Brandbrief Amsterdamse Wallen bewoners aan de gemeente

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Gergovie

Vaste klant
142
11/07/23
179
De bewoners willen dat de buurt veiligheidsrisico gebied wordt omdat de intimiderende aanwezigheid van straat dealers en incidenten met wapens dagelijks kost zijn (bron AT5)
Tja wij hebben betere en veiligere tijden meegemaakt toen Zwarte Jopie de scepter op de Wallen zwaaide. Wij hadden toen geen straatcoach, geen BOA en zelfs geen politie nodig. Zijn eigen beveiligingsdienst met al zijn "nekbrekers" hoefde maar alleen op straat te staan en de boodschap werd dan heel duidelijk voor de onverlaat.

De bewoners willen dat de buurt veiligheidsrisico gebied wordt omdat de intimiderende aanwezigheid van straat dealers en incidenten met wapens dagelijks kost zijn (bron AT5)
Tja wij hebben betere en veiligere tijden meegemaakt toen Zwarte Jopie de scepter op de Wallen zwaaide. Wij hadden toen geen straatcoach, geen BOA en zelfs geen politie nodig. Zijn eigen beveiligingsdienst met al zijn "nekbrekers" hoefde maar alleen op straat te staan en de boodschap werd dan heel duidelijk voor de onverlaat.
Helemaal gelijk maar zijn nu helaas andere tijden , als een raamexplotant van tegenwoordig een paar jongens optrommelt die de boel schoonhouden dan is hij binnen een maand zijn vergunningen kwijt en wordt te kijk gezet als criminele organisatie. De ondergang van de Wallen is al ingezet na de brand van Casa Rosso en club 26.

De ondergang van de Wallen is al ingezet na de brand van Casa Rosso en club 26.
Daar heb je inderdaad een belangrijke punt. Want een paar maanden later na de brand kwamen de Joego's de voorbijgangers in bepaalde stegen zoals de Monnikenstraat of de Sint Annenstraat oplichten met hun balletje- balletje spel. Toen zag je de eerste scheuren opdoemen. Hun afwezigheid was uiteraard heel nadelig voor de dames want een eventuele wandelaar die 50 of meer gulden net had verloren kwam dus niet meer binnen. Bovendien stonden ze met hun "prooien "ook nog de ramen van de dames Ik herinner me ook de vent die de boel voor hun in de gaten hield. Hij had altijd een dikke sigaar in zijn mond. Vieze dikke vent die alle rechercheurs en agenten van gezicht kende. En zo kon hij het alarm slaan als hij een diender in burger zag lopen.

Ja maar ze opereerden toen nog niet op de Wallen of dan wel heel sporadisch. Je zag ze meestal op de Nieuwendijk en Warmoesstraat voor zover ik me kan herinneren.
Begonnen in de damstraat en beetje later zo ongeveer eind jaren zeventig naar de Wallen , later gingen ze hun werkterrein verleggen naar de formule 1 grand prix in verschillende landen.

Terug
Bovenaan Onderaan