Gelukkig heb ik dit soort praktijken zelden meegemaakt. Ik maak vooraf ook altijd duidelijke, niet voor meerdere uitleg vatbare, afspraken.
Dat het dan toch mis kan gaan is wel erg naar. Maar meer betalen dan vooraf afgesproken zou ik nooit doen. Ik zou haar eerst in redelijkheid wijzen op de afspraken die we gemaakt hebben, je moet toch proberen de sfeer enigszins goed te houden, anders wordt het een totale flop. Wie weet geeft ze (een beetje) toe. Veel meer kun je er niet aan doen.
Je moet gewoon incalculeren dat je tegen tegenvallers aanloopt en bepaalde diensten slecht of helemaal niet worden uitgevoerd, of je er nu voor betaald hebt of niet. Het hoort bij ons 'bedrijfsrisico'. We kunnen nu eenmaal geen klacht indienen bij de Consumentenbond o.i.d.
Je verlies nemen, de dame niet meer bezoeken, je medewandelaars inlichten via deze site en hopen dat het de volgende beter gaat. En dat is dan meestal ook zo.
Betreft het een dame in een privéhuis, dan kun je je beklag nog doen bij de gastvrouw/heer, hoewel je daar ook niet al te hoge verwachtingen van moet hebben.