje wat ik bedoel? En wat zijn jullie ervaringen?
Lang verhaal,
Dvp sex : lust
Relatie sex is combi liefde en lust

Zeer herkenbaar, vooral dat van "nadat de kids er waren…" 🥴.
Begrijpelijk, maar in algemene zin is het toch raar dat zoveel mannen dan een op het oog innige relatie decennia lang combineren met dvp-bezoek.

Het is een noodzaak, maar ook de grootste bedonder-actie denkbaar, zeker als de vrouw wellicht denkt dat het leven nu eenmaal zo is en alles verder goed gaat.

Maar de keuze maken, daar moet je ook lef voor hebben. En je maakt potentieel de levens van je kinderen tijdelijk kapot.

Het is beter voor iedereen, maar weinig zetten die stap. Best heftig dit alles.

En het is ook zeker niet gezegd dat eerlijk zijn en de stap zetten loont, vooral ook omdat we zelf ouder zijn. Heb wel eens iemand op z'n 50e een relatie met een Thaise van 30 zien krijgen, dat was voor hem toen het ideaal, maar daar was na slechts 3 jaar de spanning ook geheel vanaf.

Het leven is best moeilijk en ik geloof er niet meer zo in dat je het op de juiste manier kunt doen.

Daarom ben ik momenteel best blij hoe ik het invul en dat ik er part-time behoorlijk van geniet.

Het is gewoon zo ontstaan. ik wilde eerst een volledig kloppende nieuwe relatie met de vlam, toen terug naar een ex, toen gewoon wandelen en single zijn, toen weer dit, toen weer dat en nu blijkt de oplossing wellicht in een combinatie te liggen.

Voor veel getrouwde mannen geldt dat waarschijnlijk ook, alleen lijkt het me wel moeilijk om er in veel gevallen nooit eerlijk over te kunnen zijn.

Het zijn een soort sociaal werkers, ggz medewerkers zo je wilt, die helpen klanten ook niet met de gedachte dat ze er zelf plezier aan hoeven te beleven, maar als alles mee zit zijn ze wel inlevend.

Zelfde met een barman of een psycholoog.

Hun kwaliteit is hun hartelijkheid, iets delen wat je eigenlijk niet zomaar kunt delen.
val ik deels weer in herhaling hiermee en eigenlijk heb ik daar in het verleden maar zat over geschreven..

als een serieuze dvp je biinen ziet komen..(eigenlijk vrouw in het algemeen ,als ze niet aan haar telefoon geplakt zit)
dan weet ze binnen 5 seconden wat voor vent je bent..
en dan kan ze switchen tussen zo snel mogelijk buiten werken of een leuke date beleven..
ik heb al maar zat gesprekken gehad met dames dat we eigenlijk op 1 lijn zaten..
misschien omdat ik als ondernemer ook dikwijls bij mijn klanten ongevraagd een luisterend oor ben..of weet ik wat..zodat ik me eigenlijk ook in haar situatie kan verplaatsen..
ik heb geen idee..
het is ook gewoon voorgekomen ,dat ik een appje kreeg van ýou are a nice man'..
en dat kan eigenlijk geen klantenbinding geweest zijn..want de dame verkastte naar Duitsland en is ook nooit meer terug gekomen..
met Roemeense Tina (ja die ja) heb ik tot deze nieuwjaar gewoon nog regelmatig contact gehad..terwijl ze al meer dan 1.5 jaar terug naar Roemenie was..volgens mij heeft ze nu een ander nummer of provider boeit ook niet..
het zijn uiteindelijk maar mensen natuurlijk..

Lang verhaal,
Dvp sex : lust
Relatie sex is combi liefde en lust
En als de relatie sex beide biedt, waarom is er dan toch de drang naar dvp sex? Zijn dat gewoon de dierlijke driften?
val ik deels weer in herhaling hiermee en eigenlijk heb ik daar in het verleden maar zat over geschreven..

als een serieuze dvp je biinen ziet komen..(eigenlijk vrouw in het algemeen ,als ze niet aan haar telefoon geplakt zit)
dan weet ze binnen 5 seconden wat voor vent je bent..
en dan kan ze switchen tussen zo snel mogelijk buiten werken of een leuke date beleven..
ik heb al maar zat gesprekken gehad met dames dat we eigenlijk op 1 lijn zaten..
misschien omdat ik als ondernemer ook dikwijls bij mijn klanten ongevraagd een luisterend oor ben..of weet ik wat..zodat ik me eigenlijk ook in haar situatie kan verplaatsen..
ik heb geen idee..
het is ook gewoon voorgekomen ,dat ik een appje kreeg van ýou are a nice man'..
en dat kan eigenlijk geen klantenbinding geweest zijn..want de dame verkastte naar Duitsland en is ook nooit meer terug gekomen..
met Roemeense Tina (ja die ja) heb ik tot deze nieuwjaar gewoon nog regelmatig contact gehad..terwijl ze al meer dan 1.5 jaar terug naar Roemenie was..volgens mij heeft ze nu een ander nummer of provider boeit ook niet..
het zijn uiteindelijk maar mensen natuurlijk..
Ik denk zeker dat dit element mee speelt. Geloof hier wel in ja.

En als de relatie sex beide biedt, waarom is er dan toch de drang naar dvp sex?
Misschien zit er een aanname in de vraag.
Je gaat er nu vanuit dat DVP-bezoek verklaard moet worden door een tekort in de relatie.
Zou het ook kunnen dat voor sommige mensen afwisseling zelf een behoefte is, los van de kwaliteit van hun relatie?

Je gaat er nu vanuit dat DVP-bezoek verklaard moet worden door een tekort in de relatie.
Zou het ook kunnen dat voor sommige mensen afwisseling zelf een behoefte is, los van de kwaliteit van hun relatie?
Zit wat in.

Maar daar eerlijk over zijn is dus in bijna alle gevallen het grote probleem.

Terwijl die mannen eigenlijk wel gewoon een hechte relatie willen en af en toe een betaalde zijstap.
Want ik denk niet dat de meeste mannen vol voor het onbekende willen kiezen.
Ook omdat het vaak niet tot iets beters leidt.

En dus blijven veel huwelijken voortbestaan ondanks de afwisseling-driften en het dagelijks gevoelde ongemak, op basis van gewenning (liefde met wat ooit was?).

Beetje 1 verhaallijn gekozen, maar misschien is dit dus wel de kern van dit alles.

En is dat dan triest of gewoon hoe het is?

En is dat dan triest of gewoon hoe het is?
Misschien zit daar juist de aanname. Alsof er één antwoord moet zijn. Wat als het voor verschillende mensen simpelweg iets anders betekent?

De één voelt zich gelukkig met exclusiviteit, de ander met afwisseling en weer een ander ergens daartussen.
Dan hoeft het misschien niet verklaard te worden vanuit één universeel model.

Misschien zit daar juist de aanname. Alsof er één antwoord moet zijn. Wat als het voor verschillende mensen simpelweg iets anders betekent?

De één voelt zich gelukkig met exclusiviteit, de ander met afwisseling en weer een ander ergens daartussen.
Dan hoeft het misschien niet verklaard te worden vanuit één universeel model.
Zit wat in. Ik probeer ook niet te zeggen dat het voor iedereen hetzelfde is.

Puur me even dingen afvragen, kijken wat de reacties zijn en bepalen wat ik voor mezelf ok vind en wat niet.

Puur me even dingen afvragen, kijken wat de reacties zijn en bepalen wat ik voor mezelf ok vind en wat niet.

Vreemde logica.
Die denkwijze kan toch veranderen door de jaren? Als dingen nu goed voelen, is het toch goed?
Ik heb nu een paar fantastiche DVP's (en wandelsex), maar ik kan er over een jaar, 2 of 3 jaar en verder in de toekomst ook anders over denken.

Maar het is, om verschillende redenen, nog veel complexer, maar daarover kan ik niet in detail treden als ik het anoniem wil houden.

Ik heb al een keer of 80 gedacht: Geweldig dit, maar ook een keer of 30: Beter stoppen.

Daarom kies ik voor los-vast, andere connecties etc.

Alles, fulltime zou kunnen, is eigenlijk meer mijn ding, maar misschien is het een cultureel iets, of een ex dvp iets, of een bisexueel iets, waardoor dat er gewoon niet in zit.

Maar toch is ze te leuk om het af te kappen.

Ik ben 50 en gemiddelde looks, zij is vroeg in de 30 en prachtig, de goede tijden zijn erg goed....het is niet ideaal, maar deel-tijd is het zeker erg spannend, alleen af en toe moet ik niet bezorgd of liefdevol zijn als het wat stugger loopt, dan moet ik eigenlijk meer een klootzak zijn en me op werk, andere vrouwen, op stap met andere vrienden richten, dat wordt uiteindelijk meer gewaardeerd dan dat ik bang word dat ik iemand kwijt raak, me overmatig zorgen maak
Top van je eerlijke Bericht geving.
Ik weet exact wat je doormaakt.
Steeds dat hot and cold ook.
En de deur dichtdoen is lastig
Alleen, het blijft zo sudderen.
Jou te kennen ben je een gevoelsmens en probeer je het te begrijpen.
Best eens heel open en eerlijk tegen haar zijn onder 4 ogen.
😇

Begrijpelijk, maar in algemene zin is het toch raar dat zoveel mannen dan een op het oog innige relatie decennia lang combineren met dvp-bezoek.

Het is een noodzaak, maar ook de grootste bedonder-actie denkbaar, zeker als de vrouw wellicht denkt dat het leven nu eenmaal zo is en alles verder goed gaat.

Maar de keuze maken, daar moet je ook lef voor hebben. En je maakt potentieel de levens van je kinderen tijdelijk kapot.

Het is beter voor iedereen, maar weinig zetten die stap. Best heftig dit alles.

En het is ook zeker niet gezegd dat eerlijk zijn en de stap zetten loont, vooral ook omdat we zelf ouder zijn. Heb wel eens iemand op z'n 50e een relatie met een Thaise van 30 zien krijgen, dat was voor hem toen het ideaal, maar daar was na slechts 3 jaar de spanning ook geheel vanaf.

Het leven is best moeilijk en ik geloof er niet meer zo in dat je het op de juiste manier kunt doen.

Daarom ben ik momenteel best blij hoe ik het invul en dat ik er part-time behoorlijk van geniet.

Het is gewoon zo ontstaan. ik wilde eerst een volledig kloppende nieuwe relatie met de vlam, toen terug naar een ex, toen gewoon wandelen en single zijn, toen weer dit, toen weer dat en nu blijkt de oplossing wellicht in een combinatie te liggen.

Voor veel getrouwde mannen geldt dat waarschijnlijk ook, alleen lijkt het me wel moeilijk om er in veel gevallen nooit eerlijk over te kunnen zijn.
Ik ben pas gaan wandelen na jaren 'mijn goesting' opzij gezet te hebben. Wel frappant dat het exact na de geboorte begon verkeerd te lopen. Je hebt het misselijk makkende gevoel dat je je 'taak' hebt gedaan volgens haar en dat je bij het groot huisvuil gezet wordt. Iedere keer dat er toch seks van kwam (heel af en toe), gaf ze me het gevoel dat het een gigantisch privilege was dat ze me gegeven had en dat ik geen aanstalten moest maken in de komende weken... Ik heb nog jaren geprobeerd om de situatie te redden (zelfs tot de kinderen 16+ waren) omdat ik hen geen scheiding wilde aandoen, maar je gaat van binnenuit kapot. Pas in de laatste jaren ben ik beginnen wandelen om er niet geheel onder door te gaan. Dan pas merk je ook het grote verschil tussen DVP-seks en relatie-seks maar het heeft me wel door de periode geholpen vooraleer ik een punt achter de relatie kon zetten. Ik wandel nu nog, maar twijfel of ik wel nog een vaste relatie wil. Ik heb mezelf te veel opzij gezet en verloochend en wil wat jaren inhalen...

Ik wandel nu nog, maar twijfel of ik wel nog een vaste relatie wil. Ik heb mezelf te veel opzij gezet en verloochend en wil wat jaren inhalen...
Ik ben ook niet meer op zoek naar een relatie, ik haal genoeg voldoening uit mijn dvp bezoekjes en vind het verder wel prima. Ik heb de laatste jaren van mijn relatie ook behoorlijk wat gedoe gehad. Ben dat nog niet vergeten.

Ja of het ontdekken van iets wat je op jonge leeftijd niet gedaan hebt "omdat het niet zo hoorde". Als er dan dingen gebeuren, waarvan je weet...ik was er bijna geweest..dan kan je ook anders gaan denken. Iets met maar 1x leven...

Een huwelijk is vaak een soort van Gouden Kooi (zodra er genoeg kids zijn).
Ik heb het geluk dat er ongemerkt nog een achterdeurtje is open gebleven, zodat ik buiten (lees: dvp) de kooi kan compenseren wat ik in de kooi tekort kom.
En daar voel ik mij totaal NIET schuldig over!
Ik probeer deze situatie zo lang mogelijk in stand te houden, maar mocht het ooit fout gaan, dan wil ik zeker geen vaste relatie meer. Leve de dvp's 🥳 😍 😊.

Vreemde logica.
Die denkwijze kan toch veranderen door de jaren? Als dingen nu goed voelen, is het toch goed?
Ik heb nu een paar fantastiche DVP's (en wandelsex), maar ik kan er over een jaar, 2 of 3 jaar en verder in de toekomst ook anders over denken.
Klopt, dat verandert door de jaren heen weer.
Top van je eerlijke Bericht geving.
Ik weet exact wat je doormaakt.
Steeds dat hot and cold ook.
En de deur dichtdoen is lastig
Alleen, het blijft zo sudderen.
Jou te kennen ben je een gevoelsmens en probeer je het te begrijpen.
Best eens heel open en eerlijk tegen haar zijn onder 4 ogen.
😇
Spijker op z'n kop.

En je weet het, omdat je een soortgelijk iets hebt meegemaakt....toch?

Ik ben al een paar keer heel eerlijk en open geweest, maar onze logica is dan anders. Weet niet of dat een persoonlijkheids- of volksaard- iets is.

Afdwingen heeft een averechts effect, dus ik maak gewoon per moment zelf beslissingen en vind het te leuk om te stoppen, maar soms te onduidelijk om voor full time te gaan.
Dus nu part-time. En dan merken we gaandeweg welke kant het op rolt. En ik dacht al een paar keer: Nou, dat was 'm dan en dan kwam er toch weer een nieuw hoofdstuk bij.

Laatst bewerkt:
Jemig, wat herken ik veel van wat hier staat. Bij mij is het wandelen juist aan het begin van een relatie ontstaan. Bij mijn eerste echte grote liefde. De eerste jaren wilde seks gehad, niets was haar te gek. Maar op een gegeven moment kreeg ze een burn-out en ging de handrem erop. Jarenlang niet of nauwelijks seks gehad. Ging van ongesteldheid naar ongesteldheid. Haar ouderwets Christelijke opvoeding hielp ook niet mee want over seks praten en jezelf uitspreken dat deed je gewoon niet. Wat ook niet hielp is dat ik een veel hoger libido had dan zij. Ik lees hier dat seks met je partner intiem zou moeten zijn, maar dat was het niet. Nooit voospel, tegen elkaar aanliggen of knuffelen, maar altijd op een bepaald moment en op een bepaalde manier. Transactioneel. Eigenlijk was een stap naar een DVP voor mij niet zo groot.

Tijdens mijn studententijd liep ik wel eens over de Wallen. Op de een of andere manier trok me dat altijd aan. Daarom een keer de stoute schoenen aan getrokken. Als je eenmaal over de drempel bent dan is de keer erop makkelijker.

Tegenwoordig heb ik een drukke baan met veel stress. Ik heb leuk contact met de dame(s) die ik bezoek. Je betaalt ervoor maar dan krijgen je wel een half uur of een uur een fantastische service. Na een goede sessie voel ik me herboren. Slaap beter en ben oprecht een leuker mens.

Terug
Bovenaan Onderaan