Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En over welke ZIM dollar heb je het dan precies? ;-) En ken je het verhaal over de hyperinflatie in Zimbabwe eigenlijk wel?
De ZIM dollar die Rinus Verhagen volgens zijn telegram account zo ruimhartig uitdeelde ( zie hiervoor bericht 170 in dit topic , daar heb ik een link naar dat account bijgezet)
Als ik ZIM dollar google kom ik op de Zimbabwaanse dollar uit en verder niets , ik weet niet of er nog een ZIM dollar is maar als die vent ze gratis uitdeelt zullen ze geen fortuin waard zijn
 
Iemand die bijvoorbeeld altijd zijn boodschappen zwart betaald, valt snel op bij de bestedingsanalyse die automatisch gemaakt wordt van iedereen bij een 100% monitoringsysteem van de overheid.
Het zwart betalen van boodschappen kan alleen als de inkomst afkomstig is over transacties waar geen belasting over is betaald.

Cash betalen van boodschappen daar is niets zwarts aan. Ik heb dit geld gewoon via salaris verdient. Pin 100 euro en betaal cash aan de kassa. Over dit geld wordt inkomstenbelasting betaald. Dan koop ik een product waarover ik BTW betaal en als ik alcohol koop dan betaal ik ook nog accijns. 3 dubbel belasting dus. Nederland is een van de weinige landen waar je zoveel belasting betaald.
 
Het zwart betalen van boodschappen kan alleen als de inkomst afkomstig is over transacties waar geen belasting over is betaald.

Cash betalen van boodschappen daar is niets zwarts aan. Ik heb dit geld gewoon via salaris verdient. Pin 100 euro en betaal cash aan de kassa. Over dit geld wordt inkomstenbelasting betaald. Dan koop ik een product waarover ik BTW betaal en als ik alcohol koop dan betaal ik ook nog accijns. 3 dubbel belasting dus. Nederland is een van de weinige landen waar je zoveel belasting betaald.
NIB-belastingFRANKRJK.pngNederlanders klagen over belastingsdruk op een forum waar ook Belgen zijn, pijnlijk onderwerp voor jullie zuiderburen!
 
Bekijk bijlage 73960Nederlanders klagen over belastingsdruk op een forum waar ook Belgen zijn, pijnlijk onderwerp voor jullie zuiderburen!
Maar in Belgie zijn veel andere dingen weer goedkoper. Zorgverzekeringen bijvoorbeeld. In Belgie ben je een heel jaar verzekerd voor de premie in Nederland van 1 maand. Ook huren zijn gemiddeld lager. Benzine lager. Zo zijn er nog veel meer dingen. Ik zou niet klagen in België
 
Dus een demissionair kabinet doet een onderzoek naar CBDC afschaffen contant geld en digitale monitoring via algoritme (toeslagen affaire) van alle transacties (nu boven €100, maar straks €50) van elke inwoner, wat de Europese Commissie aangrijpt om tot wet te verheffen - terwijl bij de inspraak mogelijkheid - 19.500 inwoners, zich allemaal negatief uitten - en gewoon is deze wet AANGENOMEN!

 

Bijlagen

  • 20221114_162356.jpg
    20221114_162356.jpg
    144,1 KB · Weergaven: 9
Ja ja even gegoogled en een Duitse bank besluit dus om maar liefst alle 5 (!!) zijn bankfilialen te sluiten en verder te gaan als online bank, het einde der tijden is echt nabij hoor.
Nou ja er staat nog serieus nieuws ook op die site hoor




prepare for globalists pushing you eating mealworms and... humans


De media pusht, 'De tijd is nu' om mensen te eten, naast maden, larven, krekels, rupsen, termieten, meelwormen, kakkerlakken…

Zweedse wetenschapper zegt dat mensen 'gestrikt' moeten worden om kannibaal te worden, met het doel om 'klimaatverandering te bestrijden'.
Eindtijdnieuws.com
28 juli 2022

Ja, u leest het goed! De globalisten willen de mensheid zover krijgen dat ze het kannibalisme zullen omarmen.
Op de Zweedse televisie zei professor Magnus Soderland, dat het nu de tijd is voor de mensheid om 'attent te worden gemaakt' op het idee, om mensenvlees te verslinden. Want, zo zegt men, het is duurzamer dan vlees en zuivelproducten – ja, zelfs duurzamer dan het eten van insecten – wanneer onze voedselbronnen in de toekomst schaars gaan worden.
De fakestream media probeert u wijs te maken dat dit 'de juiste beslissing is', de juiste oplossing voor een probleem, welke de elite zelf aan het creëren is.
Naast kannibalisme, ook insecten en huisdieren
De professor vertelde zijn publiek daarbij ook, dat mensen insecten moeten eten, en, zet je schrap… ook hun dode huisdieren! Professor Soderland is slechts de meest recente prominente figuur, die kannibalisme aan de man weet te brengen. En dit absurde nieuws wordt meteen opgepikt door vele zogenaamde alternatieve media nieuwswebsites, die, net als deze professor, een agenda hebben af te werken.
Amerikaanse publieke omroep
Daarnaast moedigt de Amerikaanse publieke omroep de mensen eveneens aan, om die 'smakelijke' insecten toch maar eens te gaan eten, allemaal voor het 'goede doel': de klimaatverandering agenda.
'Eet insecten', was in 2021 het nieuwe voorstel van het World Economic Forum (WEF)
 
Cash geld zal verdwijnen of we het nou willen of niet ze zijn er al mee bezig kwestie van tijd nog de vraag is alleen wanneer precies.

Als het publiek gewoon massaal cash blijft gebruiken dan zal cash echt niet zomaar verdwijnen. Maar daar ligt het probleem, we vinden pinnen allemaal wel erg makkelijk en dus wordt er steeds minder cash gebruikt. En wordt het ook steeds minder rendabel om het hele cash-systeem in leven te houden.

Heb het idee dat er in de discussie soms wat zaken door elkaar gehaald worden. Ons huidige geldsysteem kent zowel een fysieke variant (biljetten en munten) als een digitale variant (die ik voor het gemak even als pin-systemen benoem omdat ik zo snel geen betere term weet). Het verwarrende is dat het beide varianten zijn van hetzelfde geldsysteem en dit soms ook weer het cash-systeem wordt genoemd, terwijl het bij de afschaffing van cash vaak alleen gaat over de afschaffing van de biljetten en munten, en niet van de pin-systemen. Er wordt nergens gesproken over het afschaffen van ons complete huidige geldsysteem.

Als cash (lees: biljetten en munten) ooit afgeschaft wordt (ik sluit het niet uit) zijn we opeens helemaal afhankelijk van de pin-systemen, als daar eens een grote storing mee is kunnen we niks meer. Op zich niet zo'n gek idee om te kijken voor nieuw een alternatief geldsysteem als backup. Voor zover ik kan beoordelen zijn de plannen voor een cbdc vooral bedoeld om te bestaan naast het huidige systeem, en wordt er nog nergens gesproken over het volledig afschaffen van zowel biljetten/munten en de pin-systemen. Als we afstappen van biljetten en munten kun je nog steeds overal pinnen op dezelfde manier als dat nu gebeurd. (wat natuurlijk an sich wel weer minder anoniem is dan het gebruik van echt cash). Daarnaast zal er dan een andere digitale munt (die we verwarrend genoeg dan weer digitale euro noemen terwijl het feitelijk gewoon een hele andere munt wordt met wel exact dezelfde waarde als de euro) komen als backup.

Natuurlijk is het goed om te kijken naar de gevaren van zo'n nieuw systeem, en die zijn er zeer zeker (al was het maar dat beide natuurlijk alsnog afhankelijk zijn van de stroomvoorziening en een goede digitale infrastructuur), weet ook niet of die cbdc plannen nu echt een goed idee zijn, maar de complotdenkers hebben zo'n enorm wantrouwen in de overheid en EU dat ze zich niet voor kunnen stellen dat het allemaal geen vooropgezet kwaadaardig plan is van een elite die het volk wil onderdrukken. Als je gelooft in een puur kwaardaadige overheid dan wil je daar natuurlijk zo min mogelijk afhankelijk van zijn. Het grappige is dat die Arno Wellens in dat geposte interview eigenlijk nog best ietwat genuanceerd is en ook vooral spreekt van theoretische gevaren (die maar wat graag door de interview beaamt worden die wat dieper in de complotten lijkt te zitten).

Heb het idee dat een CBDC eigenlijk vooral voordelen heeft voor het bankwezen zelf, voor mij als consument zie ik er eigenlijk geen voordelen in (behalve de mogelijkheid om nog steeds te kunnen betalen als er een pin-storing is), vraag me dan ook af of het uberhaupt een succes gaat worden. Overigens als de overheid echt volledige controle zou hebben over hoe en waar je je geld kunt besteden zoals de complotdenkers denken vermoed ik dat mensen weer massaal in goud, zilver of andere waardevolle materialen gaan handelen en er binnen de korste keren een nieuwe 'illegaal' geldsysteem ontstaat om dat allemaal te omzeilen.
 
Als het publiek gewoon massaal cash blijft gebruiken dan zal cash echt niet zomaar verdwijnen. Maar daar ligt het probleem, we vinden pinnen allemaal wel erg makkelijk en dus wordt er steeds minder cash gebruikt. En wordt het ook steeds minder rendabel om het hele cash-systeem in leven te houden.
Nou ja , als we alle belachelijke theorietjes en uit zijn verband gerukt echt nieuws even laten voor wat het is , het is volgens mij wel zo dat banken het liefst hebben dat iedereen gewoon elektronisch betaalt en ze er niet voor terugschrikken om contante betalingen te ontmoedigen
Ik kom elk jaar in de Dominicaanse republiek bijvoorbeeld , echt een land waar mensen nog minder vertrouwen in de politiek en het bankwezen hebben als wij hier , iedereen betaalt daar alles cash in ieder geval in de kringen waar ik kom daar dan( er zal in de betere kringen best een aantal hipsters rondlopen die met een creditcard rondlopen) de mensen die ik er ken betalen gewoon aan het eind van de maand de huur, het internet en de elektriciteit contant
Het afgelopen jaar stonden voor het eerst sinds ik er kom lange rijen voor pinautomaten en vaak waren ze leeg voordat je aan de beurt was en dan ging iedereen naar de volgende waar ook een lange rij stond
Niet dat het ongezellig was om lekker in groepsverband te kankeren op de tekortkomingen van "het systeem" en als er een andere oorzaak voor is dan dat het bankwezen ook daar liever totale controle heeft over onze zuurverdiende centen hoor ik het graag
Of dit land en Nederland representatief zijn voor de hele wereld zou ik ook niet weten maar ik spreek graag uit eigen ervaring en op meer plekken ben ik niet geweest het afgelopen jaar
 
Ik kom weleens bij de Lidl en daar hebben ze nu ook van die zelfscankassa's waar je zelf je boodschappen kunt afrekenen met je pinpas. Dat geeft aan dat de overheid ons meer wil stimuleren om betalingen voortaan maar met je pinpas te doen en dat digitaal geld een stap dichterbij komt. Ik ga soms ook naar Amsterdam en kom weleens bij de Febo voor een snelle hap en daar kon ik niet eens met muntgeld betalen moest allemaal via de Bankpas gebeuren en anders geen eten.
 
Je ziet het pas wanneer je het doorhebt 💪
De nachtmerrie die CBDC kan zijn en ons digitale slaven maakt..


 

Bijlagen

  • 20221113_113656.jpg
    20221113_113656.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 2
  • 20220702_074627.jpg
    20220702_074627.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 2
Ik denk dat je beslissingen van een retailer niet moet verwarren met overheidsbeleid. Als de Lidl zoiets besluit is dat niet een regel van de overheid die ze uitvoeren maar gewoon een investering om de kosten van caissières uit te sparen. Of welke reden een winkelier dan ook heeft. Gewapende overvallen voorkomen kan ook een rol spelen.
In ieder geval is dit iets dat de Lidl zelf doet, niet de regering.
 
Nou ja , als we alle belachelijke theorietjes en uit zijn verband gerukt echt nieuws even laten voor wat het is , het is volgens mij wel zo dat banken het liefst hebben dat iedereen gewoon elektronisch betaalt en ze er niet voor terugschrikken om contante betalingen te ontmoedigen
Ik kom elk jaar in de Dominicaanse republiek bijvoorbeeld , echt een land waar mensen nog minder vertrouwen in de politiek en het bankwezen hebben als wij hier , iedereen betaalt daar alles cash in ieder geval in de kringen waar ik kom daar dan( er zal in de betere kringen best een aantal hipsters rondlopen die met een creditcard rondlopen) de mensen die ik er ken betalen gewoon aan het eind van de maand de huur, het internet en de elektriciteit contant
Het afgelopen jaar stonden voor het eerst sinds ik er kom lange rijen voor pinautomaten en vaak waren ze leeg voordat je aan de beurt was en dan ging iedereen naar de volgende waar ook een lange rij stond
Niet dat het ongezellig was om lekker in groepsverband te kankeren op de tekortkomingen van "het systeem" en als er een andere oorzaak voor is dan dat het bankwezen ook daar liever totale controle heeft over onze zuurverdiende centen hoor ik het graag
Of dit land en Nederland representatief zijn voor de hele wereld zou ik ook niet weten maar ik spreek graag uit eigen ervaring en op meer plekken ben ik niet geweest het afgelopen jaar

Ik weet niet of het per se de banken zijn die dat ontmoedigen of meer het bedrijfsleven zelf. In beide gevallen zal het voornamelijk om het besparen van kosten gaan.

Nog niet eens zo heel gek lang geleden was het vrij gewoon om een extra toeslag betalen als je wilde pinnen, vooral bij kleine bedragen. Toen was cash nog de norm en was de infrastructuur die benodigd is om pinnen mogelijk te maken relatief duur ten opzichte van het aantal keren dat er gebruik van gemaakt werd. Winkels wilden wel de mogelijkheid aanbieden om te kunnen pinnen maar hadden toch liever dat je gewoon cash betaalde.

Nu is dat omgekeerd, omdat er steeds minder gebruik gemaakt wordt van cash wordt het juist daarvoor relatief duurder om de infrastructuur daarvoor in stand te houden. Daarbij zijn de kosten door de voortschrijdende techniek ook intrisiek minder geworden. Dus kunnen bedrijven kosten besparen door het gebruik van cash te beperken of gewoon niet meer te accepteren.

Nederland behoort wel tot de koplopers wat betreft electronisch betalen. In landen als Duitsland en Oostenrijk is contact betalen juist nog veel meer de norm en zijn er nog steeds een hoop plekken waar je niet kunt pinnen. Al groeit de acceptatie van electronisch betalen daar ook wel snel sinds de coronapandemie.
 
Ik denk dat je beslissingen van een retailer niet moet verwarren met overheidsbeleid. Als de Lidl zoiets besluit is dat niet een regel van de overheid die ze uitvoeren maar gewoon een investering om de kosten van caissières uit te sparen. Of welke reden een winkelier dan ook heeft. Gewapende overvallen voorkomen kan ook een rol spelen.
In ieder geval is dit iets dat de Lidl zelf doet, niet de regering.
Dit doet de Lidl zelf. Het is wel iets wat gebeurt in een tijd waarin ook de overheid inzet op het verder uitbannen van cash geld.

Onder het mom van "gemak" werken bedrijven en consumenten daar graag aan mee.

Zo'n digitale wallet straks. Hoe "gemakkelijk" is dat wel niet...
 
Ik denk dat je beslissingen van een retailer niet moet verwarren met overheidsbeleid. Als de Lidl zoiets besluit is dat niet een regel van de overheid die ze uitvoeren maar gewoon een investering om de kosten van caissières uit te sparen. Of welke reden een winkelier dan ook heeft. Gewapende overvallen voorkomen kan ook een rol spelen.
In ieder geval is dit iets dat de Lidl zelf doet, niet de regering.
Of Lidl het zelf doet of de overheid hen aanmoedigt maakt in principe niet zoveel uit want hoe meer zelfscankassa's erbij komen hoe meer mensen gaan pinnen, des te meer de overheid de kans ziet om cash geld te laten werdwijnen uit onze samenleving. Met andere woorden het versnelt het proces alleen maar waardoor cash geld straks definitief van het toneel verdwijnt.
 
Laatst bewerkt:
Je slaat het hele voordeel dat mensen hebben van electronisch betalen met gemak over en maakt er een overheidscomplot van 'om cash te laten verdwijnen'.
Ik dank God op mijn knieën dat ik van cash verlost ben. Op pinnen voor dates na dan.
Verder gaat alles met de telefoon of losse pas.

Ik kom nog uit de giro blauw past bij nou tijd, Eurocheques, ponskaarten en naar de PTT om geld van je rekening te halen.
En je de blubber omwisselen als je naar het Duitse Markenland ging of het Franse Francs paradijs of de Italiaanse Lire alles.
Horror. Echt horror.
Nu gaat alles met m'n telefoon, m'n pas en creditcard enzo.
Blij dat die tijd voorbij is.
 
En je de blubber omwisselen als je naar het Duitse Markenland ging of het Franse Francs paradijs of de Italiaanse Lire alles.
Horror. Echt horror.
Dat droeg voor mij juist bij aan het hele vakantie gevoel eigenlijk
Ander land betekende een grens oversteken , douane passeren en geld wisselen
Dat onderscheidde je op verjaardagen en in de kroeg een beetje als avonturier van de burgerlijke massa die in een stacaravan op de Veluwe op vakantie ging
Tegenwoordig moet je haast de mount Everest beklimmen of met een kano van de Victoria waterval af om nog een beetje indruk te maken

Ik ben niet tegen modernisering hoor , pinautomaten vind ik een uitkomst bijvoorbeeld , je stopt in om het even wat voor land op de gekste tijden een waardeloos stukje plastic in de muur en dan komt er gewoon echt geld in de juiste valuta uitrollen
Hoe makkelijk wil je het hebben ? Geen traveler cheques meer , niet eerst omwisselen naar Dollars en dan die Dollars weer tegen een oplichters tarief naar de lokale munt waardoor je dubbel provisie moest betalen
Als het goed is is het goed en moet je ervan af blijven , wielen zijn ook al duizenden jaren rond , gewoon omdat dat werkt

Al die wizz kids en ICT ers zullen best hun tijd wel nuttiger kunnen besteden in plaats van weer een nieuwe manier te verzinnen om digitaal te betalen , daar zijn er ondertussen al honderd van en dat is meer dan genoeg

Oh ja voor ik het vergeet , Bitcoins en zo zijn ook kut
 
Ik weet niet of het per se de banken zijn die dat ontmoedigen of meer het bedrijfsleven zelf.
Nou als je als bank al jaren geleden de winkelier laat betalen voor het kleingeld dat de winkel nodig heeft en de particuliere klant laat betalen om zijn of haar muntjes te storten is het voor mij helder dat de banken ook hun steentje hebben bijgedragen aan het ontmoedigen van cash.
 
Horror. Echt horror.
Ach ja de horror van het geld wisselen vroeger
Bayeux 1988 , een knappe Hollandse jongeman genaamd Aad bestelt een pilsje op een terras , shit de Franse Franken zijn op zegt zijn vriendin
Aad pakt 100 gulden loopt naar het nabijgelegen wisselloket "tsjien goelden Frank sie voe plet mesjeu , lokketist geeft iets van 330 Frank en een paar muntjes en mompelt iets terug Aad zegt Mersie mesjeu gaat zitten en drinkt zijn bier op
Nou nou nou wat een verschrikking was dat zeg , ik heb er nog nachtmerries van
 
Ik associeer buitenlands geld niet met vakanties maar met werk.
Fijn voor jou dat dat wel zo is, maar dat betekent natuurlijk niet dat wat voor jou geldt voor iedereen geldt.
Voor mij in ieder geval niet. Maar ik zal niks meer zeggen, ik ben slechts een individu.
 
Ik associeer buitenlands geld niet met vakanties maar met werk.
Dan nog , geld omwisselen was een moeite van niks zeker als je voor zakelijke redenen naar het buitenland moest en dus een ervaren reiziger bent , internationale hotels regelden dat graag voor hun gasten
Toen de Euro een jaartje of zo oud was heb ik op de radio een interview met Gerrit Zalm gehoord waarin hem gevraagd werd wat we nou eigenlijk helemaal opgeschoten waren met die Euro en die kon ook zo gauw niets anders verzinnen dat we nu niet meer door de hel van het geld omwisselen heen hoefden op vakantie
Dat was voor mij het wake up moment eigenlijk dat het niet helemaal geworden was wat hij ervan verwacht had

In plaats van een goed nieuws show van allemaal dure economische woorden die je van zo'n geleerde deftige bankier zou verwachten kwam er niets anders uit dan in Johnny en Anita taal dat we niet meer in kilometers lange rijen uren voor een wisselkantoortje moesten wachten op vakantie

Alsof dat het probleem was waarvoor die hele Euro operatie opgezet was

Ik ben ook slechts een individu hoor , mijn mening is niets meer waard dan die van een ander en meestal kan ik me wel vinden in de jouwe maar kom op zeg "geld wisselen een horror " alsof het de donkere middeleeuwen waren
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan