Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
In mijn beleving stort dan de hele werkelijkheid van zo een persoon, en de groep met dezelfde ideologie in elkaar.
In een groep zul je elkaar ook nog opjutten op de "ander" de waarheid te vertellen.
Waarbjj niet beseft wordt dacht het slechts jou of jullie waarheid is. En iedereen recht heeft op zijn/haar waarheid.
Even generaliserend:
Ik denk dat dit het "probleem" is met het (hardcore) christendom, Jodendom en islam.
Zo overtuigd zijn dat jouw waarheid en die van je boek dat men niet meer in staat is om kritisch en open minded naar anderen te kijken.

Persoonlijk denk ik dat het voortkomt uit een stukje angst voor de wereld en dat men daarom zich zo vastklampt aan Het Schrift en de bijbehorende gebruiken.

Terwijl het interessante is dat de religie zoals die nu belijd wordt niet dezelfde is als die van honderden jaren geleden.
Kijk naar de Paus, oa tijdens de renaissance was de Paus schat hemeltje rijk (persoonlijk) en had hij ook daadwerkelijk een zegje in wereldse zaken.
Tegenwoordig hoewel nog steeds een instituut (De heilige stoel) betekenen de woorden van de Paus steeds minder in de wereld van vandaag

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: religie is niet zo rigide als we denken, Heel langzaam gaat ze met de tijd mee. Of wij nog gaan meemaken ? Geen idee en dat is spannend 😁
 
Toch een kleine correctie, dit zijn geen Duvel flesjes

Ja, sorry. I had niet genoeg tijd om de juiste foto te vinden. Was met iets tijd kritisch bezig en de wet van Murphy heeft vandaag hard toegeslagen.

Nee, vind er geen. Maar ik heb wel deze vrachtwagen zien passeren met @Sanji zijn leeggoed :ROFLMAO:

1714329863658.png
Ik heb wel het idee dat als je je eigenwaarde afmeet aan je religie en je dus "uirverkoren" voelt met jouw groep medestanders, dit zeker wel verdeeldheid brengt.

Tja, je uitverkoren voelen wil al per definitie zeggen dat de ander het fout heeft. Religie sluit in vele gevallen meer deuren dan het open doet (helaas).
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: religie is niet zo rigide als we denken, Heel langzaam gaat ze met de tijd mee. Of wij nog gaan meemaken ? Geen idee en dat is spannend 😁

Hmm, ik denk niet dat het verlies van de macht van de kerk ook de keuze was van de kerk. Ik denk dat er in de wandelgangen van het Vaticaan meer interesse is in hun eigen positie dan in liefde voor de medemens. Waarom zijn bijna de helft van de kardinalen Italiaans ? Dat slaat toch op niets. De kerk gaat niet vrijwillig mee met de tijd, ze wordt gedwongen door de omstandigheden. Zolang er daar mensen zitten die geen problemen hebben met onder andere kindermisbruik vind ik dat ook een heel goeie zaak dat ze geen macht meer hebben.
 
Laatst bewerkt:
stukje angst voor de wereld
Wellicht ook de angst om afgewezen en afgesneden te worden.
Uitsluiting is in sektes de meest effectieve manier om ongelovigen "op het rechte pad" te krijgen.
Maar dat stoelt op angst en niet op liefde.

Angst om dood te gaan, angst voor de hel.
Wellicht is de grootste angst dat je liever niet het evenbeeld van Satan bent 😅
Want, gesvhapen naar Gods beeltenis klinkt natuurlijk veel prettiger.
Maar in werkelijkheid zijn we 50/50 omdat we onvolmaakt zijn. Niks meer, niks minder en dood gaan we allemaal een keer.


Niks om bang voor te zijn denk ik dan.
Ja, sorry. I had niet genoeg tijd om de juiste foto te vinden. Was met iets tijd kritisch bezig en de wet van Murphy heeft vandaag hard toegeslagen.

Nee, vind er geen. Maar ik heb wel deze vrachtwagen zien passeren met @Sanji zijn leeggoed :ROFLMAO:

Bekijk bijlage 183587
Lach emoji was hierom 😂
Tja, je uitverkoren voelen wil al per definitie zeggen dat de ander het fout heeft. Religie sluit in vele gevallen meer deuren dan het open doet (helaas).


Hmm, ik denk niet dat het verlies van de macht van de kerk ook de keuze was van de kerk. Ik denk dat er in de wandelgangen van het Vaticaan meer interesse is in hun eigen positie dan in liefde voor de medemens. Waarom zijn bijna de helft van de kardinalen Italiaans ? Dat slaat toch op niets. De kerk gaat niet vrijwillig mee met de tijd, ze wordt gedwongen door de omstandigheden. Zolang er daar mensen zitten die geen problemen hebben met onder andere kindermisbruik vind ik dat ook een heel goeie zaak dat ze geen macht meer hebben.

Dat is natuurlijk een ander zeer hekel punt binnen groepen die hetzelfde horen te denken en hetzelfde horen te handelen: Je gaat slechte daden recht verbergen of zelfs mee doen..

Ik heb afgelopen week 2 series over het gevangenis stelsel gekeken in US.
En 2 maanden geleden over "problematische" kinderen in een opvoed kamp.

Fucking hell...😱😱 Als je ziet hoe mensen die als taak beschermen heeft, de macht proeft en dan totaal losgeslagen een paar gestoorde collega's gaan volgen 😱😱 dat is ondenkbaar en vaak gewoonweg walgelijk!

Zo ook als binnen religieuze stroming, onschuldige kinderen misbruikt worden en mensen hieraan meewerken door het te verbergen, mee te doen of recht te praten.
De groep mag koste wat koste niet uit elkaar vallen.
Maar mensen: niemand is volmaakt. Als er 1 gek doet, wijs die terecht, ga het niet goed praten met alle gevolgen van dien.
 
Laatst bewerkt:
Angst om dood te gaan, angst voor de hel.
Wellicht is de grootste angst dat je liever niet het evenbeeld van Satan bent 😅
Want, gesvhapen naar Gods beeltenis klinkt natuurlijk veel prettiger.
Maar in werkelijkheid zijn we 50/50 omdat we onvolmaakt zijn. Niks meer, niks minder en dood gaan we allemaal een keer.
Doet me denken aan deze quote van Patty Smith

It's part of the privilege of being human that we have our moment when we have to say goodbye." - Patti Smith


Denk dat die eventuele angst voor de dood voortkomt uit het onbekende ervan. Niemand weet wat gebeurt wanneer we sterven, ja we gaan de grond in of de oven of anders.

Tijd voor wat luchtigers:

En deze:
 
Zo ook als binnen religieuze stroming, onschuldige kinderen misbruikt worden en mensen hieraan meewerken door het te verbergen, mee te doen of recht te praten.
De groep mag koste wat koste niet uit elkaar vallen.
Maar mensen: niemand is volmaakt. Als er 1 gek doet, wijs die terecht, ga het niet goed praten met alle gevolgen van dien.

Meestal is de grootste gek de baas. De mens is een kuddedier en dat zal niet veranderen. Iedereen wil erbij horen en het is moeilijk tegen de stroom in te gaan. Zeker als je al afgesloten zit zoals bij een sekte.
Denk dat die eventuele angst voor de dood voortkomt uit het onbekende ervan. Niemand weet wat gebeurt wanneer we sterven, ja we gaan de grond in of de oven of anders.

Soms is het niet angst voor de dood zelf maar bijvoorbeeld voor het achterlaten van de mensen die je graag ziet.
 
Meestal is de grootste gek de baas. De mens is een kuddedier en dat zal niet veranderen. Iedereen wil erbij horen en het is moeilijk tegen de stroom in te gaan. Zeker als je al afgesloten zit zoals bij een sekte.
Ja das een heel terecht punt, ergens bij willen horen, om die reden worden ook alle banden verbroken als je er uit denkt te stappen. Beetje dreigen met hel en verdoemis werkt ook altijd lekker. Angst creeren.
Ouder worden is een heerlijk proces, omdat je je eigen onzin gaat doorzien, het zit allemaal in je kop, in je systeem. De hel op aarde, de enige die er is overigens. Verbrand al die onzinnige overtuigingen. Vertrouw op het leven !

@Ramon de loper, met instemming van de Miss doen we nog wel een keer een rondje. Ik herken veel van wat je schrijft, alsof ik mezelf 35 jaar geleden hoor praten. ❤️
 
Verbrand al die inzinnige overtuigingen. Vertrouw op het leven !
Toen ik tijdens Covid de huisarts belde omdat ik mentaal helemaal doorheen zat en graag afspraak wilde bij de psycholoog vertelde die me:
Je bent niet suïcidaal maar fatalistisch. Heb het daarna opgezocht en fatalisme gaat uit van dat het helemaal niks uitmaakt wat je doet, alles ligt toch al vast.

Heeft me toen doorverwezen naar de PoH. Die gesprekken hebben me goed gedaan. Wat ook hielp was dat ik inmiddels de zorg had over mijn huisgenoten.



Denk jij of iemand die je kent aan zelfmoord? Neem dan contact op met 113 Zelfmoordpreventie.
 
Toen ik tijdens Covid de huisarts belde omdat ik mentaal helemaal doorheen zat en graag afspraak wilde bij de psycholoog vertelde die me:
Je bent niet suïcidaal maar fatalistisch. Heb het daarna opgezocht en fatalisme gaat uit van dat het helemaal niks uitmaakt wat je doet, alles ligt toch al vast.

Heeft me toen doorverwezen naar de PoH. Die gesprekken hebben me goed gedaan. Wat ook hielp was dat ik inmiddels de zorg had over mijn huisgenoten.

wat is de PoH ?

Er zaten wel meer mensen doorheen tijdens Covid. En de mensen van de zorgsector zaten er ook fysiek compleet door.
 
Dat zijn geen grappen hé!
ja en nee

het zijn natuurlijk zware onderwerpen hiero, ik weet dat ik daar zelf ook aan meedoe, maar bij het lezen van zulke verhalen over zelfmoordgedachtes voel ik m'n bovenkamer toch even aan het werk gezet worden, zeg maar

en als zo'n bericht dan letterlijk eindigt met "Denk jij of iemand die je kent aan zelfmoord?", dan betrapte ik me er toch op dat ik hardop dacht "ja, nu is dat exact het onderwerp waar ik aan denk ja!"

En dat resulteerde in bovenstaande post. Niet eens zo zeer een grap, al besef ik ook wel dat het haaks staat op de intentie van die disclaimer.
 
Laatst bewerkt:
en als zo'n bericht dan letterlijk eindigt met "Denk jij of iemand die je kent aan zelfmoord?", dan betrapte ik me er toch op dat ik hardop dacht "ja, nu is dat exact het onderwerp waar ik aan denk ja!"

En dat resulteerde in bovenstaande post. Niet eens zo zeer een grap, als besef ik ook wel dat het haaks staat op de intentie van die disclaimer.
Als onderwerp dan hoop ik, om er over te denken en filosoferen, niet als activiteit. Toch?
 
wat is de PoH ?

Er zaten wel meer mensen doorheen tijdens Covid. En de mensen van de zorgsector zaten er ook fysiek compleet door.
PoH staat voor Praktijk Ondersteunend Hulpverlener. Zijn mensen die een luisterend oor bieden even kort door de bocht(ze doen nog veel meer).

@Roba
De reden dat ik het erbij had gezet was om aan te geven dat wanneer iemand hier of elders suïcide gedachten heeft altijd daar terecht kan.
Leek me wel zo netjes.

Tot slot
Ik zie dat jij en @Lonely Wolf weer vriendjes zijn 😁
Dus wat mij betreft laten we het hierbij
 
het lijkt me hier nog weinig over memorabele klanten te gaan :unsure:
U vraagt, wij draaien!

Deze week een klant gebeld die de factuur niet betaald had. Bij hoog en laag beweren dat het toch het geval was, met de nodige frustraties erbij. Uurtje later belt hij terug met oprechte excuses. Hij was de overschrijving vergeten te bevestigen en dat het nu wel was uitgevoerd. Dag erna gekeken, en het was idd in orde.

Is wel niet zo mooi als de verhaaltjes van Tiff tho. Ben niet zo goed in schrijven.
 
Tot slot
Ik zie dat jij en @Lonely Wolf weer vriendjes zijn 😁
Dus wat mij betreft laten we het hierbij
Ja joh, we proberen gewoon het topic spannend te houden, niks aan de hand verder.

Hoewel ik zelf niet met zelfmoordgedachten in de weer ben geweest heb ik wel verschillende denkers gelezen die er een verrassend troostende draai aan gaven.

Nou was het niet zo dat ze het aanmoedigden hoor, dat wil ik graag duidelijk maken.
 
U vraagt, wij draaien!

Deze week een klant gebeld die de factuur niet betaald had. Bij hoog en laag beweren dat het toch het geval was, met de nodige frustraties erbij. Uurtje later belt hij terug met oprechte excuses. Hij was de overschrijving vergeten te bevestigen en dat het nu wel was uitgevoerd. Dag erna gekeken, en het was idd in orde.

Is wel niet zo mooi als de verhaaltjes van Tiff tho. Ben niet zo goed in schrijven.
Mag ik dan ook twee verhalen toevoegen?

Verhaal 1

Afgelopen maandag kreeg ik van de eerstelijns een ticket doorgespeeld wat opgelost moest worden.
Ik had het vrij snel opgelost en toen ik dat meldde wilden ze een zogeheten Root Cause Analysis hebben (wat is nu de oorzaak)
Punt was alleen: ik miste info om dat te kunnen doen. Dus ik stelde wat vragen in de gemeenschappelijke chat en kreeg als antwoord een screenshot terug 😑😑😑.
Nou dan ben je bij mij verkeerd. Screenshot is prima maar niet als het mijn vragen niet beantwoord.
Vervolgens bleven ze doorgaan met die screenshot en in de chat vragen om die RCA.
Toen heb ik passief aggressief gezegd:
Luister, ik ga niet in de chat hier een troubleshooting doen (TS)
Willen jullie een RCA maak dan een apart ticket wat voldoet aan deze voorwaarden: (gevolgd door lijst met voorwaarden)
Ticket wacht ik nog steeds op🤣🤣🤣

Verhaal 2:
Paar maanden geleden kreeg ik ticket binnen dat men een backup wilde terugzetten. Alleen dat ticket was incompleet, dus ik stuur dat ticket terug naar L1(eerste lijn, niet de Omroep😜) met verzoek tot meer info.
Niks meer gehoord.
Op gegeven moment vraagt collega: mag ik wat vragen over een ticket wat is teruggekomen?
Tuurlijk
Blijkt dat ticket vol te staan met boze commentaren dat het niet is opgelost en dat ze die backup terug willen (zijn wel vanuit L1 meerdere pogingen gedaan de gevraagde info alsnog te krijgen voor het ticket terug kwam bij ons).

Ik zeg tegen die collega: kijk eens goed naar de data: collegae ging vervolgens helemaal stuk en heeft terecht het ticket gesloten met: bewaartijd van backups is ver verstreken. Backup niet meer terug te zetten 🤣🤣🤣
 
U vraagt, wij draaien!

Deze week een klant gebeld die de factuur niet betaald had. Bij hoog en laag beweren dat het toch het geval was, met de nodige frustraties erbij. Uurtje later belt hij terug met oprechte excuses. Hij was de overschrijving vergeten te bevestigen en dat het nu wel was uitgevoerd. Dag erna gekeken, en het was idd in orde.

Is wel niet zo mooi als de verhaaltjes van Tiff tho. Ben niet zo goed in schrijven.

Allé dan, ik zal dan ook maar on topic blijven.

Een paar jaar geleden zat ik bij een klant in Duitsland. Ik mocht om de een of andere reden mee naar hun management vergadering. Daar stelden ze mij voor als een Engelse consultant en iemand ging alles voor mij vertalen. Ik spreek misschien wel Jean-Marie Pfaff Duits maar ik begrijp het wel. Het was heel leerrijk om hun mening over de Belgische filialen te horen. Een beetje zoals een vlieg in de kamer. De officiële vertaling heb ik nooit gekregen. Chantage zat er helaas niet in vanwege deontologische redenen.

Ik heb die middag ook gratis een broodje met een frankfurter gekregen. Dieter, moest je dit lezen. Bedankt voor het broodje 👍

Ik hoop hiermee een verrijkende bijdrage geleverd te hebben 🙏
Dus ik stelde wat vragen in de gemeenschappelijke chat en kreeg als antwoord een screenshot terug 😑😑😑.

Ik vind screenshots fantastisch. Vooral als ik daardoor getallen van 15 cijfers zonder fout mag overtikken in plaats van cut & paste te doen. Bedankt om mij wakker te houden collega's (y)
 
met instemming van de Miss doen we nog wel een keer een rondje. Ik herken veel van wat je schrijft, alsof ik mezelf 35 jaar geleden hoor praten
Mee eens ☺️
Ik herken het ook!

Mooie mensen, na een bewogen zondag, relaxte zaterdag in de Spa en een vrijdag vol verrassingen: Slaap lekker allemaal.

Stuk voor stuk mooie mensen!!
Vandaag ook even gesproken met een heer die mij intrigeert.
Hij is super moeilijk peilbaar... Gladde praatjes die ik steevast afkets en waar we dan allebei hartelijk om moeten lachen.
Wanneer ik alle clichés aanboor en we verdrinken in een gesprek waarbij ik de realiteitszin kwijt raak...
Want, ik geloof hem niet.
Maar desalniettemin hang ik aan zijn lippen om alle onzin gretig op te lepelen.

Een moment van euforie en verstandsverbijstering denk ik

 
het lijkt me hier nog weinig over memorabele klanten te gaan :unsure:
Als je stil genietertje kiest als naam: Ssst 🤭😂

Ja sorry door een kleine overstroming, blinde darm operatie, overleden geliefden en fantieke familieleden heb ik meer met mijn memorable clients gespard in mijn topic over van alles en nog wat.

Is ons topic geworden he Boys 🥳🥳🥳
Gaat elke dag over jullie, alleen niet elke dag over seks 😂😂🫶🏼😘
 
Mee eens ☺️
Ik herken het ook!

Mooie mensen, na een bewogen zondag, relaxte zaterdag in de Spa en een vrijdag vol verrassingen: Slaap lekker allemaal.

Stuk voor stuk mooie mensen!!
Vandaag ook even gesproken met een heer die mij intrigeert.
Hij is super moeilijk peilbaar... Gladde praatjes die ik steevast afkets en waar we dan allebei hartelijk om moeten lachen.
Wanneer ik alle clichés aanboor en we verdrinken in een gesprek waarbij ik de realiteitszin kwijt raak...
Want, ik geloof hem niet.
Maar desalniettemin hang ik aan zijn lippen om alle onzin gretig op te lepelen.

Een moment van euforie en verstandsverbijstering denk ik

Fijne nacht Miss Tiffany
 
Terug
Bovenaan Onderaan