Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
uiteindelijk zal men er steeds meer bovenop gaan zitten om cash te weigeren,,
dat doet de overheid dan wel op een sneaky manier..
mensen namen te weinig zonnepanelen om zgn te 'vergroenen' ,nou dan verdubbelen we de prijs van de elektra en gas..dat Rusland ineens een oorlog begint is een goed excuus
en voila overal zijn bedrijfjes bezig met panelen te leggen (dikwijls made in China spul)..
mensen rijden te weinig elektrisch?..blijven te lang met dezelfde auto rijden?..nou dan een euro bij de benzine bij.
mes snijd aan 2 kanten..Jan met de pet die geen nieuwe Tesla of Polestar van 50/60k kan betalen blijft gewoon tanken met zijn 15 jaar oude Astra .goed voor de staatskas
Jan Willem gaat elektrisch rijden..want dat is goed voor het milieu (denkt ie)..bovendien straalt hij dan uit dat hij goed bezig is (hoopt ie)
eventueel maken we van jouw stad gewoon een milieuzone waar je met een diesel met minder dan Euro 4 niet in mag..dan ruim je je oude trouwe Golf 2 diesel die ook gewoon 1 op 20 loopt en eigenlijk niet eens zo vervuilend is wel op..(30 jaar oud minimaal en verschrikkelijk duurzaam)
en zo zijn er nog tal van voorbeelden waar je eigenlijk langzaam maar zeker gedwongen moet om dingen te doen die je eigenlijk niet wil..maar uiteindelijk toch moet,,
ze zeggen het allen niet recht in je gezicht onder het genot van een 9mm pistool..
 
Eh, de overheid bepaalt niet de prijs van gas hè. Dat doen de oliemaatschappijen, of 'de markt'.
Dat de overheid een prijsplafond hanteert betekent dat de overheid veel geld aan de burgers betaalt om de kosten een beetje binnen de perken te houden.
Aangezien dat van belastinggeld gedaan wordt betalen we die kosten met elkaar.

De enigen die rijk worden van hogere prijzen zijn de Russen die voor minder gas meer geld krijgen en alle aandeelhouders van oliemaatschappijen. Waar denk je dat die 38,5 miljard winst (zeg het even hardop) van Shell vandaan komt? Niet van de overheid hoor.
Van iedereen die aan de pomp staat, oftewel de pinautomaat van de bedrijven.
En dat is nog niet genoeg, want Unilever doet hetzelfde, maar dan bij de Appie. Daar staat de pinautomaat van dat bedrijf.

Dividendhouders maakt het overigens niet uit of ze cash betaald krijgen of niet, zolang die rekening maar volstroomt met geld van 'het klootjesvolk'.
Dat zijn wij dus.
 
Hoe hoger de prijs van benzine, hoe meer accijns er op zit..
Dat levert op..
En door zogenaamd Russisch gas te boycotten ging de prijs omhoog.. Net ofdat Putin dat wat interesseert..
Die sancties hebben niks uitgehaald behalve dat voor Jan modaal de prijs 3x over de kop ging..
Nu de gasprijs weer flink gedaald is, blijft hij hoog.. Omdat ze zogenaamd 'duur hebben ingekocht'..
Echter toen de prijs ineens flink steeg was hij binnen een week hoog..
Het is altijd hetzelfde..
Was met de benzine net zo.. Steeg eerst van 1,60 naar 2,40 de liter.. Maanden lang bleef hij hoog..
Iedereen klagen.. Maar ja heel Nederland moet door de file naar zijn werk.. Dus men bleef tanken..
Nu zit hij rond de 1,70 /1,80, zal nooit meer verder zakken.. En iedereen is het gewend nu..
Shell etc mooi een miljarden winst gepakt toen.. ..en niemand die nu nog wat zegt
Omdat de benzine weer 'goedkoop' is..
Is gewoon puur een psychologisch spelletje.. Van 'onze' rug uiteindelijk..
 
uiteindelijk zal men er steeds meer bovenop gaan zitten om cash te weigeren,,
dat doet de overheid dan wel op een sneaky manier..
mensen namen te weinig zonnepanelen om zgn te 'vergroenen' ,nou dan verdubbelen we de prijs van de elektra en gas..dat Rusland ineens een oorlog begint is een goed excuus
en voila overal zijn bedrijfjes bezig met panelen te leggen (dikwijls made in China spul)..
mensen rijden te weinig elektrisch?..blijven te lang met dezelfde auto rijden?..nou dan een euro bij de benzine bij.
mes snijd aan 2 kanten..Jan met de pet die geen nieuwe Tesla of Polestar van 50/60k kan betalen blijft gewoon tanken met zijn 15 jaar oude Astra .goed voor de staatskas
Jan Willem gaat elektrisch rijden..want dat is goed voor het milieu (denkt ie)..bovendien straalt hij dan uit dat hij goed bezig is (hoopt ie)
eventueel maken we van jouw stad gewoon een milieuzone waar je met een diesel met minder dan Euro 4 niet in mag..dan ruim je je oude trouwe Golf 2 diesel die ook gewoon 1 op 20 loopt en eigenlijk niet eens zo vervuilend is wel op..(30 jaar oud minimaal en verschrikkelijk duurzaam)
en zo zijn er nog tal van voorbeelden waar je eigenlijk langzaam maar zeker gedwongen moet om dingen te doen die je eigenlijk niet wil..maar uiteindelijk toch moet,,
ze zeggen het allen niet recht in je gezicht onder het genot van een 9mm pistool..
Het opladen van je electrische auto is er ook niet goedkoper op geworden en ik meen dat er momenteel zelfs ergens een wijk gebouwd wordt waar geen oplaadmogelijkheid voor auto's is voorzien. En dan mag je elders in de wereld soms ook niet meer de boot op met je ekectrische auto. Die gaan al met al dus mooi het schip in. Laat onverlet dat mensen een bepaalde kant opdwingen (zoals niet meer cash kunnen betalen) helaas geen hersenspinsel is en als men er zelf niet aan wil/durft kan men altijd nog hogere machten inzetten dan wel de schuld geven (bijv. Europa of de WHO).
 
Laatst bewerkt:
Het opladen van je electrische auto is er ook niet goedkoper op geworden en ik meen dat er momenteel zelfs ergens een wijk gebouwd wordt waar geen oplaadmogelijkheid voor auto's is voorzien. En dan mag je elders in de wereld soms ook niet meer de boot op met je ekectrische auto. Die gaan al met al dus mooi het schip in. Laat onverlet dat mensen een bepaalde kant opdwingen (zoals niet meer cash kunnen betalen) helaas geen hersenspinsel is en als men er zelf niet aan wil/durft kan men altijd nog hogere machten inzetten dan wel de schuld geven (bijv. Europa of de WHO).
Als iedereen in Nederland van vandaag op morgen electrisch ging rijden dan zou het electriciteitsnet in Nederland dat al niet eens kunnen opbrengen.
Het is een fabel dat het ooit maar gaat lukken om iedereen electrisch te laten rijden. Er kunnen in veel wijken. Vooral met hoogbouw nooit voldoende laadpunten komen.

Zonne-energie is veel beter. Maar hey iemand moet er ook nog aan verdienen. Het is niet de bedoeling dat mensen zich gratis kunnen gaan verplaatsen. Waterstof zou ook kunnen. Veel energie en kracht en super schoon.
Maar daar wordt niet echt op ingezet. Electrisch is beter voor de belastingen.
 
Maar schijnt nogal explosief te zijn bij onoordeelkundig gebruik bij op- en overslag. Plus dat het een grotere bijdrage levert aan de opwarming van de aarde dan aanvankelijk werd gedacht/geclaimd.
Is dat zo dat het een groter aandeel levert aan de opwarming van de aarde? Meer dan vuile kolen stoken in centrales en daarvan electriciteit maken en die naar accu's laden die over 10 jaar weer chemisch afval zijn? Ik vraag het me af. Het afvalproduct van waterstof is gewoon water.
 
Het schijnt te gaan om de manier waarop waterstof reageert met andere gassen in met name hogere lagen van de dampkring, en dat dat in grotere mate gebeurt dan men eerder dacht.
Ik denk dat voornamelijk de manier waarop waterstofgas wordt geproduceerd zorgt of het milieuvriendelijk is of niet. Op dit moment is er nauwelijks capaciteit om milieuvriendelijk te produceren.
Daar zit op dit moment het grote probleem.
 
Is dat zo dat het een groter aandeel levert aan de opwarming van de aarde? Meer dan vuile kolen stoken in centrales en daarvan electriciteit maken en die naar accu's laden die over 10 jaar weer chemisch afval zijn? Ik vraag het me af. Het afvalproduct van waterstof is gewoon water.
Geen idee. Waterstofgas is net als een accu slechts een energiedrager. Om het te maken heb je enorme hoeveelheden gas/electriciteit nodig en komen er enorme hoeveelheden CO2 vrij (dat je al dan niet kunt opslaan). Komt bij dat er in vergelijking met een electrische auto veel energie verloren gaat bij productie en gebruik. De grootste vervuiling zit dus in de productie. Bijkomend probleem vormen lekkages bij op- en overslag. Hoog in de stratosfeer leidt dat tot een tot nu toe onderschatte verstoring/vermindering van de natuurlijke afbraak van methaan wat van alle broeikasgassen de grootste opwarmingspotentie heeft. Kwam overigens ooit een interessant betoog tegen van iemand die terugkijkend naar de afgelopen duizenden jaren concludeerde dat hogere CO2 levels niet de oorzaak zijn van opwarming maar juist het gevolg daarvan (net andersom dan gedacht dus) en dat de huidige CO2 levels op de tijdschaal van de eeuwigheid eerder kritisch laag dan gevaarlijk hoog zouden zijn. Zou me niet eens verbazen als hij gelijk heeft.
 
Laatst bewerkt:
Nog een mening over contant geld:
Nu is geblokt , maar gaat gewoon gebeuren , ga allemaal zoveel als mogelijk cash betalen .
En stel je voor geen cash geld meer en stroom valt enkele dagen uit o wat is er dan een probleem , dan word iedereen wakker .
Alles is al voorspeld en gaat nog veel meer gebeuren waar niemand blij van word .
 
Contant geld zal nooit volledig verdwijnen we leven immers in een democratie en de meerderheid van de bevolking wil dat het blijft bestaan. Dit standpunt neemt onze overheid ook in en tevens de ECB en andere centrale banken zien nog veel nut in contante betaalmiddelen. Een van de grootste problemen is winkeliers die langzaam overstappen naar alleen nog maar pinnen.
 
Ja, we leven in een democratie, maar dat wil niet automatisch zeggen dat de overheid volgt wat de meerderheid wil.
Ik hoop ook dat contant geld nooit zal verdwijnen, maar er zijn ontwikkelingen die zorgelijk te noemen zijn.
We hebben te maken met een overheid die een ziekelijk hang naar data heeft en wat is er mooier dan mensen die alles elektronisch betalen, want die zijn immers prima te volgen.
Een van de grootste problemen is winkeliers die langzaam overstappen naar alleen nog maar pinnen.

Die niet alleen. Ik heb de afgelopen maanden twee beurzen bezocht waarbij je de toegangsprijs alleen met PIN kon betalen.
Ik heb daarover een organisator een bericht gestuurd omdat ik van mening ben dat toegankelijkheid zich niet alleen laat vertalen in die voor mensen met een beperking, maar ook in de keuze van de manier van betalen.
Lees hier een deel van zijn zienswijze:
Bij een volgende beurs zouden wij dan ook de mogelijkheid kunnen hebben om met kontant geld de entree te laten voldoen. Maar vergis u niet in de organisatie die daaraan vastzit, bijvoorbeeld het hebben van voldoende wisselgeld (al gauw € 5.000,- aan de diverse munten en bankbiljetten, medewerkers, kassa-afhandeling, beveiliging etc.).
 
zal een kwestie van tijd zijn..
veel bejaarde mensen weten dikwijls niet hoe de digitale wereld werkt..of proberen het en maken daar fouten mee
ik heb een buurvrouw van inmiddels 95 jaar..
iedereen in haar kring is allang dood ,familie ,vrienden etc..
ze kan pinnen in de winkel..maar het is wel eens voorgekomen dat ze in paniek de verkeerde code ingaf en de pas werd geblokkeerd..dat is best vervelend ,want dan moet je weer bij de bank zijn om dat op te lossen..
en filialen verdwijnen ook steeds meer..
nu regel ik dat al een jaar of 5 voor haar ,ook overige zaken van de overheid ,doe ik samen met haar..
soms haal ik gewoon contant geld voor haar bij de pinautomaat (en laat ik de recu zien natuurlijk) zodat ze weer weken verder kan..
voor de zaken van de overheid neem ik een draadloze laptop mee naar hiernaast en log ik met haar gegevens in waar ze bij zit
is hooguit 2x per jaar even alles doornemen en klaar ,gelukkig een wederzijds vertrouwen..
maar als ze zelf alles moest regelen komt dat NOOIT goed..
nu zal dat probleem zichzelf oplossen bij die generatie ..ik verwacht niet dat ze 150 jaar oud word..
en de iets jongere generaties snappen het in de regel nog wel..
digibeten zullen er straks steeds minder zijn..
er komt een generatie aan die nog nooit cash gezien heeft moet je maar rekenen
 
Contant geld zal nooit volledig verdwijnen we leven immers in een democratie en de meerderheid van de bevolking wil dat het blijft bestaan. Dit standpunt neemt onze overheid ook in en tevens de ECB en andere centrale banken zien nog veel nut in contante betaalmiddelen. Een van de grootste problemen is winkeliers die langzaam overstappen naar alleen nog maar pinnen.
Als wij nu eens langzaam overstappen (liever snel eigenlijk) naar alternatieve "munten", zoals de Florijn, dan is het probleem opgelost. Met de Florijn kan je trouwens buiten contant ook online betalen (via een link naar de site van Florijn). Voordeel is dat het geheel buiten de banken omgaat en de overheid het niet kan traceren. De florijn is qua waarde gelijk aan een euro en je kunt ze ook gewoon door elkaar gebruiken (Iets kost bv 67 euro, je geeft 70 florijn en krijgt3 euro terug). Als je florijnen aanschaft op je florijn-rekening, krijg je ook 5% korting, want je betaalt 95 eurocent per florijn). Er zijn ook andere "munten" zoals de ura, maar ik vind zelf de florijn het makkelijkst. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de dames ook een florijnrekening gaan openen (paar minuten werk). Kwestie van doorvertellen of een flyer geven. Voor de leveranciers (dames dus ook) zijn er alleen maar voordelen. Je krijgt bij het accepteren van een nieuwe betaalmogelijkheid altijd meer omzet. Het stimuleert ook de lokale economie en er zal minder geld "weglekken" via de machtige grote ondernemingen naar het buitenland.
 
Je moet Florijnen kopen met Euro's en die kun je dan beperkt uitgeven. Leg mij even het voordeel uit.

