Reageer op onderwerp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Ik vind dat juist helemaal geen vreemde vraag.

De meeste gezonde mensen zullen zich dit wel eens afvragen.

Volgens mij is puur seksuele fantasie of potentie maar een heel klein onderdeel van de drijfveren van een verkrachter.

Het gaat heel vaak om macht, dominantie-drang, woede en/of sadisme, en dan vaak gelinkt aan jeugd-ervaringen.

Bij het botvieren hiervan op een slachtoffer komt er ook adrenaline (en ook stress) vrij, waardoor er puur lichamelijke opwinding kan ontstaan naast de psychologische geldingsdrang (die in onze samenleving ook vaak wordt aangeleerd als iets sexueels).

Lichamelijke, biologische opwinding kan trouwens ook bij het slachtoffer ontstaan, juist door stress en angst.

Dat maakt het vaak verwarrend.

Ik spreek wat dat laatste betreft  uit ervaring, terwijl ik nooit 'zomaar' opgewonden raak en normaal juist extreem gevoelig ben voor en dichtklap/afknap bij de minste of geringste aanwijzing bij de ander van ongelijkwaardigheid, afwijzing, stress, tegenzin, boosheid, agressie etc.

Je kunt door bepaalde triggers fysiek toch een seksuele reactie hebben, terwijl dat geestelijk en emotioneel het laatste is wat je wilt of waar je op dat moment mee bezig bent.

In ieder geval is het, voor zover ik weet, bij een verkrachter geen gezond, overontwikkeld libido, of 'oerkracht' of potentie, maar vrijwel altijd een door trauma's (of misschien ook deels aangeboren psychopathische trekken) verstoorde 'bedrading' in de hersenen waardoor destructieve en machtsongelijke gevoelens gekoppeld zijn geraakt aan fysieke seksuele reacties/uiting en grensoverschrijding.

De mens is een complex gebeuren ;)

244 Woorden

Terug
Bovenaan Onderaan