Aziatische vriendin

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Stap 1. stap in een vliegtuig naar de filipijnen om haar in het echt te ontmoeten, 2 weken mee op te trekken zodat je uberhaupt weet of je nog wel verder wilt. Een "online" relatie is geen maatstaf.

Stap 2. Ga nog 2x naar haar toe in de filipijnen (wellicht steeds 3/4 maanden ertussen) voordat je besluit haar uit te nodigen in België, een toeristenvisum zal makkelijker zijn als er al sprake is van een duurzame relatie met de betrouwbare belgische sponsor.

Stap. 3 haal d'r voor 1-3 maand naar hier zodat ze kan proeven aan jouw/het leven hier.

Stap 4. Als het allemaal nog steeds leuk is, zijn er verschillende pistes, de normale belgische vereist momenteel een minimaal netto salaris van +/- €2100 voor de belg, alternatieve routes zijn (tijdelijk) in nederland gaan wonen, dan gaat de visumaanvraag bijv veel makkelijker, meer daarover vind je inderdaad op het buitenlandsepartner forum. Je zult in elk geval op dit punt moeten huwen of geregistreerd partnerschap aangaat
Ik heb meer dan 20 jaar in België gewerkt ik denk niet dat er in Nederland makkelijk een verblijfsvergunning wordt uitgeruikt. Één kost dit best veel geld enkele duizenden euro's en de buitenlandse wederhelft mannelijk of vrouwelijk moet daar ter plaatse Nederlandse les volgen en een examen afleggen dit kan wel eens zeer duur worden als je toevallig niet in een stad woon waar dat gegeven wordt want je zit natuurlijk met loonderving en huisvesting en eten enzovoort dat is gewoon het ontmoedigingsbeleid wat er in Nederland gevoerd wordt

Ik weet niet of dit topic hier hoort, anders mag het herplaatst worden. Ik wou even laten weten dat ik nog altijd samen ben met mijn filipijnse vriendin via tinder en ben toch aan het beseffen dat de liefde tussen ons wel wederzijds is. Zijn hier mensen die er ervaring mee hebben? En die mij tips en trics kunnen geven wat er nodig is om haar naar hier te halen binnen een jaar of 2? En ik zou volgend jaar ook eens naar daar willen gaan maar heb hier geen ervaring mee.. tips en tricks voor de goedkoopste reis zijn ook altijd welkom.. thanks 😁

Ben zelf inmiddels samen met een Thaise en heb besloten zelf die kant op te gaan. Ben al tig keer in Thailand geweest, het is een prachtig land en ik ben qua werk locatie-onafhankelijk, dus het leek me wel net zo makkelijk. Mijn vriendin zegt zelf ook dat ze Thailand anders te veel zou missen en eerlijk gezegd voel ik me inmiddels ook al meer Thai dan Nederlander. Als ik hier terug in NL kom, is het toch een beetje een treurige boel. Het platte landschap, de saaiheid, gebrek aan humor, het eten ... ik kan niet wachten om daarheen te gaan. Lekker op de Click een zakje met eten halen, de bergen in, naar het strand, ... heerlijk.

Ik zou je echt aanraden daar eens heen te gaan en, als het bevalt met je meisje, te kijken of je daar definitief heen kunt. Over de taal hoef je je in de Filipijnen ook niet zo'n zorgen te maken.

En wat de discussie betreft over de betrouwbaarheid van Aziatische dames: dat is geheel afhankelijk van de dame in kwestie. Mijn vriendin hoeft haar handje niet bij me op te houden, die is geheel zelfvoorzienend en heeft mij niet nodig voor geld. Kijk tuurlijk heb ik als buitenlander andere wensen als het op bepaalde dingen aankomt en dan snap ik dat ik vaker voor de kosten op moet draaien. Denk aan soms eens westers eten, een goede auto, een grotere woning met moderne keuken, vaatwasser, een stofzuiger, dat soort dingen. Allemaal kleine uitgaven uiteindelijk waar ik zelf ook van geniet. Er is ook genoeg geld in haar familie trouwens, dus denk niet dat ik me om de schoonouders zal moeten bekommeren tzt.

Veel Aziatische vrouwen willen graag een westerse man om dezelfde reden dat westerse mannen een Aziatische vrouw willen: gewoon omdat ze zich niet tot partners uit hun eigen cultuur aangetrokken voelen, omdat ze merken dat het beter klikt, omdat ze een exotische ervaring willen etc. ... Thaise en Filipijnse mannen staan niet bekend om hun betrouwbaarheid en emotionele volwassenheid.

Tuurlijk krijgt een Aziatische vrouw er met een westerse partner vaak wat voordelen bij. Maar die krijg je als westerse partner met een Aziatische vrouw doorgaans ook: enorme zorgzaamheid, massages, lekker eten, prima seks, etc. En soms zijn deze vrouwen ook erg openminded als het op bezoek van dvp's of zelfs relaties met andere vrouwen aankomt, zolang je het maar niet al te opzichtig doet.

Persoonlijk vertrouw ik Filipijnen wel minder dan de Thai. De Filipijnen zijn veel gelikter. En christelijke cultuur natuurlijk ... ik heb altijd het gevoel dat je een beetje met ze moet oppassen.

Laatst bewerkt:
Als je elkaar nog nooit hebt ontmoet, is het niet je vriendin en heb je geen relatie. Je bent toch een volwassen man? Want dit soort gedachten passen bij een puber. Die hebben 'internetrelaties'. Zij zocht een naar haar standaarden rijke Westerling om haar te onderhouden, jij bent erin getrapt dat er van haar kant 'liefde' is. Ik kan niet begrijpen dat er nog altijd mannen zijn die hier voor vallen, maar blijkbaar zijn ze er nog.

Terug
Bovenaan Onderaan