Algemeen Roemenie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Mario357

Stamgast
Forumpionier
517
10/07/21
536
31
Hoe gaat het daar dan @Mario357 ? Via clubs??
Ik deed altijd prive bezoek, via publi24.ro en eventueel check via een ro recensie site, meeste spreken ook wel een woordje engels. Ik heb daar wat contacten o.a. taxi chauffeur die me regelmatig naar een adresje reed, dus dat helpt wel, ivm corona niet meer geweest, maar binnenkort weer die kant op. Bijvoorbeeld Maya uit Braila, ze adverteert nog steeds, maar teveel om op te noemen ? clubs kan ook, adverteren als massagesalons, zelf nooit gedaan. Maar neem in ieder geval een taxi, zijn vaak wat lastig te vinden adresjes, en spreek af dat hij je weer komt ophalen.
 
Ben enige tijd geleden in Boekarest geweest en positieve ervaring gehad bij Massagesalon Artemis.
Allemaal jonge, slanke meiden zoals ook op de foto's op de website staan. Toen ze allemaal op een rijtje stonden kon ik moeilijk kiezen, dus heb er maar 2 genomen. Een uurtje met 2 meiden tegelijk kostte omgerekend ongeveer 120 euro (je moet de prijzen in Roemenië grofweg door 5 delen om op euro's uit te komen)
Ik heb er gewoon aangebeld, maar ze lieten wel weten dat het hun voorkeur heeft als je van tevoren even belt om te laten weten dat je eraan komt zodat ze een kamer voor je vrij kunnen houden. Ontvangst gebeurde door een vriendelijke jonge dame die prima Engels sprak; heb geen boze brede Roemenen in trainingspak gezien 😀

 
Heb ook wel is gehoord dat er in Boekarest 1 of andere uitgaansclub is waar veel meiden uit zijn op een paydate.
In de zomer moet het daar hot business zijn.
Heb er weleens wat over gelezen op andere fora maar stukjes zijn inmiddels verdwenen.
 
Mijn, pré-Corona, ervaringen zijn allemaal in het InterConti in Bucharest. Wat oogcontact in de bar, erg rustig naar je kamer gaan en plotseling staat ze bij je in de lift. Soms voor €200 fantastisch t/m ontbijt, soms €100 weggegooid geld.
Het is een gok, maar doe wel alles wat je lief is achter slot.
 
Heb ook wel is gehoord dat er in Boekarest 1 of andere uitgaansclub is waar veel meiden uit zijn op een paydate.
In de zomer moet het daar hot business zijn.
Heb er weleens wat over gelezen op andere fora maar stukjes zijn inmiddels verdwenen.
Bamboo Club volgens mij, maar die is een tijd dicht geweest en heet nu anders.

Verder is naast het genoemde Intercontinental ook Radisson Blu een aanrader.
 
Dat zijn flinke prijzen.
Ja, je gaat in 4 en 5 sterren hotels in Boekarest niet goedkoper van bil dan in Duitsland. :)

Het is wat goedkoper als je kijkt op Publi24 en veel goedkoper als je tippelaarsters oppikt, maar da's over het algemeen niet de creme de la creme. Buiten Boekarest is ook wel wat goedkoper.

Heb het hier vaker gezegd. Als het je puur gaat om heel goedkoop te neuken, dan kun je beter naar Duitsland of Spanje gaan. :)
 
Salarissen in Boekarest en paar andere stadjes met veel buitenlandse investeringen zijn 3x zo hoog als het gemiddelde. Vaak gaat het om studentes die met hun diensten gemakkelijk de studie kunnen verdienen. Ook in Boekarest is 1000€ p/m een goed salaris, maar iets huren kost al snel 500 p/m en elders minder dan 100 en de studie kost 5000 of meer op een goede universiteit. Zakenlieden kunnen dan uitkomst bieden en die verblijven vooral in hotels als Intercontinental. Verwacht niet dat je veel krijgt voor weinig als je een uurtje boekt. Charme is dat je een dinnerdate, goede seks en samen ontbijten vanaf 200 euro kan regelen als er een klik is. Dames richten zich niet op Roemeense mannen en weten wat er te koop is!

