Airbnb en booking gebruikt voor prostitutie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
543
09/10/21
489
18
We merken het al een tijdje. Het fenomeen begint aandacht te krijgen.







Commercieel sekswerk aan huis: een accommodatie, ervaring of het omliggende terrein mag niet worden gebruikt voor betaalde seksuele diensten, zoals erotische massages of prostitutie


 
Slim gezien van die meiden. Maar niet leuk voor de eigenaars.
Ik weet niet hoe dat elders is, maar hier in de streek ontvangen de meeste dames die zogezegd 'prive ontvangen' hun klanten al jaren in een afgehuurde accomodatie waarvan de eigenaar goed genoeg weet wat er daar gebeurt. Ik zou zeggen dat er pas na kalchten van overlast gereageerd wordt, maar zelfs dan moet het al erg zijn voor er bv een controle komt.
 
Als de dames 490 euro per week betaalden (70 per dag), dan is dat goedkoper dan de huur van een kamer in een privéhuis of in een ramenbuurt, en je kan er nog wonen ook. Van "parasitair misbruik" lijkt me wat dat betreft geen sprake.

Misschien kan hij veroordeeld worden voor faciliteren van werk zonder werkvergunning of voor gebruik van een pand anders dan het bestemmingsplan. Misschien zelfs voor faciliteren van mensenhandel, als dat aan de hand was en hij dat had kunnen weten.
 
Jij kent belgie nog niet blijkbaar....

De wet daar is anders dan in NL. Je mag niet verdienen "aan" prostitutie. Nu kan je 1 kamer verhuren of tientallen met een zakelijk winst-oogmerk gericht op prostitutie. Bij dat laatste kom je natuurlijk op de korrel.
 
Jij kent belgie nog niet blijkbaar....

De wet daar is anders dan in NL. Je mag niet verdienen "aan" prostitutie. Nu kan je 1 kamer verhuren of tientallen met een zakelijk winst-oogmerk gericht op prostitutie. Bij dat laatste kom je natuurlijk op de korrel.
Je loopt wat achterop hoor. Je mag wel aan prostitutie verdienen in Belgie als alles netjes in orde is. Je mag aan prostituée alles verkopen wat zij nodig heeft in de job hoor. Je mag bv ook rustig chauffeur van een DVP zijn, als je telkens netjes een factuurtje opstelt aan haar. Sekswerk is nu erkend. Zwartwerk natuurlijk niet...
 
Het is niet zo lang geleden veranderd en gemoderniseerd. Maar in bovenstaand geval is gewoon "misbruik" gemaakt van vrouwen die woningen nodig hadden, en daar behoorlijke bedragen voor te hebben gerekend.

Toendertijd was dat gewoon strafbaar in Belgie. Je mag wel verdienen maar louter op comissie basis. In ieder geval het model van bijv, 60/40% wat wij in Nederhand hebben is/was niet van toepassing in Belgie nog.

Hoe dat nu zit geen idee. Ik hou me daar niet veel mee bezig momenteel. En als ik echt een brandende vraag daarover heb kan ik terecht bij 2 contacten van mij die daar veel meer in Belgie in thuis zijn dan ik.
 
Het is niet zo lang geleden veranderd en gemoderniseerd. Maar in bovenstaand geval is gewoon "misbruik" gemaakt van vrouwen die woningen nodig hadden, en daar behoorlijke bedragen voor te hebben gerekend.

Toendertijd was dat gewoon strafbaar in Belgie. Je mag wel verdienen maar louter op comissie basis. In ieder geval het model van bijv, 60/40% wat wij in Nederhand hebben is/was niet van toepassing in Belgie nog.

Hoe dat nu zit geen idee. Ik hou me daar niet veel mee bezig momenteel. En als ik echt een brandende vraag daarover heb kan ik terecht bij 2 contacten van mij die daar veel meer in Belgie in thuis zijn dan ik.
Het klopt dat de wet vrij recent veranderd is en dat het hier nog gaat over dingen van voor die wetswijzigingen. Maar ik zal zeker niet de enige zijn die vermoedt dat er bij die airbnb-affaire veel méér aan de hand was dan gewoon het verhuren aan dvp's.

De meest voorkomende wantoestanden ontstaan doordat eigenaars hun panden onvergund intern gaan indelen in kleinere eenheden die dan elk afzonderlijk kunnen verhuurd worden. Ga eens kijken in de omgeving van een bloeiende raambuurt zoals het Schipperskwartier in Antwerpen, dan zal je merken dat veel meisjes daar vlakbij iets willen huren om te verblijven, en eigenaars hebben dus een geweldige vraag naar flatjes, zodat zij de prijzen inderdaad fel kunnen opdrijven. Er wordt daar bv vlot meer dan 1000 euro aan huur gevraagd voor flatjes die in principe onverhuurbaar zijn, omdat ze op papier niet eens bestaan. Zet in je pand 1 officiële huurder en je ontloopt de leegstandsbelasting, en verhuur dan de verdiepingen en de mansarde op de zolder als 'appartementje' aan de meisjes. Kassa kassa.

De meisjes verstaan de taal niet, kennen onze wetgeving niet, en huren braaf hun flatje op basis van een contractje dat vaak zelfs nog met een typmachine is opgemaakt en al 100 keer gecopieerd werd. Die flatjes voldoen niet aan de wettelijke bepalingen. Ze zijn niet vergund, hebben geen keuring als aparte entiteit qua brandveiligheid, de nutsvoorzieningen (elektriciteit, gas,...) zijn meestal niet wettelijke gekeurd enz.

Eignaars die hun panden hebben in andere steden of gemeenten waar geen raambuurt is, vinden dan wel de weg naar de netwerken die meisjes naar hier halen. Zij maken van hun pand 'kamers' of ook wee 'flatjes' waar meisjes van vreemde afkomst zogenaamd 'priveontvangst' doen. Het is in deze marginale circuits dat je de meeste miserie zal vinden. Er is al veel veranderd de laatste jaren, maar er is ook nog heel veel werk aan deze winkel.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan