Financiële afspraken met vaste DVP

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Alberto_13

Newbie
18
30/10/25
15
4
Een vraagje voor wandelaars die een 'vaste' dvp hebben.

Ik wandel nog niet heel lang, maar heb inmiddels een DVP waar het fantastisch mee klikt en waar ik dus (zeer) geregeld opnieuw mee afspreek.

Ik heb al kort (en half al lachend) aangekaart dat we eens een soort 'abonnementsformule' zouden moeten afspreken. Heeft iemand van jullie ervaring met het maken van speciale financiële afspraken ?
Bijvoorbeeld, op voorhand betalen voor 5 uren en daarmee 6 afspraken kunnen maken?
Of zijn dergelijke afspraken not done?
Dank voor jullie gewaardeerde input :)

Laatst bewerkt:
Bij sommigen kan het heel handig zijn als je een extra handleiding er bij krijgt. :D

Ik krijg ook wel eens wat meer waar voor m'n geld of soms zelf wat extra tijd. Maar een financiële korting heb ik nog nooit meegemaakt. Ook niet om gevraagd. Maar ik denk eigenlijk niet dat veel dames erop zitten te wachten om een dergelijke administratie bij te houden.

Een vraagje voor wandelaars die een 'vaste' dvp hebben.

Ik wandel nog niet heel lang, maar heb inmiddels een DVP waar het fantastisch mee klikt en waar ik dus (zeer) geregeld opnieuw mee afspreek.

Ik heb al kort (en half al lachend) aangekaart dat we eens een soort 'abonnementsformule' zouden moeten afspreken. Heeft iemand van jullie ervaring met het maken van speciale financiële afspraken ?
Bijvoorbeeld, op voorhand betalen voor 5 uren en daarmee 6 afspraken kunnen maken?
Of zijn dergelijke afspraken not done?
Dank voor jullie gewaardeerde input :)
Is per dame verschillend , kan ook als ongewenst of respectloos ervaren worden dat je haar goedkoper wil

Zoiets moet van haar zelf afkomen. Hoe leuk en gezellig jullie het ook saampjes hebben, op jouw tijd kan ze ook iemand inplannen die wel de volle pond betaald.

Ik zou er iig niet om vragen, want dat kan de verstandhouding veranderen ( niet ten goede ). Met de kans dat ze je voortaan weigerd, dmv smoesjes.

Denk er iig goed overna!

Het zijn juist nieuwe onbekende personen die vaak telefonisch of via een chat vragen om korting, daar gaan mijn nekharen v omhoog staan. Dan verzin ik per direct een smoes en komen ze er nooit in. Vind dat zo respectloos naar iemand die al niet achterlijke prijzen vraagt.

Dus kijk uit met wat je vraagt, het zou zomaar een afwijzing voorgoed kunnen worden!

Het zijn juist nieuwe onbekende personen die vaak telefonisch of via een chat vragen om korting, daar gaan mijn nekharen v omhoog staan. Dan verzin ik per direct een smoes en komen ze er nooit in. Vind dat zo respectloos naar iemand die al niet achterlijke prijzen vraagt.

Dus kijk uit met wat je vraagt, het zou zomaar een afwijzing voorgoed kunnen worden!
Joke, je bent echt streng...haha
Mag ik stellen dat de relatie DVP-klant toch ook een commerciele transactie is. En ik kan me inbeelden dat de ene dame meer werk heeft dan de andere. Als een dame nu zelf houdt van een vaste klant die ze met periodieke regelmaat ontmoet, kan het toch zijn dat beide partijen gelukkig zijn met een onderlinge afspraak zonder enige druk van één van die partijen. Ik vertel dit omdat ik een vriend heb (70+) die wekelijks op een vaste dag en een vast uur al meer dan 10 jaar dezelfde dame bezoekt. En ik vind dat daar niets verkeerd aan is.

Bij Hot Marijkes Vrijschool kan je zo'n soort abonnement krijgen. De vraag is alleen wat zal je er uiteindelijk voor gekregen hebben? Zeer twijfelachtig.
Een aanbetaling van 1250€ voor 5 lessen (??) en dan krijg je de zesde gratis.
En wat als je vroeger afhaakt? Mocht je echt geld teveel hebben, ik zal je mijn rekeningnummer sturen.

Neen, de beste en veiligste manier is een afspraak maken met een dame en meteen die date betalen. Bedenk ook even dat wanneer je gaat proberen af te dingen je hoogstwaarschijnlijk ook de verdere sfeer voor de date gaat verknoeien.
Dan ben je bij wijze van spreken nog meer geld kwijt dan wanneer je gewoon betaald had.
Ikzelf heb nog nooit ergens geprobeerd om af te dingen bij een dame. Ook niet, en zeker niet bij mijn vaste dames. Het is hiervoor al wel eens aangehaald: het kan bij een vaste dame wel eens gebeuren dat je wat extra service of tijd krijgt. Maar dit zal meestal slechts eens voorvallen bij echte vaste dames, dames waar je dus al heel lang en heel regelmatig komt.

Als een dame nu zelf houdt van een vaste klant die ze met periodieke regelmaat ontmoet, kan het toch zijn dat beide partijen gelukkig zijn met een onderlinge afspraak zonder enige druk van één van die partijen.

Natuurlijk! Maar dat gaat van haar uit. Sommige vaste clienten v mij hebben ook andere bedragen die ze neertellen, alleen ken ik die al heel wat jaren. Iemand die net en misschien maar 1x komt aanwaaien en vraagt om korting.. mag mij fijn overslaan.

Dat is niet streng 😉 Tenslotte hoeft men bij mij een hele hoop niet extra bij te betalen. Sure.. ik kan iedereen een korting geven, maar dan ga ik extra bijvragen voor pzc en cim.. zijn ze duurder uit 🤣 Dan ben je niet echt handig bezig.

Natuurlijk! Maar dat gaat van haar uit. Sommige vaste clienten v mij hebben ook andere bedragen die ze neertellen, alleen ken ik die al heel wat jaren. Iemand die net en misschien maar 1x komt aanwaaien en vraagt om korting.. mag mij fijn overslaan.

Dat is niet streng 😉 Tenslotte hoeft men bij mij een hele hoop niet extra bij te betalen. Sure.. ik kan iedereen een korting geven, maar dan ga ik extra bijvragen voor pzc en cim.. zijn ze duurder uit 🤣 Dan ben je niet echt handig bezig.
Je bent zeker niet streng. Als een newbie bij mij zou komen met zo'n idee zou ik vriendelijk maar duidelijk zeggen dat dit niet echt een handig idee is. Door het concreet te benoemen leert diegene er misschien wat van!

Dank voor jouw (waardevolle) bijdrage. Heb nog nooit een korting gevraagd. Integendeel, ik kom nooit met lege handen maar kom altijd met flesje champagne, wijn, pralines of iets anders.
Ik zag het meer als een win/win: ik betaal op voorhand pakweg 1000€ waardoor zij zeker is dat ik haar 'trouw' blijf en dus dat geld niet aan een andere dame zal besteden en ik krijg een extra afspraak.
Enfin, ik zie wel. Onze verstandhouding is ( naar mijn gevoel alleszins) goed genoeg om er op een volwassen manier mee om te gaan.

Dank voor jouw (waardevolle) bijdrage. Heb nog nooit een korting gevraagd. Integendeel, ik kom nooit met lege handen maar kom altijd met flesje champagne, wijn, pralines of iets anders.
Ja, tot dat er over geld gesproken wordt en dan kan het heel fout lopen want je legt haar een zekere druk op, zou dan eerder het flesje of doosje pralines AF EN TOE meenemen want als je dat iedere keer doet kan het ook verwachtingen scheppen, die indien niet vervuld teleurstelling opwekken.
Niet vergeten een vrouw is soms een raar wezen (goed bedoeld) want dat maakt het soms ook verrassend in positieve zin.

Ik en veel andere wandelaars hebben x aantal jaren geleden afspraken gemaakt met een dame, en betalen nu evenveel als in het begin toen de financiële regeling werd getroffen, bij mij is er een vaste dame die nu pzc en tongzoenen doet zonder dat ik daarvoor moet bijbetalen . Een andere dame heb ik erop gewezen dat ze de tijd niet respecteert en zij zegt nu: "Houd de tijd maar zelf in het oog." Soms durft ze al eens aan de baard trekken en dan doe ik er tijd bij. Maar als ik dan mijn ding heb gedaan en me spoei om te vertrekken ,zegt zij "Doe maar rustig aan", en dan zeg ik: "En die buiten staan te wachten", en zij zegt: "Laat die maar wachten." Maar nieuwe dames komen er niet meer bij, en dames die ik al lang ken vertrekken. Altijd dezelfde dames bezoeken begint hij te weigeren. Dus het is al een tijdje geleden dat ik een nieuwe dame heb leren kennen waarover ik zeg, die ga ik regelmatig bezoeken.

Terug
Bovenaan Onderaan