Algemeen Bochum - Freude 39

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
REDDING

Op de 8e van de 7e zou het weer wat minder zijn. Ik kies dan meestal een saunaclub waar je geen tuin of zwembad hoeft te missen.
Nu wacht er nog een vrijkaartje voor Samya om verzilverd te worden. Ook een SC zonder tuin of zwembad. Doch, m'n 'honger' naar het ontdekken van het vernieuwde Freude overtrof m'n trek NAAR het uitgebreide buffet van Samya.

En zo trok ik sinds hele Lange tijd weer eens naar Bochum. Ik ben ik slechts 1x eerder geweest ten tijde van mijn ijsberensabbatical. Ik was in die tijd de diverse saunaclubs aan het ontdekken. De dag waarop ik Freude bezocht had ik overdag andere dingen te doen. En had door de drukte op een koekje na niks gegeten. Ik dacht dat goed te kunnen maken bij de saunaclub die ik in de avond zou gaan bezoeken. Echter bleek Freude in de avond geen buffet ofzo te hebben. Ik weet niet of ze in die tijd uberhaupt eten aanboden. In elk geval ik kwam met een lege maag aan. Mijn redding was dat ze gelukkig een pannetje vermicelli soep met brood hadden. Zo kon ik toch nog m'n honger stillen.
Gezien het gebrek aan eten was ik er niet meer teruggekeerd.
Tot nu.

Round 11:30 rammelde ik aan het hekje. De zoemer ging over en het hekje was ontgrendeld. Het viel me op dat de deurhendel aan de ene kant ontbrak en aan de andere zijde er omgekeerd op zat. Nou ja, er zijn ergere dingen in het leven...
Voor 3 tientjes kreeg ik een ijsberenvel. Slippers en handdoeken kun je bij de omkleedruimte zelf kunt pakken.
Deze (en andere) ruimte rook een beetje muf, maar zag er verder netjes uit. Op sommige stukken hadden anti slip matjes liggen. De lockers zijn best ruim vergeleken met andere clubs. Zowel Kwa breedte voor bijvoorbeeld een weekendtas also kwa hoogte voor een jas.
In de omkleedruimte vind je een spiegel met maar liefst 2 fohns. Ook ligt er wat haarstijlingsproducten. Grappig om te zien was dat er een tester geurtje ligt. Wellicht om de kosten te besparen ergens vandaan 'geleend'...?
De douches en het toilet waren netjes. Alleen miste ik in het toilet een haakje voor je badjas. En je kunt de temperatuur van het water niet zelf instellen.

Richting de bar kom je langs hun restaurantje. Ik stond te koekeloeren in hun geinige aquarium. Tevergeefs bleek, want een DVP wist me te vertellen dat ze nog geen vissen hadden.
Het eten was er simpel. In de ochtend wat brood met gekookte en roerbak eieren en beleg. Wel hadden ze er melk, sinasappelsap en appelsap. In de koffieautomaat moet je muntgeld werpen voor even bakkie. Thee kon je zelf pakken.
In de middag kwam de soep beschikbaar. Of beter, de soeplepel kwam beschikbaar, want de soepkom zelf was in de ochtend al gevuld...
Zowel de lunch als het diner buffet bestond uit een combi van wat rijst, noodles, aardappelpuree, blikgroente (je ziet de voorraad blikken langs het gordijntje) met wat vlees er doorheen, en vlees in een smurrie sausje.
Ernaast een koud buffet met diverse konijnenvoer.
Niks hoogstaands, maar prima te kanen.
Nadeel voor deze koukleum, maar voordeel voor de rest is dat er ook in het restaurantje een airco aan staat. Dus je zat niet in een benauwd hoekje.

De bar is in een L vorm met aan elke zijde een fristap. Fijn dat als de 1 storing heeft er nog een backup is. De barruimte is voorzien van een verzameling bankjes, met aan een muur een wandbank die op een verhoging staat.
Naast de wandbank is een trap naar boven. Daar kom je uit op hun dakterras met wat tafeltjes en zetels. Geen ligbed, maar die zetels zijn wat laag, dus je kunt er een beetje in onderuit hangen. Verder is er een overdekt stuk, zodat je er met slecht weer kunt schuilen tijdens het roken ofzo.
Terwijl ik er even zat uit te puffen kwam er een blondine het dakterras op die ik als optie in m'n achterhoofd had. Ze was me echter te agressief toen ze ineens nogal hardhandig door m'n haren ging en meer m'n hoofd krabde met d'r nagels. Voelde je wat belaagd en aangevallen.
Die viel dus gelijk af.

Door de bar kom je uit bij de peeskamers. Volgens mij waren er iets van 17 of 18 kaamerd. 1 Daarvan is een VIP kamer met een jacuzzi. Die is overigens wel op en verhoging gebouwd. Als je slecht ter been bent, is ie wat lastig te benaderen.
Langs de kamers kom je in een wellness ruimte uit. Deze bestaat uit een gezellig woonkamertje, een 2e kleinere bar met wederom een koffieautomaat met muntjes, een watertap en de 3e fristap die ze hebben. Ook de massage ruimte bevindt zich hier met een vriendelijke masseuse. Ideaal voor Klaasvaakbeer is dat ze 2 ligstoelen hebben voor een dutje. Verder hebben ze een stoomcabine, Finse sauna en een 2e douche ruimte. Helaas kun je de temperatuur van het water niet zelf instellen, waardoor je na een sauna rondje warm water krijgt ipv je koud af te kunnen spoelen. Wat ook jammer is, is dat je vanuit de wellness niet direct ergens naar buiten kunt. Persoonlijk vind ik het namelijk fijn om na de sauna even buiten rustig af te koelen.
Een Duitse man kwam net de sauna uit toen ik erin wilde. Gefascineerd keek ie hoe ik via een trechtertje de aufguss naar binnen liet stromen. Dat had ie nog niet eerder gezien. Ik kende het nog van Salome waar ze het dit systeem werken. Hoewel handmatig doseren het fijnst is, lijkt me dit ideaal voor een sauna club als je niet zoals dcdngww een knop er voor hebt. Zo voorkom je dat idioten een hele emmer over de kachel gooien en zo het ding slopen.
Opvallend was dat ze er zelfs een ruime invalide toilet hebben.

Kwa heren was er bij aankomst 3 aanwezig tegen 4 dames. In de loop van de dag liep het aantal heren een beetje op. Het aantal dames kwam uit op een stuk of 15. Met van alles wat.
Na 20:30 kwam er nog een drietal wat slankere meiden binnen. Dat is wel een nadeel als een club tot 3 uur geopend is, dan is de line up nog niet compleet voor de middag beren onder ons.
Doch, ik had in de namiddag een leuk gesprekje met de Roemeense Roxanna. Die zou van Salome zijn overgewaaid, maar was ik er nog niet eerder tegengekomen. Op een kamertje redelijk van elkaar genoten. Ik vond d'r wat gehaast en ze maakte de tijd niet vol.

De rest van de dag doorgekomen met wat wellness rondjes en pingelen op m'n mobieltje. Ze hebben er wifi voor klanten, mocht je dat nodig hebben. Toen ik aan de theke vroeg of ze wifi hadden wees ze namelijk op een A4-tje met een QR code. Uhm... dat gaat me helaas niet lukken beste dame. Mijn mobieltje heeft geen camera. Speciaal voor de saunaclubs, zodat niemand me kan betichten van opnames gemaakt te hebben. Ze moest er om lachen, maar wist toen 123 niet wat te doen. Gelukkig stond er een chef ofzo bij die het wachtwoord handmatig kon invoeren.

Met Freude is er een mooie tent bijgekomen in het saunaclublandschap. Ik zal er persoonlijk alleen niet zo vaak komen doordat de wellness rondjes met wat minder makkelijk afkoelen me te omslachtig is.
Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Dus wellicht is het wel iets voor jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan