Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb een probleem met mensen die religie niet kunnen kaderen...

Spiritueel zijn heb ik geen enkel probleem mee, maar een boek of vertegenwoordiger van een religie blind geloven en je door hun laten manipuleren....

De mensen die dat betreft lezen hier niet mee ......

Ook hebben die weinig op met de mening van en over vrouwen .

Daar kan je veel van vinden, maar veranderen gaat niet lukken......
 
Episode 5 Burn In Hell GIF by The Simpsons
 
Pff ik ook🙏🏽
Vannacht werd ik opgeschrikt door berichten van mijn fantiek religieuze familie.
Personen in kwestie wonen zelf samen. Maar ik ben in dit verhaal de goddeloze volgens hen.
Als mensen eens verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen zaken, zonder te projecteren waar zij zich zelf voor schamen, zouden er veel en veel minder problemen zijn op de wereld.
✌🏽

Het is mijn ondervinding dat fanatieke mensen die jou proberen te overtuigen van iets (niet noodzakelijk religie), het meest onzeker zijn over wat ze aan het doen zijn. Het is alsof het jou 'bekeren' een soort validatie is dat ze zelf goed bezig zijn. Eigenlijk voelen deze mensen zich leeg vanbinnen en gaan dit opvullen met wat ze toevallig tegenkomen en daar dan extreem ver in gaan. Als ze er ooit mee stoppen dan vinden ze wel iets anders om even fanatiek mee om te gaan.

Eigenlijk is dat nog het ergst van al. Ze hebben helemaal niet het beste met jou voor maar het is een soort van egoïsme. Stel je voor dat ik naar de hel zou gaan voor wat iemand anders doet, die moet ik snel even gaan bekeren. Voor wie is het dan ?

Ik vind religie prachtig als je daarmee je eigen leven op orde krijgt en dat voor jou werkt. Maar van zodra zo iemand begint met hun 'wijsheid' op te dringen dan heb ik er een probleem mee. Ik wil gerust discuteren maar je weet ook dat dat met sommige mensen helemaal niet mogelijk is.

Leven en laten leven ♡

100%. Als niemand er last van heeft dan hoeft er ook niemand negatieve commentaar op te hebben.
IK betwijfel het maar dit zijn meestal ook de grootste hypocrieten. Dus zou niet verschieten dat er hier verstopt zijn.

Ik ben daar zelf vrij zeker van 😇
 

Wat doe je dan anders? Nou niks...ik ben gewoon lief ♡

Nu de mensen om mij heen doorhebben dat "gewoon" lief zijn voor de mensen waar ik intiem mee ben, meer liefde oplevert dan de relaties waar zij zelf inzitten, voelen zij zich bedrogen.

Ooit was ik 1 van degenen die zich bedrogen voelde.
Tot ik besefte dat liefde niet gelijk staat aan eigendom.
Niet gelijk aan slaaf en meester.
Liefde is de vrije gave van onbaatzuchtig geven en delen. Een beweging die in motie wordt gezet en zich vermeerderd en uitbreid als een cholera des levens..
Dat aanraken is een drug naar meer van dat.
Het besef, is erkennen dat je dus toch wel van meer mensen kunt houden als je daar voor open staat.
Die jaloezie is een reflectie van hetgeen je zelf zou willen zijn. Groen zoals het tot eruptie komende hartchakra van de liefde...
Een seksuele revolutie die ik steun en uitdraag.
Uiteindelijk is het namelijk meer dan seks.
Het is erkennen dat je mag en kan zijn, precies zoals je bent.

En als je wel monogaam bent: Waarom ben je dan boos op mijn aanvaarde vrijheid?
Want mocht ik naar de hel gaan, dan is dat tussen de Bron en ik. Niet tussen jou en ik.

Of ben jij hoger dan God zelf?
vraag ter meditatie
 
Of ben jij hoger dan God zelf?
vraag ter meditatie
Uit Unseen Academicals, van de fantasy-reeks Discworld van Terry Pratchett:

The Patrician took a sip of his beer. "I have told this to few people, gentlemen, and I suspect I never will again, but one day when I was a young boy on holiday in Uberwald I was walking along the bank of a stream when I saw a mother otter with her cubs. A very endearing sight, I'm sure you will agree, and even as I watched, the mother otter dived into the water and came up with a plump salmon, which she subdued and dragged on to a half-submerged log. As she ate it, while of course it was still alive, the body split and I remember to this day the sweet pinkness of its roes as they spilled out, much to the delight of the baby otters who scrambled over themselves to feed on the delicacy. One of nature's wonders, gentlemen: mother and children dining upon mother and children. And that's when I first learned about evil. It is built into the very nature of the universe. Every world spins in pain. If there is any kind of supreme being, I told myself, it is up to all of us to become his moral superior."

The two wizards exchanged a glance. Vetinari was staring into the depths of his beer mug and they were glad that they did not know what he saw in there.
 
En als je wel monogaam bent: Waarom ben je dan boos op mijn aanvaarde vrijheid?
Want mocht ik naar de hel gaan, dan is dat tussen de Bron en ik. Niet tussen jou en ik.

Het traditionele concept van de hel is totaal niet logisch. Het is een mooie stok om mensen in de pas te laten lopen. De hel maken we zelf elke dag .. of niet.

Behandel anderen zoals je zelf wil behandeld worden. Ik denk dat we hiermee al de meeste problemen kunnen oplossen. :)
 
Uit Unseen Academicals, van de fantasy-reeks Discworld van Terry Pratchett:

The Patrician took a sip of his beer. "I have told this to few people, gentlemen, and I suspect I never will again, but one day when I was a young boy on holiday in Uberwald I was walking along the bank of a stream when I saw a mother otter with her cubs. A very endearing sight, I'm sure you will agree, and even as I watched, the mother otter dived into the water and came up with a plump salmon, which she subdued and dragged on to a half-submerged log. As she ate it, while of course it was still alive, the body split and I remember to this day the sweet pinkness of its roes as they spilled out, much to the delight of the baby otters who scrambled over themselves to feed on the delicacy. One of nature's wonders, gentlemen: mother and children dining upon mother and children. And that's when I first learned about evil. It is built into the very nature of the universe. Every world spins in pain. If there is any kind of supreme being, I told myself, it is up to all of us to become his moral superior."

The two wizards exchanged a glance. Vetinari was staring into the depths of his beer mug and they were glad that they did not know what he saw in there.

Deep and so true, at least to me.

Waar ik mij her meest aan stoor of verwonder.
Je ziet iemand naakt maar kleed hem niet.
Je ziet iemand hongerig maar voed hem niet.
Bij elke evil, kijk je er langs.
Behalve wanneer het je confronteerd met je eigen onzekerheid en het ergens prikkeld tot jaloezie.
Dan barst je los tegen alle fatsoen, pas dan.
Onredelijkheid is heel venijnig.
 
Wat doe je dan anders? Nou niks...ik ben gewoon lief ♡

Nu de mensen om mij heen doorhebben dat "gewoon" lief zijn voor de mensen waar ik intiem mee ben, meer liefde oplevert dan de relaties waar zij zelf inzitten, voelen zij zich bedrogen.

Je tekst doet me echt even nadenken van waar ik kom en naar waar ik wil gaan.

Ik bezoek DVPs nog niet zo lang maar een van de vele redenen dat ik ben begonnen is omdat gewoon lief zijn me net het omgekeerde heeft gegeven, heel veel pijn. In plaats van mijn tijd in andere te steken en denken dat het wel goed komt, heb ik besloten voor het in mezelf te steken (alvast voor nu).

Door deze hobby heb ik al een paar dingen over mezelf geleerd die ik onmogelijk achte een jaar geleden.
er staan nog veel vraagtekens bij dingen in mijn leven.
 
Je tekst doet me echt even nadenken van waar ik kom en naar waar ik wil gaan.

Ik bezoek DVPs nog niet zo lang maar een van de vele redenen dat ik ben begonnen is omdat gewoon lief zijn me net het omgekeerde heeft gegeven, heel veel pijn. In plaats van mijn tijd in andere te steken en denken dat het wel goed komt, heb ik besloten voor het in mezelf te steken (alvast voor nu).

Door deze hobby heb ik al een paar dingen over mezelf geleerd die ik onmogelijk achte een jaar geleden.
er staan nog veel vraagtekens bij dingen in mijn leven.

Geef jezelf gewoon de ruimte.
Het leven is geen stramien, het is een grote leerschool.
Ik geloof niet in matrix en religie en alles daar tussen, maar wel in het verruimen van onszelf en eigen verantwoordelijkheid nemen.

Als we jaren hebben besteed aan dingen die ons pijn hebben gedaan is er zoveel te ondekken. Waarom we kiezen voor bepaalde mensen bijvoorbeeld.

En dan zoeken bij onszelf wat anders kan.
Het is echt een prachtige reis
 
Pff ik ook🙏🏽
Vannacht werd ik opgeschrikt door berichten van mijn fantiek religieuze familie.
Personen in kwestie wonen zelf samen. Maar ik ben in dit verhaal de goddeloze volgens hen.
Als mensen eens verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen zaken, zonder te projecteren waar zij zich zelf voor schamen, zouden er veel en veel minder problemen zijn op de wereld.
✌🏽
je bent net een persoon om trots op te zijn. Je bent een heel zorgzaam en lief persoon. Gelijk welke godsdienst boek je lees word er gezegt wees lief tegen elkaar,respecteer elkaar en zorg voor elkaar.

Dat doe jij. Geeft zo veel mensen warmte en liefde die ze missen, je geeft ons een vollediger leven of een luisterend oor.

Moest de fanatieke familie leden eens hun ogen open doen en hun niet laten verblinden door religie. Dan zullen ze pas zien wat voor een fanastiche, sterke , geliefde vrouw je bent. ❤️
 
Dat zou in jouw vakgebied echt extreem ongepast zijn Tiffany.

Nee ik snap je maar dat gaat wel veel breder dan religie.

Ik denk ook niet dat je het bij Miss Tiffany koud zou hebben :)

Deep and so true, at least to me.

Waar ik mij her meest aan stoor of verwonder.
Je ziet iemand naakt maar kleed hem niet.
Je ziet iemand hongerig maar voed hem niet.
Bij elke evil, kijk je er langs.
Behalve wanneer het je confronteerd met je eigen onzekerheid en het ergens prikkeld tot jaloezie.
Dan barst je los tegen alle fatsoen, pas dan.
Onredelijkheid is heel venijnig.

Dat komt omdat voor sommige mensen alles de wil van God is. Rampen, wil van God. Hongersnood, wil van God. Ze moeten er dus zelf niets aan doen want het is de wil van God. En als ze zelf iets willen dan is het omdat God het wil. Het perfecte excuus.

Toen ik nog jong was moest ik om de 2 weken mee naar de kerk. Daar zat je je dan als klein manneke te vervelen op een houten martelstoel met als enig doel om het je ongemakkelijk te maken. Toen moest je ook nog op je knieën zitten.
Ik herinner me maar 1 preek meer. De priester vertelde dat God zich niet gaat bezig houden met elk klein detail van ieders leven. Dat heb ik in ieder geval goed onthouden. God is geen excuus om te gebruiken wanneer het je uitkomt.
Na een jaar viel het me ook op dat dezelfde preken terugkwamen en toen vertikte ik het om nog mee te gaan.
 
Als we toch bezig zijn, de meest eloquente klacht tegen de kerk in de geschiedenis van de muziek is toch wel Dear God van XTC

Dear God, hope you get the letter, and-
I pray you can make it better down here
I don't mean a big reduction in the price of beer
But all the people that you made in your image
See them starving on their feet
'Cause they don't get enough to eat from God
I can't believe in you
Dear God, sorry to disturb you, but-
I feel that I should be heard loud and clear
We all need a big reduction in amount of tears
And all the people that you made in your own image
See them fighting in the street
'Cause they can't make opinions meet about God
I can't believe in you
Did you make disease and the diamond blue?
Did you make mankind after we made you
And the devil too?
Dear God, don't know if you noticed, but-
Your name is on a lot of quotes in this book
And us crazy humans wrote it, you should take a look
And all the people that you made in your own image
Still believing that junk is true
Well, I know it ain't so, and you know
Dear God, I can't believe in-
I don't believe in-
I won't believe in Heaven and Hell
No saints, no sinners, no devil as well
No pearly gates, no thorny crown
You're always letting us humans down
The wars you bring, the babes you drown
Those lost at sea and never found
And it's the same the whole world 'round
The hurt I see helps to compound
The Father, Son, and Holy Ghost
Is just somebody's unholy hoax
And if you're up there, you'll perceive
That my heart's here upon my sleeve
If there's one thing I don't believe in
It's you
Dear God
 
Het traditionele concept van de hel is totaal niet logisch. Het is een mooie stok om mensen in de pas te laten lopen. De hel maken we zelf elke dag .. of niet.

Behandel anderen zoals je zelf wil behandeld worden. Ik denk dat we hiermee al de meeste problemen kunnen oplossen. :)

Toch niet ......

Geen van ons gaat bepaalde problemen oplossen.

Alleen persoonlijke problemen, maar dan kan je ook de persoon wegnemen..... Dan is er ook het probleem verdwenen.


🐾🐾🐾🐾
 
Ik denk ook niet dat je het bij Miss Tiffany koud zou hebben :)



Dat komt omdat voor sommige mensen alles de wil van God is. Rampen, wil van God. Hongersnood, wil van God. Ze moeten er dus zelf niets aan doen want het is de wil van God. En als ze zelf iets willen dan is het omdat God het wil. Het perfecte excuus.

Toen ik nog jong was moest ik om de 2 weken mee naar de kerk. Daar zat je je dan als klein manneke te vervelen op een houten martelstoel met als enig doel om het je ongemakkelijk te maken. Toen moest je ook nog op je knieën zitten.
Ik herinner me maar 1 preek meer. De priester vertelde dat God zich niet gaat bezig houden met elk klein detail van ieders leven. Dat heb ik in ieder geval goed onthouden. God is geen excuus om te gebruiken wanneer het je uitkomt.
Na een jaar viel het me ook op dat dezelfde preken terugkwamen en toen vertikte ik het om nog mee te gaan.
Ik ben een niet gelovig. Maar voor volgens mij was godsdienst bedoeld om mensen hoop te geven in zware tijden. Als mensen het comfort te geven dat er iets na de dood is voor hun en hun geliefde. Maar ook iets om de schuld aan te geven dat buiten onze controle ligt.

Als ook een weg wijzer hoe je met elkaar moet omgaan en behandelen. Maar door de duizenden jaren heen zijn die boeken misbruikt geweest om mensen te onderdrukken, anderen hun wil op te leggen en oorlog te voeren zo gezegt in de naam van god.

moest godienst niet bestaan zou er minder oorlog zijn racisme en haat.
 
Ik ben een niet gelovig. Maar voor volgens mij was godsdienst bedoeld om mensen hoop te geven in zware tijden
Precies, 🫂
moest godienst niet bestaan zou er minder oorlog zijn racisme en haat.
kijk godsdienst is het uitdragen van liefde, ook al hebben ze dat geprobeerd er met harde hand in te slaan.

Als er nu meer liefde is, en elkaar accepteert in welk geloof dan ook. Dan zou er geen oorlog ontstaan of bestaan.
 
je bent net een persoon om trots op te zijn. Je bent een heel zorgzaam en lief persoon. Gelijk welke godsdienst boek je lees word er gezegt wees lief tegen elkaar,respecteer elkaar en zorg voor elkaar.

Dat doe jij. Geeft zo veel mensen warmte en liefde die ze missen, je geeft ons een vollediger leven of een luisterend oor.

Moest de fanatieke familie leden eens hun ogen open doen en hun niet laten verblinden door religie. Dan zullen ze pas zien wat voor een fanastiche, sterke , geliefde vrouw je bent. ❤️
Dankjewel Roxas (J) deze woorden ontroeren mij tot in de kern.
Ik heb je voobeeld gevolgd door niet de discussie op te zoeken met hen.
Enkel een tekst uit het voor hen heilige boek gedeeld waarin naar voren komt dat de ander vervloeken een vloek op onszelf brengt.

En medegedeeld dat ze niet meer welkom in mijn leven zijn.
Als je niks dan negatieve energie toevoegd, veeg ik mijn voeten en keer ik mij om.

Liever in een kamer vol niet bloedverwanten die mij graag zien dan een kamer vol bloedverwanten die mij veroordelen.
❤️
 
Precies, 🫂

kijk godsdienst is het uitdragen van liefde, ook al hebben ze dat geprobeerd er met harde hand in te slaan.

Als er nu meer liefde is, en elkaar accepteert in welk geloof dan ook. Dan zou er geen oorlog ontstaan of bestaan.

Alle heilige boeken staan vol met:
Oordeel niet.
Vergeef elkaar.
Heb elkaar lief.

Als mensen denken dat zij dit met harde hand erin moeten slaan, zetten zij zichzelf op de positie van God zelf.
Ik vind dit gewoon heel apart.
En al helemaal omdat niemand feilloos is.
Met hun mond veroordelen ze de 1 en met hun vlees zondigen ze zelf.

We zondigen namelijk allemaal op basis van de regels in heilige boeken.

Ik geloof zelf iets anders. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid. Geen regels om mezelf achter te verschuilen.
Ik geloof overigens wel in God maar niet in de traditionele manier.
 
Als mensen denken dat zij dit met harde hand erin moeten slaan, zetten zij zichzelf op de positie van God zelf.
Ik doelde op de tijd van de tempaliers en dat de paus min of meer regeerde over het rooms-katholieke rijk. Wat dat dan ook was.
Ik geloof zelf iets anders. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid. Geen regels om mezelf achter te verschuilen.
Ik sta er net zo in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan