"Bookers"

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Klopt. En bij echte mensenhandel, onvrijwillige dvp, moet je verplicht iets van 2000 per dag omzet binnenhalen. 7 dgn pw, ook in die tijd vd maand...
Onder de 2000 wordt je in elkaar geslagen en moet je gewoon door werken..

En denk maar niet dat die dames getest worden. Dus als je helemaal naar de klote bent en ze niks meer aan je kunnen verdienen wordt je op straat gezet door je "booker". Verslaafd en dakloos, allerlei soa.. echt verschrikkelijk.
Jezus Layla, dat het erg was met die zogenaamde bookers had ik wel verwacht, maar dat het zo erg is, daar schrik ik toch behoorlijk van.
Ik loop wel eens te zagen over de prijs van de dames, maar ik kan het toch moeilijk verkroppen dat deze profiteurs zulke bedragen binnen halen, over de rug van de dames.
 
Niet alles geloven,zwaar overdreven verhaal,is wel heel extreem.
Is een hele documentaire over. "Gewoon" in Nederland.
Ik ken zelf een meid die "model" was en uiteindelijk verkocht werd ad hoogste bieder, een sjeik.
Zij hoefde geen 2000 pd binnen te harken, maar helemaal verziekt door coke en geneukt door allerlei mannen die ze onvrijwillig moest ontvangen op "feestjes".
Uit Rusland, was nog maar 18 toen ze hierheen kwam.

Deze dingen gebeuren.
2000 Euro zijn 10 klanten van 200 Euro. Ze werken van 11 tot 2 dus zo onmogelijk is dat niet. Kijk maar eens naar de advertenties 7 dgn per week elke dag hele dag beschikbaar. Wat dat dacht je dan dat je met een illegale booker duimen gaat draaien?

En dan zeuren dat dit soort dames niet echt nat zijn en je de deur uitwerken. Uhm ooit gedacht dat ze wellicht helemaal niet ervoor gekozen hebben 🫡🤷🏽‍♀️ als een sekswerker er helemaal geen zin in heeft of onder de plekken zit alsook onder invloed is, is dat al een rode vlag.
 
Het vervelende is nu juist dat verhalen worden gebruikt in de media en door politieke tegenstanders van prostitutie. Ten koste van de vergunde sector want die zitten niet op nog meer wetten te wachten.

Het is wel belangrijk te vermelden dat dit zeer uitzonderlijk is in Nederland, als het ook nog waarheid is.
Het negatieve is natuurlijk dat de politieke tegenstanders van prostitutie dit soort berichten en verhalen gebruiken om de Wrs er door te drukken. Het doel van de CU is natuurlijk om prostitutie te verbieden en klanten te straffen.

Amnesty heeft zich al uitgesproken tegen nog strengere wetten en regels. Zeker goed om de reactie van Amnesty met uitleg even te lezen. Geeft een goed beeld.

 
Het wordt alleen nog maar ongeloofwaardiger
Why? Dit soort dingen gebeurt toch? Ben je die Saban Baran vergeten, van een jaar of acht geleden? Hij en een stel andere psychopaten sloegen meisjes die niet genoeg binnenhaalden met knuppels in elkaar. Natuurlijk zijn lang niet alle pooiers zo compleet gestoord; ik denk dat de meeste gewoon minderwaardige profiteurs zijn. Maar dat betekent niet dat je als klant moet wegkijken van de excessen - of ze zelfs moet ontkennen. Dit is een onderdeel van het wereldje waarin zoveel leuks gebeurt en waarin jij en ik en tal van andere mensen zoveel geile dingen meemaakten. Een klein onderdeel, een heel klein onderdeel waarschijnlijk zelfs, maar alsnog: het is er wel.

Wat Cor hierboven schrijft, ben ik het wel mee eens: de politiek misbruikt excessen om die WRS door te drukken.
 
Ja ik ken het verhaal,maar zijn zoals ik al eerder zei..extremen. Verder ontken ik niets,het gebeurd. Ik ken genoeg dvp die 7 dagen per week beschikbaar zijn en met liefde en plezier hun werk doen.....dus we moeten niet alles groter maken dan dat het is..........
 
Juist. De term bookers is een eufemisme en mensen die die term gebruiken, kijken weg van wat een heel lelijke kant van de prostitutie is. De lange verhandeling van Knightrider hierboven gaat er ook helemaal aan voorbij dat iemand die zoveel geld binnenhaalt voor zo weinig moeite, wellicht ook niet te beroerd is om een paar tikken uit te delen als een meisje minder gewillig blijkt dan door hem gehoopt.
Pooiers heb je in allerlei gradaties, het zijn vast niet allemaal hardcore criminelen, maar jouw laatste zin (H.VanSmeiter) dekt de lading wel: altijd illegaal en niet pluis.

Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen afwegingen in maken, maar ik heb mij nooit ingelaten (en zal mij nooit inlaten) met een pooier - onder welk eufemisme dan ook - om een afspraakje met een dvp te regelen. Dat er wellicht sprake is van dwang of dreiging voor zo'n meisje, is voor mij echt een hele dikke no go. Daar komt nog bij dat ik het gek vind dat een meisje niet zelf kan bepalen of zij wel met mij wil zijn. Ik ben nooit geweigerd, maar ik vind het wel heel belangrijk dat een meisje met wie ik seks wil hebben, mij kán weigeren.
Zit soms zeker wat in, maar punt blijft dat je het dus nooit vooraf kunt weten omdat je app contact hebt voor je ontmoeting.

Er is wel zoiets als kenners-intuitie, maar als je zou vragen: spreek ik met jou of met iemand anders, is het antwoord honderd procent: its me baby (zowel als het de dame zelf of de booker is).

Daarnaast zijn er bv ook vrouwelijke bookers die vooral als zaakwaarnemer fungeren en die beter Engels spreken en communicatiever ingesteld zijn dan sommige dames.
In die gevallen heb ik de indruk dat de booker natuurlijk wel 'handiger' is, maar eerder als pr persoon dan als boeman optreedt voor zo'n dame.
 
Het vervelende is nu juist dat verhalen worden gebruikt in de media en door politieke tegenstanders van prostitutie. Ten koste van de vergunde sector want die zitten niet op nog meer wetten te wachten.

Het is wel belangrijk te vermelden dat dit zeer uitzonderlijk is in Nederland, als het ook nog waarheid is.
Het negatieve is natuurlijk dat de politieke tegenstanders van prostitutie dit soort berichten en verhalen gebruiken om de Wrs er door te drukken. Het doel van de CU is natuurlijk om prostitutie te verbieden en klanten te straffen.

Amnesty heeft zich al uitgesproken tegen nog strengere wetten en regels. Zeker goed om de reactie van Amnesty met uitleg even te lezen. Geeft een goed beeld.

Klopt. Onvergund werken is ook niet het grootste probleem.

1 vd grotere problemen is dat je als slachtoffer onvoldoende bescherming krijgt als je er tegen in gaat. 1 Meid is niet opgewassen tegen een netwerk, met wapens en connecties.

Als Nederlandse dames betere werkomstandigheden hebben, zelf tegen normaal tarief huren, dan raken bookers werk kwijt. Want dan kunnen Nederlandse dames de markt bepalen ipv huisjesmelkerts en bookers. Gaan de prijzen ook omlaag👍🏼 iedereen blij.

Dag bookers en mensenhandel👍🏼
 
Bookers, in de volksmond gewoon pooiers zijn van alle tijden. In de jaren 60/70/80 had dit een totaal andere betekenis, als de pooiers die er vandaag de dag rondlopen. Vroeger had een pooier een paar dames onder zich werken. Anno 2023 zijn pooiers vaak gewoon ''keiharde'' criminelen (groeperingen); In Amsterdam is gewoon bekend dat dames achter de ramen staan, en toebehoren aan de ''Joego's" die deinzen nergens voor terug. Dat is gewoon keiharde semi organisatie. Daarom jaren geleden ook "project 1012''
En je ziet dat politiek/overheid steeds strenger worden.. Het Zandpad in Utrecht is ook niet voor niets dichtgegaan. Incidenten als dit had je er aan de lopende band: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/19...p-zandpad-5000-euro-per-week-voor-haar-pooier

En hier een officieel onderzoek (rapport( van de Gemeente Den Haag: https://denhaag.raadsinformatie.nl/document/10799181/1/RIS310646_Bijlage

Geleenstraat en Doubletstraat zullen verdwijnen. Er komt geen alternatief.
Ook hier is de structuur van pooiers ondoorzichtig, maar ook klagende omwonenden. https://www.denhaagcentraal.net/nie...titutie-romantische-geleenstraat-is-fabeltje/

En als laatste: https://www.denhaagcentraal.net/nie...eplan-verdampt-ook-coalitiepartijen-haken-af/

Kortom die DVP dames met een pooier gaan de illegaliteit in. Er zijn nu al makelaars die leeg/te koop staande huizen verhuren aan pooiers voor de business.

Ergens in dit draadje werd ook iets genoemd over ''sjeiks''

Ik kom al jaren in Dubai, en Abu Dhabi voor zaken, en goede contacten met Buraj Khalifa, Atlantis hotel etc.
Ken die mensen daar als mijn broekzak, pooier spelen zou ik daar niet proberen, 1) Je wordt gelijk het land uitgezet, en komt nooit meer VAE binnen. 2) Of je hebt gelijk 20 jaar of langer aan je broek, zitten is echt zitten.. strafvermindering kennen ze niet. Je kan daar met locals ook wel seksen hoor en leuke tijd hebben. Maar prostitutie is meer vanuit hotels en dat wordt oogluikend toegestaan. Alle DVP dames vindt je daar waar je smaak naar uitgaat. Alleen het begint ergens bij $2000 Dollar tot ? voor een nachtje. De meiden accepteren alle valuta, sieraden, exclusieve handtassen. Dus wil je (kan) je een Hermes tas kopen dan pakken ze dit ook aan.
DVP dames die op feestjes gevraagd worden krijgen contant geld, minimaal $10k. p.p. Daar wordt ook niet moeilijk overgedaan. Op feesten is de gekste soorten eten en drank te krijgen. Sjeiks is ook niet het juiste woord, alle mannen lopen er daar in Kandora. duurste horloges, handgemaakte sandalen belegd met diamanten en gestikt met garen wat gedoopt is in echt goud. Dan praten we over mannen van Saudi Aramco etc. Die geven vrouwen ook een creditcard mee om te shoppen met een te goed van $400k. en dan boos worden als de dames terugkomen en ze hebben het geld niet volledig opgemaakt. Dames krijgen veelal dit soort kaarten: https://www.creditcard.nl/faq/american-express-centurion-card

Neen de prostitutie daar is een totaal andere wereld. Veel meiden in de 20-30 jaar werken daar paar jaren en stoppen, kopen een huis in hun thuisland, autootje, de rest beleggen/investeren ze om er goed van te kunnen leven. Nemen een partner, kinderen etc.. genoeg meiden die in die jaren 3-4 miljoen Dollar verdienen.
 
Ik heb niet het hele stuk over het onderzoek van de Gemeente Den Haag gelezen, maar volgens mij is dit een oud achterhaald stuk.
De verplaatsing naar de Binckhorst is van de baan.
 
Wat is nou precies je punt?
Dat er hier een aantal mensen zitten die denken dat ze weten hoe dat allemaal in elkaar zit, en dat allerlei dingen op 1 hoop gegooid worden. Een pooier, een boekingsbureau, een vriend... het is hier blijkbaar allemaal hezelfde.
Ik denk wel dat geen enkele weldenkende mens voorstander kan zijn van echte mensenhandel, uitbuiting, dwang enz. Maar dat wil niet zeggen dat elke 'tussenpersoon' zich daar ook schuldig aan maakt. Er zijn waarschijnlijk ook tal van dames die het op hun eentje niet zouden redden en nu uit de prostitutie toch een mooi inkomen halen. Waarbij de tussenpersonen ook goed verdienen, dat klopt. Vandaar het tweede deel van mijn berichtje: als de dames maar een bepaald percentage overhouden van wat de klant hen betaalt, vergelijk het dan eens met wat wij zelf overhouden van ons inkomen na aftrek van het deel van onze pooier, de overheid.
 
Het Zandpad in Utrecht is ook niet voor niets dichtgegaan. Incidenten als dit had je er aan de lopende band: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/19...p-zandpad-5000-euro-per-week-voor-haar-pooier
Artikels worden altijd geschreven door iemand en met artikels over seks scoor je altijd. Dat wil nog niet zeggen dat alles wat daar in staat ook klopt. je moet mij bv eens uitleggen hoe een dame 5000 euro per week gaat kunnen afdragen. Je moet dan maar eens uitrekenen, aan de gangbare prijzen, hoeveel klanten zij daarvoor moet doen, en hoeveel uren zij dan zou moeten werken. Sommige mensen denken blijkbaar nog altijd dat de dames aan de lopende band klanten afwerken gedurende alle dagen van de week en alle momenten van de dag.
 
joh ik heb het meegemaakt. Of ik geen thaise dames kende
die moesten dan "4000 euro lenen" en dan werd vlucht etc geregeld. Kansloos!
Oh ja... en later werd er gevraagd of ik misschien ff garant kon staan voor een Thaise die ik dus ook nog nooit had gezien...

Dit was 2jr terug ofzo gok ik. En deze booker deed alle 160/u Thaise dames op Kinky...


Zoiets is nu nog steeds gaande met Chinese dames, rondom Amsterdam. Maar denk ook elders in nl.
Had een keer op zo'n advertentie op kinky gereageerd, niet wetende dat het zoiets was.
Zeg huren indd een kamertje of appartement, zit er een vrouwtje die verre van de foto's op de advertentie leek, geen Nederlands of Engels sprak.
De chat worden professioneel gedaan door een goed Nederlands sprekende persoon, had daarna nog eens gekeken op andere advertenties en zat gewoon een Patroon in. En elke chat was ook weer hetzelfde.

Had dit trouwens in mijn review gezet op kinky, maar dat werd Niet geaccepteerd. Lmao
 
Zoiets is nu nog steeds gaande met Chinese dames, rondom Amsterdam. Maar denk ook elders in nl.
Niet alleen in Nl maar bv ook in B. Het is wel (tijdelijk?) stil gevallen met die Chineesjes-everywhere sinds een van de belangrijkste van die netwerken onlangs opgerold werd. Als je momenteel in een Chinees spleetje wil lozen, moet je al ferm gaan zoeken, ofwel moet je hopen dat je in massagesalons aan je gerief komt.
 
Artikels worden altijd geschreven door iemand en met artikels over seks scoor je altijd. Dat wil nog niet zeggen dat alles wat daar in staat ook klopt. je moet mij bv eens uitleggen hoe een dame 5000 euro per week gaat kunnen afdragen.
Vrij logisch en compleet te weerleggen. Dame rekende €50,00-. per 15 min. Meeste kerels staan binnen 10 min. weer buiten. Het was op het Zandpad lopende band werk. Als zij zeg maar van 15:00 uur t/m 02:00 uur werkte, kleine 11 uurtjes, en ze pakt 3 klanten in een uur, dus 33 klanten van begin tot eind, dan heeft ze al 33x €50 =€1650-, doe dit keer 4-5 dagen dat ze werkt en je gaat er al dik over die €5000 euro heen. reken ik nog niet de ''extra's'' mee als pzc waar €30 extra voor wordt gevraagd per klant. Het was geen ''breikransje' 'daar, dames zaten daar echt te pezen van soms wel 13-14 uur per dag.
Je moet dan maar eens uitrekenen, aan de gangbare prijzen, hoeveel klanten zij daarvoor moet doen, en hoeveel uren zij dan zou moeten werken. Sommige mensen denken blijkbaar nog altijd dat de dames aan de lopende band klanten afwerken gedurende alle dagen van de week en alle momenten van de dag.
Ik denk helemaal niets, ik weet het dat maakt het al erg genoeg. Een tijdlang (nu nog wel) ben ik geraadpleegd door meiden van stichting Proud die opkomen voor de belangen van seks werkers. Hen hadden vraagstukken over technische en financiële aspecten, leverde dit als vriendendienst. Zo raakte ik ook betrokken bij een werkgroep en zo kreeg ik alle ins en outs te zien betrekkende raamprostitutie en de gevolgen.

De visie die jij geeft is onwetend en uit oogpunt redenerend van een klant, de vluchtige passant. Wanneer je de materie echt kent dan begrijp je het beter. Door de excessen en problematiek is het nu zover gekomen dat de overheid is gaan centraliseren, privehuizen gaan steeds moeilijker aan vergunningen komen. Als een privehuis stopt is het maar de vraag of er vergunning kan worden afgegeven voor een nieuwe exploitant. Is er ooit veel gedoe geweest op zo locatie, vergeet het dan maar. Massagesalons worden door gemeentes gezien als witwas-carrousels. Als ze het kunnen weren en tegenhouden dan doen ze het ten volle. Dit enerzijds.

Dan anderzijds, raamprostitutie, die meiden werken zich het apenzuur. Er zitten nog te veel ''bookers'' tussen in Amsterdam, Den Haag, gemeentes zijn hiervan op de hoogte. Net als velen andere misstanden. Ook dit is zoals bovenbeschreven meegenomen in de ''centralisering'' Ik ga je gewoon zeggen Den Haag, is bezig om Doubletstraat op te doeken.. daarna de Geleenstraat. Utrecht deed dit al met het Zandpad, en de Europalaan.
Amsterdam doet dit met de ''Wallen'' Arnhem is ook bezig met hen zones.

Eenzijdig plan van de overheid uit rapporten was dat de gemeentes ''erotische centrum'' zou krijgen zodat de overheid de boel onder de knop had zitten. Alleen dat leidt weerstand van opinie. Ik heb de stukken gezien.

Erotisch centrum gaat/ging alles heten.

Amsterdam zou/gaat de ''Wallen'' sluiten. Amsterdam heeft 3 locaties op het oog voor een nieuw Erotisch Centrum: De Groene Zoom en Europaboulevard bij de RAI in Zuid en Docklandsplot op de NDSM-werf Oost in Noord.

Den Haag, Doublet - Geleenstraat moeten verdwijnen, er was een locatie in de Binckhorst op het oog. Dit is nu van tafel.. men kijkt nu in Ypenburg.

Utrecht sloot Europalaan en Zandpad.. men onderzoekt locaties als Overvecht, en industrieterrein Lage Weide.

Met wat de overheid met bovenstaande wilt bereiken, tsja dan ga ik mee in je gedachtegang dat dame(s) niet meer de €5000 per week zullen halen, omdat de overheid er dan bovenop zit. Tot die tijd is alles mogelijk en dat is diezelfde overheid een doorn in het oog.
 
Vrij logisch en compleet te weerleggen. Dame rekende €50,00-. per 15 min. Meeste kerels staan binnen 10 min. weer buiten. Het was op het Zandpad lopende band werk. Als zij zeg maar van 15:00 uur t/m 02:00 uur werkte, kleine 11 uurtjes, en ze pakt 3 klanten in een uur, dus 33 klanten van begin tot eind, dan heeft ze al 33x €50 =€1650-, doe dit keer 4-5 dagen dat ze werkt en je gaat er al dik over die €5000 euro heen. reken ik nog niet de ''extra's'' mee als pzc waar €30 extra voor wordt gevraagd per klant. Het was geen ''breikransje' 'daar, dames zaten daar echt te pezen van soms wel 13-14 uur per dag.
Er staat bij deze prachtige berekening wel in het begin het woordje "ALS". ALS onze kat een koe was, dan kon je haar melken aan de kachel...
Ik denk helemaal niets, ik weet het dat maakt het al erg genoeg. Een tijdlang (nu nog wel) ben ik geraadpleegd door meiden van stichting Proud die opkomen voor de belangen van seks werkers.
Dat zijn dikwijls degenen die er van uit gaan dat er geen enkele meid job doet uit vrije keuze. Redelijk tendentieus. Opkomen voor de belangen van meisjes die daar heel dikwijls helemaal niet om vragen maar die liever gewoon hun jobke doen.
Hen hadden vraagstukken over technische en financiële aspecten, leverde dit als vriendendienst. Zo raakte ik ook betrokken bij een werkgroep en zo kreeg ik alle ins en outs te zien betrekkende raamprostitutie en de gevolgen.
Je had inzicht in zowel de bankrekeningen van alle dames en zij kwamen bij jou iedere dag hun cash geld laten natellen?
De visie die jij geeft is onwetend en uit oogpunt redenerend van een klant, de vluchtige passant. Wanneer je de materie echt kent dan begrijp je het beter.
Dan is er nog hoop voor je.
Door de excessen en problematiek is het nu zover gekomen dat de overheid is gaan centraliseren, privehuizen gaan steeds moeilijker aan vergunningen komen.
Dus we gaan er van uit dat er overal excessen zijn. Ook als je dingen ziet op plaatsen waar wat fout loopt, zal het dan wel overal fout lopen? Veralgemenen dus.
Als een privehuis stopt is het maar de vraag of er vergunning kan worden afgegeven voor een nieuwe exploitant. Is er ooit veel gedoe geweest op zo locatie, vergeet het dan maar. Massagesalons worden door gemeentes gezien als witwas-carrousels. Als ze het kunnen weren en tegenhouden dan doen ze het ten volle. Dit enerzijds.

Dan anderzijds, raamprostitutie, die meiden werken zich het apenzuur. Er zitten nog te veel ''bookers'' tussen in Amsterdam, Den Haag, gemeentes zijn hiervan op de hoogte.
Prima, dan komt iedereen naar Antwerpen waar het beter is. LOL
Net als velen andere misstanden. Ook dit is zoals bovenbeschreven meegenomen in de ''centralisering'' Ik ga je gewoon zeggen Den Haag, is bezig om Doubletstraat op te doeken.. daarna de Geleenstraat. Utrecht deed dit al met het Zandpad, en de Europalaan.
Amsterdam doet dit met de ''Wallen'' Arnhem is ook bezig met hen zones.
Een geluk dat jij dat allemaal zo goed weet.
Met wat de overheid met bovenstaande wilt bereiken, tsja dan ga ik mee in je gedachtegang dat dame(s) niet meer de €5000 per week zullen halen, omdat de overheid er dan bovenop zit. Tot die tijd is alles mogelijk en dat is diezelfde overheid een doorn in het oog.
Misschien loopt de Nederlandse overheid dan wat achter tov wat in Belgie gebeurt, wie weet.
 
In NL nog niet maar in BE zie ik op redlights de Chineesjes weer langzaam opduiken.
ik ben in de laatste 2 jaren op een 8-tal adresjes gaan kijken maar het was nooit overtuigen. Meestal zijn de foto's niet correct, de dame van de promo is net die dag ervoor vertrokken of is net die dag ziek er is altijd wel een reden.
er was ergens een bericht dat de politie een malafide netwerk had opgerold en nadien is het even wat stiller geworden…
tot nu
 
weinig ervaring met Chineze dames hier in NL, maar wat me opviel is dat ze veel gebruik maken van Faceapp teenage filter (of equivalen). Het verschil is net als bij make-up vs zonder make-up maar dan een paar graden erger
 
En wat zijn dat dan voor locaties? 9 van 10 keer sociale huurflatjes in een schotelantennebuurt van -pak 'm beet- €600/m. En de dame mag er per dag €150 voor betalen aan de 'booker'.
Als de overheid nou eens meer vergunningen gaf voor locaties waar dames zelf een werkkamer met douche kunnen huren.. Dan waren die bookers een stuk minder nodig. Eigenlijk zouden we op het binnenhof moeten gaan protesteren.
 
Hoe kijken jullie naar bookers, pooiers etc?

Ik merk dat als ik hier bijv. een review lees waarin vermeld wordt dat er een booker tussenzit, de zin bij mij eigenlijk vrijwel weg is.

Ik associeer bookers met gedwongen werk en daardoor is het voor mij allemaal een beetje bitter. Ik snap dat de dvp het werk doet omdat ze bijv. geld nodig heeft, maar ik hoop wel dat ze dit vrijwillig doet en met een tussenpersoon betwijfel ik dat een beetje.

Hoe kijken jullie hiernaar?
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?

Partners

Nieuwste berichten

Forum statistieken

Onderwerpen
36.573
Berichten
702.381
Leden
32.531
Nieuwste lid
Densilll
Terug
Bovenaan Onderaan