Seksistische uitlatingen door leden van het Amsterdams Studenten Corps

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je kunt ook prima studeren zonder lidmaatschap van een studenten korps
Dat kan , maar dan hoor je later als je groot bent niet bij het "old boys netwerk" dat elkaar leuke baantjes toeschuift
Er schijnt niets zo verbroederend te werken als op een donkere zolder in je blote reet als een kikker te kwaken en rond te springen terwijl de ouderejaars over je heen pissen
 
Laatst bewerkt:
Wilde wat zeggen, maar bedacht me. Het is gewoon niet waard er verder aandacht aan te besteden, gewoon stelletje jonge gasten bij elkaar, waarschijnlijk na inname van diverse pintjes, laat ze.
Alsof vrouwen nooit onderling denigrerende opmerkingen over mannen maken, en ze als gelijke behandelen... ja hoor vrouwen zijn zo vroom :LOL:
 
Ik heb zelf ook seksistisch, denigrerende opmerkingen gehoord door vrouwen die ik vroeger als normaal beschouwde, als man maak ik me daar niet zo druk over. De vrouwen die dit doen hebben toch een negatief beeld van mannen, dat laten ze dan duidelijk blijken. Maar ik haal het niet in mijn hoofd om dat tegen een vrouw te zeggen. Dan zouden ze me onbeschoft vinden. Het idee alleen al.
 
Zeer afkeurenswaardig, verschrikkelijk als hoer met een vrouwelijk corpslid vergeleken te worden. Ik hoop dat een prostituee al aangifte is wezen doen wegens belediging.
Het is komkommertijd en dan wil ook dronkenmanspraat wel eens serieus genomen worden. Het valt me diep tegen van de vrouwelijke corpsleden; i.p.v. zich ook te bedrinken en stevig feministisch "met afgehakte pikken" een degelijk tegengeluid te laten horen kiest men voor een brave en verongelijkte petitie. Hoe 'petite' kan men zijn. Dat vrouwen nu eenmaal voorlijker zijn en eerder een politiekcorrect geluid laten horen vind ik geen verdediging. Ze hebben alvast dubbel gescoord met het oog op hun toekomstige carrière: het lidmaatschap van het corps en de politiekcorrecte actie.

Als dank wordt dankzij hun bemiddeling over acht jaar de verguisde redenaar benoemd tot zedenofficier bij het OM.
 
Mijn zus was ruim 30 geleden studente in Utrecht. Toen is ze lid geworden van een dames vereniging. Die ontgroening ging toen een stuk softer dan nu. Meer respect voor 1e jaars. Tegenwoordig vallen er doden bij de ontgroening.
 
Ik woon in een stad waar woningbouwcorporaties - stichtingen die met gemeenschapsgeld huurwoningen in beheer hebben t.b.v. minvermogen- actief zijn. Omdat er hier nogal veel studenten wonen hebben de diverse corporaties ook studentenhuizen in beheer. Men zou verwachten dat dergelijke studenthuizen studenten van allerlei pluimage zouden herbergen. Maar niets is minder waar.
Overal heb je mensen die liever lui dan moe zijn; bij een woningbouwcorporatie is dat niet anders. Dus i.p.v. dat zij een student van een wachtlijst/woningnet halen, laten zij de huidige bewoners van studentenhuizen nieuwe bewoners uitkiezen. Dezen moeten voor een bewonerscommissie verschijnen; niet degene die al jaren vanuit een kippenhok aan de rand van de stad op zoek is naar een betere kamer heeft dan voorrang, maar iemand die leuk en tof is, uit een welvarend nest komt, ook lid van het corps is en kersvers in de stad gearriveerd is.
Deze fraaie, redelijk ruime en betaalbare studentenkamers zijn voor de rijke luis-zoontjes en dochters.; sociale woningbouw exclusief voor leden van het corps die heel sociaal die overbelaste functionaris onbezoldigd het werk uit handen nemen. Hospiteren noemt men dit voortrekken wat er voor kan zorgen dat zulke studentenpanden gedurende decennia feitelijk in handen zijn van het corps.
De buurt vaart er ook wel bij want ze zorgen voor levendigheid, vooral 's nachts met feestjes.
 
Laatst bewerkt:
In België is Jeff Hoeyberghs voor veel mindere feiten veroordeeld geweest. Het is natuurlijk vaak lastig arbitrair onderscheid te maken tussen vrije meningsuiting en haatzaaierij, en niet alles dat volstrekt ongepast of respectloos is is daarom ook meteen strafbaar, maar als je over "nekken breken" begint, dan ga je toch echt wel een brug te ver.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan