@ ridder rijder;
Ik denk dat dit nieuwe topic de vonk moest zijn om weer met het oude te beginnen. Deels uit onzekerheid en interesse. We hebben de lange epistels al gelezen en nu ziet het er weer naar uit dat het wederom begint.
Ik liep vluchtig door je teksten en las niks nieuws.
Omgaan met een dvp of ex dvp is nu eenmaal totaal anders voor de allermeesten. Daar moet je helemaal niet aan willen beginnen.
Tenzij je aan zelfkastijding wilt doen.
My 2 cents.
Da,s nie veel, 1x per week
Je hebt deels gelijk. Maar alle topics van alle leden staan in zekere zin met elkaar in verband. We kunnen niets steeds iets compleet nieuws schrijven.
Klopt ook qua onzekerheid en interesse.
Er staat wel steeds iets nieuws tussen, want je komt steeds een paar stapjes verder. Maar uiteindelijk is het hele leven zinloos, dus, ach, we merken het gaandeweg wel.
Zelfs met je constatering dat je beter niet met een dvp of ex dvp een relatie of iets wat daar op lijkt kunt beginnen ben ik het helemaal eens.
Maar soms gebeurt het toch....en ja, het voelt soms als zelfkastijding. Zelfde geldt voor iemand die bisexueel is. Maar soms is het ook leuk, geil, spannend, liefdevol.....en de relaties die ik met 'reguliere vrouwen' heb gehad eindigden soms doordat de spanning er uit was.
Juist daarom vroeg ik me af wat nou precies voor de meeste mannen de verschillen tussen relatie-sex en wandel-sex zijn.
En ik vind het zeer boeiend om hun meningen te lezen en er zo achter te komen wat ook voor mij op gaat en wat niet.
En mbt de frequentie, nee, toen ik een jaar of 25 was had ik vaak een iets lagere sex-drive dan mijn vriendinnen. Als ik moet inschatten hoe vaak we het deden als ik 5 jaar iets met iemand had kom ik inderdaad uit op 1, hooguit 2x per week.
In het eerste jaar wel wat meer. Misschien heeft ook dat met relatie-sex vs wandel-sex te maken.
In de Corona-tijd deed ik soms 3 bezoekjes aan betaalde dames per week, terwijl ik toen ouder was en het veel meer moeite kostte om te regelen dan gewoon thuis op de bank iemand charmeren.
ik denk..
pin me er niet op vast ,dat hij een soort van los-vast relatie heeft met een latina..
dat is met een niet dvp uit die hoek als blanke hombre con dinero al een opgave met dat dikwijls licht ontvlambaar karakter..
ik heb in het andere topic van hem al wel eens geschreven over mijn maat met zijn Portugeese dame..
slecht voor je bloeddruk..
om mee te sexen zijn ze super..
maar begin met het gros niks..
Klopt.
Maar het is, om verschillende redenen, nog veel complexer, maar daarover kan ik niet in detail treden als ik het anoniem wil houden.
Ik heb al een keer of 80 gedacht: Geweldig dit, maar ook een keer of 30: Beter stoppen.
Daarom kies ik voor los-vast, andere connecties etc.
Alles, fulltime zou kunnen, is eigenlijk meer mijn ding, maar misschien is het een cultureel iets, of een ex dvp iets, of een bisexueel iets, waardoor dat er gewoon niet in zit.
Maar toch is ze te leuk om het af te kappen.
Ik ben 50 en gemiddelde looks, zij is vroeg in de 30 en prachtig, de goede tijden zijn erg goed....het is niet ideaal, maar deel-tijd is het zeker erg spannend, alleen af en toe moet ik niet bezorgd of liefdevol zijn als het wat stugger loopt, dan moet ik eigenlijk meer een klootzak zijn en me op werk, andere vrouwen, op stap met andere vrienden richten, dat wordt uiteindelijk meer gewaardeerd dan dat ik bang word dat ik iemand kwijt raak, me overmatig zorgen maak etc.
Weet niet of het voor de hele cultuur geldt, maar ze zijn meer van per dag leven.
Wat me tijdens het lezen eigenlijk steeds meer afvraag, is of we wel voldoende accepteren dat mensen fundamenteel verschillende behoeften hebben.
De één lijkt vooral voldoening te halen uit vertrouwdheid, verbinding en verdieping. De ander juist uit afwisseling, spanning en het onbekende. En de meesten zullen waarschijnlijk ergens daartussen zitten.
Misschien lopen discussies hierover ook zo snel vast omdat we onbewust uitgaan van onze eigen beleving als uitgangspunt. Terwijl het best kan dat mensen op een fundamenteel andere manier seksuele voldoening ervaren.
Geheel mee eens.
Mij maakt het bijvoorbeeld weinig uit of een dvp klaar komt of niet. Ik ben me er van bewust dat ik daar voor een betaalde service kom en dat die handelingen zonder die betaling nooit zouden plaats vinden.
Ze is letterlijk in haar hoofd al weer met haar boeker en de volgende bezoeker bezig. Mijns inziens is het volstrekt onmogelijk dat dvp's meerdere malen per dag klaarkomen bij hun klanten. Er zal wel eens een momentje doorschieten, maar zo is het vak gewoon niet bedoeld en dat is ook niet hun insteek. Uitzonderingen doorgelaten, maar ik denk dat dat 3% is.
Toch is het voor veel mannen belangrijk dat zij 'er ook van geniet'. Hun insteek is anders en anders vinden zij het bezoekje mislukt. Dus ja, de benadering van ieder mens is anders qua bezoekjes en de behoefte waarom zo'n bezoekje plaats vindt is ook geheel anders.
Maar doordat ik hier veel lees en doordat ik 4 connecties met dvp's of ex-dvp's heb gehad die me hier in ons privé ook wel over vertelden zie ik inmiddels wel een rode lijn.
Nou kan. het dat ik precies 4 dames heb getroffen die tot een andere groep dan het gemiddelde behoorden, maar dat denk ik toch niet.
Het zou ook kunnen dat dat hun riedel voor mij was, omdat ze me niet onnodig pijn willen doen, dat ze er wel volop van genieten, maar dat denk ik toch niet. Wel denk ik dat ze gaandeweg zeker een connectie met klanten op bouwen, zoals ik die ook met ze heb en dat daar zelfs een relatie uit kan voort vloeien, maar dat het initieel nooit de bedoeling was.
Het zijn een soort sociaal werkers, ggz medewerkers zo je wilt, die helpen klanten ook niet met de gedachte dat ze er zelf plezier aan hoeven te beleven, maar als alles mee zit zijn ze wel inlevend.
Zelfde met een barman of een psycholoog.
Hun kwaliteit is hun hartelijkheid, iets delen wat je eigenlijk niet zomaar kunt delen.