Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ja, en ik heb uitgelegd hoe het voor mij is.
Dat ik vaak in het buitenland was voor werk en me 'nogal irriteerde' aan het non stop gewissel.
Irriteren mag vast wel.
Natuurlijk je mag je irriteren zoveel je wilt , maar het is zo zonde van je tijd joh
Trek liever een fles bier open en zet een lekker muziekje op , sigaartje erbij en lekker belangrijk of een of andere boerenlul die onder een nickname op een prostitutieforum schrijft het een keer niet met je eens is
 
Irriteren is zeker zonde van je tijd, maar ik heb het over een irritatie van 25 jaar geleden hè.
Ik kan niet zeggen dat ik me momenteel ergens aan irriteer.
En zeker niet aan digitaal betalen (om even on topic te blijven).
Prima om te mijmeren over hoe mooi het vroeger was met al die francs, kronen en lires, maar ik geniet meer van vandaag en verheug me op morgen. 😋

Helaas drink en rook ik niet, dus ik doe het met een kopje thee en wat speculaas. 👌
 
De euro is natuurlijk vooral handig voor de internationale handel. Bedrijven die veel zaken doen met andere EU landen besparen er een hoop kosten mee. Dat je als vakantieganger binnen de euro-landen geen geld meer hoeft te wisselen is mooi meegenomen maar toch niet het belangrijkste.

Het eventuele verdwijnen van cash en de voorgestelde nieuwe betaalsystemen kennen natuurlijk wel degelijk gevaren, maar je ziet dat de discussie weer gekaapt wordt door de complotdenkers die alles in het extreme trekken en het vervolgens alleen nog maar daar over gaat...
 
De euro is natuurlijk vooral handig voor de internationale handel. Bedrijven die veel zaken doen met andere EU landen besparen er een hoop kosten mee. Dat je als vakantieganger binnen de euro-landen geen geld meer hoeft te wisselen is mooi meegenomen maar toch niet het belangrijkste.
Voor de internationale handel was de ECU er al dat was eigenlijk de digitale voorloper van de Euro ( al noemde je zoiets toen nog niet digitaal) dus als het om internationale handel zou gaan hadden ze het daarbij kunnen laten
Grote internationale transacties worden behalve als het drugssmokkel of iets dergelijks aangaat toch niet contant afgerekend

Die ECU hadden ze gewoon als internationale munt kunnen houden natuurlijk en dan de Euro later gefaseerd in kunnen voeren , en niet sjoemelen met de toelatingseisen zoals ze gedaan hebben , ik mag ook niet sjoemelen met mijn belastingaangifte waarom mag Spanje of Portugal dat dan wel ?

Als vroeger de Griekse munt 10% devalueerde stond dat in een kolommetje van 4 regeltjes op pagina 8 bij overig financieel nieuws , tegenwoordig staat zoiets op de voorpagina en breekt er spontaan weer de zoveelste crisis uit

Er had een hoop ellende voorkomen kunnen worden als de Euro alleen voor de gezonde economieën boven de knoflookgrens beschikbaar geweest was
 
Ik handel zelf niet internationaal maar persoonlijk denk ik dat het hebben van één en dezelfde munt voor handel binnen Europa met de technische middelen die we nu hebben ook compleet overbodig is
China zit ook niet in de Eurozone namelijk en ik heb niet de indruk dat dat een bezwaar is om er handel mee te drijven als ik zo eens om me heen kijk wat daar allemaal vandaan komt , de oliehandel werkt met Dollars en als ik een kudde Zimbabwaanse bergschapen zou willen kopen kan ik gewoon het verschuldigde bedrag in Euro's overmaken via Western union of World remit ,en dan kan de verkoper daar gewoon een zeecontainer huren om de ZIM dollars in te laten storten
 
Ik heb sterk het gevoel dat de euro niet is gemaakt om ons als bevolking rijker te maken maar alleen de bedrijven. Met de Gulden kon je vroeger veel meer kopen, een voorbeeld ik kocht vroeger smeerkaas bij de Aldi voor 0,39 cent na de invoering van de Euro werd datzelfde smeerkaas opeens 0,79 cent waard het dubbele terwijl 1 euro 2,20 gulden waard was. Dus datzelfde smeerkaas werd na de invoering van de Euro opeens vele malen duurder terwijl de media ons deed geloven dat wij als land flink zouden profiteren van de invoering van de Euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sterk het gevoel dat de euro niet is gemaakt om ons als bevolking rijker te maken maar alleen de bedrijven. Met de Gulden kon je vroeger veel meer kopen, een voorbeeld ik kocht vroeger smeerkaas bij de Aldi voor 0,39 cent na de invoering van de Euro werd datzelfde smeerkaas opeens 0,79 cent waard het dubbele terwijl 1 euro 2,20 gulden waard was. Dus datzelfde smeerkaas werd na de invoering van de Euro opeens vele malen duurder terwijl de media ons deed geloven dat wij als land flink zouden profiteren van de invoering van de Euro.
vroeger was er zeker geen inflatie?
 
Zoute rijen bij de snoepwinkel kostten in de jaren '70 slechts 10 cent. En nu???
Kortom: alles is kapot gemaakt door de euro.
Of zoiets…

Maar goed, in de jaren '70 klaagden ook alle grijsharigen dat het leven zo idioot duur was geworden. Dus het zal wel een generatiedingetje zijn.

Als ik mijn zoon van 18 vertel hoeveel iets 25 jaar geleden kostte kijkt ie me ook aan met een meewarig gezicht. Zo van: Ja… en? Wat wou je eraan doen pap? Terugvliegen in je capsule ofzo?
Voor hem is dat wat iets nu kost de realiteit.
En zo hoort het ook.
 
Zoute rijen bij de snoepwinkel kostten in de jaren '70 slechts 10 cent. En nu???
Kortom: alles is kapot gemaakt door de euro.
Of zoiets…

Maar goed, in de jaren '70 klaagden ook alle grijsharigen dat het leven zo idioot duur was geworden. Dus het zal wel een generatiedingetje zijn.
Kapot gemaakt ? Nee hoor alleen duurder gemaakt , afgezien van een paar plukken in mijn baard is mijn haar overigens nog niet grijs hoor
Als ik mijn zoon van 18 vertel hoeveel iets 25 jaar geleden kostte kijkt ie me ook aan met een meewarig gezicht. Zo van: Ja… en? Wat wou je eraan doen pap? Terugvliegen in je capsule ofzo?
Voor hem is dat wat iets nu kost de realiteit.
En zo hoort het ook.
Dan mag je van mij straks als je zoon van 18 op zich zelf wil gaan wonen vertellen dat ene ome Aad die je vaag kent ergens van aan het einde van de jaren 80 van een weeksalaris van 400 gulden zonder dat zijn vriendin werkte en zijn ouders bij hoefden te springen een huis kon kopen , ik denk dat hij dan met open mond staat te luisteren
De Euro is er nu een jaar of 20 dus is het misschien niet eerlijk om nu te vergelijken met al die toestanden van de laatste tijd , dit krantenartikel is echter uit 2007 dus na 5 jaar Euro en het is uit het parool dus niet van een of andere complot website



'Invoering van euro fnuikt koopkracht'

4 juli 2007, 09:28
AMSTERDAM - De koopkracht van de gemiddelde werknemer in Nederland is sinds de overstap van de gulden naar de euro begin 1999 164 procent gedaald.Dat zegt de stichting Wisselverlies, die al jaren ageert tegen de wijze waarop de gulden voor de euro is ingewisseld.

Indien er geen compensatiemaatregelen worden getroffen, bedraagt de koopkrachtschade volgens de stichting volgend jaar 27 procent van het huidige inkomen.

In 1999 werd de euro voor giraal geldverkeer ingevoerd, in 2001 werd de munt zelf omgewisseld, in een vaste verhouding van 2,20371 gulden voor een euro. Volgens Wisselverlies was dat zeker vijftien tot twintig procent te laag; 1,96 euro was reëler geweest.

De stichting becijfert de geleden schade als gevolg van de omwisseling voor de modale cao-werknemer tot met 2007 op 33.000 euro. De schade loopt jaarlijks vanaf 2008 verder op met ruim vijfduizend euro, aldus de stichting.

Spaarders met een spaarsaldo van tienduizend euro in 1999 hebben inmiddels een financiële schade geleden van 3250 euro, aldus de berekeningen van Wisselverlies.

Het ministerie van Financiën heeft zijn twijfels bij de berekening van de stichting. Toen de vaste wisselkoers in 1998 werd ingesteld, vertegenwoordigde deze de werkelijke waarde van de gulden, aldus het ministerie.

De stichting claimt dat zowel president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank als voormalig minister van Financiën, Gerrit Zalm, hebben erkend dat Nederland te goedkoop de euro is ingegaan.

undefined
 
Laatst bewerkt:
Jawel maar niet van de ene op de andere dag zo veel als bij de invoering van de Euro , daar deed je in de Gulden tijd wel een jaar of 10 over
En bovendien was in de meeste CAO 's opgenomen dat je jaarlijks een prijscompensatie die ongeveer overeen kwam met de inflatie zodat je er als werkman weinig van merkte , wie heeft bij de invoering van de Euro pak hem beet 20% prijscompensatie gekregen? ik niet in ieder geval
 
Ik heb net nog wat sambal smeerkaas bij de Aldi meegenomen, 0,74 euro. Valt best mee die inflatie toch 🙈 ;)
Nou ja , die smeerkaasfabriek die aan Aldi levert zit natuurlijk met de handen in het haar nadat een grootverbruiker als Rimon weggevallen is dus die zullen wat aan hun prijzen gedaan hebben om van hun voorraad af te komen misschien
 
Bankieren gaat bijna bij iedereen steeds meer elektronisch.
Gevolg minder banken met bijkantoren en minder geldautomaten.
Plofkraken van geldautomaten dragen ook niet bij, veel geldautomaten verdwenen uit gevoelige gevels waar mensen gewond zouden kunnen raken.
Positieve daarna het samenwerkingsverband van banken in de GELDMAAT, minder automaten, maar je kan wel bij iedere geldmaat terecht.
De geldautomaat in mijn dorp was ook verdwenen met het sluiten van de bank, maar nu pronkt er weer een geldmaat in het hart van het dorp.
Cash zal altijd blijven.
het is ook een reden om zwart geld te mijdden ....
 
Zoals dat vroeger in de middeleeuwen ging, met ruilhandel. Ik leg gewoon een paar koeien in me achterbak en bij het meisje aangekomen begint het loven en bieden voor de wip via handjeklap. 😁😁
Even serieus, gisteren kreeg ik een aanbieding 'Hey ik heb geen cash en een kaart bij, maar wel een zak vol lekkers. Hoeveelheid tukjes omgerekend een waarde van +- €80. Kunnen we iets regelen?' 🫣
 
Even serieus, gisteren kreeg ik een aanbieding 'Hey ik heb geen cash en een kaart bij, maar wel een zak vol lekkers. Hoeveelheid tukjes omgerekend een waarde van +- €80. Kunnen we iets regelen?' 🫣
Ik snap dat het voor jouw een @$% aanbieding is maar ik kan er wel om lachen. Zou ik zelf zo iets doen, jawel maar dan met een artikel wat ver boven de prijs ligt. Dan hebben beide er in ieder geval iets aan, moet het nog wel geaccepteerd worden natuurlijk.
 
Ik snap dat het voor jouw een @$% aanbieding is maar ik kan er wel om lachen. Zou ik zelf zo iets doen, jawel maar dan met een artikel wat ver boven de prijs ligt. Dan hebben beide er in ieder geval iets aan, moet het nog wel geaccepteerd worden natuurlijk.
We hebben er ook goed mee gelachen hoor 😇 zeker omdat mijn vriendin 5min later ook dat voorstel kreeg 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan