Gebeld door de politie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Drachtenwalk

Newbie
5
09/08/24
0
Hallo vandaag ben ik gebeld door de politie om te getuigen tegen een dvp die dus blijkbaar illegaal aan prostitutie deed. Heeft 1 van jullie dit al eens gehad, zoja wat kan ik verwachten van zo'n verhoor.

Waarom zou je daar aan mee willen werken? Je hoeft ook helemaal niet toe te geven dat jij haar op die grond bezocht hebt, of haar überhaupt kent....
Twee mogelijkheden:
- een oplichter doet zich voor als politie en is van plan om iets uit te proberen.
- de politie is echt de politie en onderzoekt iets ivm een dvp, waarbij altijd een van de eerste acties er in bestaat om haar telefoon uit te lezen. Niet toegeven dat hij die dvp bezocht of kent, zou dus geen zin hebben.

Meewerken? Je hebt niet meteen een idee waarover hun onderzoek gaat, waarschijnlijk. Illegaal werken? Zo zijn er duizenden. Er kan ook meer aan de hand zijn, maar de politie vertelt in zo'n geval nooit iets over details. Mogelijk is er iemand opgelicht, en 'neemt' die dat niet en diende klacht in. Wie weet.

Ik lees zo vaak op het forum dat hier allemaal deontologisch eerlijke en goedmenende mannen zijn die natuurlijk tegen elke vorm van pooierschap zijn, tegen gedwongen prostitutie zijn, tegen oplichterij zijn enz. Tot er een keer een agent belt, en dan klappen ze dicht en gaan ze bijna in hun broek k*kken. Een getuigenis betekent niet dat je van iets verdacht wordt hoor. Gewoon getuigen.

Twee mogelijkheden:
- een oplichter doet zich voor als politie en is van plan om iets uit te proberen.
- de politie is echt de politie en onderzoekt iets ivm een dvp, waarbij altijd een van de eerste acties er in bestaat om haar telefoon uit te lezen. Niet toegeven dat hij die dvp bezocht of kent, zou dus geen zin hebben.

Meewerken? Je hebt niet meteen een idee waarover hun onderzoek gaat, waarschijnlijk. Illegaal werken? Zo zijn er duizenden. Er kan ook meer aan de hand zijn, maar de politie vertelt in zo'n geval nooit iets over details. Mogelijk is er iemand opgelicht, en 'neemt' die dat niet en diende klacht in. Wie weet.

Ik lees zo vaak op het forum dat hier allemaal deontologisch eerlijke en goedmenende mannen zijn die natuurlijk tegen elke vorm van pooierschap zijn, tegen gedwongen prostitutie zijn, tegen oplichterij zijn enz. Tot er een keer een agent belt, en dan klappen ze dicht en gaan ze bijna in hun broek k*kken. Een getuigenis betekent niet dat je van iets verdacht wordt hoor. Gewoon getuigen.
Natuurlijk niet aan mee werken.Je naait de dameer mee.

De klant is in zo'n geval niet strafbaar.

Maar @Drachtenwalk , wat zei de politie allemaal? Ik bedoel, zo'n telefoontje lijkt me super intimiderend, dat moet de politie ook snappen, die doen dan toch uitgebreid verhaal over je rechten en plichten?

Kreeg je dit bericht op een anonieme wandeltelefoon? In dat geval is het heel simpel, niks prijsgeven en prettige dag verder.

Heb je meegekregen welke DvP het is? Je hoeft geen namen te noemen, maar was het inderdaad iemand die je kent?

Persoonlijk ben ik wat verbaasd dat de politie voor een onvergunde DvP een heel getuigen onderzoek uitrolt. Zou het zoals velen zeggen links laten liggen

* Ik geef geen antwoord meer in topics van stille accounts die hier opeens een juridisch vraagstuk droppen met veel te weinig relevante informatie, wat uitmondt in een uitgebreid topic met meer vragen dan antwoorden *

(prostitutie is niet illegaal dus kan niemand gevraagd worden daarover te getuigen tegen een dvp [tenzij het bv. gaat om illegaal gebruik van woonruimte maar daarmee houdt de politie zich niet bezig). je bent ook niet gevraagd om tegen een dvp te getuigen, want tegen iemand getuigen doe je in de rechtbank. de politie kan je wel vragen om een verklaring over iemand te geven maar dat ben je niet verplicht).

Lekker vaag dus weer allemaal...
Dit was mijn eerste en enige antwoord.
Succes ermee verder.

Terug
Bovenaan Onderaan