Besnijden (voorhuid te eng)

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

MJ1970

Wandelaar
45
21/12/21
16
2
Als man van 55 heb ik het probleem dat mijn voorhuid te eng geworden is, iets dat blijkbaar kan gebeuren rond deze leeftijd. Als ik een erectie heb lukt het niet meer om deze naar achteren te schuiven, als ik dit probeer is dit behoorlijk pijnlijk en als het geforceerd wordt ontstaan er irritaties, zwellingen en kleine wondjes. Mijn uroloog heeft aangegegevn dat besnijden de enige remedie is.
Ik loop met deze gedachte, maar het boezemt natuurlijk ook schrik in. Daarom mijn vraag: heeft iemand van jullie een vergelijkbare ervaring en kan mij zeggen hoe lang het genezingsproces hierbij duurt?
Ik loop met nogal wat twijfels, maar zoals het nu is is ook geen doen... Alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat een besnijdenis toch wel nodig is. Je wilt ook geen ernstige ontstekingen daar, en hygiëne op orde houden lukt ook niet meer goed. Dat is voor elke bedpartner een grote afknapper. Het zal ook alleen maar erger worden in loop van de tijd.

Dus, gewoon doen.

Genezing gaat snel. Seks mag je weer hebben na 6 weken (zo uit mijn hoofd).
 
Mijn voorhuid was ook te strak, waardoor ik deze vrijwel niet over mijn eikel heen kreeg en deze dus ook niet goed kon schoonhouden.
En ja, als je het gaat forceren leidt dat nog tot extra zaken, ook dat herken ik. Ik heb destijds op mijn 16e me ook om die reden laten besnijden, inmiddels 21 jaar terug.

Het algehele genezingsproces duurt zo'n 3-4 weken. Er zullen hoogstwaarschijnlijk oplosbare hechtingen worden gebruikt, was bij mij ook aan de orde, die na zo'n 2-3 weken zijn verdwenen.
Je zult je tijdens die periode ook moeten onthouden van seks, dus ook niet aftrekken! Zoals hierboven al is gemeld, inderdaad mag/kan je over het algemeen weer seks hebben na 6 weken.
Als je daarna nog te maken hebt met complicaties, adviseer ik je om weer naar de uroloog te gaan en ook vooral dan nog geen seks te hebben.


Logischerwijs zal na besnijdenis de eikel voor geruime tijd wel gevoelig zijn, m.n. door het schuren tegen kleding, maar dit verdwijnt op een gegeven moment. De eikel zal door de besnijdenis t.z.t. wel gaan vervellen.
Als je tijdens de herstelperiode ongewild een stijve krijgt kan dit logischerwijs wel pijnlijk zijn, maar dat heeft geen effect op de wond en hechtingen. Het genezen litteken zal ook zeker nog 1/2-1 jaar lang wat stug aanvoelen, maar ook die stugheid verdwijnt t.z.t.

In mijn geval zijn het overblijfsel van het toompje en het litteken onder de corona de 'extra' gevoelige delen die je prima kunt benutten voor seks.
En, je zult je er uiteraard op moeten voorbereiden dat masturberen wel iets anders zal gaan verlopen dan vh., maar dat hoeft ook niet altijd aan de orde te zijn. Vele besneden mannen gebruiken glijjmiddel tijdens het mastuberen, dat doe ik soms ook omdat het wel lekker aanvoelt.
Echter, meestal trek ik me gewoon 'droog' af en dus zonder glijmiddel, want er is nog speling zat in de huid rondom mijn speelgoed. Ik pak mijn kleine jan dan ook veelal lager vast en laat het litteken zijn werk doen voor opwinding etc.

Een tip:
Bespreek ook de stijl van besnijdenis met de arts.

Je kunt 'losjes' (deels verwijdering voorhuid) of 'strak' (algehele verwijdering) worden besneden, met varianten daarbinnen ('hoog' of 'laag' besnijden). Echter, niet ieder(e) ziekenhuis of kliniek biedt deze mogelijkheden en houden één methode aan. Bovendien, dit hangt uiteraard ook af van wat medisch gezien mogelijk is om te doen bij jouw penis.
In mijn geval was er maar één optie, namelijk 'strak en laag' laten besnijden. Vraag er dus naar wat mogelijk is qua stijl van besnijdenis en als het 'losjes' kan, zou ik voor die optie gaan!
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ronald hier, 46 jaar,
ik heb mij noodgedwongen in december 2020 moeten laten besnijden. Had veel last van een iets te krappe voorhuid en nog meer van het toompje ervan. Dit was soms zo pijnlijk dat er naar wijzen me al in de broek liet pissen.
Daar ik toen net gescheiden was en ik een vriendin had die seks net zo lekker vond als ik neukten we soms uren en kreeg in ongevraagd nog veel meer last van het toompje.
Afspraak via huisarts, uroloog en toen operatie in het ziekenhuis. Tevens direct een tweetal knipjes laten zetten.
De tijd na de operatie was niet leuk, veel wondvocht en bloedinkjes. Wat voor mij heel naar heeft uitgepakt is dat ik voorheen heel makkelijk - en ook vaker- kon klaarkomen en nu moeilijker. Ik kom wel nog klaar maar het gevoel is anders. Maar, die operatie moest ik wel ondergaan want de klachten waren echt behoorlijk.
 
Tip: draag na het besnijden de penis omhoog in je onderbroek, met een verbandgaasje om deze op z'n plek te houden. Dit voorkomt het schuren van de penis in je onderbroek.
Deze tip kreeg ik destijds niet in het ziekenhuis maar ook van een ervaringsdeskundige.
 
Een tip:
Bespreek ook de stijl van besnijdenis met de arts.

Je kunt 'losjes' (deels verwijdering voorhuid) of 'strak' (algehele verwijdering) worden besneden, met varianten daarbinnen ('hoog' of 'laag' besnijden). Echter, niet ieder(e) ziekenhuis of kliniek biedt deze mogelijkheden en houden één methode aan. Bovendien, dit hangt uiteraard ook af van wat medisch gezien mogelijk is om te doen bij jouw penis.
In mijn geval was er maar één optie, namelijk 'strak en laag' laten besnijden. Vraag er dus naar wat mogelijk is qua stijl van besnijdenis en als het 'losjes' kan, zou ik voor die optie gaan!
Deze operatietechniek waarbij een deel van de voorhuid behouden blijft had erg veel complicaties, met name wondgenezing ging vaak niet goed. Ik ken geen urologen die het nog doen, maar mogelijk zijn ze er nog wel. @MJ1970 Laat je in ieder geval dan wel goed informeren wat de voor- en nadelen zijn.

@Betrouwbaar Wat betreft corticosteroïde zalf, er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor de effectiviteit bij volwassenen, maar het wordt soms wel voorgeschreven. Nadeel is dat patiënten soms (te) lang blijven aanmodderen met zalven en de situatie soms weinig plezierig meer is voor, ... eeh, … gebruikers van het lid. ;)
 
Ik ben zeker geen dokter ,maar ik lees hier dat het beter is geen erectie te krijgen ,wat gebeurd er dan met een ochtend erectie ?
Een (ochtend)erectie kun je niet goed tegenhouden. Voor de wondgenezing, de hechtingen, is het beter dat er geen erecties zijn, maar in de praktijk valt het meestal reuze mee en gaat het wel goed. Er worden geen medicijnen gegeven om erecties te remmen.
 
Ik ben zeker geen dokter ,maar ik lees hier dat het beter is geen erectie te krijgen ,wat gebeurd er dan met een ochtend erectie ?
Zoals @VixenandherStag zegt, dat kun je niet tegenhouden in de praktijk en in wezen is er ook dan nog steeds niets aan de hand. Ofwel, anderen moeten o.b.v. dergelijke informatie/vragen niet zelf allerlei waanideeën/aannames/angsten gaan stellen/creëren. Immers, wondgenezing elders op je lichaam verloopt ook niet altijd vlekkeloos. Een simpel ongelukje tijdens klussen kan ook leiden tot een wond en ook dan verloopt genezing niet altijd zoals je zou willen. Aan alles in de medische wereld kleeft een risico, net zoals er risico's kleven aan 'wandelen' en m.n. als je een DVP 'bare' neukt...

Zoals vanochtend gezegd, ik ben zelf ook in mijn vroege jeugd besneden n.a.v. een te nauwe voorhuid. Bij de ene persoon verloopt de genezing wat minder goed/snel, bij de ander verloopt alles vlekkeloos. Ik had na de besnijdenis en wondgenezing i.i.g. nergens last van, behalve uiteraard de lichte gevoeligheid en dat de wondjes in 1e instantie wat pijn deden, maar daar zul je niet aan ontkomen. Na die 6 weken kon ik i.i.g. weer als een malle aan de slag met mijn kleine vriend.

Ik heb 3,5 jaar geleden na een pré-chirurgisch traject van zo'n 4-5 jaar zelfs een hersenoperatie ondergaan en leef sindsdien eindelijk eens zonder de onvoorspelbaarheid & onzekerheid van epilepsie. Die hersenoperatie aan mijn hippocampus leverde 50 metalen hechtingen van 3x2cm & vier boorgaten in mijn schedel op. Ik moest daardoor 5 weken lang (dag in & uit) een tulband van gaas/watten etc. op mijn hoofd dragen, alvorens de metalen hechtingen werden verwijderd. Ook dat gaf in mijn geval gelukkig geen complicaties en de revalidatie ging boven verwachting goed & snel. Dat had uiteraard anders kunnen lopen, ofwel, dat ik per heden nog steeds complicaties zou hebben en de hersenoperatie een mislukking zou zijn. Echter, gelukkig is dat niet aan de orde; nogmaals, er kleven altijd enige risico's aan operaties, daar ontkom je niet aan.

Ofwel, de reactie van @Bevver kan ik enkel beamen en dat dient een uroloog ook ri. de patiënt te melden:
Na besnijdenis altijd een gaasje om je eikel & wond doen/houden totdat de wondgenezing voldoende of volledig 100% is.


@MJ1970 : laat je dus vooral geen angst aanjagen/inboezemen door aannames van anderen:
Ga op je eigen gevoel af, laat je angsten/onzekerheden vallen, stel elke vraag aan de uroloog die je wilt stellen (geen enkele vraag is dom!!!), wees kritisch ri. de uroloog en vraag zonodig elders een second opinion aan als je geen vertrouwen in het advies van de uroloog hebt.
Niet dat ik besnijdenis hiermee wil verheerlijken, want ik ben fel tegen m.n. zowel de Amerikaanse als religieuze waanideeën/principes v.w.b. besnijdenis. M.n. besnijdenis o.b.v. religie, zoals binnen de islam en het jodendom, is gewoonweg complete waanzin en een achterhaald idee uit de middeleeuwen.
Als het om medische/lichamelijke redenen niet hoeft, laat dan je speelgoed ook met rust. Als je er dermate last van hebt en allerhande alternatieven niet werken, dan is besnijdenis het overwegen waard.

Doorvragen & kritisch zijn zonder enige gêne ri. artsen heb ik wel uit mijn medische verleden geleerd n.a.v. de epilepsie. Kijk waar ik nu sta, terwijl ik al tig keer in mijn leven tussen 6 planken had kunnen worden afgevoerd n.a.v. epileptische insulten:
Na 37 jaar onzekerheid/onvoorspelbaarheid, mijn doorzettingsvermogen (+knopen doorhakken!) en met nog vier voelbare plekken op mijn schedel (de eerdere boorgaten) leef ik nu al 3,5 jaar een insultvrij leven zonder enige onzekerheid/onvoorspelbaarheid.
 
Laatst bewerkt:
MJ1970.

Ik zou me ten eerste goed laten informeren wat de eventuele nadelen zijn. Het totale herstel proces kan lang duren.

Ik had op andere forum een chatvriend die heeft laten besnijden, en er veel spijt van had. Hij had na half - 3/4 jr nog steeds geen erectie en super gevoelig. Vertelde me of het nog maar goed komt, tot die tijd had hij veel spijt.

De ene operatie is de andere niet. Denk bij iedereen anders met genezing en herstel.
 
Dit heet phimosis: https://en.wikipedia.org/wiki/Phimosis en kan "gevaarlijk" zijn, zoals scheuren van het frenulum tijdens seks.

Geen idee hoe ernstig jouw situatie is, maar ik zou een second opinion vragen, vooral gezien zo'n ingreep permanent is. Hormoonzalf is een alternatief, maar geen zekerheid, maar heeft wel weer het voordeel dat je geen gevoeligheid in de eikel verliest.
 
Interessant te lezen, dit. Ik heb dan zelf niet echt een probleem, al is in stijve toestand de voorhuid net een klein beetje te nauw om het aftrekken lekker te vinden. Dus als een vrouw in haar enthousiasme de voorhuid eerst even helemaal afstroopt alvorens heel geil te willen beginnen met een lekkere pijpbeurt, dan zit ik me toch heel even te verbijten. Daarna gaat het wel weer. Olie helpt al. Neuken ook.
Maar ik heb me dus al een tijdje afgevraagd of ik, toen ik een knip liet zetten, niet meteen ook dat had moeten bespreken en er iets aan te doen. Ik hoef niet de hele voorhuid eraf, en daar lees ik nu ook al meteen de nadelen van. Maar net ietje meer ruimte was prettig geweest.

Die hormoonzalf klinkt interessant, alleen jammer dat dat geen blijvende oplossing is. Kun je dat gewoon bij de apotheek halen en een keer uitproberen, of even aan een dokter vragen? Wellicht zijn er bijwerkingen?
 
Ik heb het ook gehad, en operatie leek de enige optie.
Toen in het ziekenhuis als last effort een zalf gehad, die gesmeerd en al 4 jaar geen problemen meer.
Dus geen operatie waar ik nog steeds blij van ben, snijden en weghalen leek me geen fijne oplossing.
Het zalfje van de huisarts werkte overigens ook alleen zodra ik stopte was het weer mis.
Ik weet helaas niet meer welke zalf ik in het ziekenhuis heb gehad, maar het dus lonen om na te vragen.
 
Goedemiddag mannen ik ben ook op latere leeftijd (25) besneden en heb daar nooit spijt van gehad, mijn pinkie krijgt hierdoor vaak complimenten dat hij zo lekker schoon en fris is. En nodigt uit om er lekker aan te sabbelen en zuigen. Daarnaast is mijn erectie juist harder geworden in. Natuurlijk zijn de eerste weken niet ideaal, maar daarna is het echt genieten geblazen
 
Ik ben besneden toen ik n jaar of 28 was, nu zo n 35 jaar geleden. Ik had voor de besnijdenis eigenlijk wel goede sex, had er weinig last van, de voorhuid bleef gewoon om de eikel zitten!! Kon alleen niet echt spuiten, het liep er zo n beetje uit. Toen kreeg ik n nieuwe vriendin, die trok eens de voorhuid helemaal terug, alsof ik door de grond ging, zo pijnlijk!! Huisarts eens laten kijken, door gestuurd naar uroloog.
Was echt wel nodig. Ik kon kiezen, of helemaal kale eikel of nog zo half eroverheen. Ik koos voor het eerste. Plaatselijke verdoving gehad. Paar gemene prikken brrrr. Inderdaad oplosbare hechtingen. In het begin voelt je eikel heel vreemd, die is natuurlijk nooit zo lang bloot geweest. Na twee weken waren de hechtingen er wel uit maar het blijft toch wel n maandje gevoelig. Het mooiste was: na 6 weken kon ik voor het eerst spuiten!!! Het is allemaal netjes aan elkaar gegroeid en is gevoeliger dan voorheen. Ziet er goed en fris uit.
Het kan overigens ook onder narcose of ruggeprik ipv plaatselijk te verdoven
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan