Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ben ook van cash betalen ,paar maand geleden mee gemaakt in supermarkt, druk bij de kassa dus wacht in de rij , kan ik mijn boodschappen op de band leggen en dan gescant door kassa dame , zegt zei dat is 46 euro, nu briefje van 50 euro in mijn hand met de portemonnee half open zegt zei dit is een pinkassa , ik zeg ,ja en , zegt zei nog een keer dit is een pinkassa terwijl ze mijn bankpasje kon zien , zegt zei ,U kan pinnen , ja dat kan zeg ik maar heeft 50 euro hier , en ga niet pinnen , druk zei op knopje voor hulp komt de hoofd caissière en zei verhaal uit gelegd ,en weer ,U kan pinnen ,ik zeg ga ik niet doen , werd een code ingevoerd en kassa lade ging open en kon cash betalen , dus kan wel degelijk contant betalen maar veel willen niet ,ga gewoon op dezelfde voet verder door cash te betalen
stonden de mensen achter je in de rij je standvastigheid toe te juichen?
 
Ben ook van cash betalen ,paar maand geleden mee gemaakt in supermarkt, druk bij de kassa dus wacht in de rij , kan ik mijn boodschappen op de band leggen en dan gescant door kassa dame , zegt zei dat is 46 euro, nu briefje van 50 euro in mijn hand met de portemonnee half open zegt zei dit is een pinkassa , ik zeg ,ja en , zegt zei nog een keer dit is een pinkassa terwijl ze mijn bankpasje kon zien , zegt zei ,U kan pinnen , ja dat kan zeg ik maar heeft 50 euro hier , en ga niet pinnen , druk zei op knopje voor hulp komt de hoofd caissière en zei verhaal uit gelegd ,en weer ,U kan pinnen ,ik zeg ga ik niet doen , werd een code ingevoerd en kassa lade ging open en kon cash betalen , dus kan wel degelijk contant betalen maar veel willen niet ,ga gewoon op dezelfde voet verder door cash te betalen
Lekker irritant doen dus, staat groot een bordje voordat je je spullen op de band legt dat het een pin kassa is. Daar staan meestal de mensen die snel door willen.
En dan toch expres moeilijk gaan doen en willen betalen met contant geld en iedereen ophouden.
Echte held, van jou hebben we meer nodig.
 
Dus je wist niet vantevoren dat je alleen per bank kon betalen?
En als je een ING-rekening had gehad, dan had je geen reader nodig.
als ik gewoon was wezen pinnen van te voren had ik ook geen gezever gehad, maar ik merk dat RABO naar ING me de laatste 2 weken al 2x om die reader heeft gevraagd...
Rabo naar Rabo kan ik gewoon met mn telefoon zelf zonder reader...

ik ben in covid tijd overal gaan pinnen omdat "ze" dat toen allemaal graag wilden en ik bij de pinautomaat steeds vaker bij een automaat buiten gebruik kwam.

het wordt hier te snel cashloos, en als je cash vergeet kan je in duitsland op sommige plekken niet eens terecht wat nog wel een cash is king land is.
 
Ben ook van cash betalen ,paar maand geleden mee gemaakt in supermarkt, druk bij de kassa dus wacht in de rij , kan ik mijn boodschappen op de band leggen en dan gescant door kassa dame , zegt zei dat is 46 euro, nu briefje van 50 euro in mijn hand met de portemonnee half open zegt zei dit is een pinkassa , ik zeg ,ja en , zegt zei nog een keer dit is een pinkassa terwijl ze mijn bankpasje kon zien , zegt zei ,U kan pinnen , ja dat kan zeg ik maar heeft 50 euro hier , en ga niet pinnen , druk zei op knopje voor hulp komt de hoofd caissière en zei verhaal uit gelegd ,en weer ,U kan pinnen ,ik zeg ga ik niet doen , werd een code ingevoerd en kassa lade ging open en kon cash betalen , dus kan wel degelijk contant betalen maar veel willen niet ,ga gewoon op dezelfde voet verder door cash te betalen
Deze site heet Girlsreview dus ik neem aan dat je in de rij bent gaan staan omdat de caissière iets bijzonders was en dat je die hier wilde bespreken i.p.v. een verhaal over een domme kassa keuze
 
Lekker irritant doen dus, staat groot een bordje voordat je je spullen op de band legt dat het een pin kassa is. Daar staan meestal de mensen die snel door willen.
En dan toch expres moeilijk gaan doen en willen betalen met contant geld en iedereen ophouden.
Echte held, van jou hebben we meer nodig.
Er laggen spullen op bordje pin kassa en verder geen kassa open dus werd gedwongen om te pinnen , nu erg fout, laat mij eigen niet dwingen
 
Ja maar ze kunnen niet volgen waar jij die 50 euro aan uitgeeft. Aan een dvp of boodschappen als je cash betaald. Als je per pin betaald kunnen ze dat precies zien.

Een corrupte overheid kan misbruik daar van maken. Bevalt het ze niet waar jij je geld aan uitgeeft dan wordt je gestraft. Zie China nu al.
In dat kader is dit nog altijd een leerzaam filmpje:

 
Het gebeurt inderdaad wel eens dat alleen de pinkassa open is, dan kan je gewoon vragen of iemand bij de contante kassa kan komen is mijn ervaring.
Ik was ooit in een Albert Heijn (kan in 's-Hertogenbosch centrum zijn, hou me ten goede) en daar kwam ik tot de ontdekking dat er helemaal niet contant betaald kon worden, er waren alleen zelfscanpunten en bij de infobalie ernaast kon er blijkbaar niet afgerekend worden.
Niet bepaald klantgericht.
 
Ik was ooit in een Albert Heijn (kan in 's-Hertogenbosch centrum zijn, hou me ten goede) en daar kwam ik tot de ontdekking dat er helemaal niet contant betaald kon worden, er waren alleen zelfscanpunten en bij de infobalie ernaast kon er blijkbaar niet afgerekend worden.
Niet bepaald klantgericht.
Was het een AH To Go?

Op zich met je eens dat het niet klantgericht is, maar ik ben er ook voorstander van dat winkeliers zelf kunnen kiezen hoe ze te werk gaan. Zou graag zien dat ze het wel bij de deur aangeven als je er niet contant kan betalen (of niet kan pinnen).
 
Was het een AH To Go?

Op zich met je eens dat het niet klantgericht is, maar ik ben er ook voorstander van dat winkeliers zelf kunnen kiezen hoe ze te werk gaan. Zou graag zien dat ze het wel bij de deur aangeven als je er niet contant kan betalen (of niet kan pinnen).
Voor zover mijn herinnering reikt, een gewone winkel. De To Go's vermijd ik doorgaans, want die zijn duurder. Als je bijvoorbeeld in Utrecht de moeite neemt het centraal station uit te lopen, tref je in het Godebaldkwartier nog een winkel aan, waar de normale prijzen gehanteerd worden. (De To Go's zijn franchise)
 
Tot zo ver alle automaten die ik in Duitsland heb gebruikt geven gewoon 5 euro biljetten
Die machines kunnen naargelang hoe ze ingesteld zijn een of meerdere types bankbiljetten geven. Het hangt er allemaal van af wat en hoeveel de mensen voor je genomen hebben en of er nog biljetten van de gewenste waarden beschikbaar zijn. Maar vijf Euro heb ik bij mijn weten slechts heel zelden gezien.
 
De overheden zijn er duidelijk op uit om cash te laten verdwijnen, begon met corona gedoe (cash geld zou een dodelijke ziekte overdragen) Nu wil burgemeester Halsema dat de pinautomaten verdwijnen en overmorgen staat iedereen in beeld met de gezichtsherkennings camera van de overheid.
Nog even en we hebben digitaal geld met een houdbaarheidsdatum... Overheden willen immers niet dat mensen geld oppotten, maar wel dat ze het laten rollen.
 
Nog even en we hebben digitaal geld met een houdbaarheidsdatum... Overheden willen immers niet dat mensen geld oppotten, maar wel dat ze het laten rollen.
Dat heb ik op een andere manier al ervaren. Een pasje van de Arena, omdat je alleen daarmee de drankjes kon betalen.
Ligt hier nog in de la, maar er zat een einddatum op, dus het resterende saldo ben ik kwijt.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan