Cambodja algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

ben13

Stamgast
Forumpionier
308
06/07/21
380
Cambodia heeft de corona veel beter in handen dan thailand :oops:
al 29,6% volledig gevaccineerd en nieuwe gevallen is al een kleine maand aan het dalen
dit zou nog wel een optie kunnen zijn inplaats van Thailand(moest dit opengaan)

natuurlijk hangt Cambodia nogal aan china als bondgenoot maar toerisme is wel 29% van het bbp
dit ga ik wel wat in het oog houden moest dit opengaan ,natuurlijk kans is klein maar is er wel:giggle:
 
Thailand had de corona situatie ook goed in de hand tot het uit de hand liep.

Ik zou niet in Cambodia willen zijn als het daar fout gaat met corona. De medische sector is er ondermaats. Ik herinner me dat ik in een reisgids las toen ik er een jaar of 8 geleden was: "Voor elk medisch noodgeval: zo snel mogelijk de grens over naar Thailand en daar hulp zoeken".
 
ik hou Cambodia in het oog als Thailand gesloten zou zijn dus naar Thailand gaan voor verzorging is geen optie dan ;)

er zijn privé hospitalen dit zijn normaal wel redelijk plekken en heb een aparte reisverzekering die normaal alles dekt (behalve corona blijkbaar :rolleyes:),ik ga ook op vakantie in afrika en hier is het zeker niet beter, ja dit blijft een risico maar ik heb ook al verhalen gehoord van slechte behandelingen in thaise hospitals

de kans dat er iets in Azië opengaat dit jaar is sowieso klein, ik denk dat ze eerst de streken gaan opendoen die volledig van toerisme afhangen zoals nu Phuket en Koh Samui verder zijn ze Bali en Boracay ook volledig aan het vaccineren voor de toerisme terug te krijgen
dit zijn niet de plaatsen waar ik graag kom(buiten Koh Samui hier kan ik wel 2 weken uithouden)en al zeker niet zonder dat cafe en barren open zijn

ik blijf hopen maar zal weer naar Tanzania moeten gaan, natuurlijk ook geen straf maar mis Azië
 
A8ECE79C-909C-4483-8FD8-4D3631DDEA64.jpeg
Cambodia doet het zeker niets slecht
grote steden zijn bijna gevaccineerd en krijgen deze maand nog 1 miljoen vaccins van Amerika (covax programma,Johnson vaccin),met een bevolking van 16 miljoen kan het hier nog snel gaan
het klinkt positief en weet dat de kans klein is dat dit land dit jaar zou opengaan maar denk wel dat ze bij de eerste gaan zijn om open te doen ,Thailand heeft al min of meer toegegeven dat hun strategie een flop is (volgens the thaiger news)en zitten ook nog niet in het covax programma, dit gaat daar nog heel lang duren als ze niet gaan veranderen van strategie
 
Ik zie dat het laatste bericht uit PP al bijna een jaar geleden is. Ik was daar vorige week voor het eerst sinds 3 jaar een paar dagen vanuit Thailand. Een korte update dus:
Het was redelijk druk in PP, maar nog steeds een stuk minder dan voor Covid. Veel bars en restaurants zijn van naam of locatie gewisseld.
De roemruchte Cyrcee bar zit nu in 130 St, in het rustige deel, een paar blokken verder dan de meeste bars. Zelf niet binnen geweest, maar ik hoor dat de tarieven verhoogd zijn van $30 naar $50 per dame.
(Degene die de naam heeft bedacht was trouwens een grappenmaker. In de Odysee wordt Circe genoemd als een bekwame tovenares die voor de lol mannen in varkens veranderde).
Riverside is vroeg op de avond nog wel aardig, maar wordt na 8 uur behoorlijk sinister . Junks, zakkenrollers, tassenrovers. En ook nog aangesproken door iemand die mij een "Very Young Girl" aanbood. Ik vermoed dat deze figuur een "agent provocateur" van een of andere NGO was. Cambodia heeft het probleeem van kinderprostitutie intussen behoorlijk voortvarend aangepakt (omlaag van 38% naar 1%) en nu zitten al die NGO's zonder werk en subsidies.
 
Ja, $50 is tegenwoordig de minimum prijs in de meeste bars. Prijzen voor de luxedames in Nagaworld liggen nog veel hoger. Die vragen even makkelijk $200. En dat krijgen ze ook nog van Aziatische zakenlieden.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan