Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Betaalkosten bij storting eigen rekening hangen af van je bank en de gekozen kosten/restricties van je bankpasje.

Bij menig supermarkt kan tegenwoordig overigens bij 1 of meer kassa's worden afgerekend door een berg kleingeld in een geldtelmachine te storten. Je betaalt dan geen stortingskosten en de supermarkt op haar beurt spaart het geld uit dat zij normaliter kwijt is om kleingeld van de bank te krijgen.

En in het kader van het ongewenst samenvoegen van niets met elkaar te maken hebbende berichten nog even dit...

 
Laatst bewerkt:
Die ervaring kan ik bevestigen. Dat heb ik al ervaren toen de guldens voor euro's moesten worden omgeruild. Er was een klachtenbrief nodig om de Rabo het verschil te laten bijpassen.
 
Een van de zaken waar "wappies" als ik al langer over schrijven (naast het vervangen van contant geld voor digitale curenties en alle overheidscontroles/restricties die daar aangehangen kunnen worden) is de beoogde afbouw van eigen bezit waaronder het bezit van een eigen auto. Boze tongen beweren dat in het toekomstige nieuwe normaal (agenda 2030?) het bezit van een eigen auto niet meer vanzelfsprekend/gewenst is en dat de gewone man of vrouw voor deur tot deur vervoer gebruik zal moeten gaan maken van zelfrijdende electrische taxies.

Op zich een niet ongewenst doel gezien het feit dat een prive auto het grootste deel van de tijd ongebruikt een parkeerplek bezet houdt en de beoogde deelauto's dit wagenarsenaal flink kunnen inperken. Doel is meen ik dat altijd en overal binnen enkele minuten een wagen voor kan komen rijden. Of spitsen (en bijbehorende piekvraag) dan nog bestaan weet ik niet want ook werken wordt meen ik afgeschaald (hoe ze dat met studies en noodzakelijk werk willen oplossen weet ik niet, anderzijds gaat ook de consumptiemaatschappij flink gesaneerd worden en mag er straks naar verluid veel minder gekocht gaan worden wat met dat handige digitale paspoort en bijbehorende digitale wallet indien gewenst goed te controleren/handhaven is).

Wat de zelfrijdende electrische auto's betreft, ultra veilig en efficiënt volgens de krachten die het promoten (door onderlinge communicatie kunnen de auto's hun snelheid en route op elkaar afstemmen en ze kunnen meen ik zelfs over en weer communiceren met intelligente verkeerslichten wat de verkeersstromen ten goede komt), tegenstanders wijzen er op dat o.a. bepaalde cosmische activiteiten de daarvoor benodigde satelietcommunicatie kunnen verstoren/lamleggen met alle gevolgen van dien.

In Amerika blijken de eerste zelfrijdende taxies inmiddels in gebruik te zijn genomen en zoals gebruikelijk bij dit soort door machtige multinationals/ngo's gestuurde maatschappelijke hervormingen blijken veiligheid en instemming/bemoeienis van de locale gezagshebbers geen rol van betekenis te spelen, al ligt de boel voor 1 speler nu even op pauze na het meters meeslepen van een door derden aangereden persoon.

Ondertussen kunnen in Nederland nieuwbouwwijken in toenemende mate geen doorgang vinden omdat het huidige stroomnet de mede door de opgedrongen energietransities toegenomen stroomvraag (en dito aanbod) niet meer aan kan waardoor nieuwe wijken en bedrijven niet altijd meer meer van stroom kunnen worden voorzien. Van die dingen.


 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat het standpunt van autofabrikanten zal zijn als het eigen auto bezitten ter discussie staat.
Ongetwijfeld komt er dan met lobbywerk iets uit wat hen in het straatje past.

In één opzicht zou een deelauto of een zelfrijdende taxi wel toe te juichen zijn: je hebt meer controle over het gedrag in het verkeer van sommige mensen.
 
Het maakt voor een autofabrikant niet zo veel uit of ze nu een autonoom voertuig aan een organisatie ter beschikking stellen of een auto aan jou verkopen (of leasen). Sterker nog, je ziet autofabrikanten nu al een omschakeling maken naar businessmodellen die minder gebaseerd zijn op verkoop en service en meer op abonnementsmodellen.

Daarnaast is het nu al zo dat het merendeel van de auto's boven de 30k niet gekocht wordt maar geleasd, dus dat "you own nothing" is al lang begonnen.

Controle over gedrag van verkeersdeelnemers is al langer mogelijk. De EU heeft wetgeving ingevoerd die stelt dat voertuigen vanaf (ik meen) dit jaar verplicht beïnvloedingsmodelijkheden aan boord moeten hebben. Nu gaat het dan nog om "ondersteunende technologie" maar het punt komt in zicht dat het voertuig herkent dat het op een weg met een bepaalde snelheidslimiet rijdt en daarmee niet sneller zal rijden dan de snelheidslimiet.

Uiteraard zal er dan ook wetgeving zijn die stelt dat het verboden is deze technologie uit te schakelen, en voorwaarden van de fabrikant die stellen dat jij niet een andere ECU in "jouw" auto mag hangen.
 
Mijn advies: doe muntjes in een potje, bv het wisselgeld van de boodschappen, leeg deze potjes zo nu en dan op uw bankrekening, neem het geld op en ga lekker van bibs met het wisselgeld.
Nog een tip ga naar een plaatselijke winkel die niet giga druk is. Maak een envelopje met wisselgeld van bijvoorbeeld 20,- en vraag of ze willen ruilen.

Veel kleine ondernemers zijn hier erg blij mee, want rollen muntgeld zijn niet gratis.

Hun blij en jij geen stortkosten🥳
 
Het maakt voor een autofabrikant niet zo veel uit of ze nu een autonoom voertuig aan een organisatie ter beschikking stellen of een auto aan jou verkopen (of leasen). Sterker nog, je ziet autofabrikanten nu al een omschakeling maken naar businessmodellen die minder gebaseerd zijn op verkoop en service en meer op abonnementsmodellen.

Daarnaast is het nu al zo dat het merendeel van de auto's boven de 30k niet gekocht wordt maar geleasd, dus dat "you own nothing" is al lang begonnen.
Sec gezien is een auto iets om je van A naar B te verplaatsen, maar veel modellen worden aangeprezen op basis van emotie en je kunnen onderscheiden van de massa. Nog los van de aanschafprijs, zouden anders meer koekblikken verkocht worden, maar nu koopt iemand bijvoorbeeld een Alfa vanwege het sportieve imago en een Mercedes vanwege de status van het merk.
Controle over gedrag van verkeersdeelnemers is al langer mogelijk. De EU heeft wetgeving ingevoerd die stelt dat voertuigen vanaf (ik meen) dit jaar verplicht beïnvloedingsmodelijkheden aan boord moeten hebben. Nu gaat het dan nog om "ondersteunende technologie" maar het punt komt in zicht dat het voertuig herkent dat het op een weg met een bepaalde snelheidslimiet rijdt en daarmee niet sneller zal rijden dan de snelheidslimiet.

Uiteraard zal er dan ook wetgeving zijn die stelt dat het verboden is deze technologie uit te schakelen, en voorwaarden van de fabrikant die stellen dat jij niet een andere ECU in "jouw" auto mag hangen.
ondanks dat er een stuk privacy verloren gaat, is het in sommige gevallen toe te juichen. Ik woon langs een doorgaande weg met meerdere verkeerslichten en het is goed hoorbaar hoeveel autobezitters zich gedragen als een stel kleuters.
Rood licht? Geen boodschap aan. Busbaan? Idem. Eenrichtingsweg? Idem dito met een rietje. Datzelfde motor- en uitlaatgeluid verklapt al dat ze de toegestane 50 km/h bepaald niet respecteren, zeker in combinatie met het vermogen dat een personenwagen tegenwoordig aan boord heeft.

En terwijl ik dit schrijf wederom iemand die het nodig vindt om flink de motor op toeren te jagen...
 
In Amerika blijken de eerste zelfrijdende taxies inmiddels in gebruik te zijn genomen en zoals gebruikelijk bij dit soort door machtige multinationals/ngo's gestuurde maatschappelijke hervormingen blijken veiligheid en instemming/bemoeienis van de locale gezagshebbers geen rol van betekenis te spelen, al ligt de boel voor 1 speler nu even op pauze na het meters meeslepen van een door derden aangereden persoon.
in bepaalde staten is de zelfrijdende auto al weer verboden en mogen ze de weg niet meer op.
Electrische auto kan vreemde situaties niet herkennen.

Zo was er een situatie met een vrouw die was gevallen en op het zebrapad lag. Een niet veel voorkomende situatie. De electrische auto herkende het niet en reed recht over de vrouw heen.
 
ondanks dat er een stuk privacy verloren gaat, is het in sommige gevallen toe te juichen. Ik woon langs een doorgaande weg met meerdere verkeerslichten en het is goed hoorbaar hoeveel autobezitters zich gedragen als een stel kleuters.
Rood licht? Geen boodschap aan. Busbaan? Idem. Eenrichtingsweg? Idem dito met een rietje. Datzelfde motor- en uitlaatgeluid verklapt al dat ze de toegestane 50 km/h bepaald niet respecteren, zeker in combinatie met het vermogen dat een personenwagen tegenwoordig aan boord heeft.

En terwijl ik dit schrijf wederom iemand die het nodig vindt om flink de motor op toeren te jagen...
Ik vind de koppeling van "mensen wensen zich niet aan de regels te houden" aan "dan gaat er maar een stuk privacy verloren" redelijk beangstigend.

Het gaat om het principe dat er schijnbaar een wens is om privacy op te geven in ruil voor veiligheid / het houden aan regels. Oftewel, gewenst gedrag afdwingen met behulp van technologie. In de eerste plaats vraagt dat om het vertrouwen dat de partij die de regels maakt deze eerlijk en voor iedereen gelijk toepast. De Nederlandse overheid heeft al laten zien niet te vertrouwen te zijn met technologie, en de eerlijke, rechtvaardige toepassing daarvan. In de tweede plaats gaat het om wat "we" "gewenst gedrag" vinden. Gewenst en ongewenst gedrag zijn onderhavig aan verandering door de tijd heen.

Neem bijvoorbeeld de mogelijkheid om niet alleen het rijgedrag te beïnvloeden, maar ook de plaats waar een voertuig zich bevindt. Je zou dat in principe kunnen gebruiken om sluipverkeer tegen te gaan. Je zou het ook kunnen gebruiken om te bepalen wie wanneer waar mag zijn. De technologie biedt de mogelijkheid om te bepalen welke mensen wanneer waar naar toe mogen reizen, en op welke voorwaarden. Dit is in China al realiteit, waarom zouden we dan in bijvoorbeeld Europa om bijvoorbeeld CO2 uitstoot te beperken niet ook in willen voeren?

Ineens zijn zowel de juridische frameworks als de middelen beschikbaar (en min of meer onopvallend uitgerold) om in grote mate vrijheidsbeperkend te kunnen handelen.
 
Ik vind de koppeling van "mensen wensen zich niet aan de regels te houden" aan "dan gaat er maar een stuk privacy verloren" redelijk beangstigend.

Het gaat om het principe dat er schijnbaar een wens is om privacy op te geven in ruil voor veiligheid / het houden aan regels. Oftewel, gewenst gedrag afdwingen met behulp van technologie. In de eerste plaats vraagt dat om het vertrouwen dat de partij die de regels maakt deze eerlijk en voor iedereen gelijk toepast.
Dat hebben we kunnen zien in de coronatijd, waarin mensen een worst werd voorgehouden met een soort paspoort.
Er waren er genoeg die maar wat graag hun privacy opofferden om maar weer het uitgaansleven in te kunnen duiken.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan