V
Voormalig lid 1491
Guest
Voor wie zich afvraagt wat de term 'mansplaining' betekent, hierboven een schoolvoorbeeld.Joke, ik vind het toch wel een beetje bij het haar getrokken om hier een topic van te maken.
Een klant heeft er toch geen boodschap aan dat jij allergisch bent voor een condoom? Hij ging akkoord met pzc, maar uit niets blijkt dat hij hiervoor vragende partij was. Hij moet zich dan toch niet onder druk gezet voelen om het wisselgeld terug te geven?
Wat is er bovendien mis met een klant die vijf minuten voor het einde nog wil klaarkomen in jou? Zolang hij dit ongeveer binnen het bestek van de afgesproken tijd doet, is dit toch ok? Als hij die dag potentieproblemen had, wat eens kan gebeuren, zal hij je dankbaar zijn dat je enkele minuten langer door deed, en zal hij zeker terugkomen. Het was dan idd tactvoller van zijn kant geweest die vijf euro te laten liggen, als je over tijd (over welke tijd hebben we hier trouwens?) ging, maar als je alles zo moet gaan beginnen berekenen, dan gaat je job echt als tegen je zin werken aanvoelen. Je kan het nog ongezelliger maken en ostentatief een wekker of zandloper plaatsen.
Als je het gevoel hebt dat hij profiteerde van de situatie, wat uiteraard ook mogelijk is, dan moet je gewoon je grenzen duidelijker afbakenen en desnoods hem duidelijk maken dat hij niet meer welkom is als hij dat nog eens doet.
En als iemand ruim op tijd klaarkomt, en vroeger de zaak verlaat, betaal je hem dan ook een som terug?