Betalen voor seks verboden in Frankrijk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Geil Konijn

Stamgast
402
22/04/22
26.481
28
Ik las net dat betalen voor seks in Frankrijk verboden is, maar prostitutie is legaal... Als klant kan je 1500 euro boete krijgen, de DVP gaat vrijuit. Die twee zaken lijken elkaar tegen te spreken. Houden jullie hier rekening mee of is dit een wet die dode letter is?

Het Nordic Model is al vanaf 2016 van kracht in Frankrijk.
Vraag is er opgetreden/gehandhaafd wordt... Dit lijkt me niet in lijn met de 'westerse' opvatting hieromtrent... Voor ons is prostitutie en het gebruik ervan normaal, maar enkele kilometer meer naar het zuiden kom je dan dit tegen.

Laatst bewerkt:
Vraag is er opgetreden/gehandhaafd wordt... Dit lijkt me niet in lijn met de 'westerse' opvatting hieromtrent... Voor ons is prostitutie en het gebruik ervan normaal, maar enkele kilometer meer naar het zuiden kom je dan dit tegen.
In Zweden is het al lang verboden, net als in veel Amerikaanse staten. In Spanje willen ze het ook verbieden. Zijn dat alllemaal geen westerse landen dan? Er is helemaal geen eenduidige 'westerse' opvatting wat betreft prostitutie.

En ja, het wordt in Frankrijk een beetje gehandhaafd. Maar erg veel moeite doen ze niet. In de praktijk loop je weinig risico.

In Zweden is het al lang verboden, net als in veel Amerikaanse staten. In Spanje willen ze het ook verbieden. Zijn dat alllemaal geen westerse landen dan? Er is helemaal geen eenduidige 'westerse' opvatting wat betreft prostitutie.

En ja, het wordt in Frankrijk een beetje gehandhaafd. Maar erg veel moeite doen ze niet. In de praktijk loop je weinig risico.
Met West-Europa bedoel ik dan de Benelux, Duitsland, en tot voor kort ook Frankrijk. Zweden was een uitzondering maar meer en meer landen sluiten zich daarbij aan. Ik vraag me alleen af of ze nu echt denken het 'probleem' daarmee te kunnen oplossen? Je duwt het alleen meer in de illegaliteit zodat je er helemaal geen zicht meer op hebt als overheid...

Terug
Bovenaan Onderaan