Ken het land en de mentaliteit en sluit mij aan bij wat @Balthasar schreef. Als je een strandvakantie met seks wil combineren is hotel Olymp leuk, maar doelgroep is daar deels rijke arabieren die graag zonder sociale controle een niet moslima willen ontmoeten.
 
Salarissen in Boekarest en paar andere stadjes met veel buitenlandse investeringen zijn 3x zo hoog als het gemiddelde. Vaak gaat het om studentes die met hun diensten gemakkelijk de studie kunnen verdienen. Ook in Boekarest is 1000€ p/m een goed salaris, maar iets huren kost al snel 500 p/m en elders minder dan 100 en de studie kost 5000 of meer op een goede universiteit. Zakenlieden kunnen dan uitkomst bieden en die verblijven vooral in hotels als Intercontinental. Verwacht niet dat je veel krijgt voor weinig als je een uurtje boekt. Charme is dat je een dinnerdate, goede seks en samen ontbijten vanaf 200 euro kan regelen als er een klik is. Dames richten zich niet op Roemeense mannen en weten wat er te koop is!

Ken het land en de mentaliteit en sluit mij aan bij wat @Balthasar schreef. Als je een strandvakantie met seks wil combineren is hotel Olymp leuk, maar doelgroep is daar deels rijke arabieren die graag zonder sociale controle een niet moslima willen ontmoeten.
Yes.

Gemiddeld salaris in Boekarest is iets minder dan € 1.000. Stuk lagere salarissen vind je in armere plattelandsgebieden. Maar goed, daar is dan ook bijzonder weinig te doen. En het is niet gegarandeerd dat iedereen daar Engels spreekt. Flink deel van de dames is ook helemaal niet uit op eenmalige avontuurtjes met toeristen. En degene die dat wel zijn, weten de weg en de prijzen.

De vuistregel in dit soort landen is dat zo gauw als dat Wizz Air er vanuit allerlei golfstaten, Italië, Frankrijk e.d. dagelijks op vliegt, dat de markt dan verkloot is. Veel van die lui komen daar natuurlijk ook met de houding dat ze wel even gaan neuken. Als je de taal spreekt, kun je het proberen via dating apps.

Persoonlijk zou ik eigenlijk alleen gaan als het te combineren is met iets anders, zoals bijvoorbeeld inderdaad die strandvakantie, zaken in Cluj, Boekarest of Constanta of omdat je wat van de fraaie natuurschatten van Roemenië wilt zien. Het is best een mooi land. En ja, je kunt eens 'n keertje gaan om het gezien te hebben.
 
Gemiddeld salaris kan in Roemenië lager liggen dan in ons land, feit is dat Roemenen ook stukken minder belasting betalen dan wij Nederlanders en het leven er vele malen goedkoper is dan hier.
Voorbeeldje: een beetje leuk aangeklede nieuwe Opel Corsa met 100pk betaal je in Roemenië 17000 euro voor. In Nederland voor dezelfde bijna 25.000!!
Dat scheelt dus wel ff!
Als ik om me heen kijk op de Nederlandse wegen zie ik voor 80% knetter oude wagens rond rijden die zo op de sloop kunnen. Als ik in Roemenië rijd valt me op dat de meeste mensen toch in een knappe nieuwe wagen rijden waar wij als Nederlander behoorlijk jaloers op mogen zijn.
Iedere meid op straat in Boekarest zie je standaard rondlopen met de nieuwste Iphone. Ook dat zie je in Nederland niet.
Meeste hotels zien er ook keurig en luxe uit. Je ziet er veel nieuwe wijken gebouwd worden met huizen waar wij als gemiddelde Nederlander behoorlijk jaloers op kunnen zijn. Voor het geld dat je hier in Nederland een uitgeleefd rijtjeshuis koopt heb je in Roemenië een grote luxe villa met zwembad en sauna.
Conclusie mag dus getrokken worden dat Roemenië al lange tijd niet meer dat arme land is wat het vroeger was en de levensstandaard vaak hoger ligt dan in het Westen.
Verder weten de meiden in Roemenië tegen welke prijzen er in het Westen wordt gewerkt. Logisch dat een buitenlander niet voor een koopje over hun heen mag maar gewoon de Westerse prijs betaalt.
 
@partboy, vergelijkingen over salarissen gaan mank, maar dames die daar 100 per uur verdienen worden wel heel snel rijk ja. Ze kunnen niet alleen studeren, maar ook op vakantie een starkapitaal opbouwen voor een eigen business na de studie. Werpt een ander lich op al die mooie zakenvrouwen daar.

Nettosalaris ligt tegenwoordig iets onder de 300€, maar meestal moet er 20% verplicht overgewerkt worden. Bij de Lidl betalen ze een verkoopdedewerker al snel 600€, maar die moet dan 6 dagen p/w vn 07:00 tot 21:00 uur werken. Dan niet geweldig dat salaris. Normaal brood is daar tegenwoordig 2x zo duur als bij ons dus gewone volk kan niet echt fatsoenlijk leven. Ze verhongeren alleen net niet. Vergeet die leuke auto dus maar.

Waarom komen zo veel DVP naar Duitsland om daar bijna niks te verdienen? Tenzij ze aan een universiteit gaan studeren in Boekarest hebben ze allerlei regels waardoor ze zich nief kunnen vestigen. Dat verklaard weer waarom ze niet alleen mooi maar ook slim zijn. Ken het land al sinds december 1989.

Beste vlucht voor weinig is met KLM vertrekken om 20:45 uur. Heb je een directe verbinding.
 
Vergeet die leuke auto dus maar.
Vraag me dan af waarom het in Boekarest vol staat met peperdure auto's?
Mercedes G wagons en BMW X5 staan de straten vol mee in Boekarest.
En ik kan het weten want was er in augustus nog voor zaken.
Ik ben namelijk een zakenman en handel in medische apparatuur.
Doorsnee mensen rijden er allemaal in van die Dacia Logans en Dusters van de nieuwste modellen.
Gemiddeld kosten die krengen daar nieuw ook 17 mille.
Lijkt me niet makkelijk dan om 17 mille bij elkaar te sparen op een maand inkomen van nog geen 300 euro.
Waarheid zal dus wel zijn dat de gemiddelde Roemeen meer verdient dan wij denken.
Verder moeten we ons niet voor de gek laten houden door Roemeense dvp.
Die maken ons graag wijs dat het een doffe ellende is in Roemenië.
Natuurlijk in de hoop dat wij medelijden met hen krijgen en wij nog meer geld bij hen spenderen.
Het zijn en blijven perfecte actrices.
In de volksmond worden ze niet voor niets klapeksters genoemd:D.
Vooral onervaren wandelaars geloven hun onzin nogal snel helaas.
Maar ik weet dat ze onzin lullen want ik was er in augustus zelf nog voor zaken.
 
Vraag me dan af waarom het in Boekarest vol staat met peperdure auto's?
Mercedes G wagons en BMW X5 staan de straten vol mee in Boekarest.
En ik kan het weten want was er in augustus nog voor zaken.
Ik ben namelijk een zakenman en handel in medische apparatuur.
Doorsnee mensen rijden er allemaal in van die Dacia Logans en Dusters van de nieuwste modellen.
Gemiddeld kosten die krengen daar nieuw ook 17 mille.
Lijkt me niet makkelijk dan om 17 mille bij elkaar te sparen op een maand inkomen van nog geen 300 euro.
Waarheid zal dus wel zijn dat de gemiddelde Roemeen meer verdient dan wij denken.
Verder moeten we ons niet voor de gek laten houden door Roemeense dvp.
Die maken ons graag wijs dat het een doffe ellende is in Roemenië.
Natuurlijk in de hoop dat wij medelijden met hen krijgen en wij nog meer geld bij hen spenderen.
Het zijn en blijven perfecte actrices.
In de volksmond worden ze niet voor niets klapeksters genoemd:D.
Vooral onervaren wandelaars geloven hun onzin nogal snel helaas.
Maar ik weet dat ze onzin lullen want ik was er in augustus zelf nog voor zaken.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar je kan boekarest niet vergelijken met het platteland van roemenie !
Daar is de situatie echt heel anders dan in de grote stad!
Dat is ook in bulgarije sofia is ook zo maar op het platte land van bulgarije is het ook heel anders.
ik kom regelmatig al 20 jaar in beide landen !
theo
 
Verschillen zijn erg groot in Roemenië. Je hebt rijke mensen. Je hebt ook mensen die relatief veel van hun budget in een auto steken. Het draait er net wat meer om uiterlijk vertoon dan in Nederland. Vaak ook wel Audi, BMW of Mercedes, maar dan met weet niet hoeveel kilometers op de teller. Veel gaat ook op de pof.

Maar je hebt wel mensen met geld natuurlijk. En wie geld heeft en er slim mee omgaat, maakt meer geld. Prijzen van vastgoed en grond zijn enorm gestegen bijvoorbeeld in sommige gebieden.

Van de verdiensten in Duitsland of waar dan ook moet vaak ook een vriendje, familie (zowel die van hem als die van haar) worden onderhouden. Slimme dames gebruiken het om snel een mooi startkapitaal te verdienen en dan iets op te bouwen. Maar veel hebben na 5 jaar nog even veel als waar ze mee begonnen waren.

Ken genoeg voorbeelden van dames die op hun 18e/19e naar Duitsland zijn gekomen en daar nog steeds rondspoken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar je kan boekarest niet vergelijken met het platteland van roemenie !
Daar is de situatie echt heel anders dan in de grote stad!
Dat is ook in bulgarije sofia is ook zo maar op het platte land van bulgarije is het ook heel anders.
ik kom regelmatig al 20 jaar in beide landen !
theo

Klopt.

Is in veel minder rijke landen zo. Boedapest is ook een wereld van verschil met het platteland. Bratislava idem dito.
 
@Partyboy zei al dat salarissen in Boekarest 3x zo hoog zijn, dus 1000€ p/m is vrij normaal, maar een 3-kamer appartement kost in huur al snel 500 als het in de juiste wijk ligt, bv Sector 1 of 2. Ken daar meerdere mensen die 1000€ p/m verdienen en geen auto kunnen veroorloven, wat op het platteland een makkie zou zijn met zo'n salaris. Familielid van mij verdiend daar 4500€ bij grote bank en die woont in een grote villawijk aan de noordzijde. Heeft dat gekocht voor de prijzen explodeerden, dochters hebben eigen badkamertjes met rood marmer. Heb je later plezier van dat je niet staat te wachten als ze zich optutten en je moet pissen als een kameel en met je ODOL voor de deur staat... 🤣
 
Hier hebben ze wat Roemeense steden met elkaar vergeleken, zijn wel de grotere steden: https://economedia.ro/cele-mai-acce...a-in-care-sa-stai-in-chirie.html#.YdtVH9FBw2w

En dan is een gemiddelde in Boekarest maar een gemiddelde. Er zijn wel wat buurten waar je liever niet woont. Zoals Johnnie Walker al zegt kost het als je wat meer wilt dan één slaapkamer en in een goede buurt een stuk meer dan de genoemde € 282.

Hier kun je dat een beetje per buurt vergelijken: https://www.anuntul.ro/statistici-i...neasa/vanzari/garsoniere/evolutie-anuala/#top

Platteland kost het 'n fractie van dit, maar daar wordt natuurlijk ook minder salaris betaald over het algemeen.

Prijspeil is volgens de statistieken ongeveer de helft van NL: https://ec.europa.eu/eurostat/stati...beverages.2C_tobacco.2C_clothing_and_footwear
 
Ik heb het van een goed ingelichte bron bij de ambassade daar. Je kan geen enkel vertrouwen stellen in de officële cijfers van inkomen van de Roemenen. Met een zeer zwakke fiscale administratie is er enorm veel ontduiking en corruptie. Letterlijk niemand geeft er zijn volledig inkomen aan.

Ga er dus maar van uit dat het modale inkomen er een keer of drie groter is dan officieel gemeld. Lekker leuk voor de Roemenen, krijgen ze flink wat subsidie van Europa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan