Reageer op onderwerp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Hoewel Nederland zich niet gekwalificeerd had voor de eerste wereldoorlog heeft dat conflict me toch altijd geïnteresseerd , als kind ben ik met mijn ouders op vakantie geweest in Frankrijk en zeker in het noorden kon je daar niet om heen overal trof je soldatenkerkhoven aan en in ieder dorp of gehucht was wel een monument

In Verdun zijn we bij een enorm mausoleum geweest wat diepe indruk op me gemaakt heeft en toen een paar jaar terug het youtube kanaal the great war in real time 4 jaar lang iedere week verslag deed van het verloop van die oorlog 100 jaar na dato heb ik geen aflevering overgeslagen

Ik mag dus wel zeggen dat ik aardig op de hoogte ben van het verloop van die oorlog en dus ook van de verschrikkingen in  Ieper en omgeving

Ik heb ergens op internet nog iets gezien over het enorme schilderij wat daarvan gemaakt is ( is dat het ijzerpanorama ? ) waarop van de stad zo te zien weinig of niets meer heel is

Een jaar of twee geleden stelde mijn broer voor om de streek te bezoeken maar corona gooide roet in het eten helaas

Ik weet dus wel het één en ander van de geschiedenis af maar aangezien de laatste soldaat die er persoonlijk nog gevochten heeft al wel een paar jaar dood moet zijn en ik me niet voor kan stellen dat het toerisme daar van type's als ik en mijn broer rond kan komen dacht ik eigenlijk dat het wel een beetje een aflopende zaak zou zijn

Ik mag Belgen graag een beetje verbaal tegen de schenen schoppen af en toe maar ik kom er graag en voel me er prima thuis , het is allemaal net wat gemoedelijker  en gezelliger als hier in Nederland

Alleen als het om voetbal of wielrennen gaat zijn jullie onuitstaanbaar , maar als ik ooit tijd en gelegenheid heb zou ik graag Ieper bezoeken en ik hoop dat de Teerling dan nog in bedrijf is

Terug
Bovenaan Onderaan