Van hun website:
"Het probleem is dat er te weinig geld is, dus maken we ons eigen geld: het Florijn-netwerk biedt bedrijven (en op termijn waarschijnlijk ook consumenten) rentevrij krediet."
"Ondernemers kunnen Florijn die ze niet uit kunnen geven, te koop zetten op het Wisselkantoor. Voor maximaal 0,95 cent.
De maximale vraagprijs is 95 cent per Florijn. Aanbiedingen tegen een lagere koers zijn mogelijk, prijzen kunnen worden gezet in tienden van centen. Bijvoorbeeld: 0,931.
De goedkoopste aanbieding wordt altijd het eerste verkocht. Bij aanbiedingen tegen dezelfde koers geldt dat de oudste het eerste wordt verkocht."
Je bent dus minimaal 5% aan "kosten" kwijt. Alleen als je ze binnen het netwerk gebruikt kost het niks. Dan lijkt het weer op gewone Euro's.
 
er komt een generatie aan die nog nooit cash gezien heeft moet je maar rekenen
Alleen daarom hoop ik juist dat er contant geld blijft, hoe gaan we mensen op jonge leeftijd anders leren hoe met geld om te gaan?
Niets werkt beter dan iets te kunnen aanschouwen.
Er zijn al genoeg mensen die in de problemen zijn gekomen omdat plastic geld zo makkelijk uit te geven is.
 
Net wat II Commendatore zegt. Ik ben opgevoed met zakgeld. Zo leerde ik op vroege leeftijd te sparen voor iets. Ik spaar nu nog steeds. In deze tijd gaat het minder makkelijk, maar probeer nog wel iets te sparen.
Als je geld gaat digitaliseren zullen jongeren niet met geld leren omgaan.De jongeren zijn onze toekomst. De toekomst van nu, zijn straks onze bestuuders. En omdat ze niet geleerd hebben met geld om te gaan zullen ze opgewekt ons land aan de bedelstaf brengen. Want, het is toch maar plastic geld.
 
Daar komt nog bij dat het grootste deel van de Westerse wereld op een kurk van schulden drijft.
We hebben met z'n allen al zoveel geleend dat er rekening gehouden wordt het punt dat het eens een keertje goed fout gaat. De bankencrisis van heel wat jaren terug was daar trouwens al een aardig voorbeeld van.
 
Dat is ook zo..
Als je kijkt wat er allemaal rondrijdt aan dikke nieuwe(re) auto's.. Met dikwijls jonge gasten en meiden achter het stuur..
Daar is waarschijnlijk het merendeel nooit in 1x van betaald..
Word ook gewoon gepromoot.. 'rijd nu de nieuwe (vul maar in) vanaf 400 per maand..
Toen ik bijna 30 jaar geleden een Golf GTI kocht, moest ik doe gewoon aftikken.. Daar reden er ook geen 50 van in de regio zoals heden..
Die kocht je enkel als je het geld had of misschien als je ouders genoeg geld hadden of je kon onder helse voorwaarden een lening krijgen.. Maar anders werd het moeilijk
Met andere gadgets net zo..
Tegenwoordig kun je overal geld krijgen, nog wel met een tijdelijk contract..
En daar denkt men nogal eens te makkelijk over..
Je ziet immers de bodem van de geldkist fysiek niet.. Het gaat te gemakkelijk
 
Daar komt nog bij dat het grootste deel van de Westerse wereld op een kurk van schulden drijft.
We hebben met z'n allen al zoveel geleend dat er rekening gehouden wordt het punt dat het eens een keertje goed fout gaat. De bankencrisis van heel wat jaren terug was daar trouwens al een aardig voorbeeld van.

Eh… er zijn toch heel veel mensen met huizen van tig ton die dat verspreid over 30 jaar betalen?

Een auto is een ander verhaal omdat ie heel snel in waarde daalt, maar met financial lease kom je ook een heel end.
Dat er anders tegen geld aangekeken wordt dan vroeger kan kloppen.
Alhoewel: als mijn zoon iets moet afbetalen dan maakt het niet zoveel uit of ie cash heeft of niet. Het bedrag blijft gelijk. En betaald moet er worden.

En net zoals velen nu zeggen dat het vroeger beter was, zullen de jongeren van nu over 30 jaar precies hetzelfde zeggen… dat het 'vroeger veel beter was.'

Er zijn veel schulden, maar ook enorm veel inkomsten.
Ik geloof nou niet dat we hier structureel op de rand van de afgrond balanceren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan