Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
De laatste jaren heb ik regelmatig een dvp afspraak moeten afzeggen omdat zo'n rotding weer eens in de pauzestand stond en er geen cash uit kwam.

Wie heeft die ervaring ook?
Het is zeker een element om rekening mee te houden. Als ik zin heb om een dame te bezoeken, zorg ik in eerste instantie dat ik geld gehaald heb en dan ga ik pas contact zoeken.
 
Wat ik heb meegemaakt is een apotheek, die geen contant geld accepteert, wat ik heel vreemd vind, want medicijnen kunnen heel belangrijk zijn voor mensen. Ik weet niet of er uitzonderingen gemaakt werden.
 
Die kwade overheid probeert ons allemaal een loer te draaien!
Zelfs op meerdere manieren.
Voorbeeldje: bij alle rivieroverspanningen voor het wegverkeer rond Rotterdam zijn camera's geïnstalleerd die kentekens lezen.
Voor het opslaan van die gegevens bestaat een wettelijke termijn, die de politie al overschreden heeft. Maar ja, wie doet ze wat, want afgezien van een reprimande zitten er verder geen consequenties aan vast.
Ook niet aan het feit dat de politie die gegevens doorsluist naar de belastingdienst, die op haar beurt niets te maken heeft met die bewaartermijn.
 
Wettelijk toegestaan is misschien niet de juiste benaming, de wet voorziet hierin niet.
Vanochtend hoorde ik iets over een evenement in Hoog/ Laag Soeren, waar kennelijk het bereik slecht is, zodat PIN-apparatuur niet werkt aldaar, dus er kan alleen met contant geld betaald worden.
Dat is tenminste beter dan wat ik gisteren ervaarde, toen de vraag gesteld werd of ik kon pinnen omdat er geen wisselgeld aanwezig was.
 
Ik zie wel een enorm voordeel. Als elke afspraak via overschrijving of bankapp moet gebeuren zullen veel wandelaars afhaken. Wat dan weer de prijzen naar beneden laat gaan. Ik gok op een halvering.
Natuurlijk zullen er dan ook dames afhaken (al ben ik benieuwd hoe zij dan op de arbeidsmarkt hun weg kunnen vinden)
maar diegene die overblijven (niet de echte high class) zullen hun prijzen echt niet kunnen aanhouden.
 
Zo snel mogelijk afschaffen dat contante geld. Werkt alleen maar criminaliteit in de hand.
En wit geld niet zeker?
Kijk maar naar de overheid. Ze werken met het wit geld van de burger, en verknoeien het aan studies die al tig keer uitgevoerd zijn, aan extra vergoedingen en bonussen aan politiekers. Dit is witte boord criminaliteit.
Dus zeker niet zeggen dat alleen zwart geld criminaliteit in de hand werkt.
 
Zo snel mogelijk afschaffen dat contante geld. Werkt alleen maar criminaliteit in de hand.
Juist niet!!
Aangezien de invoering van CBDC juist ingevoerd word, door hen die niet bepaald het beste met ons voor hebben, moeten we alles doen om dat te voorkomen. Wanneer alles digitaal word, heb jij geen controle meer over je eigen geld.
Doe je iets wat " hen" niet bevalt, wordt gewoon je rekening geblokkeerd.
Fantasie?
No way. Pure realiteit.
Kijk maar naar China.
Dus nooit cash afschaffen!!
 
Bij mij kunnen ze de pot op!
Ik betaal hoe langer hoe minder digitaal. En weet je welk voordeel dat heeft?
Sindsdien heb ik veel meer overzicht over mijn uitgaven en hou ik op het einde van de maand nog iets meer over. Daar ik dan weer andere aangenamere dingen mee doen.

Men wil tegenwoordig alles meer en meer digitaal hebben, dan moet je mijn mailbox eens zien. Maandelijks vallen er zo'n vier tot vijf rekeningen in de bus. Dagelijks vier of vijf fisching mails. M.a.w. DERTIG maal meer, en hoe komen die aan mijn mailadres? Ik deel dat met nagenoeg niemand. En wat doet de overheid, men ontneemt ons steeds meer mogelijkheden om nog iets geregeld te krijgen via de "normale weg", neen enkel digitaal kom je nog terecht. En ja ik heb daar problemen mee, ik begrijp het allemaal niet meer zo goed hoe dat allemaal functioneert.
Wel ik ga daar dwars voor liggen.
Intussen hebben ze hier in België de Belgische Euro ingevoerd. De 1 & 2 €cent zijn hier afgeschaft, dus worden de prijzen aan de kassa afgerond. 8 & 9 cent wordt 10 cent, 6 & 7 cent wordt 5 cent. Heel vreemd, maar ik heb sinds die invoering al 3x een afronding naar beneden gehad; maar ontelbare naar boven. En ja je kan dit vermijden met digitaal te betalen, daar wordt het juiste bedrag afgehouden.
Ik dacht nochtans dat de Euro één Europese munt was, blijkbaar niet dus. Want in Duitsland, Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Oostenrijk, .............. bestaat die Belgische diefstal 1 & 2 cent-regeling niet.

Komt daarbij nog dat je voor al dat digitale gedoe een computer nodig hebt, een smartphone etc. Allemaal dure apparaten die je zelf moet kopen om al die instellingen, overheden etc. gemakkelijker te maken. Zo hoeven zij geen kosten te maken. Maar wat men niet wil begrijpen is dat er nog heel veel mensen zijn, en neen nietaleen ouderen, die het zich amper kunnen veroorloven, en er totaal niet mee overweg kunnen. Met mijn computer kannik wel redelijk overweg, maar met een Tablett of Smartphone, neen daar snap ik geen bal van. Ik weiger dat dus te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer alles digitaal word, heb jij geen controle meer over je eigen geld.
Doe je iets wat " hen" niet bevalt, wordt gewoon je rekening geblokkeerd.
Fantasie?
No way. Pure realiteit.
Kijk maar naar China.
Dus nooit cash afschaffen!!
Als de belastingdienst van mening is dat ze geld van je moeten hebben, laten ze dat zonder pardon overmaken door je bank.
 
Bij mij kunnen ze de pot op!
Ik betaal hoe langer hoe minder digitaal. En weet je welk voordeel dat heeft?
Sindsdien heb ik veel meer overzicht over mijn uitgaven en hou ik op het einde van de maand nog iets meer over. Daar ik dan weer andere aangenamere dingen mee doen.
Sowieso is er maar één manier om jongeren om te leren gaan met geld; door het tastbaar te maken. Alleen daarom is contant geld een onmisbare factor. Er zijn al veel mensen in de problemen gekomen omdat "elektronisch" geld zo makkelijk is uit te geven.
 
.......... Er zijn al veel mensen in de problemen gekomen omdat "elektronisch" geld zo makkelijk is uit te geven.
Door zo minmogelijk digitaal te betalen hou ik mijn uitgaven mooi onder controle, en onverwacht onder nul gaan? Neen dat zit er zo niet in bij mijn.
Men maakt het de mensen zo gemakkelijk met digitaal te betalen dat ze voor ze het beseffen inderdaad onder de nul gaan. En daar spint de bank dan weer garen bij met onredelijk hoge interesten.
 
Ik merk zelf dat digitaal betalen in bv de supermarkt vervelend is. Liever doe ik dat cash. Het wisselgeld doe ik in een potje en dat leeg ik op mijn rekening eens in de zoveel maanden. Gister weer geld uit de muur getrokken. 😁Nu wil ik nog getrokken worden, al dan niet uit de muur.
 
Sowieso van de zotte dat het blijkbaar wettelijk is toegestaan een wettig betaalmiddel, contant geld, te weigeren.
Ik was overigens gisteren in een winkel met cash only! Ze bestaan dus nog.
Tot nu toe tegengekomen bij Domino's pizza en Pathé bioscoop. Begin van het einde en in denk dat dit best snel gaat doorzetten. Diefstal is de grootste drijfveer voor deze bedrijven waarschijnlijk.
 
Ik zie wel een enorm voordeel. Als elke afspraak via overschrijving of bankapp moet gebeuren zullen veel wandelaars afhaken. Wat dan weer de prijzen naar beneden laat gaan. Ik gok op een halvering.
Natuurlijk zullen er dan ook dames afhaken (al ben ik benieuwd hoe zij dan op de arbeidsmarkt hun weg kunnen vinden)
maar diegene die overblijven (niet de echte high class) zullen hun prijzen echt niet kunnen aanhouden.
Tsja... lijkt me weer zo'n 'wishfull thinking' in het kwadraat...
 
Tot nu toe tegengekomen bij Domino's pizza en Pathé bioscoop.

Heb het ook meegemaakt bij een paar hippe restaurantjes in een Eindhovens verzamelgebouw. Al kan ik pinnen dan vertrek ik daar. Geef mijn cash dan wel elders uit.
Ook bij heel veel kleinere theaters en popzalen (af en toe wordt na gesteggel gepast contant wel geaccepteerd, desnoods na een intern overleg met de directie😂) . Tijdens corona hebben die theaters en popzalen de ontvangen subsidie voor coronaproof te worden misbruikt om cashless systemen aan te schaffen. Onder het motto cashless is coronaproof. Larie. Ik heb diverse keren een mail gestuurd (ook aan subsidieverstrekker) waarvan hieronder een gedeelte geplaatst. Ze reageren niet of met nietszeggende antwoorden.

UIT MIJN OUDE MAIL:
Het verband tussen cashless en corona ontgaat me, want cash betalen is veilig.
(https://www.rijksoverheid.nl/onderw...veilig,contant betalen als bij pintransacties )
Wellicht is de gedachte minder kans op besmetting in een door cashless kortere rij voor de kassa, garderobe of bar??? Sowieso geldt dat argument nu niet vanwege de QR controle. En stel die QR zou hopelijk ooit niet meer nodig zijn, dan gaat dat naar mijn idee ook niet op. Voor de bar, garderobe, kassa heeft de nabijheid van anderen een vluchtig karakter terwijl je in de popzaal tijdens een concert heel veel langer bij dezelfde mensen staat en dus daar de besmettingskans veel groter is. 15 minuten is een besmettingsrisico. Gelukkig duren concerten veel langer. Als ik 15 minuten op een drankje moet wachten lijkt me dat toch eerder een signaal om meer
personeel achter de bar in te zetten.
NASCHRIFT:
Wat betreft die laatste zin. Toen dit speelde waren de personeelstekorten nog niet zo extreem als nu.
 
Heb het ook meegemaakt bij een paar hippe restaurantjes in een Eindhovens verzamelgebouw. Al kan ik pinnen dan vertrek ik daar. Geef mijn cash dan wel elders uit.
Ook bij heel veel kleinere theaters en popzalen (af en toe wordt na gesteggel gepast contant wel geaccepteerd, desnoods na een intern overleg met de directie😂) .
Iets soortgelijks heb ik al eens aangekaart omtrent de Utrechtse Jaarbeurs. Kan je ook alleen maar pinnen voor een toegangskaartje.
Argument was dat contant (wissel)geld erg bezwaarlijk was vanwege het kostenaspect.
Tja, dat is een gebouw toegankelijk maken voor mensen met een beperking ook. Toch doen ze dat voor een minderheid.
 
Ben ook van cash betalen ,paar maand geleden mee gemaakt in supermarkt, druk bij de kassa dus wacht in de rij , kan ik mijn boodschappen op de band leggen en dan gescant door kassa dame , zegt zei dat is 46 euro, nu briefje van 50 euro in mijn hand met de portemonnee half open zegt zei dit is een pinkassa , ik zeg ,ja en , zegt zei nog een keer dit is een pinkassa terwijl ze mijn bankpasje kon zien , zegt zei ,U kan pinnen , ja dat kan zeg ik maar heeft 50 euro hier , en ga niet pinnen , druk zei op knopje voor hulp komt de hoofd caissière en zei verhaal uit gelegd ,en weer ,U kan pinnen ,ik zeg ga ik niet doen , werd een code ingevoerd en kassa lade ging open en kon cash betalen , dus kan wel degelijk contant betalen maar veel willen niet ,ga gewoon op dezelfde voet verder door cash te betalen
 
Ja! En... die 50 EUR haalt hij dan uit de ATM... pinnen dus!
Ja maar ze kunnen niet volgen waar jij die 50 euro aan uitgeeft. Aan een dvp of boodschappen als je cash betaald. Als je per pin betaald kunnen ze dat precies zien.

Een corrupte overheid kan misbruik daar van maken. Bevalt het ze niet waar jij je geld aan uitgeeft dan wordt je gestraft. Zie China nu al.
 
stond van de week ook te balen, dacht ff naar een dvp te gaan, binnen gekomen, schoenen uitgedaan, ING betaalverzoek, komt mn rabo app met de vraag of ik ff mn random reader wil pakken... niet bij dus.. alles handmatig ingevoerd, zelfde verhaal, na 10 min proberen kon ik mn schoenen weer aandoen en omkeren naar huis en ze had ook geen tijd meer die dag, fijn systeem hier in nederland...
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan