Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
dat een Tesla zaligmakend is ,word door de media opgedrongen..
je bent met een 2e hands inderdaad een keer aan de beurt voor een nieuwe accu..
een accu degradeert ALTIJD doe je niks aan..ik heb zelf ook nog gereedschap van A merken van 15 jaar oud en dat spul is allemaal versleten..zelfs Milwaukee dat ik net 2 jaar heb word minder..blijft heel lang 90% ,dan na een half uur kakt het ineens in..heb gelukkig extra accus ,dus ik kan gewoon door..

Tesla heeft dus blijkbaar iets uitgevonden dat een accu 1000en keren geladen kan worden zonder degradatie..
zou mooi zijn dat men overal die techniek ging toepassen dan..
maar ik denk dat ik het antwoord al weet..

voor onderhoud of reparatie kun je bijna nergens terecht want de doorsnee automonteur heeft die kennis niet eens..
en gaat die tablet in het midden van het dashboard kapot..dan ben je de lul..gebeurt er mooi niks meer..
maatje van me is schadehersteller en die heeft er wel eens 1 of 2 bijgespoten..die zei ook dat de bouwkwaliteit eender is aan een Mazda uit 99 ofzo..
spullen kun je ook alleen maar krijgen via Tesla..tegen Tesla prijs..dus kom je aan de beurt..

inderdaad leuk om nieuw te leasen ,goedkoop te rijden met allerlei regelingen..hopen dat je onderweg ergens kunt laden..en lekker inleveren na 4 jaar..

ik blijf gewoon lekker in mijn 5 cilinder euro 4 bus rondkachelen..dat kreng heeft bergen koppel en gaat nooit kapot en als hij kapot gaat ,kan ik hem zelf fixen
heeft in bijna 2 ton nog nooit een klap gemist ,op 1x kapotte gloeibougies na..

onderdelen overal voorradig en betaalbaar..eenvoudige common rail techniek
ok .mileuzones mag ik niet in..maar die heb ik in mijn regio niet..
en ik heb hier nog een paar tankstations met een automaat waar gewoon briefgeld ingaat..

dus ik doe lekker mijn ding..ze zoeken het maar uit met die onzin..
 
maatje van me is schadehersteller en die heeft er wel eens 1 of 2 bijgespoten..die zei ook dat de bouwkwaliteit eender is aan een Mazda uit 99 ofzo..
Dat is een vaker gehoorde klacht, de bouwkwaliteit die niet bepaald past bij de aanschafprijs.

en ik heb hier nog een paar tankstations met een automaat waar gewoon briefgeld ingaat..
In Duitsland kan dat ook op de stations, als je een kaartje moet betalen. In Nederland? Moeilijk, lastig, want criminaliteit.
 
Ik heb het altijd wel een beetje weg gelachen maar on topic: er zijn hier in korte tijd in de stad 3 nieuwe winkels gevestigd en alle drie is cash betalen niet mogelijk. Ze hebben enkel een pin, een hippe tablet achtig kassa systeem en accepteren gewoon geen cash. Echt pech voor jou en einde verhaal. Treurig en ik ben bang dat ondanks het papier nu eerst nog niet op is, het wel steeds meer die kant op gaat.
 
Mijn advies: doe muntjes in een potje, bv het wisselgeld van de boodschappen, leeg deze potjes zo nu en dan op uw bankrekening, neem het geld op en ga lekker van bibs met het wisselgeld.
 
Ik heb het altijd wel een beetje weg gelachen maar on topic: er zijn hier in korte tijd in de stad 3 nieuwe winkels gevestigd en alle drie is cash betalen niet mogelijk. Ze hebben enkel een pin, een hippe tablet achtig kassa systeem en accepteren gewoon geen cash. Echt pech voor jou en einde verhaal. Treurig en ik ben bang dat ondanks het papier nu eerst nog niet op is, het wel steeds meer die kant op gaat.
Aldi heeft zelfs al een (proef)vestiging waar zelfs pinnen niet meer kan en waar zelfs überhaupt geen kassa meer is om af te rekenen...

Loopt mooi vooruit op de nabije toekomst waarbij we enkel nog kunnen betalen met digitale currenties. Door je digitale wallet aan je aanstaande digitale paspoort te koppelen kan ons koopgedrag straks tot op de cent worden gevolgd en waar nodig aan banden worden gelegd (van een CO2/vlees/suiker/kleding en noem maar op tax tot algehele bevriezing van je tegoeden als je bepaalde door de overheid gewenste groene vinkjes niet hebt gehaald). Welkom in het nieuwe normaal.
 
Laatst bewerkt:
Aldi heeft zelfs al een (proef)vestiging waar zelfs pinnen niet meer kan en waar zelfs überhaupt geen kassa meer is om af te rekenen...
Geen kassa's meer bij deze Aldi. Dat klopt, maar ook geen klanten in de shop. 😂😂Dat noemen ze een win win situatie.
 
Het kan ook beter bij het oude blijven, gewoon kassa's met een mens erachter.
Een onderzoek toonde al aan dat "we" niet geschikt zijn voor de zelfscan, er gaat meer in de tas dan dat er afgerekend wordt.
 
Het kan ook beter bij het oude blijven, gewoon kassa's met een mens erachter.
Een onderzoek toonde al aan dat "we" niet geschikt zijn voor de zelfscan, er gaat meer in de tas dan dat er afgerekend wordt.
In voornoemde nieuwe Aldi vestiging houden camera's en A.I. precies bij wat je in je tas stopt (alleen groente en fruit moet je geloof ik nog wegen al zou je ook kunnen wegen hoeveel gram het schap waar het op lag minder weegt na jou bezoek). Scannen en afrekenen hoeft niet meer, wat in je tas verdwijnt wordt automatisch van je rekening geschreven. Vervang credit cart voor je toekomstige digitale wallet/paspoort (contant geld wordt afgeschaft) en je bent er. Kom je er thuis achter dat je naast de nodige toeslagen voor vlees, plastic etc. ook nog eens 100, - euro boete betaalde voor overschrijding van je CO2 tax.
 
Laatst bewerkt:
In voornoemde nieuwe Aldi vestiging houden camera's en A.I. precies bij wat je in je tas stopt (alleen groente en fruit moet je nog wegen).
Ik ben benieuwd of dat systeem ook registreert of iemand een vinger onder de weegschaal houdt. Dat trucje deden sommige mensen al toen je zelf snoep mocht scheppen bij Albert Heijn.
 
Ik ben benieuwd of dat systeem ook registreert of iemand een vinger onder de weegschaal houdt. Dat trucje deden sommige mensen al toen je zelf snoep mocht scheppen bij Albert Heijn.
Dat zullen zeker uitdagingen zijn, al zou je ook kunnen meten hoeveel het schap waar je het afhaalt minder weegt na jou afname (en ja, dan kun je er een gewicht voor terug leggen, maar bedenk dat je omringt bent door camera's en dat men weet wie je bent) of A.I. zou gewichten mede kunnen inschatten op basis van volumes.
 
Laatst bewerkt:
Er zullen altijd van die figuren zijn die de boel weten te misleiden en zelfs de identiteit van anderen kunnen aannemen.
De aanwezigheid van personeel legt de lat toch wat hoger..
Vast wel, anderzijds is uit onderzoek gebleken dat zelfs de aanwezigheid van een papieren poster met ogen de neiging tot diefstal al tempert (bizar maar waar) dus hoe zit dat met een winkel die bol staat van de camera's. Wie zegt dat bij geconstateerde malversaties de poortjes nog open gaan bij je volgende winkelbezoek of dat je rekening niet wordt geblokkeerd tot je je bij de aangegeven instanties hebt gemeld ? Of dat je bij het verlaten van de winkel niet in een sluis kunt worden opgesloten als daar aanleiding toe is (al zal dat waarschijnlijk een ingeslagen ruit opleveren).

Onderstaand onderzoek kende ik in een andere variant waarbij studenten die even alleen werden gelaten minder gretig uit een snoepschaal aten als er posters met ogen hingen dan als deze er niet hingen.

Screenshot_20231113_104727_com.android.chrome.jpgScreenshot_20231113_104906_com.android.chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als treinreiziger kan ik je vertellen dat poortjes voor mensen met verkeerde bedoelingen geen onoverkoombare hindernissen zijn.
Het is jammer om te constateren dat criminelen, ondanks hun doorgaans lage IQ, steeds weer vindingrijkheid tonen waar het gaat om de boel te bedonderen.
 
Als treinreiziger kan ik je vertellen dat poortjes voor mensen met verkeerde bedoelingen geen onoverkoombare hindernissen zijn.
Het is jammer om te constateren dat criminelen, ondanks hun doorgaans lage IQ, steeds weer vindingrijkheid tonen waar het gaat om de boel te bedonderen.
Klopt helaas, toen ik de vorige hardcore night in Fun4two per fiets bezocht gebruikte ik op de heenweg deels de metro. Een zwartrijder die me net voor was liep toen als duidelijke ervaringsdeskundige rechtstreeks op het extra wijde poortje af (bestemt voor fietsers, rolstoelen en kinderwagens) en wist met een ruk het rechterschot te openen. Die poort was daarna direct defect met alle gevolgen van dien voor wie haar echt nodig heeft. Verklaard direct waarom die extra wijde poort vaker halfopen staat/defect is, laat zich kennelijk makkelijker slopen dan de reguliere poortjes (waar ik op treinstations ook wel eens mensen overheen zie springen ondanks dat er NS personeel rond loopt).
 
de reguliere poortjes (waar ik op treinstations ook wel eens mensen overheen zie springen ondanks dat er NS personeel rond loopt).
Daar ben ik ook al eens getuige van geweest, nadat diezelfde persoon nota bene door de politie uit de trein was gehaald en dat kunstje praktisch onder hun ogen uithaalde.

Gisteren nog eentje die zich wel had laten vangen door de sterke arm en vervolgens moeilijk begon te doen over een legitimatiebewijs.
Tja, je maakt er een sport van zonder te betalen te reizen, maar bedenkt niet dat in elke sport er ook verliezers zijn.

Overigens zijn er ook bij die zo'n klein postuur hebben dat ze zich tussen de beugels van de poortjes weten te wurmen..
 
Hier in Woerden is een winkel waar de deur open gaat met een app en je je boodschappen kan doen(super) en met die app kan betalen en met bon de winkel weer kan verlaten , hoe bizar kan je het hebben
 
Het kan ook beter bij het oude blijven, gewoon kassa's met een mens erachter.
Een onderzoek toonde al aan dat "we" niet geschikt zijn voor de zelfscan, er gaat meer in de tas dan dat er afgerekend wordt.

Supermarkten maken gewoon de simpele afweging van de kosten van een kassamedewerker tegen de kosten van (extra) diefstal bij zelfscan. Zolang de kosten van de diefstal lager zijn dan die van een extra medewerker is zelfscan alsnog voordeliger voor de supermarkt.
 
Supermarkten maken gewoon de simpele afweging van de kosten van een kassamedewerker tegen de kosten van (extra) diefstal bij zelfscan. Zolang de kosten van de diefstal lager zijn dan die van een extra medewerker is zelfscan alsnog voordeliger voor de supermarkt.
hier bij de Aldi ,hebben ze een speciaal hok gemaakt om winkeldieven in te 'bewaren'..
totdat de politie ze oplaait..
soms zijn ze er net mee 1 weg ,dan zit de volgende al weer vast..
vorig jaar is hij 3x in 14 dagen overvallen..
1x stond er een mongool met een airsoft op het kantoortje..die wilde de kluis meenemen..
heel de winkel ligt vol met aangebroken verpakkingen van koekjes en chips..half leeggezopen blikken energydrink of bier..
zie maar eens mensen te vinden die daar willen gaan zitten ..voor 12€ bruto per uur..
en dan nog Slavische en Arabische taal machtig moeten zijn..
dan is een winkel waar je enkel nog met een pasje binnen komt en moet betalen toch wel beter..
 
Als ik bij mij in de winkel mensen zie kutten met mobieltjes. Pfff, betalen met zo'n ding duurt gemiddeld drie maal langer dan een pasje bij de betaalautomaat houden.

Nee hoor, ik betaal gewoon met mijn pasje in winkels en Dames uit het vak betaal ik contant. Gelukkig is er bij elke AH wel een Geldautomaat.
 
Supermarkten maken gewoon de simpele afweging van de kosten van een kassamedewerker tegen de kosten van (extra) diefstal bij zelfscan. Zolang de kosten van de diefstal lager zijn dan die van een extra medewerker is zelfscan alsnog voordeliger voor de supermarkt.
Vrees dat die afweging gezien het hoger dan verwachtte aantal niet gescande artikelen in een aantal gevallen al is bijgesteld richting kassa. Bij menig zelfscanhoekje staat inmiddels meer dan 1 controleur. Wordt zelf wekelijks 1 of meer keer gecontroleerd. Komt ook wel door mijn koopgedrag denk ik, ik passeer op weg naar huis meerdere supermarkten, loop overal even binnen om uiterste verkoopdatum koopjes te spotten (met soms tot wel 90% korting) en vertrek vaak maar met een handvol artikelen... of juist een enorme berg langer houdbare artikelen in de aanbieding.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik blij met een grote vriezer en ditto schuur..
ik haal het meeste bij de Sligro..1x of 2x per maand..
minder kans om gerolled te worden..genaaid worden we toch wel aan de kassa
 
Laatst was de enige overgebleven kassa dicht bij Dirk. Ondertussen stonden ze wel met vier man sterk bij de zelfscankassa's op te letten. Hoezo besparing van personeel?:ROFLMAO:
 
Mijn advies: doe muntjes in een potje, bv het wisselgeld van de boodschappen, leeg deze potjes zo nu en dan op uw bankrekening, neem het geld op en ga lekker van bibs met het wisselgeld.
Ik heb zelf geen ervaring met geld storten. Maar van mensen met kinderen hoor ik dus dat er al betaald moet worden voor het storten van de inhoud van spaarpotjes. ☹️😡
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan