Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Morgen ga ik helpen isoleren van mijn schuur 🥳
Oude CVS gaan eruit, nieuwe elektrische erin (met 70% korting gekocht 🥳🥳).
Wordt echt een thuis zo, heerlijk. Dan is mijn weekend wel weer goed besteed 🤗❤️
Is een schuur het waard om isolatie aan te brengen?
Tenzij je er veel aanwezig bent om bijvoorbeeld te klussen, heeft het toch weinig zin om de warmte binnen en de kou buiten te houden, toch?
 
Is een schuur het waard om isolatie aan te brengen?
Tenzij je er veel aanwezig bent om bijvoorbeeld te klussen, heeft het toch weinig zin om de warmte binnen en de kou buiten te houden, toch?
Als ik het verhaal van Miss T zo lees dan hangt de oude CV in de schuur
Isoleren heeft dan zeker zin, helemaal als je er woman cave van wil maken.

Maar met schuren kan je veel kanten op.
Mijn neef heeft de muren van de zijne gesloopt en een overdekte chill plek ervan gemaakt 😎
 
Is een schuur het waard om isolatie aan te brengen?
Tenzij je er veel aanwezig bent om bijvoorbeeld te klussen, heeft het toch weinig zin om de warmte binnen en de kou buiten te houden, toch?
Ik hou van fietsen! En die worden nu steeds veel te snel roestig. Tuinkussens pakken schimmel, zou niet moeten kunnen.

Als ik de cvs erin zet krijgwn die gehaaid ook roest. Dat wil ik niet.
Maar met schuren kan je veel kanten op.
Mijn neef heeft de muren van de zijne gesloopt en een overdekte chill plek ervan gemaakt 😎
Oeh dat is ook geweldig!
 
Ik heb net mijn tafel helemaal geschuurd en opnieuw geverfd voor de verkoop 🥳
Ergens heb ik nu al spijt 🙈 iets met afscheid nemen van spullen en ooit horder geweest zijn.
Morgen ga ik helpen isoleren van mijn schuur 🥳
Oude CVS gaan eruit, nieuwe elektrische erin (met 70% korting gekocht 🥳🥳).
Belangrijker, is t gelukt met de tafel en schuur. En wat is je klus outfit 🫣
 
Ik hou van fietsen! En die worden nu steeds veel te snel roestig. Tuinkussens pakken schimmel, zou niet moeten kunnen.

Als ik de cvs erin zet krijgwn die gehaaid ook roest. Dat wil ik niet.

Oeh dat is ook geweldig!
Roest komt van vocht, niet van kou. Het heeft alleen zin om ruimten te isoleren als die ook verwarmd worden.
Nu geven cv's wel ook zelf warmte af, dus isoleren is geen slecht idee. Maar om roest tegen te gaan heb je er waarschijnlijk meer aan de oorzaak van het vocht aan te pakken of beter te ventileren.
Vaak is bij schuurtjes vocht over of door de vloer in combinatie met gebrekkige ventilatie de hoofdoorzaak van roest (ervan uitgaande dat het dak waterdicht is).
 
Roest komt van vocht, niet van kou. Het heeft alleen zin om ruimten te isoleren als die ook verwarmd worden.
Nu geven cv's wel ook zelf warmte af, dus isoleren is geen slecht idee. Maar om roest tegen te gaan heb je er waarschijnlijk meer aan de oorzaak van het vocht aan te pakken of beter te ventileren.
Vaak is bij schuurtjes vocht over of door de vloer in combinatie met gebrekkige ventilatie de hoofdoorzaak van roest (ervan uitgaande dat het dak waterdicht is).

Oh thnx! Dat wist ik niet 😅
Klopt wel dat de ventilatie geblokkeerd was. Dat hebben we in elk geval wel verholpen
 
Wat lief en dapper dat je dat hier durft toe te geven🥺🥺
Heb zelf ook hoop knuffels bed liggen. Waren er veel meer alleen toen ik in mijn huidige woning trok moest ik een hoop weg doen van mijn moeder 😑 een beslissing waar ik tot heden spijt heb.

Toen een vriendin van me langskwam en ik haar een rondleiding gaf lagen ze nog op bed en toen ik zei: sorry voor de knuffels zei ze: ah joh maakt niet uit.

Een van de knuffels die ik heb die heb ik al sinds kleuter zo niet eerder.

Genoeg side step:
Ben ook wel benieuwd naar het verhaal van Miss T 🤗
 
69 met rijst ?😛
Smakelijk eten ;)

69 was varken met curry. Niet voor vandaag en rijst eet ik niet zoveel bij de chinees, dat kan ik thuis evengoed maken.

k hou van fietsen! En die worden nu steeds veel te snel roestig. Tuinkussens pakken schimmel, zou niet moeten kunnen.

Als ik de cvs erin zet krijgwn die gehaaid ook roest. Dat wil ik niet.

@Kapitein Eenhoorn heeft gelijk. Probleem is teveel vocht. Mijn cv staat ook in een onverwarmde ruimte maar geen last van roest. Je kan een minimum aan isolatie steken met dampscherm tegen het vocht. Een verwarming heeft wel ook altijd verse lucht nodig en een afvoer dus ventilatie is zeker belangrijk. Echt veel isoleren zou ik niet doen want de kosten van de isolatie krijg je nooit terug. De leidingen zou ik evenwel zo goed mogelijk isoleren. Dat kost bijna niets. Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude dus alles bij elkaar zal wel helpen.

Zal ik het delen?

Ik denk dat de meerderheid ondertussen gesproken heeft :ROFLMAO:
WTF is een Womens cave? Is er dan helemaal niets wat aan ons mannen blijft voorbehouden? 🤣🥲

Gras maaien ?
 
@Kapitein Eenhoorn heeft gelijk. Probleem is teveel vocht. Mijn cv staat ook in een onverwarmde ruimte maar geen last van roest. Je kan een minimum aan isolatie steken met dampscherm tegen het vocht. Een verwarming heeft wel ook altijd verse lucht nodig en een afvoer dus ventilatie is zeker belangrijk. Echt veel isoleren zou ik niet doen want de kosten van de isolatie krijg je nooit terug. De leidingen zou ik evenwel zo goed mogelijk isoleren. Dat kost bijna niets. Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude dus alles bij elkaar zal wel helpen.
Dan wil ik bij deze jou danwel eenhoorn zijn advies (we salute the man not the rank)
Binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouw appartement waar de WTW installatie en warmtepomp in aparte technische ruimte staan.

Tijdens de tussenoplevering bleek daar vocht te zitten (appartement op de hoogste etage)
Nog eventueel tips daarvoor?(Mag ook via DM)

Sorry Miss T voor het tijdelijk kapen van je topic voor deze vraag😥
 
@Kapitein Eenhoorn heeft gelijk. Probleem is teveel vocht. Mijn cv staat ook in een onverwarmde ruimte maar geen last van roest. Je kan een minimum aan isolatie steken met dampscherm tegen het vocht. Een verwarming heeft wel ook altijd verse lucht nodig en een afvoer dus ventilatie is zeker belangrijk. Echt veel isoleren zou ik niet doen want de kosten van de isolatie krijg je nooit terug. De leidingen zou ik evenwel zo goed mogelijk isoleren. Dat kost bijna niets. Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude dus alles bij elkaar zal wel helpen.
Ik verdenk de vloer in combinatie met gebrekkige ventilatie. Dat is meestal de boosdoener in schuurtjes in de buurt van Rotterdam.
Maar om gerichter daar iets over te zeggen heb ik te weinig informatie en ik ga @Miss Tiffany niet vragen om foto's te delen. Al denk ik wel dat ze niet heel vaak om foto's van de vloer in haar schuur gevraagd wordt :D
 
Dan wil ik bij deze jou danwel eenhoorn zijn advies (we salute the man not the rank)
Binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouw appartement waar de WTW installatie en warmtepomp in aparte technische ruimte staan.

Tijdens de tussenoplevering bleek daar vocht te zitten (appartement op de hoogste etage)
Nog eventueel tips daarvoor?(Mag ook via DM)

Sorry Miss T voor het tijdelijk kapen van je topic voor deze vraag😥
Mag vast wel één berichtje aan een antwoord wagen ;)

Ik vermoed dat het geen lekkage is, dat is namelijk meestal wel duidelijk en goed op te lossen.
Waarschijnlijker is het condens, als er een condensafvoer is kan deze verstopt zitten. Dit gebeurt over de jaren doordat een combinatie van stof en heel weinig vocht zich afzet in een te lange leiding of de zwanenhals, eigenlijk moet je hier jaarlijks eens een gieter water doorheen laten lopen (ook bij cv's overigens).
Als er geen afvoer is en het toch condens is dan is ventileren je beste optie. Meestal heeft zo'n ruimte zijn eigen afzuigpunt, maar als dat er niet zit zou ik een rooster in de deur zetten (of in ieder geval zorgen dat er voldoende vrije ruimte tussen de vloer en de onderkant van de deur zit, minimaal 2 cm).
 
Dan wil ik bij deze jou danwel eenhoorn zijn advies (we salute the man not the rank)
Binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouw appartement waar de WTW installatie en warmtepomp in aparte technische ruimte staan.

Tijdens de tussenoplevering bleek daar vocht te zitten (appartement op de hoogste etage)
Nog eventueel tips daarvoor?(Mag ook via DM)

Die technische ruimte maakt deel uit van je appartement of is dit een gedeelde verwarming onderin het gebouw ?

Een nieuwbouw heeft wel altijd redelijk wat vocht, daarom dat er een tijdje moet verlucht worden. Optrekkend vocht op de hoogste verdieping zal het al niet zijn. Condens is zeker een mogelijkheid maar kan eventueel ook aan het dak liggen. Misschien best om eens iemand te laten checken in welke muren teveel vocht zit.

Normaal gezien zet vocht zich af op het koudste oppervlak. Meestal is dit het glas. Ik neem aan dat als nieuwbouwwoning de muur wel voorzien is van isolatie ?
 
Die technische ruimte maakt deel uit van je appartement of is dit een gedeelde verwarming onderin het gebouw ?

Een nieuwbouw heeft wel altijd redelijk wat vocht, daarom dat er een tijdje moet verlucht worden. Optrekkend vocht op de hoogste verdieping zal het al niet zijn. Condens is zeker een mogelijkheid maar kan eventueel ook aan het dak liggen. Misschien best om eens iemand te laten checken in welke muren teveel vocht zit.

Normaal gezien zet vocht zich af op het koudste oppervlak. Meestal is dit het glas. Ik neem aan dat als nieuwbouwwoning de muur wel voorzien is van isolatie ?
De technische ruimte is onderdeel van het appartement zelf.

Kan ik dat zelf doen of de aannemer danwel een externe partij?

Ik mag hopen dat daar isolatie zit, zal het vragen tijdens de oplevering.

zeer oprechte dank aan beiden voor de inzichten en tips. Wordt enorm gewaardeerd 🤗😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan